Ga naar inhoud
GENEGEERD

Belastingen Europa

niki
 Share

Recommended Posts

Ik heb mijn aanslagen van de afgelopen 2 jaar eens naast elkaar gelegd en ik kwam tot een heel vreemde ontdekking.

Ik heb in 2011 een belastbaar inkomen gehad van in totaal € 23.000, en moet volgens de aanslagen in Nederland, België en Frankrijk in totaal € 16.000 aan Personenbelasting betalen. Dat zou dan dus zo'n 70% belasting over mijn totale inkomen zijn??

In 2010 was dit nog € 4.000, en qua belastbaar inkomen is en geen wijziging geweest.

Ik vind dit erg vreemd, en heb natuurlijk bezwaarprocedures gestart, maar ik wil jullie allemaal even waarschuwen om deze dingen echt eens goed na te kijken!! Ik neem aan dat een belastingdienst wel eens een foutje kan maken, maar dat 3 belastingdiensten van 3 verschillende landen allemaal een paar kleine foutjes maken, dat vind ik op zijn zachts gezegd erg vreemd. Is dit een poging om de belastinginkomsten van de EU hoger te laten lijken?? Als ze bij heel veel mensen zo'n "foutje" maken, kunnen ze de cijfers van de belastinginkomsten in de EU uitbrengen met de mededeling dat het allemaal best goed gaat, met als gevolg dat de mensen zich niet druk gaan maken.

De herstelling van hun foutje volgt natuurlijk nadat ze deze berekening hebben gemaakt.

Ik ben over het algemeen niet zo'n complotdenker, maar dit vind ik toch een beetje vreemd. Zeker in het licht van de financiële crisis, nu er steeds meer berichten boven komen dat de boel toch echt op instorten staat. Ook vind ik het vreemd dat er soms berichten uitkomen waarin wordt gesproken over "bijstellen van de inkomsten uit belastingen" over voorgaande periodes. Dit zou dus een verklaring kunnen zijn. Of denk ik hier te ver door? Begin ik misschien paranoïde te worden??

Hebben jullie ook dit soort foutjes ontdekt? Of heb ik gewoon driedubbel pech gehad? Ik vind dit toch wel waard om even te bekijken....

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ja, ik weet onderhand inderdaad precies hoe dat zit met het betalen van de belastingen, en dat dit dus echt niet klopt. Ik vraag me alleen af of meer mensen een fout hebben ontdekt waardoor hun aangifte vele malen hoger is dan normaal... Het zou Europa wel goed uitkomen om wat positievere berichten rond te strooien lijkt me, en ik vraag me af of dit een "truukje" is. Kijk met één fout bij één persoon lijkt me niet dat er echt veel effect te zien is, maar als ze bij bijvoorbeeld 20% van de mensen een foutje in de berekening maken, lijkt me dat dat bedrag wel in de miljoenen/miljarden gaat lopen... En dan heeft Europa goed nieuws en dan kunnen ze zonder te veel tegenstand nog meer geld wegsluizen richting Zuiden. En dan komt de VSE weer wat dichterbij natuurlijk..............

Ik ben aan het doorslaan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...