Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ecoprepper

De echte crash moet nog komen.

Recommended Posts

Als je het zo opgesomd ziet, klinkt het logisch. Tegelijkertijd vraag ik mij af of logica het enige is dat hier een rol speelt. Opgeteld kunnen we natuurlijk nooit zo doorgaan, maar dat was al eerder bekend. De vraag is dus wanneer en hoe heftig. Best eng eigenlijk.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Dit jaar Griekenland in 'default om daarna meteen Portugal aan te vallen als de volgende die omvalt en dan Italie en dan.....(gaan spannende tijden komen.)

Deze post delen

De analysten zeggen dat het wel meevalt en dat we hooguit een kwakkeljaartje gaan krijgen. Maar is er iets veranderd aan de schuldenberg en is er al een oplossing in zicht voor bijvoorbeeld Griekenland? Spaanse werkloosheid is opgelopen tot over de 23% en dat we weinig meer horen uit Italtie wilt natuurlijk niet zeggen dat er niks aan de hand is.

Deze post delen

Mensen 'die er verstand van hebben' en bankadviseurs e.d. zullen niet snel (ik zal niet zeggen nooit) toegeven dat het slechter wordt of wat dan ook. Als je ze dan bepaalde situaties voorlegt die nog lang niet in zicht zijn maar eventueel ooit wel zouden kunnen gebeuren is het allemaal niet waar. Dat is één. Maar nu die situaties er dreigen te komen is het nog steeds niet waar... en dat is toch wel triest. Ze proberen uiteraard het consumentenvertrouwen een beetje hoog te houden maar een beetje eerlijkheid zou toch best mogen.

Deze post delen

Gast Riesie

Uiteindelijk stort het kaartenhuis in, maar de ham-vraag is/en blijft wanneer.

Was nog een pracht programma op tv waarin even werd aangegeven dat dit jaar nog even 50 tot 70.000 mensen zonder werk komen te zitten.

Tot die tijd vrolijk bezig blijven met preppen om de hardste klap zelf op te kunnen vangen, en zo nodig verder te kunnen en mogen gaan.

Want doorgaan doen we, allemaal.

Deze post delen

Werkloosheid oktober 2012..+ 17k, november + 16k....33k in 2 maanden.....dus 2013 zal echt wel wat forser oplopen....kun je nagaan hoe het eruit zou zien wanneer je ZZP'ers in die statistieken zou terugzien...

Deze post delen

De analysten zeggen dat het wel meevalt en dat we hooguit een kwakkeljaartje gaan krijgen. Maar is er iets veranderd aan de schuldenberg en is er al een oplossing in zicht voor bijvoorbeeld Griekenland? Spaanse werkloosheid is opgelopen tot over de 23% en dat we weinig meer horen uit Italtie wilt natuurlijk niet zeggen dat er niks aan de hand is.

Spaanse werkloosheid is al opgelopen tot over de 25% en als je de jeugdwerkloosheid erbij neemt die ruim over de 50% is, zakt je broek toch van af.

Deze post delen

Nee, we zitten er middenin. Het is zogenoemde "slow motion trainwreck".

Alleen achteraf zal dit er uitzien als een plotselinge crash.

Deze post delen

Nibud: helft bijna kopje onder

De harde gevolgen van de economische crisis worden steeds nijpender. Momenteel worstelt maar liefst de helft van de Nederlanders om aan het eind van de maand te eindjes aan elkaar te kunnen knopen.

Dat zegt een woordvoerster van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting. „Ongeveer 45 procent van de mensen heeft moeite om rond te komen. Op een gegeven moment hebben mensen zo weinig geld, dat rekeningen niet meer kunnen worden afgeschreven. En dan lopen de betalingsachterstanden snel op. Je komt in een vicieuze cirkel terecht”, licht een woordvoerster toe

Bron: http://www.telegraaf.nl/overgeld/21206300/__Nibud__helft_bijna_kopje_onder__.html

Deze post delen

Gast Riesie

Je kunt er vergif op innemen dat het in 2013 en 2014 niet beter wordt.

Nederland is zelf keihard en middeleeuws bezig om kapot te gaan. Knijpen, melken, afknijpen, barrieres opgooien, en nog meer knijpen.

Veroorzaakt door politici die hardnekkig vasthouden aan een middeleeuwse praktijken, werkvolk mag aderlaten totdat al het werkvolk het begeeft.

Maar troost je, na die klap, als alle rook is opgetrokken en de tumult sterft af.

Staat er vast wel ergens iemand op die het weer gaat redden, met of zonder blok-snor.....

Deze post delen

Gast Dick Berts

Wat mij de laatste dagen vooral is opgevallen, hoe de tweedeling in de samenleving zich maar blijft verscherpen. En dat terwijl de inkomensverschillen nog nooit zo groot zijn geweest. Jan met de pet wordt eerst in de goot getrapt en krijgt er vervolgens zelf de schuld van dat hij daar ligt. Het Centraal Planbureau wist te melden, dat de laagstbetaalden een onevenredig groot beroep doen op de zorg. Ja logisch, ze raken depressief van hun zwaar onderbetaalde kut baantjes met wegwerp contract. De knieen van de stratenmakers over wiens rug het geld wordt verdiend zijn versleten. Chauffeurs en bewakers raken totaal kapot van de onmenselijke dienstroosters die ze moeten draaien. Mensen worden doodziek omdat ze drie uitbuit banen moeten hebben om te overleven enz. enz. Leotard, een Franse socioloog, beschrijft in zijn boeken hoe bepaalde groepen mensen in de samenleving hun stem kunnen kwijtraken. Totdat er ineens -zogenaamd als een donderklap bij heldere hemel- een alles verwoestende revolutie uitbreekt. Dat punt zijn we in onze maatschappij ook dicht genaderd. Door omstandigheden -kapot gemaakt door de staat als kritisch journalist- heb ik mezelf ook een tijdje in leven moeten houden met kut baantjes. Je hebt er geen flauw idee van, wat voor spanning er zich in de onderlaag van onze samenleving aan het opbouwen is. Alleen hoor en zie je er niks van, want een kik en het twee maanden contractje van een paria wordt niet verlengd en dan staat het gezin op straat. Daarom kunnen zwaar overbetaalde eikels van het CPB vanuit hun totaal van de maatschappij losgezongen ivoren toren ook ongestraft brallen, dat die in de goot getrapte eikels er de schuld van zijn, dat de zorgkosten uit de hand lopen. Tot er een mega explosie komt. Daar zitten we vlak bij!

"Een dikke Audi rijden, terwijl mensen in hun eigen stront moeten liggen". Een top column van Marou van Hintum, die het opneemt voor mensen die helemaal geen stem meer hebben in onze "samenleving" beter gezegd apartheids-leving.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6177/Malou-van-Hintum/article/detail/3374427/2013/01/09/Een-dikke-Audi-rijden-terwijl-mensen-in-hun-eigen-stront-moeten-liggen.dhtml

Deze post delen

Ik weet niet hoe ik de kansen van die mega-explosie moet inschatten, hier in Nederland valt het echt nog mee tov bijvoorbeeld Frankrijk en de US....in Frankrijk wonen duizenden mensen in tentenkampen...in de US miljoenen...en daar kabbelt alles gewoon door, zonder noemenswaardige geweldsexplosies....Griekenland is natuurlijk het grootste(westerse) drama en afgezien van veel straatrellen is daar ook geen sprake van een opstand....aan de andere kant hebben we in Tunesie en de rest van het MO kunnen zien waartoe de actie van 1 gefrustreerde marktkoopman toe kan leiden....het laagje vernis zal dun blijken....

Deze post delen

Gast Heksenboot

Hoi @Dick Bert.

Normaal gesproken houdt ik me buiten politiek (geen verstand van) en economie (dat is toch gewetenloos winst maken?), maar ik vroeg me iets af, wat jullie misschien weten.

Ik heb geen tv, en kijk alleen een beetje teletext om te kijken hoe iedereen "geïnformeerd" wordt.

Daar zie ik hier en daar op het forum dan de resultaten van terug.

Over die mega-explosie.

Die heb ik zien gebeuren in het midden-oosten, de arabische lente. (dan doe ik journaal24 even erbij)

Protest - hardhandig de kop ingedrukt - nog meer protest - burgeroorlog. Zo ging dat toch?

Hier in Nederland, zie ik altijd maar hele kleine protestjes, die

1. makkelijk worden neergeslagen (letterlijk)

2. door medeburgers worden afgekeurd (want we hebben het hier zo goed).

De mega-explosie in het midden-oosten, is ontstaan vanuit een jarenlange dictatuur toch? Zeg me als ik het mis heb, ook geschiedenis ligt me niet zo.

Voor mijn gevoel, is de westerse maatschappij al een verkapte dictatuur, maar voor de massa is het een democratie.

Wanneer denk je, dat de massa ook gaat voelen dat het een dictatuur is (geworden)?

De arabische lente is, in mijn idee, op gang gezet door het westen (ja, dat is een complot-theorie), om zelf de macht over te nemen (olie en heroine).

Omdat we zelf het westen zijn hier, hoeft die macht niet te worden overgenomen, dus is er geen revolutie nodig.

Dus 2 vragen weer:

Hoe ziet die mega-explosie hier eruit straks?

Hoe maak je mensen zo gek, dat ze een opstand beginnen of een burger-oorlog?

Oftewel, hoe heeft Amerika die revolutie in het midden-oosten aangezwengeld?

Of als je een ander idee daarover hebt dan mij: hoe is het tot die demonstraties gekomen, in de eerste plaats?

Zeg bijvoorbeeld hier, tussen 1000 mensen, in het openbaar: kom we gaan demonstreren.

Hoeveel mensen krijg je mee?

Ik schat 3.

Dus hoe gaat het hier dan exploderen?

Deze post delen

Gast Dick Berts

Hallo Heksenboot. Een mega puinhoop kan alle denkbare en ondenkbare vormen aannemen.

Mr. Gold -bepaald geen domme vent- begrijpt overduidelijk heel goed waar de schoen wringt. Hij zette dit bericht op de site;

"Nibud: helft bijna kopje onder

De harde gevolgen van de economische crisis worden steeds nijpender. Momenteel worstelt maar liefst de helft van de Nederlanders om aan het eind van de maand te eindjes aan elkaar te kunnen knopen.

Dat zegt een woordvoerster van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting. „Ongeveer 45 procent van de mensen heeft moeite om rond te komen. Op een gegeven moment hebben mensen zo weinig geld, dat rekeningen niet meer kunnen worden afgeschreven. En dan lopen de betalingsachterstanden snel op. Je komt in een vicieuze cirkel terecht”, licht een woordvoerster toe".

DB:

Als je koeien wilt gaan uitmergelen door ze zo min mogelijk te voeren en zoveel mogelijk uit te melken, dan moet je verdomd veel verstand van koeien hebben, anders vallen ze om. De lui die ons uitmelken, kijken alleen maar op het klootjesvolk neer, laat staan dat ze verstand van ons hebben en weten waar de grens ligt.

Karl Marx zei: "De proletariërs hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Zij hebben een wereld te winnen. Proletariërs aller landen, verenigt u!"

Dat klopt dus niet. Proletariers zoals ik hebben nog een hoop te verliezen, want we hebben nog geen honger in dit land. Maar als we zo door gaan.............

Heksenboor ik besef dat ik niet al je vragen beantwoord heb, ook al zijn het goeie vragen die je stelt, ze beantwoorden kan geen mens.

Deze post delen

Normaal gesproken houdt ik me buiten politiek (geen verstand van) en economie (dat is toch gewetenloos winst maken?), maar ik vroeg me iets af, wat jullie misschien weten.

Je bedoelt natuurlijk:

Normaal gesproken houdt ik me buiten politiek (dat is toch gewetenloos winst maken?) en economie (geen verstand van), maar ik vroeg me iets af, wat jullie misschien weten.

Deze post delen

Gast Heksenboot
Je bedoelt natuurlijk:

Normaal gesproken houdt ik me buiten politiek (dat is toch gewetenloos winst maken?) en economie (geen verstand van), maar ik vroeg me iets af, wat jullie misschien weten.

Ha lekker, een beetje zout op de slakken, dank je wel. :)

Verder nog antwoorden?

Deze post delen

Natuurlijk hebben veel mensen het slecht. (dat zie ik in mijn direct omgeving) en ik heb zelf in 2009, hard moeten bijsturen en veel moeten loslaten. je langzaam zie ik daar nu de vruchten van..

Aan de andere kant zag ik de afgelopen maanden de volgende zaken.

>Toch zag ik in de ikea, dat veel mensen er met de benen uithangen

>Elke keer als ik in de mediamarkt komt, zie je veel mensen, die zaken afrekenen aan de kassa. en dat zijn nog steeds televisie, dure audio en computer apparatuur..

De verkopers kunnen de drukte niet aan..

>In de offshore/petrochemie/energie markten, zie ik aantrekkende markt, meer projecten..

>De mensen die het nu slecht hebben, zagen door allerlei factoren een daling in hun inkomen,. (baan kwijt, onverstandige beslissingen) en hebben hun lasten nog niet aangepast.. (Ik heb het niet over de schuldvraag ??)

>De mensen die het nu goed hebben, hebben of hun inkomen kunnen vergroten, of behouden, en hun kosten, vaste lasten, laten dalen.

Ik sprak deze week, iemand op een netwerkmeeting, die z'n redelijke betalende baan had opgezegd, om dat hij het niet naar zijn zin had, en als ZZP-er aan de slag wil in de recreatie markt.. Ze hebben een eigen woning, een gezin, redelijk wat vaste lasten, vrouwlief werkt ook als ZZP-er, minder dan twee jaar..

Dat vind ik een gewaagde sprong in deze tijd.. En hij springt juist in een markt, waar de inkomsten onder druk staan, de consument heeft niets veel meer te besteden aan leuke dingen..

Stel dat het niet lukt ?, In zijn oude reguliere baan, is niet zoveel ander werk...

Ik zou me zo'n keuze niet kunnen veroorloven.

Deze post delen

Verder nog antwoorden?

Nha...

Ik had al geschreven dat ik niet geloof in een crash of mega crash.

Ik denk dat we gewoon langzaam dieper het drijfzand ingaan.

Asymptotisch naar een nieuwe normaal.

Deze post delen

Ik denk dat hoop en geloof belangrijk gaat worden dezer dagen,zolang mensen hoop blijven houden in de nabije toekomst en/of vertrouwen zal blijven houden zal er niks gebeuren ook al wordt het steeds slechter, verdwijnt die hoop bij de massa is het gebeurt is mijn mening

Deze post delen

Gast Heksenboot
Hallo Heksenboot. Een mega puinhoop kan alle denkbare en ondenkbare vormen aannemen.

Heksenboor ik besef dat ik niet al je vragen beantwoord heb, ook al zijn het goeie vragen die je stelt, ze beantwoorden kan geen mens.

Okee, dat is dan toch een eerlijk antwoord. Jammer, maar helaas, voor mij :)

Kan je wel wat specifieker zijn over mega puinhoop?

Noem eens wat voorbeelden, theorie en praktijk?

Deze post delen

Gast Dick Berts
Nha...

Daar zou je beste eens gelijk in kunnen hebben Rien. Maar..om even bij je voorbeeld te blijven. Op zich lijkt het heel lang goed te gaan als je langzaam in het drijfzand wegzakt. Tot ineens je mond en je neus in het drijfzand verdwijnen. Dan heb je tamelijk plotseling een MEGA crisis te pakken!

Deze post delen

Gast Heksenboot
Nha...

Vaag.

Wat is jouw reddingslijn, als je weet dan je aan het wegzinken bent?

Deze post delen

Gast Dick Berts
Vaag.

Rien is altijd extreem goed op van alles voorbereid. Daarom heeft hij enorm lange reddingslijnen. Daarmee kun je minstens tien meter onder het drijfzand verdwijnen :)

Deze post delen

Gast Heksenboot
Rien is altijd extreem goed op van alles voorbereid. Daarom heeft hij enorm lange reddingslijnen. Daarmee kun je minstens tien meter onder het drijfzand verdwijnen :)

:D

Aha !

Deze post delen

Ontkoppelen van de samenleving.

Mag ik je uitnodigen om mijn website eens te bekijken?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...