Ga naar inhoud
GENEGEERD

Echtpaar komt om het leven door koolmonixide

Mandy Lifeboats
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Daarom heb ik ook een koolmonoxide detector hangen in de hal.

Los van deze zaak: energiebedrijven sluiten mensen tegenwoordig lukraak af midden in de winter en als je weer aangesloten wil worden moet je het openstaande bedrag in 1x betaald worden plus de afsluit en de heraansluitkosten. Deze kunnen in de duizenden euro's lopen. Meestal kan men dat niet betalen en dan blijft maar zitten in een koud huis ook al vriest het -15. En dan heb je de keuze doodvriezen of koolmonoxidevergiftiging riskeren.

Geld is het allerbelangrijkste in deze maatschappij, mensenlevens tellen niet meer.

Link naar reactie

Ja, die moet ik ook nog steeds kopen maar vergeet ik steeds :-(

Wbt dat afsluiten, tuurlijk typisch grote bedrijven gedrag natuurlijk, maar ik dacht dat die zich aan een hardheidsclausule hadden te houden? Maar de verleiding bij koud weer alles lekker potdicht te houden kan ik maar al te goed begrijpen, en hoe weet je (afgezien van die detectoren) of je ventilatie "genoeg" is, je wilt ook weer geen kostbare warmte onnodig verliezen.

Link naar reactie

Geld is het allerbelangrijkste in deze maatschappij, mensenlevens tellen niet meer.

Ze zien ons als koeien, om ons allemaal uit te melken.

Die afsluit- en heraansluitkosten ook zoiets... Pffff... Elektriciteit bijvoorbeeld in mijn geval, ik betaal voor de elektriciteit per maand 19 euro. Maar dat is alleen voor de elektriciteit, dan komt er nog 46 euro aan servicekosten bij... Service is stervensduur in Nederland. Administratieve kosten? Hoppakee, geld in het bakkie! Vroeger waren administratieve kosten niet zo duur, deden ze het ook nog met pen en papier. Tegenwoordig gaat bijna alles via een computer, zou je zeggen dat de kosten dan minder worden? Ze hebben er zelfs speciale programma's voor die het volautomatisch doen, want wij zijn slecht nummertjes in een systeem. Nope, de kosten worden nog hoger dan voor het doel waar het eigenlijk om gaat. En maakt het systeem een fout? Jij bellen naar een NIET GRATIS HULPNUMMER, dan zeggen ze dat ze het voor je regelen maar tot het daadwerkelijk is verholpen heb je inmiddels 5x naar dat nummer moeten bellen... Volgens mij vonden ze dat ze nog niet genoeg hadden verdient van je gebel om hun "administratieve mondelinge kosten" te kunnen verrekenen... En we trappen er elke keer weer in...

En dan zit ik vaak te dromen van dat hutje in de bossen waar je voor jezelf kunt zorgen, electriciteit via zonnepanelen of gewoon ff op de dynamofiets om een accu te vullen waar je 2 uur van achter je PC kunt zitten. Watervoorziening? Gewoon ff 30 minuten wandelen naar een beekje en twee emmers terug brengen naar je hutje waar je de was van doet, je eten kookt, jezelf mee wast en voor wat thee. Een fijne houtkachel in het midden van dat hutje voor de warmte en voor het koken... (

Link naar reactie

Los van deze zaak: energiebedrijven sluiten mensen tegenwoordig lukraak af midden in de winter en als je weer aangesloten wil worden moet je het openstaande bedrag in 1x betaald worden plus de afsluit en de heraansluitkosten. Deze kunnen in de duizenden euro's lopen. Meestal kan men dat niet betalen en dan blijft maar zitten in een koud huis ook al vriest het -15. En dan heb je de keuze doodvriezen of koolmonoxidevergiftiging riskeren.

Heb je een bron? Wellicht mist hier een belangrijke nuance, want dit mag namelijk niet 'lukraak', en er zijn regelingen die dit kunnen voorkomen. (Info)

Link naar reactie

http://www.stedin.net/Informatie_voor/Consumenten_en_kleinzakelijk/Pages/Afsluiten_en_heraansluiten_kleinverbruikers.aspx

Indien Stedin afsluit als gevolg van wanbetaling dan worden zowel de af- als de heraansluitkosten in rekening gebracht bij de klant. Tevens worden eventuele incassokosten in rekening gebracht.

Het lijkt me logisch dat een klant aansprakelijk gesteld wordt voor gemaakte kosten als gevolg van wanbetalingen. Het ging me echter om de beweringen: "Energiebedrijven sluiten mensen tegenwoordig lukraak af midden in de winter" en "Meestal kan men dat niet betalen en dan blijft maar zitten in een koud huis ook al vriest het -15". Heb je een bron waaruit blijkt dat dit voorkomt? Heb je de pagina van de rijksoverheid die ik linkte gelezen?

Link naar reactie

Het lijkt me logisch dat een klant aansprakelijk gesteld wordt voor gemaakte kosten als gevolg van wanbetalingen. Het ging me echter om de beweringen: "Energiebedrijven sluiten mensen tegenwoordig lukraak af midden in de winter" en "Meestal kan men dat niet betalen en dan blijft maar zitten in een koud huis ook al vriest het -15". Heb je een bron waaruit blijkt dat dit voorkomt? Heb je de pagina van de rijksoverheid die ik linkte gelezen?

Als je niet kan betalen dan kan je toch niet betalen? En dan word je afgesloten. Misschien sluiten ze niet af in december omdat dat slechte publiciteit zou opleveren maar als iemand in augustus werd afgesloten en geen geld heeft voor de kosten dan zal die in december nog steeds afgesloten zijn.

Link naar reactie

Oké, dus je hebt geen bron. Jammer dat je dat niet gewoon rechtuit toegeeft, maar er gewoon omheen draait met een irrelevant en ongegrond onzinverhaaltje.

Er zijn dus wel heel belangrijke nuances (nogmaals de link naar de website van de rijksoverheid). Mensen worden helemaal niet 'lukraak' afgesloten midden in de winter, zoals ook blijkt uit die link. Er zijn bovendien betalingsregelingen en schuldsanering beschikbaar. Wilt iemand midden in de winter zonder stroom en gas zitten, moet dat wel zijn omdat hij/zij niet reageert op betalingsherinneringen, en niet bereid is mee te werken aan een dergelijke regeling. Door bewust asociaal gedrag dus. Nou, van mij mogen asocialen best de gevolgen dragen van hun gedrag.

Link naar reactie

Oké, dus je hebt geen bron. Jammer dat je dat niet gewoon rechtuit toegeeft, maar er gewoon omheen draait met een irrelevant en ongegrond onzinverhaaltje.

Er zijn dus wel heel belangrijke nuances (nogmaals de link naar de website van de rijksoverheid). Mensen worden helemaal niet 'lukraak' afgesloten midden in de winter, zoals ook blijkt uit die link. Er zijn bovendien betalingsregelingen en schuldsanering beschikbaar. Wilt iemand midden in de winter zonder stroom en gas zitten, moet dat wel zijn omdat hij/zij niet reageert op betalingsherinneringen, en niet bereid is mee te werken aan een dergelijke regeling. Door bewust asociaal gedrag dus. Nou, van mij mogen asocialen best de gevolgen dragen van hun gedrag.

Helemaal mee eens. Ik zie hier altijd dat negatieve berichten over de 'grote bedrijven' en al die onzin verhalen. Zorg gewoon dat je je feiten op orde hebt.

Als je de nuts bedrijven niet wilt betalen, moet je niet hun service gebruiken. Dan investeer je zelf maar in energie opwekking en infrastructuur voor je eigen huis. Wil je dat iemand anders voor je wilt laten regelen, dan is het meer dan normaal er voor te betalen.

Sterker nog, ik vind het beleid nogal softjes. Ze sluiten pas af nadat je een enorme betalingachterstand hebt en geprobeerd te hebben om een betalingsregeling te treffen.

Link naar reactie

Regels en regelingen bestaan. Dat is gewoon een feit. Helaas gaat het soms helemaal fout met het naleven van die regels misschien niet met opzet maar administrative chaos. Tijdens een crisis zal de kans daarop toenemen.

Sterker nog, ik vind het beleid nogal softjes. Ze sluiten pas af nadat je een enorme betalingachterstand hebt en geprobeerd te hebben om een betalingsregeling te treffen.
Tijdens een crisis zal het voor steeds meer mensen steeds moeilijker worden om op een of andere manier af te betalen. Zelfs als die mensen zich keihard inzetten om de financiele situatie te verbeteren. Dus tijdens een diepe recessie verwacht ik dat veel mensen geheel volgens de regels afgesloten worden.

Ik vraag mij af wat de overheid in de volgende situtie doet. Momenteel kost een m3 aardgas 53 cent. De Euro stort helemaal in en is nog maar maar 10% waard. Blijft de gasprijs dan nog steeds gekoppeld aan de olie prijs (USD)? Dus 530 cent per m3? Of steunt de overheid de bevolking door schappelijke prijzen te rekenen voor Nederlands gas?

Link naar reactie

Gast Richard Friesland
Regels en regelingen bestaan. Dat is gewoon een feit. Helaas gaat het soms helemaal fout met het naleven van die regels misschien niet met opzet maar administrative chaos. Tijdens een crisis zal de kans daarop toenemen.

Tijdens een crisis zal het voor steeds meer mensen steeds moeilijker worden om op een of andere manier af te betalen. Zelfs als die mensen zich keihard inzetten om de financiele situatie te verbeteren. Dus tijdens een diepe recessie verwacht ik dat veel mensen geheel volgens de regels afgesloten worden.

Ik vraag mij af wat de overheid in de volgende situtie doet. Momenteel kost een m3 aardgas 53 cent. De Euro stort helemaal in en is nog maar maar 10% waard. Blijft de gasprijs dan nog steeds gekoppeld aan de olie prijs (USD)? Dus 5300 cent per m3? Of steunt de overheid de bevolking door schappelijke prijzen te rekenen voor Nederlands gas?

Ik denk (weet bijna zeker) dat we gewoon moeten dokken, wij zijn er voor hun en niet anders om

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...