Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verslag (debriefing) van de aanval op Amerikaanse ambassade in Lybie 11-9-2012

JohnM
 Share

Recommended Posts

Een uitgebreid verslag van wat er precies is gebeurd van minuut tot minuut. Vooral voor de preppers die denken dat ze zich kunnen verschuilen in hun BOL achter een paar rollen prikkeldraad en een stevige voordeur is het een eye-opener om te zien hoe snel zelfs een beveiligde compound overlopen kan worden.

http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2012/10/198791.htm

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een uitgebreid verslag van wat er precies is gebeurd van minuut tot minuut. Vooral voor de preppers die denken dat ze zich kunnen verschuilen in hun BOL achter een paar rollen prikkeldraad en een stevige voordeur is het een eye-opener om te zien hoe snel zelfs een beveiligde compound overlopen kan worden.

http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2012/10/198791.htm

Interessant, en veel heftiger dan ik uit het nieuws had begrepen. Blij dat ik hier niet bij was! Wel vreemd dat die 'safe havens' niet goed rook bestendig waren.

Link naar reactie

Ik denk gezien de af en toe nogal arrogante houding van een aantal ex-SF mensen uit het amerikaanse leger, dat ze de boel enigzins onderschat hebben. De gasten zijn echt niet dom, weten hun mannetje wel te staan in nogal "lastige" situaties en hebben ook wel "enige" ervaring. Wat @Bolo aangeeft zou zo maar eens kunnen kloppen, geen coordinatie.

Link naar reactie

Maar wat ik niet snap uit het stukje, stond de poort nu open? Of hebben ze die geforceerd?

De poort was afgesloten met een slagboom en betonblokken, maar niet afgesloten voor voetgangers.

Ik denk gezien de af en toe nogal arrogante houding van een aantal ex-SF mensen uit het amerikaanse leger, dat ze de boel enigzins onderschat hebben.

Absoluut onderschatting. Alleen al het feit dat de ambassadeur aan het begin van de avond een Turkse diplomaat uitzwaait vóór de front-gate, op dat moment is hij zeer kwetsbaar, men heeft de risico's niet serieus genomen.

Link naar reactie

Na het verslag gelezen te hebben, concludeer ik dat het niet verstandig is om je BOL op het binnenterrein van een Amerikaanse ambassade te vestigen.

Het lijkt me sowieso slim om een BOL op een wat minder dichtbevolkte gedeelte van deze aarde te hebben. Zeg maar een stukje risicobeheersing.

Zelfs soldaten van de VN zijn bij het verstrekken van voedsel in gebieden waar er hongersnood heerst niet bij machte om massa's hongerige mensen onder controle te houden zodat het allemaal geordend verloopt. Vaak een kwestie van aantallen, de partij die de meeste personen op de been brengt weet vaak de kleinere partij te overlopen. Of er moet (helaas) gebruik gemaakt worden excessief geweld.

Ik denk ook dat je helaas niet altijd geheel op iedere situatie voorbereid kan zijn.

Ideale BOL zo best wel eens een bunker kunnen zijn, dan kan je mooi via een gangenstelsel tijdens een evacuatie mooi vluchten naar een gereedstaande tank. Het idee is best leuk, helaas is het budget een beperkende factor...

Link naar reactie

Ideale BOL zo best wel eens een bunker kunnen zijn, dan kan je mooi via een gangenstelsel tijdens een evacuatie mooi vluchten naar een gereedstaande tank.

Een bunker? Volgens mij tonen dit soort gebeurtenissen juist aan dat het niet handig is om als een soort 'sitting-duck' achter dikke deuren te gaan afwachten. En evacueren met een tank? :D

Link naar reactie

Misschien heb je daar gelijk in, vandaar dat ik bewust schreef: zou kunnen zijn.

Feit is wel dat ik op het moment geen BOL heb en toch vrees dat m'n voordeur het niet lang volhoud als er een menigte voor staat.

Maar ook een flying duck, wordt wel een neer gehaald door zo'n man die een hoedje met een veer draagt.

Vrees dat we pas achteraf kunnen vaststellen wat het beste gewerkt heeft

Link naar reactie

Een bunker? Volgens mij tonen dit soort gebeurtenissen juist aan dat het niet handig is om als een soort 'sitting-duck' achter dikke deuren te gaan afwachten. En evacueren met een tank? :D

Juist wel die dikke deuren, als ze die hadden en een fatsoenlijke luchtfiltering was er niets gebeurd!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...