Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper in omgeving Utrecht gezocht voor interview


Jasmijn

Aanbevolen berichten

True, het heeft inhoudelijk totaal geen meerwaarde om er een foto van de prepper bij te zetten. Maar aangezien een foto een stuk tekst wel wat smeuiger maakt of sneller triggert om het stuk te lezen, is het aan de (beeld)redakteur om er een ander goed beeld bij te zoeken. Iets van survivalspul, goud/zilver, een brandende euro, etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Journalistiek gezien zijn er wel een paar goede redenen om een foto bij je interview te willen hebben. Wij mensen beoordelen elkaar immers deels op ons uiterlijk. Ik spreek daar even geen waardeoordeel over uit, het is gewoon een feit dat je het verhaal van het ene gezicht meer vertrouwt dan van het andere. Veder dient de foto ook een beetje als een soort waarborg voor de echtheid van je verhaal. Het is nogal eens voorgekomen dat journalisten een interview totaal uit hun duim zogen. Een foto erbij levert uiteraard geen waterdicht bewijs op dat je verhaal echt is, maar het verhoogt wel de geloofwaardigheid. In werkelijkheid vertonen journalisten natuurlijk gewoon schaapsgedrag (ik durf niet meer op te schrijven dat het schapen zijn). Een onderwerp is hip, dus stormen ze er massaal achteraan. En bij een interview hoort een foto, dat is standaard. Wordt verder helemaal niet over nagedacht. Soms doen geinterviewden daar moeilijk over, nou dan probeer je ze om te kletsen. Een journalist heeft vrijwel altijd haast en krijgt nog maar weinig tijd om zijn stukjes te maken. Alleen al om die redenen komen de afwegingsprocessen vaak niet verder dan, oh, ik heb gisteren een prepper gezien op tv. Wat maf. Hebben wij al een prepper gehad in ons blad? Thats all.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jasmijn: er zijn meerdere leden uit de provincie Utrecht. Mocht niemand geïnteresseerd zijn in een face 2 face interview met fotograaf, of telefonisch interview, dan kun je overwegen om via pm of email het interview af te nemen. Je hebt zo een stuk of tien, twintig vragen verzonnen waarmee je een goed/interessant artikel kunt schrijven. Mijn ervaring is dat de meeste preppers (op dit forum) erg eerlijk en open zijn, maar wel erg gehecht aan hun privacy dus iemand op bezoek en evt een fotograaf wordt vaak niet gewaardeerd (op enkele uitzonderingen na). Succes!

 

Mocht niemand reageren, en je gaat voor de vragenlijst per pm dan mag je die ook naar mij sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...