Ga naar inhoud
GENEGEERD

Artikel over preppers als en soort sekte


Tom

Aanbevolen berichten

Zijn we nu een soort sekte? Volgens deze site lijkt het er wel op

 

http://xandrah.wordpress.com/2012/10/12/bent-u-een-prepper-een-doorgeslagen-perfectionistische-of-gematigde/

 

 

BENT U EEN PREPPER? EEN DOORGESLAGEN, PERFECTIONISTISCHE OF GEMATIGDE?

 

Prepping is in, prepping is business

 

 

Er zijn hele prepperbewegingen, die als eerste zijn opgericht in Amerika. Nederland heeft ze ook. Preppers zijn mensen die zich voorbereiden op ‘doomsday’. Preppers zijn er in allerlei gradaties.

 

[ATTACH=CONFIG]1100[/ATTACH]

 

een soort rad van kennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is en hobby en je moet niet door slaan :rolleyes:

 

mijn puber prepper geld :cool: *dit naar schoolgeld lenen mooi niet roepen ze hier *

 

maar ze mogen mijn gek noemen,dat was ik toch al :cool:

 

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Braaf stukje, met een beetje cynische humor. Er staat geen woord over "sekte" in, alleen bewondering voor mensen die off the grid leven.

 

Ik moet eerlijk bekennen, als ik een groep mensen naast mij heb wonen in camo kleding. Die elke dag bezig zijn met schiet oefeningen en zwaar geschut, boobytraps maken en weet ik wat nog meer. Zou ik het ook fijn vinden als autoriteiten even een kijkje komt nemen bij de buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de media bagataliseert, oordeelt en geeft een soort van mening, stuurt het gros van de grijze massa 1 kant op en de makke schapen rennen ze achterna.

prepper zijn is bovenal een hobby, een gevoel van veilig willen zijn en voorbereid.

de mensen die de 2e wereldoorlog hebben mogen mee maken wat deden die na de oorlog!! hamsteren, in elk kastje stond wel wat en ze hadden minimaal voor 1 week eten in huis, mijn grootouders in monikkendam voor 2 weken, mijn opa was een bekwaam visser, want vis was zo te vangen.

het feit is zo dat velen waarschijnlijk meelezen en preppen, maar er niet voor uit durven komen omdat de grijze massa oordeeld.

maar een sekte of groep? neen we zijn allemaal individuutjes die op eigen wijze iets doen om voorbereid zijn op wat komen gaat dit omdat de meeste van binnen het gevoel hebben dat er wat te gebeuren staat, 6e zintuig?, dat er al jaren wat gebeurt is wel zeker, crisis, oorlogen, paus in discrediet.

en dit forum helpt elkaar om elkaar te verbeteren, om elkaar te leren om beter voorbereid te mogen zijn en ik weet dat ik nooit te oud ben om te leren dat bewijst dit forum wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid zelf zegt toch ook dat de mensen een voorraadje voedsel en schoon drink water en wat cash geld in huis moeten houden, voor als er een ramp of iets dergelijks gebeurt dat je je minimaal 72 uur moet kunnen redden zonder hulp van de overheid. Als ik bij mij in de wijk zo om me heen kijk en zie dat bijna niemand water voor 72 uur laat staan voedsel voor deze tijd in huis heeft. Dan denk ik wel eens van mijn god als er ook maar iets gebeurt waardoor je twee weken van de samenleving wordt afgesloten hebben deze mensen toch een flink probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid zelf zegt toch ook dat de mensen een voorraadje voedsel en schoon drink water en wat cash geld in huis moeten houden, voor als er een ramp of iets dergelijks gebeurt dat je je minimaal 72 uur moet kunnen redden zonder hulp van de overheid. Als ik bij mij in de wijk zo om me heen kijk en zie dat bijna niemand water voor 72 uur laat staan voedsel voor deze tijd in huis heeft. Dan denk ik wel eens van mijn god als er ook maar iets gebeurt waardoor je twee weken van de samenleving wordt afgesloten hebben deze mensen toch een flink probleem.

 

Preppen word door Preppers ook wel spannender gemaakt dan dat het werkelijk is. Het is echt niet zo dat je door een ME team midden in de nacht van je bed word gelicht in opdracht van een evil leider dat vind dat we hem ondermijnen.

 

Beetje christelijke eindtijd romantiek IMHO...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees heel veel waardeoordelen:

 

lui, doorgeslagen, perfectionistisch...

mits je maar "gematigd" bent is het goed.

 

Maar als ik de rest van die site eens doorkijk qua inhoud.... komen er bij mijn kant flink wat waardeoordelen omhoog.

 

Heeft met hoofddeksels in combinatie met aluminiumfolie te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL! Nou, in principe wel... Wij zijn de wakkere schapen en de rest ligt nog te slapen...

 

hij is top gevonden Van..denk dat ik die tekst op een t-shirtje ga laten drukken ;) mss een nieuwe lijfspreuk voor de prepper..

 

@ Stonehenge Prepper; dat het me een worst is dat ze preppers een een mogelijke paranoid/sekte/cult vinden, dat meen ik..maar over het vomeren van deze worst was wat Haagse humor van mijn kant

 

greetz van hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Ik dacht, ik kom eens kijken op de site van preppers.

Preppen is niet verkeerd, gezien wat er allemaal aan zit te komen.

 

en ik ben geen Trees hoor.

Hélemaal niet.

 

Antisemitisch ben ik ook niet,

want wat is een zionist? Een jood, niet dus. Eerst goed lezen mensen, voordat iemand antisemitisch genoemd wordt:confused:

 

Fijne avond, ik ga nog even rondkijken hier

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...