Ga naar inhoud
GENEGEERD

Antibiotica, welke?


Aanbevolen berichten

Ik hen net vandaag de homeopatische variant van antibiotica aangeschaft, afkomstig van bijen: propolis capsules, wie heeft hier goede ervaringen mee?

 

@vault101, dit zou ook een natuurlijke vervanger van antibiotica zijn, in geval van het niet beschikbaar zijn vd reguliere antibiotica...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben even aan het zoeken geweest naar mogelijke vrij verkrijgbare alternatieven voor antibiotica. Mogelijke kandidaten zijn knoflook (of specifieker: Allicine), Laurinezuur (uit bv. kokosolie), honing voor uitwendig gebruik, oregano olie en een hoge dosis vitamine D om de aanmaak van cathelicidin (een antimicrobiële peptide) te stimuleren. Ik moet hier nog een keer goed voor gaan zitten, want ik weet nog niks over de toedieningsvorm en dosering.

 

ik wil de bron weten aub :p, -en waar staat dat sommige stoffen bewezen antimicrobieel zijn.

Allicine - is erg instabiel en in matige concentraties dus veel rauwe niet ruikende knoflook eten .

het is niet zo los verkrijg baar werk wel.

Wij kunnen het opzuiveren en aan ESBL patienten geven en tegen MRSA werkt het op he tlab aldus CDC

alleen sommige dingen van internet niet vertrouwen iemand schrijft :Allicine 1000 p.p.m. op water basis dat is wel leuk maar een ppm gehalte is meestal 1ml op liter nou succes dat krijg je niet uit je knoflook .

er stond kook knoflook uit tot het geurt : dan is je allicine mollecuul kapot gaat bij geloof ik 50 graden kapot al de stank van knoflook zijn de resten van allicine.

 

Laurinezuur ben ik niet van overtuigd persoonlijk.

het lost het MO op maar hoeft niet bacterie of virusdodend te zijn . het vermoeilijkt de afweer dat molecuul gaat in de weg zitten.

in theorie zou het kunnen werken maar net zo als LDL en HDL (cholestrol) zit het in de weg het is soort afval.

 

Vitamine D is voor veel goed. zowiezo ;)

 

 

zal ik je maar helpen met toedieningsvormen :

Allicine gaat kapot in de maag dus intraveneus

laurinezuur moest ik opzoeken kon niet vinden want is voor de mens niet gezond geacht ( wel lage dosis maar niet als super antibioticum dus geen hoge dosisen)

Vitamine D innemen of zonnen .

 

honing vind ik fabeltje persoonlijk kan zijn dat er iets werkzaams in zit kan placebo effect zijn

meer ga ik daar niet op in.

 

ik blijf bij het huidige spectrum met over de 200 mogelijke antimicrobiele middelen

en er komen er toch steeds bij langzaam maar zeker ;).

 

 

gewoon geen antibiotica illegaal kopen je mag ze alleen op recept hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag van de week op tv dat preppers in amerika vaak vis-antibiotica kopen, dit is schijnbaar vrij verkrijgbaar in aquariumzaken etc. Maar of het nu heel verstandig is?

 

Ze verkopen bijv. ook eipoeder bij de dierenwinkel om mee te vissen (aas maken), is veel goedkoper, maar schijnt niet geschikt te zijn voor menselijke consumptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil de bron weten aub :p, -en waar staat dat sommige stoffen bewezen antimicrobieel zijn.

Allicine - is erg instabiel en in matige concentraties dus veel rauwe niet ruikende knoflook eten .

het is niet zo los verkrijg baar werk wel.

Wij kunnen het opzuiveren en aan ESBL patienten geven en tegen MRSA werkt het op he tlab aldus CDC

alleen sommige dingen van internet niet vertrouwen iemand schrijft :Allicine 1000 p.p.m. op water basis dat is wel leuk maar een ppm gehalte is meestal 1ml op liter nou succes dat krijg je niet uit je knoflook .

er stond kook knoflook uit tot het geurt : dan is je allicine mollecuul kapot gaat bij geloof ik 50 graden kapot al de stank van knoflook zijn de resten van allicine.

 

Laurinezuur ben ik niet van overtuigd persoonlijk.

het lost het MO op maar hoeft niet bacterie of virusdodend te zijn . het vermoeilijkt de afweer dat molecuul gaat in de weg zitten.

in theorie zou het kunnen werken maar net zo als LDL en HDL (cholestrol) zit het in de weg het is soort afval.

 

Vitamine D is voor veel goed. zowiezo ;)

 

 

zal ik je maar helpen met toedieningsvormen :

Allicine gaat kapot in de maag dus intraveneus

laurinezuur moest ik opzoeken kon niet vinden want is voor de mens niet gezond geacht ( wel lage dosis maar niet als super antibioticum dus geen hoge dosisen)

Vitamine D innemen of zonnen .

 

honing vind ik fabeltje persoonlijk kan zijn dat er iets werkzaams in zit kan placebo effect zijn

meer ga ik daar niet op in.

 

ik blijf bij het huidige spectrum met over de 200 mogelijke antimicrobiele middelen

en er komen er toch steeds bij langzaam maar zeker ;).

 

 

gewoon geen antibiotica illegaal kopen je mag ze alleen op recept hebben.

 

Ze komen niet allemaal van één bron. Ik heb gisteren gewoon even vluchtig gezocht met deze middelen als resultaat. Ik zal er binnenkort nog een keer écht voor gaan zitten.

 

Honing werkt overigens wel degelijk antimicrobieel (uitwendig). Kijk maar eens op Wikipedia. Genoeg bronverwijzingen naar onderzoeken op Pubmed. Ik heb nu alleen even niet genoeg tijd/concentratie om te kijken in hoeverre die studies ook in vivo zijn. Honing zal overigens ook niet mijn eerste keus zijn bij ernstige infecties, maar als ik geen andere middelen (die je op recept moet hebben) voorhanden heb dan ga ik zeker gebruik maken van honing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antibacteriële werking van honing berust op meerdere factoren. Op de eerste plaats is honing een geconcentreerde suikeroplossing. Daardoor werkt honing osmotisch en onttrekt zo aan ziekteverwekkers het voor het leven zo belangrijke water. Verder heeft honing meestal een lage zuurgraad van 3 tot 4 pH. In dit zure milieu kunnen bacterien zich niet vermenigvuldigen.

Honing met een hogere zuurgraad (bijvoorbeeld kastanje- en honingdauwhoning) hebben ook een antibacteriële werking. Ook verdunde honing heeft deze werking. Daarom moeten er naast suikergehalte en zuurgraad nog andere factoren zijn die de antibacteriële werking van honing veroorzaken. Stoffenmet die werking noemen ze inhibines (remmende stoffen)

 

Tenslotte is het broodsmeersel in staat om in een wond waterstofperoxide te produceren, een stofje dat permanent slag levert met de microben. Er zijn zelfs aanwijzingen -geen definitief bewijs- dat ziekteverwekkers waartegen antibiotica niets meer kunnen uitrichten (zoals de beruchte MRSA-bacterie) zelfs het loodje leggen

 

De onderstaande soorten honing hebben de volgende werking :

 

- Acaciahoning : Deze honing werkt bloedzuiverend, verhelpt spijsverteringsproblemen en is goed bij verkoudheid en hoest.

- Tijmhoning : is aan te raden als je last hebt van griepachtige en bronchitisachtige verschijnselen maar is ook goed werkzaam bij problemen aan de urinewegen.

- Eucalyptushoning : is erg goed werkzaam als je last hebt van je maag en darmen en gaat infectie van neus en keel tegen.

- Oranjebloesemhoning : Deze honing brengt rsut dus is erg goed werkzaam als je last hebt van slaapstoornissen, maar hij blijkt ook te werken bij mensen met migraine.

- Klaverhoning : Is aan te raden bij urinewegproblemen.

- Rozemarijnhoning : is goed voor de spijsvertering maar ook werkzaam bij leverproblemen zoals geelzucht.

- Woudhoning : is effectief bij niergruis, problemen bij de luchtwegen en zorgt voor een goede bloedsomloop.

- Bloemenhoning : raad men aan bij : astma, maar ook als je last hebt van hooikoorts of andere allergieën.

- Munthoning : is goed voor het spijsverteringsstelsel dus aan te raden als je last hebt van maagpijn of darmkrampen. Daarnaast zou deze honing ook pijnstillend werken.

- Kastanjehoning : te gebruiken door mensen die sterk vermagerd zijn, een verminderde eetlust hebben maar ook als je last hebt van trombose en spataderen.

- Dennenhonig : Staat vooral bekend om zijn goede werking bij aandoeningen aan de luchtwegen.

 

De naam die de honing heeft is af te lijden van de bloemen en bomen waar de bij zijn nectar haalt.

 

Kinderen tot 12 maanden kunnen beter nog geen honing eten omdat hun maag en darmstelsel nog niet helemaal goed is ontwikkeld. Hierdoor kunnen zij door de stoffen die honing bevatten zelfs juist ziek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks J.I. nurse!

 

Heb je misschien ook een bron voor de werking van die verschillende soorten honing? Ik denk namelijk niet dat honing eten (oraal) heel veel nut heeft. Honing tegen geelzucht, urineweginfecties en trombose lijkt me wel een overschat. Ik ga honing zeker inslaan voor de werking op de huid (cutaan), maar bij inwendige infecties en aandoeningen verwacht ik vooralsnog niet veel van een beetje honing.

 

Ik hoop dat je goede bronnen/onderzoeken hebt, want het zou natuurlijk wel mooi zijn als honing ook inwendig effectief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Vault 101,

Hierbij de verschillende links met uitleg over de heilzame weking van honing:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/68615-puur-natuur-de-genezende-kracht-van-honing.html

http://www.imkerijdebiesbosch.nl/30149837

http://modernehuisvrouw.blogspot.nl/2012/06/de-geneeskrachtige-werking-van-honing.html

 

Ik heb zelf de volgende boeken waar ik een deel van mijn info vandaan heb gehaald:

Honing en zijn vele praktische toepassingen

kruidenwijsheid

 

MVG J.I. Nurse

Link naar reactie
Delen op andere sites

@J.I. nurse, bedankt voor de moeite! Als ik heel eerlijk ben vind ik bovenstaande (online) bronnen niet heel sterk. Althans, niet voor het gebruik van honing bij inwendige problemen. Misschien ook wel logisch, want ik schat dat er niet veel dubbelblinde onderzoeken over honing zijn te vinden, aangezien het commercieel niet zo interessant is als een geneesmiddel waarop je patent kunt aanvragen. Ik zal zelf ook nog eens zoeken naar onderzoeken over honing en andere middelen die ik al eerder heb genoemd in dit topic. Maar eerst heb ik iets nodig om mijn concentratie te bevorderen. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit hier zo lees, zijn er veel soort antibiotica, en is het erg moeilijk om te bepalen welke soort je zou moeten gebruiken. Toch zegt deze bosniese SHTF veteraan (1 jaar in belegerde stad, totale SHTF) dat dit heel erg nodig is en adviseert hij te leren hoe te gebruiken en te preppen. http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

Een paar jaar geleden heb ik een week lang 39-40 graden gehad van een bijholte ontsteking na een griepje. Ik ben nog nooit zo ziek geweest, dacht dat ik dood ging. Na antibioticakuur in een paar dagen vanaf. Nou heb ik vaker last van die bijholtes, dus lijkt het me handig daarvoor te preppen. Natuurlijk is voorkoming beter dan genezen, maar we weten allemaal dat tijdens een SHTF door alleen de stress alleen al, je weerstand een stuk lager kan zijn, dus lijkt me een kuurtje in huis hebben geen overbodige luxe. Ik heb jarenlang ,als ik tegen een verkoudheid aan zit, dingen als cinuforce en echanicea geprobeert, lijkt niet te helpen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

kent iemand van jullie Coloidal zilver? ingredienten: gedestilleerd water en zilver.

 

Voor zover ik weet is er geen enkel in vivo bewijs dat Colloidal Silver effectief is, maar er zijn wel serieuze risico's en bijwerkingen. Ik ga dit zelf dus niet in huis halen.

 

Als ik dit hier zo lees, zijn er veel soort antibiotica, en is het erg moeilijk om te bepalen welke soort je zou moeten gebruiken. Toch zegt deze bosniese SHTF veteraan (1 jaar in belegerde stad, totale SHTF) dat dit heel erg nodig is en adviseert hij te leren hoe te gebruiken en te preppen. http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

Een paar jaar geleden heb ik een week lang 39-40 graden gehad van een bijholte ontsteking na een griepje. Ik ben nog nooit zo ziek geweest, dacht dat ik dood ging. Na antibioticakuur in een paar dagen vanaf. Nou heb ik vaker last van die bijholtes, dus lijkt het me handig daarvoor te preppen. Natuurlijk is voorkoming beter dan genezen, maar we weten allemaal dat tijdens een SHTF door alleen de stress alleen al, je weerstand een stuk lager kan zijn, dus lijkt me een kuurtje in huis hebben geen overbodige luxe. Ik heb jarenlang ,als ik tegen een verkoudheid aan zit, dingen als cinuforce en echanicea geprobeert, lijkt niet te helpen.

 

Helemaal mee eens. Je moet alleen wel héél goed weten waar je mee bezig bent, anders zit je straks met resistentie bacteriën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ambivalente relatie met antibiotica. Can't live with them, can't live without them.

Ze zijn vaak erg nuttig bij recidiverende ontstekingen en kunnen levensreddend zijn. Aan de andere kant kunnen ze bij onjuist gebruik levensgevaarlijk worden. Daarbij doel ik vooral op het resistent worden van bacterien, niet alleen bedreigent voor jezelf maar ook voor anderen. Wanneer je een smalspectrum antibioticum gebruikt moet je daarnaast goed weten met welke bacterie je te maken hebt anders heb je er niets aan. Wanneer een breedspectrum antibioticum gebruikt sloop me niet alleen de boosdoeners, maar ook andere bacterien die juist wel nuttig kunnen zijn waardoor je weer een hoop vervelende bijwerkingen kunt hebben die ook niet handig zijn tijdens een SHTF situatie.

Ben dus geen voorstander van het "hobby-gebruik" van antibiotica, ook niet tijdens een SHTF. Aan de andere kant zal het bezit van bepaalde soorten antibiotica zeker bijdragen aan je eigen overlevingskansen en die van je geliefden. Ik ben dus nog in dubio hierover. Wat betreft de natuurlijke middelen: dat zilverspul innemen vind ik maar eng. Ik zou dan eerder terug grijpen op planten, hoewel je daar ook zeer voorzichtig mee moet zijn.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Als ik dit hier zo lees, zijn er veel soort antibiotica, en is het erg moeilijk om te bepalen welke soort je zou moeten gebruiken. Toch zegt deze bosniese SHTF veteraan (1 jaar in belegerde stad, totale SHTF) dat dit heel erg nodig is en adviseert hij te leren hoe te gebruiken en te preppen. http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

Een paar jaar geleden heb ik een week lang 39-40 graden gehad van een bijholte ontsteking na een griepje. Ik ben nog nooit zo ziek geweest, dacht dat ik dood ging. Na antibioticakuur in een paar dagen vanaf. Nou heb ik vaker last van die bijholtes, dus lijkt het me handig daarvoor te preppen. Natuurlijk is voorkoming beter dan genezen, maar we weten allemaal dat tijdens een SHTF door alleen de stress alleen al, je weerstand een stuk lager kan zijn, dus lijkt me een kuurtje in huis hebben geen overbodige luxe. Ik heb jarenlang ,als ik tegen een verkoudheid aan zit, dingen als cinuforce en echanicea geprobeert, lijkt niet te helpen.

 

Heb ik ook regelmatig wat bij mij het beste werkt is niet je neus snuiten alleen ophalen klinkt vies maar zo zorg je niet dat de troep ver de bijholtes ingaat. Stomen met zout water eerste 3 dagen 2 keer per dag werkt beter dan alle andere dingen onder andere cinuforce en andere remedies.

 

Antibiotica heb ik zo'n 4 verschillende soorten...het is idd moeilijk om te weten voor welke aandoening je welke antibiotica moet nemen. Zelf ben ik allergisch voor alle pencilline antibiotica...dit is dus direct nadeel van pencilline achtige antibiotica allergische reacties komt vaak voor. Ik prep niet speciaal voor antibiotica en vis antibiotica ga ik al zeker niet consumeren, nu niet en niet in SHTF.

 

Collidiaal silver werkt wel nadeel is dat je blauw kan worden en problemen met je lever kan krijgen dacht ik bij grote hoeveelheden en dat ben je nodig wil je dat het gaat werken. De bijwerkingen kunnen je einde zijn, dus dit is voor mij reden genoeg om het niet in huis te halen.

 

Vitamine C is een goed antibiotica en enkele andere natuurlijke remedies ook wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Heb ik ook regelmatig wat bij mij het beste werkt is niet je neus snuiten alleen ophalen klinkt vies maar zo zorg je niet dat de troep ver de bijholtes ingaat. Stomen met zout water eerste 3 dagen 2 keer per dag werkt beter dan alle andere dingen onder andere cinuforce en andere remedies.

 

Antibiotica heb ik zo'n 4 verschillende soorten...het is idd moeilijk om te weten voor welke aandoening je welke antibiotica moet nemen. Zelf ben ik allergisch voor alle pencilline antibiotica...dit is dus direct nadeel van pencilline achtige antibiotica allergische reacties komt vaak voor. Ik prep niet speciaal voor antibiotica en vis antibiotica ga ik al zeker niet consumeren, nu niet en niet in SHTF.

 

Collidiaal silver werkt wel nadeel is dat je blauw kan worden en problemen met je lever kan krijgen dacht ik bij grote hoeveelheden en dat ben je nodig wil je dat het gaat werken. De bijwerkingen kunnen je einde zijn, dus dit is voor mij reden genoeg om het niet in huis te halen.

 

Vitamine C is een goed antibiotica en enkele andere natuurlijke remedies ook wel...

 

wow ben hier lang niet geweest :

ik ga even reageren op je penicilline achtige antibiotica.

lijkt erg veel op uit mijn hoofd ongeveer 50 soorten

 

antibiotica zijn niet random gis werk

jij kan niet weten welk Micro Organisme (MO) er in je lichaam zit.

Daar hebben Artsen en Microbiologen veel meer ervaring in.

Wij trainen om alles te kunnen identificeren en vooral wat er tegen werkt als antibioticum.

is geen hoccus pocus er zit een hele leer achter

 

Collidiaal zilver werkt heel simpel vergiftig de bacterien werkt ook met kwik

nadeel je kan beter zelf dood gaan want het kilt je nieren en je lever.

 

 

Vet. C en D helpen maar niet als antimicrobieel middel : ze zetten het immuunsysteem harder aan daardoor gaat het beter ze doen niks aan de infecties.

(er kunnen bacterien individueel gevoelig voor zijn maar dat is nog vrij onzeker)

die vitamines zetten de complement route aan een eiwit cascade met een Membrane Attack Complex en maakt de bacterie gewoon lek.

 

 

nou zal je denken wat is dat voor wijsneus:

ben 3e Jaars student medische microbiologie en expert in determinatie en bestrijding van MO's

mijn hobby is beetje de engere bacterien de zogenoemde BRMO de Bijzondere Ressitentiepatroon bezittend Micro organismes zo als MRSA

nu zal jij zeggen ik slik gewoon wat ik wil en dat is dom zo maak je juist die beesten ressitenter

 

lees walsh antibiotics maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Timo,

 

Een beetje offtopic, maar even uit interesse. Ik heb vorige week een aantal avonden doorgebracht in een jacuzzi en heb sindsdien last van folliculitis én een ontstoken oor. Na wat opzoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit hoogstwaarschijnlijk komt door de Pseudomonas aeruginosa. Volgens mij is deze bacterie ook resistent voor veel antibiotica of niet?

 

Weet jij toevallig ook of je lichaam (in meer of mindere mate) immuniteit opbouwt tegen de Pseudomonas aeruginosa na een infectie of is dat weer niet je vakgebied?

 

Alvast bedankt en je moet echt eens vaker posten op dit forum. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon

Mijn vader is chirurg meer bepaald uroloog.

Hij roept altijd dat homeopathie een groot oplichtersboel is.

Zijn woorden: " Noem mij een homeopathisch middel waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het echt werkt en geen placebo is en ik verbrand ter plekke mijn artsendiploma"

Dus tja ik volg hem maar dan he....:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor wie niet kijken naar Doomsday Preppers op NGC....

 

In een aflevering vertelden ze dat antibiotica voor mensen niet zonder recept verkrijgbaar is, maar dat de stof amoxicilline ook gebruikt wordt in aquaria.

We kunnen dus wel antibiotica kopen in de dierenwinkel. Nu nog even uitzoeken welk merk aquarium medicijn het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie niet kijken naar Doomsday Preppers op NGC....

 

In een aflevering vertelden ze dat antibiotica voor mensen niet zonder recept verkrijgbaar is, maar dat de stof amoxicilline ook gebruikt wordt in aquaria.

We kunnen dus wel antibiotica kopen in de dierenwinkel. Nu nog even uitzoeken welk merk aquarium medicijn het beste is.

 

Lijkt mij geen goed idee,heb hier al diverse topics gezien met dit onderwerp

maar zoek gerust even verder ik zelf hoef geen vissen medicijn,zal toch wat anders zijn en niet steriel ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PRVI De werkzame stof is hetzelfde en steriel hoeft het voor orale inname niet te zijn. Je voedsel is ook niet steriel (gelukkig maar).

 

Antibiotica is onmisbaar. Een simpele vuile snijwond kan al de dood tot gevolg hebben door ontsteking.

Jammer genoeg zijn natuurlijke middelen, zoals knoflook en wilgenbast niet erg effectief. In sommige landen is het vrij verkrijgbaar, maar niet iedereen kan naar Rusland reizen voor een paar doosjes antibiotica of penicilline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb vier vrouwen in mij huis, dus de kans op een blaas infectie benaderd asymtotisch de 100%, wow dat is al de tweede keer dat ik dit de afgelopen 10 jaar gebruik en allebij de keren op preppers, wat is dat toch met dit forum?

Dus waarom zou ik niet wat kuurtjes antiblaasontstekking inslaan?

 

 

Nog een tip, ik zag al iets voorbij gaan over Cranberry sap, maar wist je ook dat er pillen bestaan, die een goede geconcentreerde hoeveelheid bevatten om snel uit de problemen te zijn? Het gaat om: Cranberry Plus van het Kruidvat. Ik prep ze zelf ook, want sinds de doktersassistente me het idee van de hand deed, heb ik echt nooit en nooit meer last gehad. Bij de eerste verschijnselen innemen, zie gebruiksaanwijzing. Daarvoor slikte ik kuur na kuur.

 

Van sap op zich verwacht ik niet dat het geconcentreerd genoeg is. Het gaat volgens de doktersassistente om het zuur. De omstandigheden in de blaas worden zo zuur, dat de bacterie er niet tegen kan, aldus haar. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Timo,

 

Een beetje offtopic, maar even uit interesse. Ik heb vorige week een aantal avonden doorgebracht in een jacuzzi en heb sindsdien last van folliculitis én een ontstoken oor. Na wat opzoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit hoogstwaarschijnlijk komt door de Pseudomonas aeruginosa. Volgens mij is deze bacterie ook resistent voor veel antibiotica of niet?

 

Weet jij toevallig ook of je lichaam (in meer of mindere mate) immuniteit opbouwt tegen de Pseudomonas aeruginosa na een infectie of is dat weer niet je vakgebied?

 

Alvast bedankt en je moet echt eens vaker posten op dit forum. :o

 

Hey Vault

sorry voor de late reactie maar ik kijk hier zelden.

 

Pseudomonas soorten zijn rare beesten

officieel grondbacterien , maar leven ook in water en ja Pseudomonas aeruginosa. is ook erg vaak de veroorzaker van infecties na jacuzzi's

ligt echt aan het beestje of die ressistent is daar kom je achter door de gevoeligheid en de MIC en MBC waardes te bepalen.

 

maar het is een gram negatief staafje dus hij kan beta lactamase possitief zijn MOGELIJK (niet altijd , soms wel soms niet )

micro biologie is onder heven aan evolutie ik kan nu een beest aan tonen dat een MRSA status krijgt en volgende week is het een normale staphylococcus.

 

in princiepe als je een infectie met een bacterie oploopt maka je antilichamen aan die ongeveer een jaar aantoonbaar zijn.

of de Pseudomonas aeruginosa specifieke antilichamen aan laat maken in het lichaam week ik niet.

ik weet wel er zijn erg veel testen op gebaseerd voornamelijk bij syfilus en dergelijke.

 

Mijn vakgebied zijn de beestjes :p met veel opzoek boeken hoor ;)

 

en thanks hoop dat je hier wat aan gehad hebt?

 

weet wel dat Pseudomonas aeruginosa leuk naar lindebloesem ruikt op het lab :p

en de bloedplaat waar op we kweken erg metaal glans krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie niet kijken naar Doomsday Preppers op NGC....

 

In een aflevering vertelden ze dat antibiotica voor mensen niet zonder recept verkrijgbaar is, maar dat de stof amoxicilline ook gebruikt wordt in aquaria.

We kunnen dus wel antibiotica kopen in de dierenwinkel. Nu nog even uitzoeken welk merk aquarium medicijn het beste is.

 

OMG dit menen jullie niet ernst -_-

 

1 het is niet steriel

2 amoxicilline is rotzooi.

want ongeveer 60% van alle mensen in westerse landen is er allergisch voor.

erg leuk ik ook en uit ervaring nu al 3 keer weet ik dat binnen no time op de SEH moet zijn of een EPI pen nodig heb.

 

de 1e aanval was ik kind moest ik gereanimeerd worden door ambulance ploeg

2e vorig jaar op het lab werd ineens benauwt en duizelig en zat 10 minuten later al op de SEH voor spuitje :p

 

3e keer ben ik intern van diagnostisch lab zo overkunnen lopen naar seh

maar ze hebben me halverweg wel snel een epi pen in me been moeten zetten en dat een arts mb me al te ge moed kwam.

 

hoeft niet jouw schuld te zijn als je zo aanval krijgt.

1e keer de huisarts die het me gaf

2e keer zo plaat viel kapot en d epilletjes dus ook.

 

3e keer er was een fles vloeibare amoxicilline met clavulaanzuur (augmentin © ) gevallen

ik kreeg er een paar spetters van op me labjas en hielp met opruimen omdat ik niet wist wat het was

 

werd benauwd en toen vroeg de hoofd analist wat het was.

ja augmentin toen was al duidelijk dat ik naar de SEH moest.

 

 

je moet niet rommelen met amoxicilline

vooral kinderen kunnen er serieus aan dood gaan.

 

het is rotzooi !!!!!!!!!

 

 

BTW :

medicatie dient steriel te zijn.

er kunnen schimmels in zitten er heerst in ierland nu een mooie uitbraak van Pneumocystis jiroveci uit medicatie

heb ook gehoord dat rivm een batch vaccins terug trok door Mycoplasma besmetting

 

en als je goede hygiene hanteerd op je wonden dan is die kans op dood door de ontstekingen nihiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@timo716: Ik zag het daar voorbij komen en ben het nu een beetje aan het uitzoeken. Is lastig, want fabrikanten vermelden vaak niet wat er precies in zit en zonder die info houdt het op.

 

Heb jij ideeen over dit onderwerp. Cranberry's hebben een licht antibiotische werking, maar werkt echt niet bij een gevalletje koudvuur.

Zonder antibiotica/peniciline val je terug op amputaties bij ledematen en in alle andere gevallen pech dan.

 

Ik denk dat het lastig is om voor te preppen, ook ivm de houdbaarheid. Al zou je dus toegang hebben tot medicijnen, zijn ze onbruikbaar binnen een paar jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...