Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ecoprepper

Waarom een preppers community in Nederland?

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Beste Preppers,

Voor het programma De Week van Filemon (BNN) zijn wij bezig met een item over Preppers.

Wij zijn opzoek naar personen die zich hier mee bezig houden, het liefst zoals je ook ziet

in de verschillende Amerikaanse docu's, mensen die zelfvoorzienende maatregelen hebben

getroffen voor wat eventueel komen gaat.

Hopelijk is er iemand bereid om ons op weg te helpen, te reageren op

deweekvanfilemon@bnn.nl

Met vriendelijke groet,

Diederick

Deze post delen

Beste Preppers,

Ikzelf ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een evacuatiepakket(Backpack) en noodpakket(Thuis), en ken ook andere mensen in mijn omgeving die zich hiermee bezighouden. De reden hiervan komt door de onzekere toekomst en de (slechte)economische ontwikkelingen. Wat ik mijzelf afvraag is hoe het Nederlandse volk hierop anticipeert en of zij wel bewust zijn van eventuele doomscenario's. Heeft iemand een idee hoe dit hier beleeft wordt en of hier statistische ramingen van zijn? Daarnaast vraag ik me af in hoeverre zij preventief denken en handelen om hun eigen veiligheid te garanderen.

R.L

Deze post delen

Een hartelijk welkom op het preppers forum Cyberbeer. Ik zit zelf ook in de groep die denk aan een onzekere toekomst m.b.t de slechte economische ontwikkelingen en merk dat ook in mijn in en directe omgeving. Mensen zijn bang om te verliezen wat ze hebben en het kan helemaal geen kwaad om hierover na te denken en daarop te anticiperen. Persoonlijk denk ik dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking hier niet eens over nadenkt maar dit zal met de tijd gaan komen nu de media ook meer aandacht geeft aan preppen en natuurlijk de economische crisis die over Europa waait. In de aankomende maanden zullen meer mensen hier zich aanmelden en dan kunnen we misschien een betere inschatting maken hoeveel mensen zich in Nederland mee bezig houden.

Deze post delen

Hallo Mr. Gold,

Nog even een compliment voor deze mooie website (en Forum), en hoop dat er meer mensen zich aanmelden. Het delen van informatie op het gebied van Preppen is erg leerzaam en houd je waakzaam(voorbereid).

Ik hoop nog veel informatie te krijgen (of te geven) van de andere gebruikers en probeer (indien mogelijk) regelmatig even de website te bezoeken.

R. L

Deze post delen

Helemaal eens, zeker voor preppers is het belangrijk (en leuk!) om zoveel mogelijk goede informatie te delen. Als de een bijvoorbeeld al heeft uitgezocht wat een goed merk voor (ik noem maar wat) waterfilter is, en het liefst ook uitgelegd waarom, dan bespaart dan de tijd voor de andere preppers, zodat die weer andere nuttige tips kunnen geven.

En aangezien ik in het dagelijks leven er helemaal niet mee te koop loop dat ik prepper ben, vind ik het super om hier "gelijkgestemden" te kunnen treffen, en juist wel openlijk erover te kunnen "praten" :).

Deze post delen

Dan stel ik voor om heel rustig te blijven ademen en jezelf met een open geest te vragen: "Waar maak ik me in godsnaam druk om?". Je maakt jezelf het leven alleen maar moeilijk, en waarvoor?

Bovendien voelen sommige mensen zich daar niet lekker bij, of hebben daar gewoon geen zin in. Dat zou ik ze liever in hun waarde laten dan een gedwongen sfeer te creëren.

Deze post delen

Gast ghostwhiper
@riham - dit is wel een hééél oud topic dat je opgegraven hebt, haha.

Hadden we het gisteren niet over hoe oud het forum was samen met @Lindaja.

is dit topic ook opgezocht :D

Deze post delen

Hadden we het gisteren niet over hoe oud het forum was samen met @Lindaja.

is dit topic ook opgezocht :D

Yup, was het oudste dat ik via de zoekfuctie terug vond :)

vandaar de opmerking hoe oud het was, lol

Deze post delen

De eerste @Cyberbeer . :D

En wat vind je dan van het dialoog tussen @Cyberbeer en @Mr. Gold ? :D

Zo netjes, zo welbespraakt... ik las het echt als een gesprek uit de jaren '50. ;)

Goedenmiddag, waarde heer

Blieft u een kaakje bij uw welkomst kopje koffie?

Gaarne, als het u niet ontrieft.

Deze post delen

Beste Preppers,

Voor het programma De Week van Filemon (BNN) zijn wij bezig met een item over Preppers.

Wij zijn opzoek naar personen die zich hier mee bezig houden, het liefst zoals je ook ziet

in de verschillende Amerikaanse docu's, mensen die zelfvoorzienende maatregelen hebben

getroffen voor wat eventueel komen gaat.

Hopelijk is er iemand bereid om ons op weg te helpen, te reageren op

deweekvanfilemon@bnn.nl

Met vriendelijke groet,

Diederick

Je kunt zeggen wat je wilt, maar BNN was er wel snel bij!

Deze post delen

Is inderdaad wel grappig. Ik zit ook al sinds 2012 op het forum.

Dus zo lang heb ik al het gevoel dat het serieus aan het mislopen is in onze maatschappij, dat ons financieel - economisch systeem in de str*** aan het draaien is.

Maar het duurt allemaal veel langer dan dat ik in eerste instantie heb gedacht. De crisis van 2008 ligt ondertussen ook al bijna 7 jaar achter ons. De 'huidige situatie' doet me denken aan de spreekwoordelijke stilte voor de storm.

Je voelt gewoon dat de volgende crisis er ligt aan te komen, maar je hebt geen flauw idee van de timing.

Persoonlijk verwonderd het me dat het nog zo lang is blijven duren, en waarschijnlijk vele anderen met mij.

Deze post delen

Het gaat in zulks altijd zeer traag, tot het dat niet meer doet. En ja, het kan nog 50 jaar aanmodderen worden... Maar hoe later de klap, hoe groter hij is. Dat leert de geschiedenis ons.

Alles (economie dus ook) gaat in golfbewegingen of cycli... de ene duurt al langer dan de ander.

Deze post delen

Het gaat in zulks altijd zeer traag, tot het dat niet meer doet. En ja, het kan nog 50 jaar aanmodderen worden... Maar hoe later de klap, hoe groter hij is. Dat leert de geschiedenis ons.

Alles (economie dus ook) gaat in golfbewegingen of cycli... de ene duurt al langer dan de ander.

50 jaar geloof ik niet, hooguit nog 7 jaar als we de Romeinen moeten geloven:). We merken nu echt dat het einde van ons huidige systeem er aan zit te komen en als we niet snel iets anders verzinnen, gaat het echt klappen. Het verbaasd me overigens dat de rek er kennelijk nog steeds niet uit is.:eek:

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...