Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Einde in 2012?

Waardoor zal in 2012 de wereld veranderen?  

8 leden hebben gestemd

1. 1. Waardoor zal in 2012 de wereld veranderen?

• Einde Maya kalender op 21 december 2012
      3
    • Voorspelling van Nostradamus over 2012
      0
    • Poolverschuivingen en meer volgens de Hopi-Indianen over 2012
      2
    • Galactische alignment in 2012: unieke omstandigheden in De Melkweg
      1
    • Gaat Planeet X (of Nibiru) ons (bijna) rammen in 2012?
      0
    • Uitbarsting van supervulkaan Yellowstone Park in 2012?
      2

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wilde stemmen op het vallen van de euro, de ondergang van de dollar en het klappen van het kapitalisme, maar die staan er als optie niet bij :confused:

Deze post delen

Ik wilde stemmen op het vallen van de euro, de ondergang van de dollar en het klappen van het kapitalisme, maar die staan er als optie niet bij :confused:

Dat wordt de volgende poll, wanneer denk je dat het kapitalisme klapt :) Deze poll is meer gericht op fysieke gebeurtenissen.

Deze post delen

Na het zien van de film 2012 kies ik voor de vulkaan in Yellowstone national park. Als prepper zit je daar niet goed, als je de film mag geloven. Affijn, ik denk natuurlijk niet dat de film precies laat zien hoe het gaat, maar er zitten wel een paar interessante dingen in. Zoals die moderne arken. Ik heb ook wel eens gedacht om m'n huis te verkopen en een zeewaardige boot te kopen (ik kan niet eens varen, maar dat terzijde) want when the shit hits te fan lijkt het me best safe om met een flinke voorraad voedsel, diesel en een hengel en mijn gezinnetje op zee rond te dopperen en naar Spanje of Portugal ofzo af te zakken. Daar zit je denk ik dan een stuk beter dan in Nederland!

Deze post delen

Donder en bliksem! Ik geloof niet in het einde van welke wereld dan ook, maar wel in een drastische omkering. Die gaan we hoe dan ook tegemoet. Hebzucht is het leidend thema als oorzaak. Ik denk dan ook dat de grootste veranderingen gaan ontstaan door de aardbol die van zich laat horen (donder en bliksem :-) waardoor we ons nog meer bewust worden dat we deze niet ongestraft kunnen plunderen. Hetzelfde geldt voor de economie: hebzucht ten koste van anderen zal steeds minder kunnen voortbestaan. En daar is een misschien wel geintensiveerde crisis op mondiaal niveau voor nodig.

Deze post delen

Donder en bliksem! Ik geloof niet in het einde van welke wereld dan ook, maar wel in een drastische omkering. Die gaan we hoe dan ook tegemoet. Hebzucht is het leidend thema als oorzaak. Ik denk dan ook dat de grootste veranderingen gaan ontstaan door de aardbol die van zich laat horen (donder en bliksem :-) waardoor we ons nog meer bewust worden dat we deze niet ongestraft kunnen plunderen. Hetzelfde geldt voor de economie: hebzucht ten koste van anderen zal steeds minder kunnen voortbestaan. En daar is een misschien wel geintensiveerde crisis op mondiaal niveau voor nodig.

De wereld zelf vind haar balans wel weer, zelfs wanneer we haar verzuren, leeg roven en de polen omdraaien. Kan zijn dat de balans nog een jaartje of 10 a 20 miljard jaar op zich laat wachten, maar dat zal haar vast niet uitmaken ;-) Als prepper maak ik mij daarom meer zorgen om m'n dierbaren en mijzelf - dat wij maar rustig op ons voorraadje kunnen knabbelen als de SHTF en terwijl de rest van de maatschappij elkaar de harses in mept haha

Deze post delen

Zeker een intressant filmpje. Ik geloof niet dat de wereld vergaat aan het einde van 2012 maar ik geloof wel dat als we zo verder gaan zoals we nu doen dan gaan er zeker nadelige gevolgen komen. En dat het leven een stuk moeilijker gaat worden. Misschien niet deze generatie maar uiteindelijk gaat het fout. Zoals LarsFx zei ik denk ook dat er eerder een economische crisis opkomst is dan een natuurlijke ramp.

We zullen zien en afwachten wat de toekomst ons gaat brengen.

Deze post delen

Gast urbanprepper

De wereld vergaat niet volgens mij. Wel geloof ik in de ineenstorting van stelsels die crisis op massa schaal veroorzaken. Denk bv aan financiele- en politieke- stelsels.

Deze post delen

denk dat het meer een langzaam rollende ineenstorting word dan een explosie van iets

zoals meer en meer mensen zonder werk, geld van uitkeringen en pensioenen wat op is

Deze post delen

Zojuist volgend filmpje van mijn Youtube abonnement binnen gekregen (NASA Bonks Wacky 2012 Claims):

Inderdaad. Gaarne zou ik daar een filmpje aan toevoegen: het eerste deel van de eerste Zeitgeist Movie uit 2007. Dat deel gaat over de onzin die het Christendom heet. Nu gaat het mij er hier niet om elke gelovige in dit draadje te 'bekeren' tot het atheïsme, maar om de gegeven verklaringen voor het ook in de Bijbel veel geciteerde Einde der Tijden/Wereld (End of the World - Matt 28:20). De Zeitgeist film betoogd dat dit Einde niks anders is dan dat de zon (Zoon/Son/Sun) van Vissen naar Waterman verschuift... Weliswaar niet precies aan het einde van 2012 maar toch interessant lijkt me:

http://www.youtube.com/watch?v=oZgT1SRcrKE

Verder denk ik ook veel eerder aan een Einde van ons monetaire en/of kapitalistische systeem dan aan een Einde der Tijden. Dat al het geld = schuld, zoals het Youtube-filmpje in de tinyurl-link immer in mijn onderschrift zo prachtig laat zien, is gewoonweg niet eeuwig vol te houden volgens mij.

Deze post delen

Interressant filmpje Rothbard. Echter, ik geloof die man niet zo wanneer hij bv. spreekt over een langzame poolomkering. Ik ben benieuwd hoe hij in dat kader kan/zal uitleggen hoe het komt dat de mammoets in één klap bevroren zijn, terwijl ze eten uit een andere klimaatzone in hun maag hadden.

Door jarenlange studie van oude culturen, de "keepers" (bewaarders) van oude kennis enz., ben ik in dat opzicht eerder een aanhanger van een directe poolverschuiving die gepaard gaat met enorme winden, tsunami's en daarna langdurige zonsverduistering door de enorme stofwolen. En dan nog niet gesproken over de aswolken door vulkaanuitbarstingen.

In dit kikkerlandje zijn we dan absoluut niet veilig m.b.t. het water. Verschillenden raden - t.a.v. het sterk bewegende water in de oceanen - aan, om minstens op 1000 meter hoogte te zijn, ver bij rivieren, (berg) meren en waterbekkens vandaan.

En daarom blijf ik voorlopig hier met m'n opblaasbootje :o

Deze post delen

Kunnen we alsjeblieft ophouden over 2012?

Ik ga iedereen hier die in de 2012/maya/nostradamus/poleshift/galatic alignment/Niburu onzin meegaat enorm uitlachen op 1 januari 2013! Mark my words...

Het economische model, dat is een ander verhaal, maar de rest moet lekker in de Efteling gaan spelen... :) Daar geloven ze nog in sprookjes!

Deze post delen

Ik denk dat in 2012 de hele wereld op z'n kop gaat door iets waar wij mensen een natuurtalent voor hebben: oorlog. Hezbollah, Syrie en Iran hebben namelijk een verbond dat vergelijkbaar is met de NAVO en twee van die drie partijen liggen behoorlijk onder vuur - Syrie zelfs letterlijk. En eerlijk gezegd denk ik niet dat het lang duurt voordat ze alledrie worden aangevallen. Dat zal ons westerlingen allemaal aan den spreekwoordelijke reet roesten, ware het niet dat er tussen deze drie partijen en de rest van de wereld een MAD-scenario is gerealiseerd. MAD staat voor Mutual Assured Destruction en de enorme hoeveelheid geavanceerde nucleaire, biologische en chemische wapens aan de westerse kant en de enorme hoeveelheid geavanceerde biologische en chemische wapens aan de andere kant staan daarvoor garant. Biologische wapens vormen de 'poor man's' nuke en het enige wat voor verspreiding nodig is, is een menselijke drager. Het is niet voor niets dat men in Iran nauwelijks onder de indruk is van tientallen Amerikaanse bases rond het land, een Amerikaans Irak links en een Amerikaans Afghanistan rechts. En bijna niemand vraagt zich af waar dat Iraanse zelfvertrouwen vandaan komt.

Deze post delen

Gast Cardhu

Poeh, Rodin... hier vallen me een paar schellen van de ogen.

Ik mag toch werkelijk hopen dat het zo erg niet wordt want dan is een pandemie onoverkomelijk.

Terreuraanslagen met biologische wapens. Dat wordt preppen op een heel ander niveau

Deze post delen

Poeh, Rodin... hier vallen me een paar schellen van de ogen.

Ik mag toch werkelijk hopen dat het zo erg niet wordt want dan is een pandemie onoverkomelijk.

Terreuraanslagen met biologische wapens. Dat wordt preppen op een heel ander niveau

Ik hoop inderdaad dat er wat schellen van je ogen vallen. De oorlog van 2006 tussen Hezbollah en Israel (die Israel ook naar eigen zeggen gewoon verloren heeft), diende om dat front uit te schakelen. Dat is niet gelukt en Hezbollah - dat eigenlijk een soort verlengstuk van de Iraanse Republikeinse Garde is - heeft aangetoond over veel gevechtskracht maar ook discipline te beschikken. Men heeft namelijk nooit de echte gevaarlijke wapens uit het raketarsenaal aangesproken - lees: de chemische, biologische en FAE (Fuel Air Explosives) wapens. Al die zooi komt voort uit met name de inzet van ex-Sovjet ingenieurs, die na de val van de Sovjet-Unie in grote getalen zijn verhuisd naar landen als Syrie en Iran, waar ze goede banden hadden en uitstekend betaald werden. Als Syrie echt wordt overlopen door de zogenaamde opstandelingen (die verrassend genoeg zomaar militaire konvooien kunnen overmeesteren), dan zal er massaal met raketten alle kanten op worden geschoten. Weken daarna breken overal geheimzinnige, niet te genezen ziektes uit. Ondertussen zullen Syrie en Iran dan al veranderd zijn in grote groene radioactieve glasbakken, maar het MAD-scenario is definitief in werking getreden. En nee, daar kun je bijna niet tegen preppen - behalve dan door heel lang ondergronds te gaan.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...