Ga naar inhoud
GENEGEERD

Makropas voor niet-ondernemers


Koolmees

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf een Makro pas omdat ik ondernemer bent (bij kvk inschrijving is voldoende) en ik mag ook pas uitdelen zo heb ik mijn buurman een pas gegeven op zijn naam maar wel vanuit mijn bedrijf. Als jij iemand in je vrienden netwerk hebt die een Makro pas heeft kan die er ook een voor jou aanvragen (gratis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zal je btw toch af moeten dragen

verder gewoon supermarkt aanbiedingen in de gaten houden en trays kopen

 

Wat bedoel je daar mee? Bij makro betaal je gewoon btw hoor! Heb zelf ook een pas, maar de prijzen liggen vaak even hoog als in de supermarkt. Je moet echt voor de aanbiedingen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Makropas van een stichting waar ik bij betrokken ben geweest. Ben al jaren niet er niet meer actief bij geweest maar de stichting bestaat nog altijd.

 

Trouwens er wordt gezegd dat Makropassen beperkt geldig zijn maar er staat geen datum op de pas. Op de Makro site staat er ook niks over:

 

http://www.makro.nl/public/makro-pas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ondernemer heb ik ook pasjes van al die zelfbedieningsgroothandels, maar mijn ervaring is dat je bijzonder vaak goedkoper uit bent in de gewone supermarkten. De winst voor die bedrijven zit hem in de particulieren (die bijv. een pasje hebben van de voetbalkantine), die vergeten dat de vermelde prijzen excl. BTW zijn en mensen die nergens op letten, omdat zo'n groothandel volgens hen toch veel goedkoper is als de supermarkt, wat lang niet altijd klopt. Wel ben ik met mr. Gold eens dat de aanbiedingen vaak wel scherp zijn. Maar vergeet vooral niet dat er vaak 6%, maar meestal 21% bij opgeteld moet worden. Daarnaast moet je er wellicht naar toe rijden met de auto (brandstofkosten eruit ?).

Nog een truuk is (Sligro en Hanos doen dat vaak), om van die tafeltjes neer te zetten waar je kunt proeven. Het product ligt ernaast uitgestald, maar bijna altijd zonder prijsaanduiding. Ze gaan er vanuit dat je het toch wel in het karretje gooit.

 

Desalniettemin vind ik het best wel eens leuk om af en toe langs te gaan. Al was het maar vanwege de vele heerlijkheden die niet in de supermarkt te koop zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, toen ik gisteren aan mijn vrouw vroeg of zij misschien van iemand een pasje kon lenen, verraste ze mij door er een uit haar portemonnee te toveren! Zo zie je maar ;)

 

Binnenkort eens even langs daar. Niet zo zeer vanwege de prijzen, maar wel met het oog op de grote hoeveelheden. Voor veel goedkope artikelen is het dubbeltjeswerk als er eens een aanbieding is. Dat maakt me dan niet zo veel uit. Je kunt bij de Makro wel even snel in één keer je basisvoorraad op orde brengen, bijvoorbeeld van wc-papier. Daar gaat het mij voornamelijk om.

 

Bedankt voor alle input!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, toen ik gisteren aan mijn vrouw vroeg of zij misschien van iemand een pasje kon lenen, verraste ze mij door er een uit haar portemonnee te toveren! Zo zie je maar ;)

 

Binnenkort eens even langs daar. Niet zo zeer vanwege de prijzen, maar wel met het oog op de grote hoeveelheden. Voor veel goedkope artikelen is het dubbeltjeswerk als er eens een aanbieding is. Dat maakt me dan niet zo veel uit. Je kunt bij de Makro wel even snel in één keer je basisvoorraad op orde brengen, bijvoorbeeld van wc-papier. Daar gaat het mij voornamelijk om.

 

Bedankt voor alle input!

 

Je hebt ook van die grote horeca rollen. Heel veel papier en heel weinig ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...