Ga naar inhoud
GENEGEERD

Als vloeken in de kerk.... verslavingen


Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Tijdens SHTF kom je je zelf tegen, je merkt dat je geen nicotine, cafeïne of nog erger geen drugs meer hebt. Mensen met een verslaving weten hoe het voelt om 24 uur zonder hun verslaafde middelen te zitten. Ontwenning verschijnselen kunnen je verlammen, je bent niet helder en niet voor rede vatbaar. Dit kan zeer gevaarlijk zijn voor een shtf situatie.

 

Ik zelf ben gestopt met roken en cannabis gebruik, en wil ook zelfs zo ver gaan om ook te stoppen met cafeïne.

 

Ik hoop dat ik mensen aan het denken kan zetten of te inspireren om hun verslavingen of zwakheden (denk ook bijv, aan gezonder eten en sporten) aan te pakken. Lijkt mij een heel belangrijke prep voor shtf.

 

Peace out :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Goed topic, goede achterliggende gedachte en zeker prepper-minded.

Zelf ben ik gestopt met het toevoegen van zout en suiker aan mijn voeding.

In het begin is het vies, na een week ben je er aan gewend.

 

Tijdens shtf let ik extra op mensen met afkick verschijnselen. Afkicken is oorlog in je hoofd, die mensen zal ik zeker wantrouwen en niet de rug toekeren (voor mij de zomby attack).

 

Indd, ook goed idee om je energie voedsel omlaag te halen. Water drinken, gezond eten en voldoende beweging aanleren, maakt je sterker in shtf..

 

@ Assim Ef

Daar kun je niet op voorbereiden, maar ik denk dat je tijdens shtf er wel harder door wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je volgens mij in elke postapocoliptische film dat sigaretten, alcohol, koffie, medicatie en drugs (hoewel het eigenlijk allemaal een drug is) bijna meer waard wordt als goud of zilver. veel mensen zullen tijdens BIG SHTF kompleet de weg kwijt zijn en hun heil willen zoeken in dit soort artikelen. dus lijkt me goed er zelf niet afhankelijk van te zijn, maar kan toch een goed ruil middel of onderhandelings item zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je volgens mij in elke postapocoliptische film dat sigaretten, alcohol, koffie, medicatie en drugs (hoewel het eigenlijk allemaal een drug is) bijna meer waard wordt als goud of zilver. veel mensen zullen tijdens BIG SHTF kompleet de weg kwijt zijn en hun heil willen zoeken in dit soort artikelen. dus lijkt me goed er zelf niet afhankelijk van te zijn, maar kan toch een goed ruil middel of onderhandelings item zijn.

 

Een eigen bar beginnen ;)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijna meer waard wordt als goud of zilver.

 

Mag ik even zeiken? Ja? Dank u! Meer waard wordt DAN, niet ALS... Brrrr... Krijg ik kromme tenen van...

 

Dan duidt erop dat we bij een vergelijking een ongelijkheid vaststellen. Als duidt op een vergelijking met eenzelfde waarde. Dus, Ik ben groter DAN jij, of ik ben even zo groot ALS jij...

 

Goed, val nu maar over mij heen... ;)

 

Johnny, a.k.a. De Zeikerd,

 

Out...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een gamer en zit ook vaak achter de PC, je zou het een verslaving kunnen noemen, maar ik heb op dit forum zoveel bezigheden gelezen die je kunt doen op een dag dat je je nooit zult vervelen. Zal het wel missen, daar niet om, maar zou niet het einde van de wereld betekenen. Voordat ik dit forum kende, mischien een beetje wel... :p

 

Tja, roken... Na 2 weken is je drang ook weg, tenzij je iemand tegenkomt die een sigaretje aan het roken is komt dat gevoel weer terug. En in die twee weken ben je toch te druk bezig met andere dingen waardoor je er toch geen tijd voor hebt om eraan te denken. Mischien wat zoethout inslaan om je drang om iets tussen je lippen te willen hebben... :)

 

Ben ook verslaafd aan lekker eten, dat zou wel een downfall zijn, maar ik heb geleerd te langzaam te eten en alle smaken goed te proeven, smaakloos voedsel heb ik nog nooit gekend. Ja oke Tofu, maar dat vind ik weer niet bepaald diervriendelijk, want er worden leefgebieden van dieren afgepakt om die tofu-velden te maken en echt supervoedzaam vind ik het ook niet, in dierenvlees zit B15 (of was het B12?) iig een stofje die noodzakelijk is voor de mens. Zonder dat stofje word je zwak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even zeiken? Ja? Dank u! Meer waard wordt DAN, niet ALS... Brrrr... Krijg ik kromme tenen van...

 

Dan duidt erop dat we bij een vergelijking een ongelijkheid vaststellen. Als duidt op een vergelijking met eenzelfde waarde. Dus, Ik ben groter DAN jij, of ik ben even zo groot ALS jij...

 

Goed, val nu maar over mij heen... ;)

 

Johnny, a.k.a. De Zeikerd,

 

Out...

 

ja hoor geen probleem even zeiken kan altijd, zul je nog wel vaker moeten doen want ik krijg dat toch niet meer onder de knie, noemen ze dislectie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor geen probleem even zeiken kan altijd, zul je nog wel vaker moeten doen want ik krijg dat toch niet meer onder de knie, noemen ze dislectie

 

Nee, dat noemen we: "Lulkoek"!

 

Nou, heb jij ff mazzel! Dit heeft namelijk NIETS met dyslexie te maken! Woordblindheid heeft namelijk niets te maken met vergelijkingen die gewoon in de spreektaal voorkomen...

 

Beetje kinderachtig dat je dit op dyslexie gooit, terwijl het simpelweg "algemene ontwikkeling" is. "Beter dan"- "Gelijk aan"

 

Maar ik durf te wedden dat je je hierna nooit meer vergist... ;)

 

Dikke kus,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, @seppio! Maar geldt overigens voor meer mensen hoor, is even algemeen aandachtspuntje :)

 

Ik ben vaak in mijn hoofd 3 x sneller aan het schrijven als mijn vingers mee bewegen. Door mijn dislectie heb ik zoals JB ook schrijft een groot deel van de Nederlandse schrijftaal op school niet kunnen bijbenen. Mijn pech was dat ze er pas bij mijn broertje zijn achter gekomen dat er dislectie in de familie zit toen hij op 2 havo zat. Bij mij hebben ze het nooit onder de aandacht gebracht.

Daardoor moet ik als ik zogoed als mogelijk wil schrijven veel tijd nemen. Die tijd kan ik er moeilijk voor nemen, omdat mijn hoofd veel sneller wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland

Het in Duitsland 5 kilo thee gekocht heb eens zitten rekenen daar kan ik met mijn vrouw 3 jaar lang 2 koppen thee per dag van drinken en dan heb ik het nog niet over de bonen koffie ingeseald en in bruine zakken verpakt. :p

Roken gaat een probleem opleveren de eerste maand daarna lost het zich wel op het is een "state of mide" zoals al gezegd werd je bent erg druk de eerste weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker nice Richard, maar voor de mensen onder ons die een eigen moestuin hebben is het verbouwen van je eigen tabak natuurlijk ook mogelijk en wellicht ook handig als ruilmateriaal?

Of je stopt natuurlijk met roken, dat is nog beter. Ik kan me wel 100 dingen bedenken die ik allemaal in mijn tuintje wil hebben groeien, maar vroeg of laat trekt dat natuurlijk ook de aandacht :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...