Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wilt u wel of geen shtf?

prepperpappa
 Share

Wilt u wel of geen shtf  

116 leden hebben gestemd

1. 1. Wilt u wel of geen shtf

• Kom maar op met die SHTF, ik ben goed voorbereid.
      3
    • Laat maar komen die SHTF,kunnen we daarna beginnen met een betere wereld op te bouwen.
      32
    • Nee,liever niet een SHTF want ik ben nog niet goed voorbereid.
      9
    • Nee,ik wil nooit een SHTF, of ik voorbereid ben of niet.
      72

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De meeste van ons preppen om goed voorbereid te zijn maar wil je dat het ook een keer van nut is?

Daarom deze poll, ik ben wel benieuwd hoeveel mensen eigenlijk een shtf wel zien zitten.

Met alle respect, maar mensen die "shtf" zien zitten zijn totaal gestoord.

Omdat ik verzekerd ben voor woningbranden betekent niet dat ik er op zit te wachten...

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik sluit me aan bij TL, hoef geen SHTF, maar ik ben wel grote voorstander van een "grote opschudding van de maatschappij" zoals dat de excessen uit het bancaire wereldje verdwijnen, high-frequency trading aan banden, witte boorden criminaliteit harder aanpakken, no more bailouts voor de banksters, etc. Mogelijk zelfs terug naar een goudstandaard, al weet ik daar nog te weinig vanaf om een goed gefundeerde mening te geven, maar ik weet wel dat de manipulaties met geld ons als het gewone volk geen goed doen. Ik snap niet waarom we in een maatschappij zitten, waarbij economische groei een must is, waarom kunnen we niet meer tevreden zijn met wat we hebben, etc.

• Leuk 1
Link naar reactie

leuk leesvoer

Het IMF-scenario

De EC en ECB werken nu samen met het IMF om landen met te hoge schulden onder nog zwaardere schulden te verpletteren. Het scenario om de macht te grijpen is in de afgelopen 50 jaar al vele malen door het IMF toegepast. Dat gaat zo: manoeuvreer een land in de moeilijkheden en zodra het in de schulden raakt verpletter je het onder gigantische leningen, zodat ze niet eens de rente meer kunnen betalen. Vervolgens hou je het land onder curatele en zorg je ervoor dat de overheid maximaal verzwakt wordt door het invoeren van steeds verder gaande bezuinigingen. Laat het volk maar flink bloeden, dan zijn ze naderhand snel tevreden als ze een beetje lucht krijgen. En zodra de zaken flink ontgereld zijn, laat je de rijkdommen van het land door buitenlandse investeerders opkopen en voer je een absolute Vrije Markt Economie in.

Ook wij

Wie even nadenkt, ziet dat met het scenario van de noodfondsen alle eurolanden in de schulden belanden. Ook dat is in het criminele scenario al voorzien. De massale leningen dienen in eerste instantie om een land onder curatele te kunnen stellen. Zodra dat een feit is, kun je verklaren dat het land zijn leningen nooit terug zal kunnen betalen. En met die kaduke leningen kun je de volgende slachtoffers in de schulden manoeuvreren; dat zijn de regeringen die zich garant gesteld hebben. Zij zullen moeten bezuinigen om de verliezen te betalen. En voor alle landen zal telkens weer het refrein herhaald worden, dat de overheden moeten bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen. Totdat er zo goed als niets meer over is van de rol en functie van de nationale overheden, zodat Brussel het over kan nemen. Natuurlijk zal dat gepaard gaan met enorme sociale onrust. De rest mag u lezen in het boek van Naomie Klein, De Shock

Doctrine.

http://www.courtfool.info/nl_Van_staatsschulden_naar_staatsgulden.htm

Link naar reactie

Je zal altijd mensen hebben die graag een SHTF willen:

http://www.youtube.com/watch?v=rgxt4Wuf_9I&t=3m0s

Stukje uit de BBC serie Survivors uit de jaren '70 die zich afspeelt nadat het grootste deel van de mensheid door een virus werd uitgeroeid. Zo te zien staat de hele serie op YouTube.

Eerste aflevering: https://www.youtube.com/watch?v=Ak1SrFGXgA4

Link naar reactie

Zoals @Dr.Prepper zegt, een flinke wake up call bij cq in een crisis, heeft wellicht positieve effecten. Zelf denk ik dat het fifty-fifty is qua kans op:

A. Invoering van NWO wat ongemerkt gaat voor veel mensen omdat wetten erdoorheen gedrukt worden in rap tempo onder auspiciën en orchestratie van de grote financiële instellingen, Rothschilds en andere boeven, zie ook mijn post over de vijf groepen die de wereld beheersen. Of,

B. We worden echt wakker en worden meer eco, minder ego...

Maar misschien ben ik te positief en is het meer A:B = 8:2

Link naar reactie

Gast Richard Friesland
Lastig om te kiezen, Ik zit er zeker niet op te wachten, maar ik geloof wel dat het nodig is. Hopelijk in een tijdelijke variant zoals de meesten hier blijkbaar voorstaan.

ik kan me eigen hier volledig bij aansluiten

Link naar reactie

leuk leesvoer

Het IMF-scenario

De EC en ECB werken nu samen met het IMF om landen met te hoge schulden onder nog zwaardere schulden te verpletteren. Het scenario om de macht te grijpen is in de afgelopen 50 jaar al vele malen door het IMF toegepast. Dat gaat zo: manoeuvreer een land in de moeilijkheden en zodra het in de schulden raakt verpletter je het onder gigantische leningen, zodat ze niet eens de rente meer kunnen betalen. Vervolgens hou je het land onder curatele en zorg je ervoor dat de overheid maximaal verzwakt wordt door het invoeren van steeds verder gaande bezuinigingen. Laat het volk maar flink bloeden, dan zijn ze naderhand snel tevreden als ze een beetje lucht krijgen. En zodra de zaken flink ontgereld zijn, laat je de rijkdommen van het land door buitenlandse investeerders opkopen en voer je een absolute Vrije Markt Economie in.

Ook wij

Wie even nadenkt, ziet dat met het scenario van de noodfondsen alle eurolanden in de schulden belanden. Ook dat is in het criminele scenario al voorzien. De massale leningen dienen in eerste instantie om een land onder curatele te kunnen stellen. Zodra dat een feit is, kun je verklaren dat het land zijn leningen nooit terug zal kunnen betalen. En met die kaduke leningen kun je de volgende slachtoffers in de schulden manoeuvreren; dat zijn de regeringen die zich garant gesteld hebben. Zij zullen moeten bezuinigen om de verliezen te betalen. En voor alle landen zal telkens weer het refrein herhaald worden, dat de overheden moeten bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen. Totdat er zo goed als niets meer over is van de rol en functie van de nationale overheden, zodat Brussel het over kan nemen. Natuurlijk zal dat gepaard gaan met enorme sociale onrust. De rest mag u lezen in het boek van Naomie Klein, De Shock

Doctrine.

http://www.courtfool.info/nl_Van_staatsschulden_naar_staatsgulden.htm

De 'uitgeleende' miljarden zijn nu al zo goed als zeker kwijt.

Het was eerst: We weten zeker dat we het terug krijgen,dat is de afspraak die we hebben met de Grieken.

Toen werd het: We doen ons best om alles terug te krijgen.

Nu is het:We moeten er rekening mee houden dat we niet alles terug gaan krijgen.

Link naar reactie

Ik hoop dat er wel een SHTF zich zal voordoen. Het is natuurlijk afschuwelijk om zoveel mensen te zien doodgaan maar ik vind het nog afschuwelijker om te zien wat we de aarde en de dieren aandoen en ik denk niet dat er een wake up call zal komen waardoor mensen zullen inzien wat ze doen. Ze met de neus op de feit drukken werkt niet omdat ze te gemakkelijk zijn en enkel om zichzelf denken. Een SHTF situatie waarna het elecktriciteits net etc. uitvalt zal de enige manier zijn om mensen te dwingen hun levensstijl te veranderen.

Alleen al in Nederland worden er per jaar bijvoorbeeld 30 miljoen eendags haantjes vergast en verhakseld omdat ze economisch niet rendabel zijn. Het is 50/50 of er een haan of hen uit het ei komt en elk jaar hebben we 30 miljoen leghennen nodig, de hanen zijn onbruikbaar omdat ze pas na 14 weken op gewicht zijn en een plofkip al na 6 weken. Economisch niet interessant dus. De kleine piepende kuikentjes komen dus uit het ei, worden snel gesekst op geslacht, zijn ze een haan worden ze op een lopende band gezet en gaan direct door naar de gaskamer. Einde van het korte leven.

Dat zijn dus enkel de economisch onrendabele haantjes nog maar en toch zitten we al op 30 miljoen levens die onnodig gedood worden (enkel in Nederland dus al). Ik ben geen veganist of vegetarier dus ik eet wel degelijk vlees. Maar ik kan er niet tegen als de dieren geen fatsoenlijk leven kunnen hebben vanwege ons en onze geldzucht. Zo kan ik nog wel veel meer dingen opnoemen, de massale dolfijnenslachtingen waar dolfijnen in een baai gedreven worden en al het water! rood kleurt van het bloed, jonge koeien die na de geboorte direct bij de moeder weggehaald worden en kunst melk krijgen omdat wij de moedermelk die voor het kalf bedoeld is willen hebben en verkopen, vleeskoeien die zo doorgefokt zijn dat ze geen natuurlijke bevalling kunnen hebben en altijd een keizersnede moeten krijgen omdat de kalveren te dik zijn, plofkippen die niet normaal kunnen groeien en in 6 weken als geslachtsrijp zijn en gewoon bezwijken op de poten en allerlei ziektes hebben, beren in Aziatische landen die in kooien zitten en zich niet kunnen bewegen omdat ze permanent een gat in de buik hebben waar gal afgetapt word. De beren plegen zelfs regelmatig zelfmoord en een hele tijd terug was er op het nieuws dat een moederbeer die haar jong hoorde schreeuwen vanwege de pijn van de galtap uitgebroken is, het jong in de armen heeft gepakt en toen gedood heeft waarna ze zelfmoord pleegde.

Zo zijn er nog veel meer afschuwelijke dierenpraktijken in de wereld die iedereen gewoon slikt en niks aan gedaan wordt. Nertsenfokkerijen etc. waar dieren enkel voor de vacht worden gehouden. En de mensen in zulke fabrieken kiezen er ook gewoon voor en gaan rustig naar het werk. Ik zou geen eendagshaantjes kunnen vergassen maar de mensen die in die fabrieken werken kennelijk wel. Ik zou de directie en de medewerkers zo de lopende band op sturen de gaskamer in, weten ze ook eens hoe dat is.

Dan nog alle bossen en natuurgebieden die we vernielen en wilde dieren die we opjagen waardoor tientallen plant- en diersoorten compleet uitgestorven zijn en er zullen als we zo doorgaan nog veel meer bijkomen.

Zelfs als zouden we allemaal ecologisch willen gaan leven en de wereld proberen te herstellen zal het ons niet lukken. We moeten vele natuurgebieden herstellen en vele gewoon met rust laten. Maar we hebben juist meer ruimte nodig dus dat is al probleem 1. Je zal vervolgens ook echt ecologisch moeten en herbruikbare grondstoffen gebruiken en niet verwachten dat met 'ecologisch' bedoeld wordt dat we zonnepanelen heb voor de iPads en op biodiesel rijden. Al die grondstoffen vernielen de aarde alsnog enorm, veel metaal wordt in bovengronds mijnen gewonnen waar enorme stukken grond gewoon afgegraven worden en diepe kuilen kale rots overblijven. Biodiesel etc. word gewonnen uit vele hectares voedselvelden en hiervoor wijken juist veel regenwouden en ruimte die je nodig hebt voor voedsel voor consumptie.

Dus, laat de SHTF maar mooi komen. Opgeruimd staat netjes,

• Leuk 1
Link naar reactie

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...