Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boodschappenlijst


Multiprepper

Aanbevolen berichten

Beste mede preppers,

 

Ik zit mee suf te piekeren wat nou zinvolle levensmiddelen op in te slaan.

Ik zit dan te denken aan een voorraad van een maand voor twee personen.

Is er toevallig iemand die een standaard lijst heeft of is het zinvol deze te ontwikkelen voor op het forum.

Misschien ook zinvol hier een apart onderdeel voor te hebben op de site,ik denk dat heel veel beginnende preppers niet weten waar ze moeten beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben er ook over aan het denken,

Per persoon:

 

7 verschillende potjes groenten * 5

7 vlezen pot of blik * 5

7 portie rijst * 5

7 portie pasta * 5

7 potjes fruit * 5

7 top muesli * 5

 

24 * BP5

 

 

Je moet het daarna even narekenen hoeveel calorien je hebt, nodig bij gemiddelde inspanning per dag:

 

man 2,700 kcal 11,000 kJ

vrouw 2,100 kcal 8,800 kJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn veel voorbeeld te vinden op internet, meste in het engels.zelf kun je een mand land bijhouden wat je eet en dan een houdbaar alternatief voor vinden.voor water reken op 10 liter pd pp min.het is vaak makelijk om te beginen een regenton te platsen. veel geluk met het vinden van een oplossing voor jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mp,

 

Ik heb deze vraag nooit helemaal begrepen?

Zie de reply van mrjones, hou bij wat je per week gebruikt maal 4 ?

 

Ik heb gekeken wat wij als gezin verbruiken, heb daar alle houdbare zaken een op een van overgenomen en voor alle niet houdbare zaken vervanging gezocht. Ben begonnen met de warme maaltijden en daarna met broodbak grondstoffen en hardware.

Daarna steeds meer bijzaken zoals lollies, houdbaar broodbeleg, honing, suiker, zout, kruiden, koffie , thee, wat sterke drank enz enz.

 

Het beste is altijd preppen wat je eet en dat rouleren.

Als dat op orde is voor de gewenste prep periode verder uitbreiden.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm... Ik breng flessen niet meer terug naar de winkel, ik vul ze met kraanwater en berg deze op. En ververs het, na 2 weken drink ik het zelf op en ververs de fles, mijn hond doet ook mee met de consumptie :) hehehe... Ik reken gewoon 2 liter per dag (soms 3 als je zware inspanningen doet of in warme tijden of als je ziek bent) maar over het algemeen gewoon 2 liter per dag. (inclusief hond = pakweg 4 liter) Dan hebben we nog persoonlijke hygiëne, daar reken ik 0,5 liter water extra bij. En voor evt koken: 1 liter maar dat is niet per dag. Heb ook veel voedsel wat geen water nodig heeft om het te bereiden. Dus in totaal per dag: 5 liter (globaal genomen)

Ohja en dit is dus in het geval van SHTF, want op je werk drink je ook nog es koffie of thee.

 

Qua voedsel... Ik eet s'morgens en s'middags nooit. Alleen s'avonds. En dat is nog niet eens veel eten wat ik doe. Alleen in het weekend doe ik het uitgebreid. Gezien mijn werk, heb ik niet veel eten nodig. En dat doe ik al meer dan 18 jaar zo dit patroon. Dus in principe kan ik extra lang met mijn huidige voorraad vooruit. Voor de uitgebreide maaltijd is gewoon 1 pot complete maaltijd. Voor de doordeweeks dag zijn het evt toastjes met leverpastei of een blikje fruit. Nee ik ben niet op dieet. :)

 

Oke, ik ben mischien niet het juiste voorbeeld, maar ik wou het gewoon zo even aanduiden hoe het bij mij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet steeds wat eten uit je voorraad ja, aangezien blik en potjes rommel ongezonder voedsel is tov vers moet je even een optimum vinden.

 

stel je potjes zijn 2 jaar tht en je hebt 1 maand voorraad 2 maand voorraad 3 maand voorraad

 

730 dagen / 31 dagen voorraad = maximaal om de 24 dagen een maaltijd uit je voorraad.

730 dagen / 61 dagen voorraad = maximaal om de 12 dagen een maaltijd uit je voorraad.

730 dagen / 92 dagen voorraad = maximaal om de 8 dagen een maaltijd uit je voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mede preppers,

 

Ik zit mee suf te piekeren wat nou zinvolle levensmiddelen op in te slaan.

Ik zit dan te denken aan een voorraad van een maand voor twee personen.

Is er toevallig iemand die een standaard lijst heeft of is het zinvol deze te ontwikkelen voor op het forum.

Misschien ook zinvol hier een apart onderdeel voor te hebben op de site,ik denk dat heel veel beginnende preppers niet weten waar ze moeten beginnen.

 

Ik heb al divers van deze lijsten gevonden op dit forum, is alleen even zoeken. Je kunt ook overwegen om het boek van Dick te kopen: hoe overleef ik een crisis, daar staan ook handige lijsten in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meeste eten aardappels, vervang dit voor rijst, minder water nodig, een zak van 5 kilo blijft rond de 6 maanden tot zelfs een jaar goed.

2 liter water per persoon per dag (als ik mijn tekening klaar heb, ik heb een simpele waterzuiveringinstallatie ontwikkelt op basis van pvc pijp met koolstoffilter, kippegrit en kleine kiezel, water daarna koken en laten afkoelen en je hebt drinkbaar water).

potjes zijn minder lang houdbaar dan blikvoer (deze kun je in blik gaar koken)

soep een goed voedingssuplement.

meelsoorten kun je minder lang bewaren zet maar eens een pak een langere tijd weg en de meeltorretjes komen je pak uit lopen.

verstandigste is aan millitaire maaltijden te komen en dan t is 1 pakket per persoon voor een week, keuze: witte bonen in tomatensaus, bruine bonen, macaroni, eentonig maar wel voedzaam, engelse basispakketen nieuw zijn 10 jaar houdbaar.

deze nemen ook niet al teveel ruimte in beslag.

mits je niet op pad gaat naar een ander gebied, dan kun je niet veel meenemen in je bepakking.

voor de rest is de aldi en de lidle echt een aanrader, alleen geen zalm kopen..............

 

dan heb je brood in blik blijft 2 tot 3 jaar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
de meeste eten aardappels, vervang dit voor rijst, minder water nodig, een zak van 5 kilo blijft rond de 6 maanden tot zelfs een jaar goed.

2 liter water per persoon per dag (als ik mijn tekening klaar heb, ik heb een simpele waterzuiveringinstallatie ontwikkelt op basis van pvc pijp met koolstoffilter, kippegrit en kleine kiezel, water daarna koken en laten afkoelen en je hebt drinkbaar water).

potjes zijn minder lang houdbaar dan blikvoer (deze kun je in blik gaar koken)

soep een goed voedingssuplement.

meelsoorten kun je minder lang bewaren zet maar eens een pak een langere tijd weg en de meeltorretjes komen je pak uit lopen.

verstandigste is aan millitaire maaltijden te komen en dan t is 1 pakket per persoon voor een week, keuze: witte bonen in tomatensaus, bruine bonen, macaroni, eentonig maar wel voedzaam, engelse basispakketen nieuw zijn 10 jaar houdbaar.

deze nemen ook niet al teveel ruimte in beslag.

mits je niet op pad gaat naar een ander gebied, dan kun je niet veel meenemen in je bepakking.

voor de rest is de aldi en de lidle echt een aanrader, alleen geen zalm kopen..............

 

dan heb je brood in blik blijft 2 tot 3 jaar goed.

 

Ik ben heel benieuwd naar je waterfilter want, als die katadyn van mij op is heb ik gewoon geen vers water meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk vanwege de recentelijke salmonella besmetting?

Maar volgens mij betrekt de Lidl geen zalm van Foppen

 

Lidl heeft inderdaad geen Foppen als leverancier, en bovendien is de betreffende partij zalm vanzelfsprekend al lang teruggeroepen. Zalm kan dus gewoon weer zonder zorgen gekocht en gegeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...