Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gelukkig, de SHTF is voorbij...wat nu?


prepperpappa

Aanbevolen berichten

Ik ga ervan uit dat er na een SHTF een tijd geen internet is en we elkaar dus niet kunnen raadplegen via onder andere deze site.

Dus wat als de SHTF voorbij is en we gaan beginnen aan een wederopbouw?

We hebben het altijd over wat te doen tijdens en voor een SHTF (en terecht natuurlijk) maar wat doen we erna.

Om elkaar op te zoeken tijdens een SHTF op de van te voren afgesproken locaties zoals ik hier op de site vaker gelezen heb is natuurlijk goed maar niet altijd haalbaar.

De meeste van ons zullen toch proberen 'veilig' thuis te blijven en komen dus niet opdagen op de gemeenschappelijke BOL.

Maar die mensen hebben na de SHTF wel de behoefte om samen de boel weer op te bouwen, dus is het misschien een goed idee om daar wat ideeen over los te laten.

Gaat uw gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@TyrionLannister @Stonehenge Prepper

Wie zijn dan de machthebbers? Als je bedoeld de huidige machthebbers dan zal er niet veel veranderen.

Maar wat als die er niet zijn , dan zullen er dus inderdaad mensen zijn die de macht gaan nemen. En gezien de geschiedenis zal dit met de nodige geweld gaan.

Dus een gezamelijke plan of opstand is dan nodig om daar doorheen te komen.

Inderdaad gaat het er ook om wat de SHTF situatie is.

Laten we van het ergste uitgaan en niet van een SHTF situatie van een maandje ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt: sowieso rekening te houden met een smerige overlevingsstrijd onder de machthebbers. :rolleyes:

 

Ik ga uit van anarchie, en legers zullen privé legers zijn. Er is geen overheid, alleen groeperingen. Door de EMP weten we niet meer wat de geografische grenzen zijn, en die moeten op nieuw herverdeeld worden of overwinnen (Dus landje pik onder de overlevers)..

 

Hou rekening mee dat de overlevers een ernstige vorm van PTST hebben overgehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TyrionLannister @Stonehenge Prepper

Wie zijn dan de machthebbers? Als je bedoeld de huidige machthebbers dan zal er niet veel veranderen.

Maar wat als die er niet zijn , dan zullen er dus inderdaad mensen zijn die de macht gaan nemen. En gezien de geschiedenis zal dit met de nodige geweld gaan.

Dus een gezamelijke plan of opstand is dan nodig om daar doorheen te komen.

Inderdaad gaat het er ook om wat de SHTF situatie is.

Laten we van het ergste uitgaan en niet van een SHTF situatie van een maandje ofzo.

 

De huidige machthebbers zullen hun macht niet zonder slag of stoot priijsgeven. De geschiedenis leert dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recht van de sterkste en van de grote getallen.

Wat te denken van alle private beveiligings bedrijfjes? Georganiseerde criminaliteit? Hechte vrienden groepen? Mogelijk dat gevangenissen en tbs klinieken ook niet meer bewaakt worden, waardoor er flink wat ellende op straat komt.....

 

Elke zelf uitgeroepen dorpsgek met een de juiste middelen kan zomaar een gooi naar de macht doen. Zeker als hij z'n verhaal goed kan verkopen aan angstige en onzekere schaapjes......

 

"Ik ben hier om jullie te helpen"........ Yeah right......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recht van de sterkste en van de grote getallen.

Wat te denken van alle private beveiligings bedrijfjes? Georganiseerde criminaliteit? Hechte vrienden groepen? Mogelijk dat gevangenissen en tbs klinieken ook niet meer bewaakt worden, waardoor er flink wat ellende op straat komt.....

 

Elke zelf uitgeroepen dorpsgek met een de juiste middelen kan zomaar een gooi naar de macht doen. Zeker als hij z'n verhaal goed kan verkopen aan angstige en onzekere schaapjes......

 

"Ik ben hier om jullie te helpen"........ Yeah right......

 

iedere dorpsgek? waar kan ik me inschrijven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch proberen om zo zelfstandig mogelijk te zijn tegen dan. Het is indd handig als je met een groep samen alles terug kan opbouwen na bv een overstroming. Maar deze "groep" heeft geen nut als niet iedereen een bepaalde vaardigheid zou hebben. Kleine basis cursussen zoals elektriciteit zijn daarvoor zeer handig.

 

Persoonlijk heb ik die nog niet gevolgd want ik verdiep me momenteel in eetbare (on)kruiden en het telen van vergeten groenten. Dit is handig tijdens en na SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch proberen om zo zelfstandig mogelijk te zijn tegen dan. Het is indd handig als je met een groep samen alles terug kan opbouwen na bv een overstroming. Maar deze "groep" heeft geen nut als niet iedereen een bepaalde vaardigheid zou hebben. Kleine basis cursussen zoals elektriciteit zijn daarvoor zeer handig.

 

Persoonlijk heb ik die nog niet gevolgd want ik verdiep me momenteel in eetbare (on)kruiden en het telen van vergeten groenten. Dit is handig tijdens en na SHTF.

 

die basis cursus kan ik je zo geven, voelde je iets? dan was het 12v kietelde het? dan was het 220, deed het pijn? dan was het 380v

electra is TE simpel om te doen zolang je maar goed materiaal gebruikt en geen hansaplast of kroonsteentjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge Elektriciteit was maar een voorbeeld. Ik wil gewoon tijdens en na SHTF niet doelloos met 2 linkerhanden staan wachten tot iemand mij komt helpen. Ik ben altijd al een plantrekker geweest en niet graag afhankelijk van anderen. Hoe meer ik zelf kan des te beter. Dit probeer ik mijn dochters ook aan te leren. Is er een probleem? Dan vraag ik eerst hoe zij dat zouden oplossen en daar speel ik dan verder op in. Ze moeten het nog niet zelf kunnen maar wel al probleem oplossend denken en niet wachten tot ik het doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...