Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar mijn eerste Prep $ aan te besteden


wrepper

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik geloof al lange tijd dat er iets staat te gebeuren waardoor het goed mogelijk is dat de dollar en de euro vallen. Daarom ben ik jaren geleden begonnen met het sparen van Zilver en Goud.

Nu ik daar naar mijn mening genoeg van heb gespaard. Ben ik is verder gaan kijken dan mijn zilveren neus lang is.

 

Toen ik dit forum tegen kwam was ik eerst sceptisch maar later begon ik toch de meerwaarde van andere spulletjes zoals houdbaar eten, waterfilter etc in te zien.

 

Ik heb mijzelf een budget gegund van E2000,-

 

Waar zouden jullie dit als eerste aan uit geven?

 

Waar kan ik dit het beste aanschaffen?

 

Hoeveel Zilver/Goud vinden jullie genoeg om in barre en boze tijden jou eigen koopkracht te bewaken?

Het liefst zou ik zelfs mijn hypotheek hiermee aflossen in deze tijd.

 

Waar bewaren jullie zilver/goud?

 

(Ik heb een ruimte van 4m2 die ik perfect koel en droog kan gebruiken als opslag. Deze ruimte is 2,5 meter hoog en er zit een slot op de deur.)

 

Overigens zal ik binnenkort even de tijd nemen om mij keurig voor te stellen op dit forum.

 

gr

wrepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoi wrepper, welkom hier. Punt 1, begin met water/ watervoorzieningen!

 

 

Hoi bedankt voor de tip.

Mijn eerste plan was ook water. Dit is overigens buiten het budget gesteld.

Ik ga ervan uit dat de THT op water vb op spa blauw flessen van 1,5 liter niet juist zijn of iig veeeeeel langer te bewaren zijn dan de tht datum. Klopt dit? zo ja hoe lang zou dit reëel gezien houdbaar zijn?

Ik woon in een flat dus een voorziening wordt een probleem. Ik zou 1/3 van mijn opslag ruimte willen gebruiken voor de opslag van water.

Welke in de handel te vinden vormen van water zijn de beste oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

water filter 270 euro, wat zilver zuiverings tabletjes nog, en juj

boodschappen wagen vol prep eten

 

veel potjes groente en blikjes smac zijn nu al tot eind 2015 houdbaar (best before)

 

lange termijn spaargeld zoveel mogelijk omzetten naar een zilver en goud mix beste bullion munten maple of philarmoniker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een water filter heeft beperkt nut in een appartement. Een appartement is sowieso heel erg ongunstig als de economische malaise lang aanhoudt. Wrepper, heb je familie of een vriend(in) met een huis en tuin waar je bij in zou kunnen trekken wanneer SHTF? Die zullen ongetwijfeld blij zijn je in te nemen met je preps en al wanneer ze nodig zijn. Je prioriteitenlijstje ziet er dan al heel anders uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een water filter heeft beperkt nut in een appartement. Een appartement is sowieso heel erg ongunstig als de economische malaise lang aanhoudt. Wrepper, heb je familie of een vriend(in) met een huis en tuin waar je bij in zou kunnen trekken wanneer SHTF? Die zullen ongetwijfeld blij zijn je in te nemen met je preps en al wanneer ze nodig zijn. Je prioriteitenlijstje ziet er dan al heel anders uit.

 

Mijn ouders hebben een flinke tuin (zo groot als een voetbalveld). Maar ze geloven heilig in het huidige systeem en vertrouwen in de politiek en de banken. Ik zou ze nooit om kunnen praten dat het leven ooit anders wordt dan zoals het nu is. Ze zijn gewend aan een periode van onbeperkte welvaart. De tuin staat dus vol met nutteloze planten, wel is er een kleine moestuin, een hok met kippen en een appelboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben een flinke tuin (zo groot als een voetbalveld). Maar ze geloven heilig in het huidige systeem en vertrouwen in de politiek en de banken. Ik zou ze nooit om kunnen praten dat het leven ooit anders wordt dan zoals het nu is. Ze zijn gewend aan een periode van onbeperkte welvaart. De tuin staat dus vol met nutteloze planten, wel is er een kleine moestuin, een hok met kippen en een appelboom.

Lijkt me geen probleem toch? Dan doe jij de preps, en wanneer SHTF verhuis je. Wellicht kan je ze zelfs overhalen om in de kelder een hoekje vrij te maken waar jij alvast wat op kunt slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben een flinke tuin (zo groot als een voetbalveld). Maar ze geloven heilig in het huidige systeem en vertrouwen in de politiek en de banken. Ik zou ze nooit om kunnen praten dat het leven ooit anders wordt dan zoals het nu is. Ze zijn gewend aan een periode van onbeperkte welvaart. De tuin staat dus vol met nutteloze planten, wel is er een kleine moestuin, een hok met kippen en een appelboom.

 

Koop dan zelf alvast zaad, als SHTF dan ben jij de held. En doe ze met verjaardagen een goede schep, een notenboom, een zak kunstmest, een kleine broeikas etc. cadeau.

@wrepper: water filter, rugzak, slaapzak, eten, tent, mes, zaklamp, olielamp, kruisboog, landrover defender en als je dan nog geld hebt een onderzeeër...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook naar wat je precies wilt. Wil je in je huis blijven of naar famlilie 200 meter verder op? Dan voor bug in materiaal kiezen (Waterflessen/blikvoer/vriesdroog voer).

 

Als je echter van plan bent om naar zweden te gaan of iets dergelijks (je moet wel een bug out locatie hebben, anders ben je gewoon een vluchteling), dan is een bug out bag met waterfilter en andere gear heel makkelijk. In de bug out bag dan ook voldoende eten om de reis te overbruggen. En ongeveer 1/2 liter water. Rest van het water kan je filteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goud en zilver in een kluis met muurankers, het beste is een munitiekluis, je zegt dan dat er een paar messen in liggen en dat je de sleutels kwijt bent of een oud jachtgeweer die je niet meer gebruikt en daarom de sleutels niet meer zo snel kunt vinden.

Maar er is ook een spiciale site van een prepper-blogger die veel tips geeft over preppen op een flat, deze dus;

 

http://apartmentprepper.com/

En uiteraard wat aan zelfverdediging doen, een knuppel is al beter als niets, maar ligt er aan hoe ver je wilt gaan met zelfverdediging:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je begint idd genoeg water, dit ook om de eerste tijd de deur niet uit te hoeven. Genoeg eten, spagettie, macaroni, rijst, potgroente en fruit in blik, vis in blik evenals knakworstjes, soep tomatenpuree, zout, suiker, koffie, honing noem maar op alles wat goed te bewaren is. Denk ook aan een campinggas brandertje als je op een flat zit. Met wat gas flesjes kun je hier goed op koken, petroleum kacheltje zodat je je zelf warm kunt houden, klein aggregaatje, wat medicijnen pijnstillers, diaree remmers, een verbanddoos, genoeg theelichtjes, knuppel, bijl om je zelf in ieder geval een beetje te kunnen beschermen. Zo kun je het in ieder geval al een beetje uithouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Water en de rest komt later. Later komt dan vuur / warmte / hitte bron om op te koken en wat te eten. Dan personal security en vergeet ook niet bezigheidstherapie (of met andere woorden: iets om te knutselen dat in het ideale geval verhandelbaar is). En o ja, geef niet al je geld in 1 keer uit. Waarschijnlijk bedenk je op het laatste nog zaken waarvoor het handig is om cash achter de hand hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ligt geheel aan je inkomen! Als je iedere maand 400 euro over hebt na je kosten, dan zou ik kiezen voor goud en zilver. Is dit na 2 jaar hard sparen en heb je een budget van 50 euro per maand over voor preps dan zou ik kiezen voor 1000 euro aan goud/zilver en de rest aan water/eten/preps.

 

Mijn ervaring is, gewoon de aanbiedingen volgen en altijd een beetje extra meenemen (bonduelle blikken zijn vaak in de aanbieding) of bij de duitse discounters shoppen voor basispreps.

 

Als je je basis voedsel/water voor elkaar hebt dan kan je eens gaan kijken naar hand cranked dingen zoals lampen, radio etc. verdediging (knuppel/cursussen/wapenvergunning/beveiliging rondom het huis) camping gear, warme kleding.

 

En vergeet niet dat kennis NIETS weegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben een flinke tuin (zo groot als een voetbalveld). Maar ze geloven heilig in het huidige systeem en vertrouwen in de politiek en de banken. Ik zou ze nooit om kunnen praten dat het leven ooit anders wordt dan zoals het nu is. Ze zijn gewend aan een periode van onbeperkte welvaart. De tuin staat dus vol met nutteloze planten, wel is er een kleine moestuin, een hok met kippen en een appelboom.

 

Je kunt dus wel een voorraadje zaden opslaan, als het zover is zullen ze er erg blij mee zijn als je die bij hun wilt planten... Duurt dan alleen even...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...