Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kansen meer dan verdubbelen met een ................. Tondeuze ?


Kans

Aanbevolen berichten

Als vrouw met lang haar, gaat het bij mij recht overeind staan! Niemand komt aan mij of mijn haar. Niet omdat mijn haar heilig is, maar omdat het van mij is! En als die meiden toch een muts op moeten, zie je toch niet dat het lang danwel blond is...

Sorry Kans, ik weet dat je gezin je zeer zeer lief is en je er alles aan zal doen ze gezond en in leven te houden, maar in harmonie en samen lijkt me ook wat waard... Laat ze zelf kiezen! Ik ging een jaar op reis en vond toen kort haar handig, mijn keuze, prima. Maar had iemand toen gezegd dat het moest, dan was het lang gebleven. (Eigen-wijs!) Succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat een meningen weer hier! Haar eraf, haar lang laten, haar kort knippen..

Tja als je tijdens SHTF denkt van; goh dit is wel onhandig - dan misschien zou ik het kort knippen.

Maar millimeteren? Echt niet. Ik zie er serieus de meerwaarde niet van in, en als mijn vader dat bij mij zou willen doen heeft hij een probleem.

Doe ze dan op Krav en neem een hond, kun je 't kort laten :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je pakt haar identiteit af, en dat is net zo erg als verkrachting vind ik. Je bedoelt het goed, maar dit is niet de juiste oplossing. En ik denk dat dit ook iets is tussen moeder en dochter, om dit soort situatie,s te bespreken, en ga als gezin op Krav Maga en neem een roedel pitbull of herder honden of zo. .

 

En zorg als vader dat mannen/jongens voor jouw vrezen ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans heeft gelijk. Lang (blond) haar is een regelrechte invitatie voor sommigen om ze aan de haren naar hun hol (BOL!) te slepen en dingen te doen waar je als mens of vader niet aan wil denken....ikzelf lekker lang haar, dat gaat er ook af. Mijn vrouw, weet ik niet, ik hoop dat ze luistert tegen die tijd. Bij een gevecht is het de meest ideale handvat die je kunt krijgen, leren ze ook bij zelfverdediging, zal bij Krav ook wel geadviseerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans heeft gelijk. Lang (blond) haar is een regelrechte invitatie voor sommigen om ze aan de haren naar hun hol (BOL!) te slepen en dingen te doen waar je als mens of vader niet aan wil denken....ikzelf lekker lang haar, dat gaat er ook af. Mijn vrouw, weet ik niet, ik hoop dat ze luistert tegen die tijd. Bij een gevecht is het de meest ideale handvat die je kunt krijgen, leren ze ook bij zelfverdediging, zal bij Krav ook wel geadviseerd worden.

 

Voor een man is het anders Keyser, en de "charmes" van een vrouw kan ook gebruikt worden als wapen ;-). Zoals verleiding en misleiding.

 

Ik denk dat het meer schaad dan baat.

 

Als je een stoere jongen tijdens een SHTF verkleed als meisje. Zal die jongen ook verlammen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar een gevoelig onderwerp..

Ik had wel wat reacties verwacht, maar dit overtreft het wel..

 

Voor mij is het simpel, luizen: tondeuze erin, geen voldoende water, en dat is snel: tondeuze erin (probeer maar eens uit hoeveel water je nodig hebt om zo'n haardos uit te spoelen, nee niet onder de kraan maar met bv een pannetje of een mok!

 

Blond wapperend haar dan is op honderd meter, en verder, afstand duidelijk dat er een vrouw loopt dus potentieel een doel.

Als je dat kunt voorkomen zou ik het doen: tondeuze erin.

 

En sorrie het haar van een kind kort knippen of scheren omdat het gewoon praktisch en veiliger is vergelijken met mishandeling gaat mij wat ver.

Ik denk dan ook dat veel reacties de huidige normen en waardes als uitgang nemen? Ik wil juist die aanname onder de loep leggen.

Het zal anders zijn, dat ontkennen of niet willen accepteren of niet willen inzien is volgens mij niet handig.

 

Natuurlijk is het geen vervanging voor weerbaarheid, dat moet ook gewoon maximaal zijn.

Ik ben echter overtuigd dat risico vermijden altijd de eertse en beste stap is daarna komen pas de andere opties.

 

Prep ze

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans het past ook prima in de Grey Man filosofie. Als een groep hongerige wilde jonge mannen een blik bonen kunnen stelen en in tijden van ' er is toch geen agent in de buurt' en passant ook nog hun komkommer even kunnen afkloppen dan vertrekken ze echt niet met de boontjes en geven ze de jongedame keurig een hand. Sterker nog, ik weet zeker dat het aantal verkrachtingen explosief zal stijgen zodra als dat SHTF zich aandient. Roof, plunder, verkracht, moord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meteen een paar pakjes muiskleurige haarverv in gaan slaan als ik dit hoor ( zijn hier ook gezegent met stralend blonde koppies) maar hier is zelf verdediging zeker hoog in het vaandel en word al speels getraint met de kleine nou zijn we hier al vechtsport fanaten dus dat komt goed en de kleine heeft een voorkeur voor het spelen met mamas botte bijl dus ik denk dat het goed komt... maar wel een goed punt dat je aanspreekt zomige mensen zullen sneller doelwit worden voor de plunderende massa dan 12 in een dozijn meisjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn advies: zorg dat je een kapperssetje hebt. mocht de shtf komen dan kan je altijd met je dochters overleggen zodat ze een ander kapsel nemen. iets wat minder drastisch is als het hoofd kaal scheren. Dat is ook in je eigen voordeel, want menig vrouw zal niet zo snel het hoofd kaal laten scheren. Mocht je denken dan doe ik het wel als ze slapen... bedenk dan dit, ook jij moet een keer slapen en Payback is a bitch .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet gelijk overgaan tot drastische maatregelen als de kop kaalscheren bij je dochters.

 

Een SHTF situatie is al zeer stresvol en wanneer je hun haar eraf gaat scheren waar ze waarschijnlijk zeer aan gehecht zijn zul je ze veel extra stress geven want ze raken weer wat bekends kwijt en elke keer als ze langs een spiegel lopen zullen ze er weer met tranen aan herinnerd worden.

 

Er zijn inderdaad voordelen, ze zien er in sommige ogen minder aantrekkelijk uit wat ze kan helpen op straat maar wanneer iemand wanhopig en levenloos over straat loopt op zoek naar een prooi zal zelfs een heel smerig meisje onder de modder nog aanlokkelijk lijken.

 

Tegen luizen is het afscheren inderdaad een mooie maatregel en wanneer ze luizen hebben zijn je dochters ook beter over te halen denk ik. Niemand wil vieze jeukende luizen en om die kwijt te raken zijn ze dus al eerder geneigd het verlies van hun kostbare haar te accepteren.

 

In een gevechtssituatie of wanneer iemand ze enkel wil vastgrijpen is langhaar inderdaad een groot nadeel want het geeft een mooi aangrijppunt en de pijn die het veroorzaakt kan het slachtoffer er al snel onder krijgen. Het hoeft niet eens een verkrachting te zijn maar iemand die het brood wil afpakken waarmee je dochter naar huis loopt is ook een mogelijkheid. Het goed opbinden/vlechten of wegstoppen van het haar helpt wel hierbij.

 

Een voordeel is dat het ze wel weer helpt om het hoofd warm te houden. Zonder CV zal het al snel koud worden in huis en dan is een mooie bos haar wel fijn op de kop, een muts zit lang zo fijn niet.

 

Ik zou je zelf adviseren om als er een SHTF is de tondeuse situatie aan je dochters uit te leggen. Ze te vertellen dat het helpt tegen wanhopige mensen en dat het het verkrijgen van luizen voorkomt. Dat ze niet de mogelijkheid zullen hebben om elke dag hun haar te wassen en dat het dus de eerste tijd erg vettig zal zijn. Het zal wel kouder zijn op het hoofd maar daar wen je wel snel aan en een muts kan dat prima verhelpen. En het belangrijkste, het haar groeit weer aan dus zodra alles omtrend de SHTF weer rustig wordt (omdat het gewoon voorbij is of dat het aantal mensen drastisch is verminderd, je in de bol zit etc.) kunnen ze het weer laten groeien. Vervolgens zou ik ze de tondeuse geven en ze zelf het hoofd kaal laten scheren. Dan ligt de keuze bij hun en als ze ermee doorgaan zullen ze later geen wrok gaan koesteren jegens jou omdat jij ze dwong, de keuze ligt compleet bij hun. Overschat het psychologische effect niet want alle meiden die ik ken zijn zeer gehecht aan hun haar (steeds meer jongens overigens ook).

 

Willen ze het haar in eerste instantie niet eraf, wat goed te begrijpen is, kijk het dan eerst een tijdje aan. Als de SHTF net begint zal de noodzaak nog niet zo groot zijn maar zodra deze vordert gaan ze het belang van het verliezen van de haren misschien zelf wel in zien en anders neem je zelf de tondeuse ter hand wanneer het echt niet langer kan. Een pet, muts, sjaal kan in het begin ook zeer goed helpen tegen het verbergen van de haren en voorkomen dat je kinderen in contact komen met mensen die ze kwaad willen doen is natuurlijk altijd veel belangrijker dan hoe ze eruit zien in zo'n situatie. Als ik kinderen zou hebben zou ik meer gerust zijn als mijn kinderen lang haar hebben en goed met een mes om kunnen gaan dat wanneer ze hulpeloos met kort haar tegenover iemand staan.

 

Dit geld natuurlijk niet alleen voor mensen met blond haar want er zijn er genoeg met prachtig zwart, bruin of rood haar. Dat er altijd zo'n hype over blond is is eigenlijk een beetje overdreven want ik ken ook veel mensen die liever mensen met bruin haar bijvoorbeeld zien. Het is gewoon een persoonlijke keuze. En veel maakt het gewoon niet uit wat de haarkleur van iemand is.

 

Aanvulling: Ik moet er wel bij zeggen dat ons haar tegenwoordig zo snel vet wordt juist omdat we het elke dag wassen. Dit stimuleert de hoofdhuid om meer vet aan te maken. Wanneer je je haar niet meer gaat wassen zal de vet productie ook minder worden. Het zal in het begin heel vettig zijn maar na een tijdje kan je al snel je haar 2 week niet wassen zonder dat het vettig wordt. Smerig en vet haar beschermt overigens wel weer tegen luizen want die preferen heel schoon haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel leuk omte lezen dat sommige het idee krijgen dat ik voorstel om mijn dochters alle drie vast te binden op een stoel en daarna een voor een de haren uit hun hoofdje te trekken....

 

Ik heb nergens kaal of dwang genoemd?

De tondeuze is gewoon een heel handig middel om heel snel een lekker kort koppie te krijgen.

Bij mij betekend opvoeding wel dat de ouders sommige beslissingen nemen en doorvoeren ook als de kinderen het er niet eens mee zijn.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een prima idee om zo de kansen voor je kinderen te vergroten.

Haar groeit wel weer aan en waarom zou je er goed uit willen zien tijdens een SHTF?

Er zijn dan heus geen disco's open hoor.

En ja, als je ze op een vechtsport zet dan hebben ze nog een betere kans om zichzelf te beschermen maar als je het voor een gedeelte kan voorkomen door hun haar eraf te scheren, dan zeg ik: Doen.

Als je hoort dat er nu al in bepaalde wijken meisjes lastig gevallen worden als ze gewoon op straat lopen en als ze niet reageren worden ze uit gescholden ,bespuugt en soms zelf geslagen of gewoon beet gepakt,

Dus in een SHTF situatie kan dat alleen maar erger worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen. Eerder investeren in goede, bedekkende mutsen en sjaals en andere hoofddeksels.

 

Een ineenstortende wereld (geen facebook meer, waar zijn je vrienden, geen bereik op whatsapp) is voor iedereen traumatiserend. Juist op zo'n moment zul je als vader een rots in de branding moeten zijn, en niet plotsklaps veranderen in een boeman die het blijkbaar te zeggen heeft over hun lichamelijke integriteit. Ik zou het ten eerste overleggen, maar geen verplichting van maken.

 

NB: Maar ja, ik ben bewust kinderloos dus ik mag hier eigenlijk niets over zeggen (als ik het over 'mijn kinderen' heb, heb ik het over dikke haarbollen op vier poten die "miauw" zeggen ;)).

 

NB2: De film Seven Samurai niet gezien? Daar dacht er ook een zo slim te zijn om zijn dochter te kortwieken. Maar die dochter was juist degene die met een van de Samurai ging lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zal ik mijn twee mooie dochters beschermen. Mijn zoon van 5 leert nu al dat de vrouwen beschermd moeten worden en zal in geval van nood niet onderdoen voor zijn vader ;-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen. Eerder investeren in goede, bedekkende mutsen en sjaals en andere hoofddeksels.

 

Een ineenstortende wereld (geen facebook meer, waar zijn je vrienden, geen bereik op whatsapp) is voor iedereen traumatiserend. Juist op zo'n moment zul je als vader een rots in de branding moeten zijn, en niet plotsklaps veranderen in een boeman die het blijkbaar te zeggen heeft over hun lichamelijke integriteit. Ik zou het ten eerste overleggen, maar geen verplichting van maken.

 

NB: Maar ja, ik ben bewust kinderloos dus ik mag hier eigenlijk niets over zeggen (als ik het over 'mijn kinderen' heb, heb ik het over dikke haarbollen op vier poten die "miauw" zeggen ;)).

 

NB2: De film Seven Samurai niet gezien? Daar dacht er ook een zo slim te zijn om zijn dochter te kortwieken. Maar die dochter was juist degene die met een van de Samurai ging lopen.

 

Als SHTF ben ik hier wel degelijk de potentaat in huis die het beleid bepaald, uiteraard luister ik goed naar mijn vrouw hoor....maar ben toch bang dat ik erg streng ga zijn. Heb gelukkig twee zoons, arme vaders met dochters heb ik nu al medelijden mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...