Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Politie en leger werken steeds vaker samen (leger kan door muren kijken)

Recommended Posts

We zijn er uit ze kunnen door muren kijken, mag natuurlijk wel maar het is maar effe dat u het weet. (Waar moet ik nu mijn goud verstoppen):cool:

Dus bij een soort inbeslagname aktie van goederen kun je niets meer achter een muur of onder een vloer verstoppen, bedoel natuurlijk prepper spullen en geen verboden spullen:D

De Politie woordvoerder;

Het leger was niet aanwezig omdat de politie vermoedde munitie, wapens of explosieven in het huis te vinden. "We werken steeds vaker en steeds intensiever samen", aldus de politie. "Het leger heeft zeer geavanceerd apparatuur, waarmee je dwars door muren en vloeren kan kijken. Zij hebben ons bij het onderzoek in de drie gebouwen geholpen."

EN HET KRANTARTIKEL IN DE STENTOR

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

tja hoelang kunnen ze nog zeggen "leger"....., nog even en we hebben geen leger meer maar kleine eenheden die doelloos er op uit gestuurd worden om de olievelden te bewaken.

en de geschiedenis leert dat enkel politieagenten tegen waren en dat korps uitstapte ten tijden van oorlog echter het gros volgde de bevelen op van de duitsers, het leger dat we toen hadden lijkt steeds meer op dat van nu, weinig geld voor oefeningen, want dat is uit besteed aan griekenland en aan salarissen van koniging en de leden, topfunctionarissen en regeringsleiders, dus de grebbenberg is ook dichtbij mocht er een oorlog komen.

je bent geheel op jezelf aangewezen.

hou je gewoon aan de wet dan hoeven ze niet te komen snuffelen.

betaal en draag netjes je belasting af.

en als de tijd daar is dan is er geen wet die je tegenhoudt om te overleven op jouw manier.

er zijn hier ook een aantal politiefunctionarissen die prepper zijn en die weten net zo goed als ik dat de wet niet afdoende is kijk naar willem holleeder en naar die andere topcrimi's die weten dat misdaad loont op den duur.

maar hier op t forum hameren ze erop, want met de wet kom je er wel!!, voel me af en toe gewoon in mn hemp gezet, met een buurman die de boel oplicht met zijn zogenaamde ziekte, goud verkoop en zwart werk en een groot huis in hongarije en ze weten het maar doen er niets aan.

daarnaast hebben we in de stad een aantal zware drugscrimi's Äpothekers" die met hun uitkering zelf een huis kunnen kopen, de politie weet dit, maar doen niks i.z. geen bewijzen? ehhh ze dealen openlijk.

maar jij die probeert zijn spulletjes te vergaren om in periode van onzekerheid zich voor te bereiden worden in t oog gehouden alles een visarend die een klein visje ziet zwemmen, want je kan weleens een gevaar vormen.

Gast Richard Friesland
tja hoelang kunnen ze nog zeggen "leger"....., nog even en we hebben geen leger meer maar kleine eenheden die doelloos er op uit gestuurd worden om de olievelden te bewaken.

en de geschiedenis leert dat enkel politieagenten tegen waren en dat korps uitstapte ten tijden van oorlog echter het gros volgde de bevelen op van de duitsers, het leger dat we toen hadden lijkt steeds meer op dat van nu, weinig geld voor oefeningen, want dat is uit besteed aan griekenland en aan salarissen van koniging en de leden, topfunctionarissen en regeringsleiders, dus de grebbenberg is ook dichtbij mocht er een oorlog komen.

je bent geheel op jezelf aangewezen.

hou je gewoon aan de wet dan hoeven ze niet te komen snuffelen.

betaal en draag netjes je belasting af.

en als de tijd daar is dan is er geen wet die je tegenhoudt om te overleven op jouw manier.

er zijn hier ook een aantal politiefunctionarissen die prepper zijn en die weten net zo goed als ik dat de wet niet afdoende is kijk naar willem holleeder en naar die andere topcrimi's die weten dat misdaad loont op den duur.

maar hier op t forum hameren ze erop, want met de wet kom je er wel!!, voel me af en toe gewoon in mn hemp gezet, met een buurman die de boel oplicht met zijn zogenaamde ziekte, goud verkoop en zwart werk en een groot huis in hongarije en ze weten het maar doen er niets aan.

daarnaast hebben we in de stad een aantal zware drugscrimi's Äpothekers" die met hun uitkering zelf een huis kunnen kopen, de politie weet dit, maar doen niks i.z. geen bewijzen? ehhh ze dealen openlijk.

maar jij die probeert zijn spulletjes te vergaren om in periode van onzekerheid zich voor te bereiden worden in t oog gehouden alles een visarend die een klein visje ziet zwemmen, want je kan weleens een gevaar vormen.

We krijgen een prachtig Europees leger vol daadkracht en ...... sorry krijg het me strot niet uit :mad:

ja een gemeenschappelijk leger...............om amerika te helpen bij t veroveren van olie- en gasvelden in t oosten, maar wel zelf de kosten betalen dus europa die nu al geld stopt in die knoflookvretende landen hebben wel t idee maar de uitvoering zal wel even moeten wachten denk ik

Ik werk zelf voor defensie en dat heb ik vooral gedaan om op een hoop dingen voorbereid te zijn en wat van de wereld te zien.

Dat de politiek achter amerika aanloopt vind ik prima, dan staan wij tenminste niet helemaal achteraan als de laatste druppels olie

verdeeld moeten worden :p

Ben het verder wel met jullie eens dat een hoop dingen als een wassen neus aan t publiek verkocht word, prima, als dat is om de massa

straks en nu rustig te houden, 100 punten.

Maar tot die tijd is het preppen, mn brood verdienen en rustig wachten op de dag waarop alles uit elkaar valt en ik met mn meisje en een paar vrienden

ons eigen plan trekken en het uit kunnen zingen totdat de grootste ellende over is gewaaid :cool:

Ik werk zelf voor defensie en dat heb ik vooral gedaan om op een hoop dingen voorbereid te zijn en wat van de wereld te zien.

Dat de politiek achter amerika aanloopt vind ik prima, dan staan wij tenminste niet helemaal achteraan als de laatste druppels olie

verdeeld moeten worden :p

Ben het verder wel met jullie eens dat een hoop dingen als een wassen neus aan t publiek verkocht word, prima, als dat is om de massa

straks en nu rustig te houden, 100 punten.

Maar tot die tijd is het preppen, mn brood verdienen en rustig wachten op de dag waarop alles uit elkaar valt en ik met mn meisje en een paar vrienden

ons eigen plan trekken en het uit kunnen zingen totdat de grootste ellende over is gewaaid :cool:

Hallo Mark, ben nu blij dat er een echte deskundige op het gebied van leger/politie is dus denkt anders als wij preppertjes die zoveel mogelijk mensen willen redden, ik wil ook wel mensen helpen, maar ik weet gewoon ( en de overheid ook) dat er na een SHTF scenario gewoonweg niet voldoende voedsel/ bevoorrading is. Het licht er effe aan als het zoiets is als een ecomoische instorting gaat het wel, maar wat als er beperkt vervoer mogelijk is.

Dus niet voldoende voedsel voor 16,5 miljoen mensen, nog afgezien van het feit of de politie dan ook nog wel kan komen.

Om dan met voorraden de bevoking nog even een boost te geven om tijd te kopen is maar kort mogelijk en ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat men dat ook niet gaat proberen.

Heb hier wel berichtgeving van gezien. Kijk maar eens naar de rare site van de overheid, preppen wordt belachelijk gemaakt met die rare man die de verwarming aftapt en een sjaal in de brand steekt.

Had er al wel een topic over willen starten maar denk nog niet dat de tijd er rijp voor is. Men wil eerst nog prepper-zieltjes winnen.

Uiteraard weet de overheid precies wat er kan gebeuren;

In Nederlandse beleidsstukken over rampenbestrijding wordt niet gerept over een grootschalige EMP-aanval, wel over een 'moedwillige verstoring van de elektriciteit'.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet recent in een - naderhand tot 'staatsgeheim confidentieel' verklaarde studie - door TNO beschrijven hoe de Nederlandse maatschappij zou worden ontwricht als één provincie door een terreuractie zonder stroom zou komen.

Telegraaf

Du sin gewoon nederlands het rapport is onder in een laa gegooid:(

Dus wij gaan gewoon dooor met preppen en houden ons rustig en wachte af:cool:

Beetje off-topic, ik was gisteren een aantal afleveringen v/e serie over nazi collaborateurs aan het kijken. Met name de aflevering over een joods leider v/e pools joden-ghetto was erg interessant, iemand moest die functie bekleden. Ook die leider bleek uiteindelijk niet ongevoelig te zijn voor het hebben van macht, maar zorgde (met andere natuurlijk) er wel voor dat het de beste ghetto was. Wel moest hij een hoop joden wegsturen naar andere werkkampen (vernietigingskampen). Was die man nu slecht omdat hij joden moest wegsturen? Of maakte hij er het beste van?

Achteraf is het makkelijk praten maar in zulke situaties is de grens tussen burger-collaborateur-verzet niet zo zwart-wit.

Hallo Mark, ben nu blij dat er een echte deskundige op het gebied van leger/politie is dus denkt anders als wij preppertjes die zoveel mogelijk mensen willen redden, ik wil ook wel mensen helpen, maar ik weet gewoon ( en de overheid ook) dat er na een SHTF scenario gewoonweg niet voldoende voedsel/ bevoorrading is. Het licht er effe aan als het zoiets is als een ecomoische instorting gaat het wel, maar wat als er beperkt vervoer mogelijk is.

Dus niet voldoende voedsel voor 16,5 miljoen mensen, nog afgezien van het feit of de politie dan ook nog wel kan komen.

Om dan met voorraden de bevoking nog even een boost te geven om tijd te kopen is maar kort mogelijk en ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat men dat ook niet gaat proberen.

Heb hier wel berichtgeving van gezien. Kijk maar eens naar de rare site van de overheid, preppen wordt belachelijk gemaakt met die rare man die de verwarming aftapt en een sjaal in de brand steekt.

Had er al wel een topic over willen starten maar denk nog niet dat de tijd er rijp voor is. Men wil eerst nog prepper-zieltjes winnen.

Uiteraard weet de overheid precies wat er kan gebeuren;

In Nederlandse beleidsstukken over rampenbestrijding wordt niet gerept over een grootschalige EMP-aanval, wel over een 'moedwillige verstoring van de elektriciteit'.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet recent in een - naderhand tot 'staatsgeheim confidentieel' verklaarde studie - door TNO beschrijven hoe de Nederlandse maatschappij zou worden ontwricht als één provincie door een terreuractie zonder stroom zou komen.

Telegraaf

Du sin gewoon nederlands het rapport is onder in een laa gegooid:(

Dus wij gaan gewoon dooor met preppen en houden ons rustig en wachte af:cool:

Ik spreek je zeker niet tegen, zolang het goed gaat zorgt Defensie voor mijn boterham,maar als SHTF...dan houdt dat maar een paar dagen stand

en dat beveiligen van waterinstallaties en elektrocentrales geloof ik dan wel, dan is het ieder voor zich totdat het wat rustiger is en dan ga ik

wel weer kijken wie mijn hulp kan gebruiken.

Ik ben buitenom mijn werk, liever voorbereid dan dat ik maar moet hopen dat de regering het voor mij op knapt ;)

Alles is natuurlijk situatie afhankelijk maar zodra de burgers moeten stelen of vechten voor hun eten, wie ben ik dan om ze tegen te houden toch?

Beetje off-topic, ik was gisteren een aantal afleveringen v/e serie over nazi collaborateurs aan het kijken. Met name de aflevering over een joods leider v/e pools joden-ghetto was erg interessant, iemand moest die functie bekleden. Ook die leider bleek uiteindelijk niet ongevoelig te zijn voor het hebben van macht, maar zorgde (met andere natuurlijk) er wel voor dat het de beste ghetto was. Wel moest hij een hoop joden wegsturen naar andere werkkampen (vernietigingskampen). Was die man nu slecht omdat hij joden moest wegsturen? Of maakte hij er het beste van?

Achteraf is het makkelijk praten maar in zulke situaties is de grens tussen burger-collaborateur-verzet niet zo zwart-wit.

Dr3, dit vind ik altijd een mooie discussie punt, had t op t werk laatst over zoiets dergelijks.

Stel de duitsers, of wie dan ook kloppen op je deur, jouw deur waarachter jij met je vrouw en 2 kindertjes woont.

Die kloppende kerels willen weten waar dat 'speciale' gezin ergens op zolder verstopt zit of uithangt. Vertel je het niet

dan schieten ze je vrouw, kinderen en daarna jou dood, wat kies je?

Ik persoonlijk heb geleerd dat je vrouw en kinderen boven alles staan. Dus vertelde mn collegas dat ik voor mijn gezin zou kiezen.

Ik was een eerloze klootzak, want zo zou ik niet kunne verder leven als ik het leven nam van dat 'speciale' gezin, door hun te verraden.

K vind dat je uiteindelijk pas echt kan oordelen als de situatie je in je gezicht slaat, maar goed, wat jou jij kiezen? om je gezin te voeden, om alle ellende te overleven? kies je voor jezelf? en je gezin, ik wel dus, wat anders zouje in zulke situaties in leven moeten houden?

ik ben van joodse afkomst en ik hoor best vaak van mijn opa en oma over de verschrikkingen het onderduiken ( ook grappige verhalen hoor zo was er een compleet duits camp opgezet in de boederij waar ze onder gedoken zaten en hebben ze ze niet gevonden) ik heb heel veel respect voor mensen die wel voro dat ene gezin kozen maar ik weet van mezelf dat ik zelf ook eigen familie eerst zet

Ja, het is een keuze die je nooit hoopt te moeten maken,maar ik vind ook niet echt dat een keuze goed of fout is.

Tenzij je al bij voorbaat alles gaat aangeven en verraden, tja, dan ben je redelijk verkeerd bezig denk ik zo,

maar op dat ene moment tussen links of rechts moeten kiezen kan niet goed of fout zijn.

• 2 weeks later...

Hallo Mark,

Ik ben van groen naar blauw gegaan en ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb ook het nodige gezien en gehoord van hoe en wat. Ik weet dat defensie hele andere belangen heeft. Dit geld namelijk voor de hele overheid. Er word nooit hele verhalen en feiten verteld, dan liegen ze ook niet! gewoon niet alles vertellen en standaard, Geen gevaar voor de volksgezondheid, maar wel grip 1. Dan vraag je je soms af?????

Zo zijn er tal van zaken, maar ik snap je wel hoor.

Groeten

Jan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...