Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dinsdag 16 oktober om 21.55 uur prepper Dick Berts in De week van Filemon.


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Het Algemeen Dagblad heeft zich ook vandaag bij ons gemeld. Zal binnenkort wel weer een oproep verschijnen in het media gedeelte.

 

De hits blijven erg goed doorlopen vandaag (record), waarschijnlijk spreken mensen er toch met elkaar over en gaan ze googlen op Dick Berts en/of Preppen.

 

Ze zullen googlen op Bert Dicks :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou komt spuit11 ook nog even stellig zijn mening erin slingeren :)

 

Wat een ophef om niks. Nutnfancy heeft het al jaren over 'sheep and sheepdogs' (iets andere context, maar goed). Ik vind 'schapen' totaal onschuldig. Prima metafoor die mensen mijns inziens niet beledigd, maar eerder aanspreekt. ('Ben ik een schaap? Dat wil ik niet zijn!') Een metafoor die erg veel voorkomt in de Nederlandse taal als zodanig. Net zoals hond, ezel en rat, allen met hun eigen connotatie. Denk aan alle spreekwoorden met schaap erin en denk vooral ook aan het bijvoeglijk naamwoord 'schaapachtig'. Helemaal niks mis mee, naar mijn bescheiden mening, en al helemaal niet uit de mond van meneer Berts - die ik veel harder uit de hoek heb horen komen (lezende). Ik vond het interview beschaafd en kalm en 'schapen' in deze totaal onschuldig. Daarnaast is het ook nog eens gewoon waar!? Dus ik vind het maar een beetje gemierenneuk om een woordje (zeg ik heel hypocriet als Opper Mierenneuker :)). Het is niet dat meneer Berts - zoals ik nog wel eens kan formuleren - het had over 'al die achterlijke randdebielen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het niet laten om even te reageren

hoezo dat WE de prepper com. groter willen hebben- dit is ieder zijn eigen beslissing

waarom moeten WE ""anders denkenden"" anders noemen ?- waarom niet

wetenschap en waarheid ???? - link aan de prepper?

ONS doel ?? verstandig om wel heilige huisjes omver te trappen?

ik hoop dat mijn populariteit niet zal dalen ???? als je hier zit voor popiejopie te zijn, dan zijn andere mogelijk heden(soundmixshow ed)

 

ik prep om straks te overleven niet meer en niet minder

wil je van alle 18mil mensen preppers maken doe je best

 

Ps beetje lullig om iemand die er helemaal voorgaat af te branden met deze opmerking

ja ik weet dat je je post al aangepast hebt

 

Ik vind het mooi om te lezen hoe je mijn post ontleed. Dat toont een kritische karakter, na mijn mening een goede eigenschap van een prepper die zelfredzaamheid en vrijheid nastreef. En ik kan prima deze kritiek op mijn schouders dragen.

 

Ik hoop dat mijn familie, buren en hun familie en hun daar weer van hun buren gaan preppen.

 

Peace out:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts

 

Oke, heb het gezien op uitzending gemist.

 

Vond het bijzonder grappig hoe ze die top 3 objecten in de vorm van Rad van Fortuin hebben gepresenteerd. Zat lichtjes te denken dat ze daarmee je toch weer belachelijk hebben gemaakt om dat zo te doen.

 

Maar je hebt je wel erkentelijk gemaakt als een heerlijke vriendelijke, warme man. En dat voor slechts een paar minuten film.

 

En die uitspraak van die schapen... Geweldig! Dat is reclame maken! Als die "schapen" zaten te kijken werden ze direct wakkergeschud van "wat zegt die vent nou? wat???"

Attention: check

Interest: valt nog te bezien

Desire: es kijken hoeveel bezoekers we krijgen op het forum na deze uitzending

Action: hoeveel mensen gaan zich nu aanmelden op dit forum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dick Berts

 

Heb die uitzending net terug zitten kijken, erg leuk om te zien.

 

Jammer dat filemon die koffie afkraakte, maar goed dat deed hij ook met het satebroodje van de dumpsterdivers.

 

Ik heb je boek vandaag via bol binnen gekregen. Heb al 1 bladzijde gelezen, voor de rest zit ik op het forum info bij elkaar te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts Indrukwekkende voorraad heb je :). Je komt heel sympathiek over op televisie en ik denk daarom dat juist het stukje over de schapen iets uit de toon was. Niet dat hier iets mis mee is, maar misschien viel het daarom extra op. Ik heb je boek inmiddels al een hele tijd geleden besteld (paar dagen voor de uitzending), maar ik vond enkel een briefje in de brievenbus dat het niet pastte?? (lijkt me sterk want volgens mij is het niet zo dik of wel?) en dat het daarom nogmaals aangeboden zou worden. Sindsdien geen boek meer, dus misschien is de postbode nu ook gaan preppen ;). Hoe dan ook, ik moet hier nog achteraan, want heft heeft me wel nieuwsgierig gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Boesboes. Dank je wel :o Stukje over schapen was geknipt uit de toon, maar niet ongepast in mijn hele gesprek met Filemon. Ach, zo gaat het altijd. Het is maar een klein boekje, het past zo in de brievenbus! hg Dick Berts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts Indrukwekkende voorraad heb je :). Je komt heel sympathiek over op televisie en ik denk daarom dat juist het stukje over de schapen iets uit de toon was. Niet dat hier iets mis mee is, maar misschien viel het daarom extra op. Ik heb je boek inmiddels al een hele tijd geleden besteld (paar dagen voor de uitzending), maar ik vond enkel een briefje in de brievenbus dat het niet pastte?? (lijkt me sterk want volgens mij is het niet zo dik of wel?) en dat het daarom nogmaals aangeboden zou worden. Sindsdien geen boek meer, dus misschien is de postbode nu ook gaan preppen ;). Hoe dan ook, ik moet hier nog achteraan, want heft heeft me wel nieuwsgierig gemaakt.

 

Via bol.com besteld? Dan kun je daar een klacht indienen. Ik had onlangs hetzelfde met een ander boek, Bol.com had na m'n melding nog dezelfde dag de order gecanceld en een nieuwe verstuurd. Ik vond het een top service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou @Dick Berts, Ik vond de gehele uitzending om te huilen. Maar dat gevoel heb ik bij alle uitzendingen van Filemon.

Daarentegen vind ik persoonlijk dat wij 'preppers' er nog het meest serieus uit zijn gekomen! Met jouw heerlijke abn en stem, duidelijke mening en bereidwilligheid om je medemens over te halen om enige voorbereidingen te treffen denk ik dat wij ons geen beter boegbeeld kunnen wensen als onze 'herder' Dick!

 

Dat ik je herder noem is uiteraard een grap, en ik zie je absoluut niet als leider in welke vorm dan ook. Als je alle berichten uit deze thread leest, snap je de grap wel. Mij is eerder opgevallen dat er ook vaak gesproken wordt over 'zombies' ipv schapen. Dan was jouw woordkeus ineens niet zo verkeerd hoor Dick ;)

 

Het is wel erg jammer dat de site niet vernoemd is, en dat er totaal geen aandacht aan je boek is besteed. Dat zijn in mijn ogen de 2 speerpunten waarmee je mensen van de ernst kunt overtuigen om zich voor te bereiden. Ik heb je boek met veel plezier in 2 uur uitgelezen. Mijn vrouw is er na mij aan begonnen en ben benieuwd wat haar mening hierover is!

 

Ik heb weer heel veel zin om aan mijn volgende podcast te gaan werken! jij bent hiervoor wel een groot inspiratiebron Dick!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crafts

Ik las net ook de blog van GeenStijl, aan de reaguursels te zien zijn de reaguurders er nog niet helemaal over uit of Dick gek of geniaal is.

 

En toch vind ik de reactie,s mild, het is de taak van de reaguurders om de ander af te katten.

 

Ik denk dat er genoeg zijn die met Dick eens zijn hoor. Zolang het maar niet over eindtijd profetieën, complotten, en Maya,s gaat. En daar zijn veel hier op het forum ook wel mee eens denk ik.

 

Al is het alleen al om die filemon af te zeiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Mr. Gold @Dr.Prepper Lees svp deze hele draad. Doen jullie waarschijnlijk toch wel. Ik ga bijna in die kloterige hoofdletters typen, want dit is enorm belangrijk! Meneer Berts en zijn pleepapier doen er niet toe. Word ik belachelijk gemaakt dan bedankt ik daar met een diepe buiging voor, helpt me mijn ego wat onder controle te houden..... Maarrrrrr zoals hierboven reeds geconcludeerd wordt, er is een omslag in het bewustzijn gaande. Mr.Gold het momentum moet zelfs nog komen!!! Overigens zijn hier ook grote risico's aan verbonden. Het groeiende besef dat het fout gaat, betekent mogelijk ook: geld van de bank halen, naar de winkels rennen, hyperinflatie en crash. Misschien zitten we daar wel vlak bij....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Wow op Geenstijl en moet ook zeggen Dick wordt netjes neergezet en de reacties ook over het algemeen. Zie de bezoekers aantallen al rap stijgen (as we speak) en de eerste zullen zich zo wel aanmelden. Dick je hebt wat los gemaakt.

 

WE MAKEN MET ZIJN ALLEN WAT LOS!! Ik meen dit vanuit de bodem van mijn hart! We doen dit met zijn allen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold @Dr.Prepper Lees svp deze hele draad. Doen jullie waarschijnlijk toch wel. Ik ga bijna in die kloterige hoofdletters typen, want dit is enorm belangrijk! Meneer Berts en zijn pleepapier doen er niet toe. Word ik belachelijk gemaakt dan bedankt ik daar met een diepe buiging voor, helpt me mijn ego wat onder controle te houden..... Maarrrrrr zoals hierboven reeds geconcludeerd wordt, er is een omslag in het bewustzijn gaande. Mr.Gold het momentum moet zelfs nog komen!!! Overigens zijn hier ook grote risico's aan verbonden. Het groeiende besef dat het fout gaat, betekent mogelijk ook: geld van de bank halen, naar de winkels rennen, hyperinflatie en crash. Misschien zitten we daar wel vlak bij....

 

Zolang je maar geen bankrun verkondigt is er niks aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitgeverij mag de 2de druk vast aanzetten :-)

 

Gaat nu erg snel zeg, ik weet wat de virtuele wereld kan betekenen en erg veel mensen kan bereiken. Via de uitzending van Filemon naar Geenstijl, wel gehoopt maar niet gedacht. Bewustzijn van veel mensen nu sneller plaats vinden.

 

Ik hou de mail support in de gaten Dick, volgende week bij P & W?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...