Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maandelijks vrouwenprobleem?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
  • 11 maanden later...

Ik heb afgelopen maand het moderne wasbare maandverband uitgeprobeerd, zowel online gekocht als eigen fabrikaat. Het bevalt mij goed, zelfs het wassen vind ik meevallen. Vooral die van Charlie Bananas (heb ik ook niet verzonnen) is fijn. Wel synthetisch, maar kunnen zelf na een uurtje voorweken gewoon met een handwasje (in geval van nood) schoongewassen worden. Er zijn veel verschillende merken en aanbieders. Bij katoenenko.nl de Charlie Bananas, Momiji (gaat wel, glijt een beetje weg) en ecofemme (mijn god, wat een dik ding) geprobeerd. En bij cutecotton.nl de zelfmaak-paketten van myllymuksut (fins merk, heel fijn) en Little Gumnut (viel tegen, beetje te kort, wel lekker zacht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even met oma praten en vragen hoe zij dat deed.

 

De moderne versie van wat Oma gebruikte is echt heel veel gebruiksvriendelijker. Mijn moeder heeft in haar jeugd (ze is nu bijna 72) ook wasbaar gebruikt en heeft mij wel eens laten zien wat zij gebruikte. De mijne, zelfs de zelfgemaakte, zijn handiger. Geen gordeltje om mee te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude Germanen en aan de andere kant van de wereld de Indianen (en vast nog anderen), gebruikte ook een riempje (bijzaak) om een inlegje van heel zacht en absorberend leer op z'n'plek te houden. Denk hiervoor zeem-leer of nog zachter... Als ik mij de theorie goed herinner en kijk naar geschikt leer in m'n eigen spullen, zeg ik konijnen leer...

 

Uit te wassen voor gebruik gedurende 1 periode. Daarna gewoon opstoken in allesbrander (ging toen gewoon op het vuur, en ik hoop dat we dat allemaal met ons pleepapier doen als we op hike zijn)

 

SHT-F-factor:

-ik vermoed bijzonder comfortabel

-op maat te maken

-productie en distributie kunnen als taak/bijverdienste/trade in een gemeenschap heel nuttig zijn, hygiene is belangrijk genoeg!

-Kosten en materiaal: 1 konijn per persoon/maand

 

Op deze wijze heb je nog een manier om alle delen van een dier dat je, naar alle waarschijnlijkhed als voedsel tot je neemt, ten volle te benutten! Duurzaam gebruik van materialen dus...

 

P.s

Ik heb altijd al gezorgd voor tampons en verband op mijn toilet, zitten in de BOB's', in elke EHBO tas/koffer die in ooit gehad heb, bezit of ooit krijg. Alsmede bij iedereen van/voor wie ik EHBO materiaal check.. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook opteren voor een hormoon spiraaltje, heb je zo goed als geen bloed meer, ook de humeur wisselingen zijn dan veel minder.

Als je geen kinderen wil, kan ik het aanraden.

Ben wel een voorstander van het hormoonspiraaltje maar vond de risico's te groot om deze ook daadwerkelijk te laten plaatsen (hygienisch oogpunt)

Daardoor een aantal jaar geleden voor de implanon staafjes gekozen die in de arm worden gezet.

De werking komt wel goed overeen, maar een paar enkele keren in alle jaren wat gehad wat binnen 2 dagen ook weer weg was.

Bijna helemaal geen humeursveranderingen gemerkt en ook geen menstruatiepijn wat ik met andere middelen wel had (mijn grootste rede)

Als je geen kinderen wil is het zeer zeker een aanrader en is ook veel gemakkelijker om te laten verwijderen uit een arm mocht je de wens alsnog krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er als vrouw heel zenuwachtig van worden dat geen enkele anticonceptie methode 100% beschermd tegen zwangerschap of ervaren jullie dat als vrouw anders?

Een vriendin van mij had een spiraaltje maar werd toch zwanger, het kind was gelukkig welkom maar zij hadden er al 2, financieel kunnen ze het dragen maar toch.

Zouden jullie tijdens een shtf overwegen om ondanks pil, spiraaltje of wat dan ook toch te vrijen met ook nog een condoom en / of pessarium? Je moet er niet aan denken dat je zwanger wordt terwijl er wellicht geen goede medische hulp is of bijvoorbeeld (veilige) methodes voor abortus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn dochter kwam dwars door de gewone pil & condoom heen.

 

dan kun je zeggen dat de enigste veilige manier celibaat leven is. maar dan komt de wedervraag zou je dan ervoor kiezen om alleen nog maar zuiver platonische relaties aan te gaan om het risiko te vermijden.

 

Zuiver platonisch is ook weer niet nodig om zwangerschap te voorkomen. Alles kan nog ('k zal de opsomming even achterwege laten :o), behalve vaginale penetratie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuiver platonisch is ook weer niet nodig om zwangerschap te voorkomen. Alles kan nog ('k zal de opsomming even achterwege laten :o), behalve vaginale penetratie. :)

 

Nou ja, uitgaande van een vaste partner kan de man zich natuurlijk ook laten helpen, dat moet toch aardig veilig zijn. Beschermd natuurlijk niet tegen verkrachting.

Dus om zo zeker mogelijk te zijn moet je als vrouw de prikpil, een spiraaltje, een pessarium met zaaddodende creme, en de man een een condoom gebruiken, En erna voor de zekerheid als vrouw direct gaan staan en een vaginale douche nemen.

Dan moet de kans toch aardig klein zijn :)

 

Sorry, wil dit absoluut niet ridiculiseren, ben oprecht geïnteresseerd hoe vrouwen dit beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...