Ga naar inhoud
GENEGEERD

Moeders wat preppen jullie voor de kids?


Fluitketel

Aanbevolen berichten

Wat hebben jullie extra gedaan als je kinderen hebt. Heb je ook kadotjes of extra kleren geprept?

 

Ik dacht iig wat kleren extra op voorraad te hebben, een broek en een trui dat soort spullen. Maar heb je ook extra dingen voor de kids, afgezien van een kilo lollies of is dat dan niet belangrijk, en ben ik nou aan het doorslaan?

 

Maar goed met drie kids in verschillende leeftijden vond ik dat toch een actie punt voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

@Fluitketel. Ik vind dit een afgrijselijk belangrijk onderwerp en ik hoop dat er veel reacties op komen. We zijn nu bezig om allerlei preppers clubs uit de grond te stampen. Dat vergt wel tijd natuurlijk en het is zeer de vraag of we die hebben. Toch wil ik nu al voorstellen, om het eerste congres dat we ooit zullen houden, over kind en shtf te laten gaan.

 

Enkele jaren geleden heeft defensie een boekje uitgebracht voor kinderen wiens vader naar een oorlogsgebied wordt gestuurd. Tzt moeten we ook een boekje zien te maken dat kinderen kunnen lezen bij rampen. Ik wil graag helpen, maar wel later, want ik kom nu om in de activiteiten. Laten we alvast op zoek gaan naar een kinderpsycholoog oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mods: Kan deze naar het algemene forumdeel?

@Fluitketel; die verjaardag moet je juist vieren. Afleiding, ontspanning, wat om naar uit te kijken voor iedereen. Erg belangrijk zeker in SHTF. Misschien moet je de dag wel anders invullen en andere kado's geven, bijvoorbeeld een paar snickers als traktatie en een nieuw mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dde lollies en andere soorten snoep staat er ook allemaal tussen maar wel in andere draadjes.

En kwa feesten/verjaardagen dat ligt naar mijn idee aan de shtf situatie (maand,jaar,altijd) zit je in je bil/bol of zit je ergens in het bos of wie weet waar.

Dan moet je je aanpassen en vind je voor elke (feestelijke) gebeurtenis wel een oplossing en de kids en jezelf ook moeten er dan ook maar aanwennen dat ze/jezelf niet de nieuwste cadeau's kunnen krijgen en misschien moet je zelf cadeautjes gaan maken van b.v. takken, legeblikjes en andere spullen die je tegenkomt.

Men gaat de kleine dingen ook meer waarderen als het zover is.

 

Ik was een aantal jaar geleden in Zuid-Afrika en de kinderen daar speelden ook met oude fietswielen en een stokje en ze maakte ook de mooiste dingen van lege blikjes en stukjes ijzerdraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fluitketel

 

Ik denk dat je al snel creatief wordt met betrekking tot cadeautjes op verjaardagen. Het kan iets zijn wat je gevonden hebt, een nieuw mes waarmee je kind zich kan verdedigen (ik weet niet hou oud ze zijn maar er werd ze vroeger al vroeg geleerd hiermee omweg te gaan voor hun eigen veiligheid), een kompas, een houtsnijwerkje die je zelf gemaakt hebt wanneer je de wachthield, een vliegtuigje van tinnen blikken.

 

Tijdens de 2e wereld oorlog werden er in Groot Britannie boekjes uitgegeven met tips en handleidingen hoe je je eigen cadeautjes kon maken voor kerst etc. Vliegtuigjes, tractoren, met een beetje creativiteit kan je van alles maken. De kinderen moeten alleen niet verwachten dat ze een superdeluxe nieuw cadeau kunnen krijgen zoals ze gewend waren (tenzij je iets vind in een verlaten Bart Smit o.i.d.).

 

Verder is het inderdaad een slim idee om snoepjes en wat andere versnaperingen te preppen. Zo kun je ze af en toe een snoepje toestoppen wat de stress van de SHTF wat verlicht en heb je wat zakjes schips als verrassing bij een verjaardag of feestdag. Dat geeft ze toch een meer vertrouwd gevoel en kunnen ze alles even van zich afzetten.

 

Kleding is met jonge kinderen inderdaad problematisch omdat ze nog in de groei zitten. Alhoewel ik denk dat mensen ook dan snel creatief zullen worden en kleding zullen gaan aanpassen en doorgeven aan elkaar. Een te lange broek een beetje innemen en dan past hij weer. Een broek die te kort is de pijpen eraf en je hebt een korte broek voor zomers (dit doen nu nog genoeg mensen). Kan je je handen krijgen op bolletjes wol kan je ook zelf kleding op maat maken.

 

Voor de stoere kinderen die eigenlijk nog wat te jong zijn om actief mee te helpen tijdens de SHTF met "verdediging" etc. maar toch mee willen doen kan je een speelgoed rubberen mes en een kleine verrekijker aanschaffen. Zo hebben ze toch wat omhanden en het gevoel dat ze mee helpen met papa en mama, iets wat kan helpen zodat ze niet zo bang zijn.

 

Gewone spelletjes en een boek met kleurplaten met een doos potloden en krijtjes is natuurlijk ook nooit weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lolies ed zijn niet echt nodig. Hangt er eigenlijk van af hoe je je kinderen nu opvoed. Ik koop nu ook geen snoep alleen wat koekjes, yoghurt ed.

Ik kan ze niet blij maken met snoep, wat ze wel leuk vinden is met een verjaardag zelf pudding of cake te maken en die zelf te versieren. zo heb je ineens een activiteit tijdens de verjaardag. Ik heb dus ook cakeversiering in voorraad zoals gesuikerde hartjes, sterretjes en chocolade hartjes.

 

Tijdens SHTF kan je je kinderen gewoon betrekken door ze zelf mee het eten te laten maken, een keertje dessert erbij en samen versieren. Al is het een brood bakken en met de restjes deeg een extra tekening op het brood leggen.

Ik neem ook aan dat je tijdens SHTF niet direct netjes elke week je vuilnis kan buitenzetten dus maak samen versiering van recyclage materialen, weer een extra activiteit erbij en kinderen genieten al van al die extra aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die heb ik gelezen, maar die beantwoord niet echt mijn vraag.

 

Kids zijn in een shtf situatie waarschijnlijk ook een keer jarig, hoe los je dat op. Houd je daar rekening mee? Of is dat een kwestie van jammer dan, volgend jaar beter?

 

Ik denk in 3 maanden ook voor de kids 4 pubers

 

wat krijgen ze onder de kerstboom

 

Waterfilter *stoer water uit kanaal*

Graan molen

Ski jassen

pottenpers

papierpersen

Boeken

 

laptop *hebben ze nodig HBO onderwijs * nu kan ik het betalen

 

heb voorraad basis hemdjes shirts kleuren wit/zwart/grijs/blauw lange/korten mouwen joggingbroeken zwart/blauw /grijs

sokken/ondergoed badjassen

 

heb stof en textielverf en naai spullen op voorraad *wij verven zelf onze thirts *gewoon witte kopen*

 

 

elke drie maanden koop ik schoenen voor kids en kleding

 

Ik prepper wel degelijk chocolade/chips/koek/snoep/kauwgoom wel E nummer vrij

 

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Hema verkopen ze momenteel leuke kinder survival boekjes en kompas e.d. Misschien een idee voor een verjaardag nu?

 

Ik hou zelf geen rekening met een verjaardag tijdens een shft situatie, moet ik in dat geval maar creatief zien op te lossen (liedjes zingen, spelletjes doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die heb ik gelezen, maar die beantwoord niet echt mijn vraag.

 

Kids zijn in een shtf situatie waarschijnlijk ook een keer jarig, hoe los je dat op. Houd je daar rekening mee? Of is dat een kwestie van jammer dan, volgend jaar beter?

 

jij hebt geen beslag of iets in voorraad staan?

 

hier staat er gewoon spul voor muffins, roomboterkoek en cake op het schap ;) de kado's zullen misschien lullig zijn, maar taart en knakworst gaat er komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij hebt geen beslag of iets in voorraad staan?

 

hier staat er gewoon spul voor muffins, roomboterkoek en cake op het schap ;) de kado's zullen misschien lullig zijn, maar taart en knakworst gaat er komen

 

Bloem, suiker, boter en melk kun je bijna alles van maken. Geen mix voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloem, suiker, boter en melk kun je bijna alles van maken. Geen mix voor nodig.

 

Houdbare melk hebben we op voorraad, maar dat is, net als de boter, op een moment op en zonder koe niet zomaar aangevuld...

Ook suiker en bloem (en granen) zijn geprept. En met de kipjes in het vooruitzicht zit het met de eieren wel goed! De pannenkoek mix is vooral een makkelijke aanvulling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fluitketel Moest ik opeens aan denken en wil dit nog even met je delen:

 

Ik prep zowieso altijd verjaardagscadeautjes tijdens opruimingsacties van de Kruidvat bijv. (-50%) of bij andere stuntaanbiedingen. Gangbaar spul zoals Lego of knutselspullen. Maar je kunt ook eens rondsnuffelen op rommelmarkten oid. Daar kun je soms speelgoed vinden in enorm goede staat, als nieuw, de kids krijgen tegenwoordig toch teveel om het helemaal te verslijten. Leg daarvan een paar dingetjes achteruit.

Dan heb je altijd iets op voorraad.

 

Misschien ook een idee om te doen? Wanneer je dan wel thuis kunt blijven maar de winkels geen toeleveringen meer krijgen oid heb je in elk geval een klein voorraadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat in een shtf situatie kinderen blij zijn met de kleinste dingen. Zelf heb ik (behalve chocolade) niet echt extra dingen voor de kids omdat ik van mening ben dat wegtrekken de enigste oplossing is en ik de bepakking zo licht mogelijk moet houden. Wel denk ik dat kinderen inderdaad blij zijn met de kleinste dingen. Of die nu zelf gemaakt, gevonden of op een andere manier geregeld worden. Ik denk dat een ieder op dat moment met een leuke en creatieve oplossing zal komen waar elk kind uiteindelijk blij mee zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fluitketel Moest ik opeens aan denken en wil dit nog even met je delen:

 

Ik prep zowieso altijd verjaardagscadeautjes tijdens opruimingsacties van de Kruidvat bijv. (-50%) of bij andere stuntaanbiedingen. Gangbaar spul zoals Lego of knutselspullen. Maar je kunt ook eens rondsnuffelen op rommelmarkten oid. Daar kun je soms speelgoed vinden in enorm goede staat, als nieuw, de kids krijgen tegenwoordig toch teveel om het helemaal te verslijten. Leg daarvan een paar dingetjes achteruit.

Dan heb je altijd iets op voorraad.

 

Misschien ook een idee om te doen? Wanneer je dan wel thuis kunt blijven maar de winkels geen toeleveringen meer krijgen oid heb je in elk geval een klein voorraadje.

 

Dat doe ik idd ook al. Ben stiekum meer een prepper dan dat ik dacht.

 

Denk dat ik dat idd nog wat meer ga doen. Ben nu een beetje door al mijn geprepte kadotjes heen :rolleyes:

 

Ik denk dat in een shtf situatie kinderen blij zijn met de kleinste dingen. Zelf heb ik (behalve chocolade) niet echt extra dingen voor de kids omdat ik van mening ben dat wegtrekken de enigste oplossing is en ik de bepakking zo licht mogelijk moet houden. Wel denk ik dat kinderen inderdaad blij zijn met de kleinste dingen. Of die nu zelf gemaakt, gevonden of op een andere manier geregeld worden. Ik denk dat een ieder op dat moment met een leuke en creatieve oplossing zal komen waar elk kind uiteindelijk blij mee zal zijn.

 

wegtrekken is voor ons niet echt een optie. We hebben niet echt een BOL en waar wij wonen, zitten we veilig als er overstromingen ofzo komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wij wonen is de kans (tenminste ik houdt er rekening mee) op een overstroming altijd. Vandaar ook mijn plan om weg te trekken. Toch denk ik dat het verstandig is om een back up plan voor jou en je gezin te maken waar je in een uiterst noodgeval ook heen kan trekken. Liever voorbereid op het allerergste dan wachten op het einde toch?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wij wonen is de kans (tenminste ik houdt er rekening mee) op een overstroming altijd. Vandaar ook mijn plan om weg te trekken. Toch denk ik dat het verstandig is om een back up plan voor jou en je gezin te maken waar je in een uiterst noodgeval ook heen kan trekken. Liever voorbereid op het allerergste dan wachten op het einde toch?!?

 

 

als backup hebben we een mega bungalow tent liggen in de schuur en nu nog 1 kleine iglo tent, maar van die iglo komen er nog twee bij. Maar als we die in de auto gooien kunnen er geen voorraden meer mee. Mocht er een echte grote shtf komen en we zijn echt niet veilig, dan zou ik of op mijn werk kunnen kijken of met de tent verder eurpa intrekken. dat is dus echt in uiterste nood.

 

we hebben nog geen aanhanger, maar die gaat er ooit nog komen.

 

Ben alleen bang dat wij te laat zijn gaan preppen. Maar goed we zien wel waar het schip strand. (ik hoop niet voor mijn deur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval zou ik zeggen neem veel ingeblikt vis in olie mee (zowel lang houdbaar als boordevol vitamines en vetten die je lichaam nodig heeft), chocolade (energie), energierepen en probeer zoveel mogelijk water mee te nemen. Het eten (nah jah in geval van nood kan je dat zo noemen) neemt weinig ruimte in je auto en je overleefd er zeker op. Water is altijd belangrijk want zonder dat kan je zeker niet, en probeer dus een waterfilter aan te schaffen zodat je onderweg water kan filteren. Tevens vuurmaakstokjes die je overal op internet kan kopen voor 15,- en wat tondel meenemen en je bent ready to go.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...