Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zoek degelijk flesje voor dunne olie


Advivo

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Advivo: als je een garagebedrijf binnenloopt, hebben ze het daar dan niet voor jou, zo'n flesje, voor weinig?

Daar werken ze tenslotte ook met olie, dat ergens in moet zitten.

 

Waarschijnlijk wel ,

Maar de meeste flesjes zijn bedoeld om ergens op een schapje te staan :o

 

Het probleem (en tevens de gewenste eigenschap...) bij goede wapen-olie is dat het 'zweet' en kruipt.

Zelfs bij een flesje dat gewoon rechtop staat zul je na verloop van tijd de olie aan de buitenkant aantreffen.

 

Laat staan in een BOB ...

 

Maar ik heb een hoop tips mogen ontvangen, ik ga nu eens enkele daarvan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een opmerking over WD40 :

 

WD40 smeert niet , en het is ook geen olie.

 

Meer geschikt om vastzittende bouten e.d. snel los te weken.

 

Het smeert niet? Maak met dat spul eens je remmen schoon (NIET AAN TE RADEN) moet je opletten of het/je smeert!

Piepende deuren/scharnieren/sloten/lager werken weer soepel etc..en zo nog meer voorbeelden...dat noemen ze toch echt een smerende werken hoor. Siliconen net zo, teflon ook, is geen olie, wel allemaal smeermiddel!

Het is ook meer dan een simpele vocht-verdrijver weten vele gebruikers, kijk maar eens op de originele wd40 page

En als wd40 fan...weten we dat wd40 15% minerale olie bevat...is maar een detail.

 

weer ontopic drinkflacons..ook een kleine sigaar variant hebben ze http://de-generaal.com/gebruiksgoederen/flacons/fotos_flacons/fotos_flacons_index.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het smeert niet? Maak met dat spul eens je remmen schoon (NIET AAN TE RADEN) moet je opletten of het/je smeert!

Piepende deuren/scharnieren/sloten/lager werken weer soepel etc..en zo nog meer voorbeelden...dat noemen ze toch echt een smerende werken hoor. Siliconen net zo, teflon ook, is geen olie, wel allemaal smeermiddel!

Het is ook meer dan een simpele vocht-verdrijver weten vele gebruikers, kijk maar eens op de originele wd40 page

En als wd40 fan...weten we dat wd40 15% minerale olie bevat...is maar een detail.

 

weer ontopic drinkflacons..ook een kleine sigaar variant hebben ze http://de-generaal.com/gebruiksgoederen/flacons/fotos_flacons/fotos_flacons_index.htm

 

http://www.hardwareheaven.com/flame-warzone/210123-wd-40-not-_-ing-lubricant.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeg, ik herinner me net dat er vroeger aan de M1 carbines een klein flesje olie hing. Die dingen hingen gewoon aan de buitenkant van het geweer, door weer en wind. Sloten goed af hoor.

http://whatacountry.com/enfieldoiler-1.aspx

 

Bij een .30M1 Carbine zit dat oliebuisje (metaal met schroefdop en rubbertje als seal) in een uitsparing in de kolf. Daar borgt het de draagriem van het wapen.

Bij een M1A1 Carbine zit het buisje in de klapkolf (geen verbinding met de draagriem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Advivo lees eens goed je teksten van je links. Zelfs de fabrikant verkoopt het als LUBE (zie kopie image link van originele site), dus geen idee wat je wilt bewijzen, sorry kerel, het is lube

Vind je van niet, neem contact op met de fabrikant aub :cool:

 

http://www.wd40.com/faqs/

What does WD-40 Multi-Use Product do?

 

WD-40 Multi-Use Product fulfills five basic functions:

1. LUBRICATES: The product's lubricating ingredients are widely dispersed and tenaciously held to all moving parts.

2. PENETRATES: WD-40 Multi-Use Product loosens rust-to-metal bonds and frees stuck, frozen or rusted metal parts.

3. PROTECTS: The product protects metal surfaces with corrosion-resistant ingredients to shield against moisture and other corrosive elements.

4. REMOVES: WD-40 Multi-Use Product gets under dirt, grime and grease. Use it to remove gunk from tools, equipment and vehicles. WD-40 Multi-Use Product in liquid form (e.g., gallon) also dissolves adhesives, allowing easy removal of excess bonding material.

5. DISPLACES MOISTURE: Because it displaces moisture, WD-40 Multi-Use Product quickly dries out electrical systems to eliminate moisture-induced short circuits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelofelijk maar meer als 35 reacties op een olie flesje

waarin denk men dat defensie in binnen en buiten land sinds jaar en dag hun smeermiddelen in verpakt

kan aan mij liggen maar ??????????????????????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat een siliconenvariant van WD40.

Maar het oorspronkelijke spul is nooit bedoeld als smeermiddel.

Of als dusdanig verkocht.

 

WD staat voor water displacement.

Wat je ook kunt doen is een flesje van contactlens reiniger hergebruiken.

Als je die draagt of iemand uit je omgeving.

Ik heb er 1 in mijn dragbag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelofelijk maar meer als 35 reacties op een olie flesje

waarin denk men dat defensie in binnen en buiten land sinds jaar en dag hun smeermiddelen in verpakt

kan aan mij liggen maar ??????????????????????????????????

 

Die van defensie zijn nog wel de slechtste eigenlijk ...

Althans de plastic buisjes met schroefdop die wij kregen.

( vooral die van de FAL en MAG onderhoudsset, die lekken al door er naar te kijken :p )

 

Daarnaast is de Nato spec-wapenolie nog redelijk dik van viscositeit.

 

Probeer het zelf maar eens :

Wapenolie in een flesje doen.

Flesje rechtop op stukje wc-papier zetten.

Na een week het wc-papier onder het flesje bekijken.

En dan staat ie nog rechtop ...

 

Kruipen ('zweten') is de meest gewenste eigenschap van olie ,

maar niet als het om de opslag ervan gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoef ik niet te proberen

gebruik deze setjes al 10tallen jaren zonder problemen:cool:

 

Dan woont je waarschijnlijk in een stukje Nederland waar andere natuurwetten gelden :p

 

Maar welke olie gebruik je dan?

 

Echt goede, kwalitatieve, olie kruipt echt door alles.

Zowel KG4 als Ballistol houd ik beide in elk geval nergens binnen.

 

In de 2e wereldoorlog werd het veel in van die glazen "breek-ampullen" uitgereikt.

Hermetisch gesloten, dat zou wel goed werken ...

 

436px-Drug_ampoule_JPN.jpg.7af8c48d26c2e6c86a835dcafab350f0.jpg

 

Tegenwoordig (bijv. Diemaco) zie je het ook wel eens in kleine plastic tubes (eenmalig gebruik) waar je de tip vanaf moet snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan woont je waarschijnlijk in een stukje Nederland waar andere natuurwetten gelden :p

 

Maar welke olie gebruik je dan?

 

Echt goede, kwalitatieve, olie kruipt echt door alles.

Zowel KG4 als Ballistol houd ik beide in elk geval nergens binnen.

Hou je balistol dan toch in datgene waarin je het koopt, dan lekt het niet... Het grootste nadeel van Balistol vind ik de stank (euh, geur)...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je balistol dan toch in datgene waarin je het koopt, dan lekt het niet...

Het grootste nadeel van Balistol vind ik de stank (euh, geur)...

 

Nee, dan lekt het JUIST ... ;)

 

Met name juist de glazen Ballistol flesjes (links op afbeelding) staan er bekend om.

220px-2005-28-01-ballistol.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Advivo,

Moet het olie zijn?

Als het voor licht gebruik is kan je ook denken aan een gun cloth dit is een geimpregneerde doek.

gun-cloth.jpg.cb1dc5e36917dde2b9fde1a97e6cd74a.jpg

 

Wel een goede tip, maar die zijn meer voor het inwrijven van metalen oppervlaktes (tegen vlieg-roest).

 

Ik gebruik de wapen-olie in mijn BOB echt voor smering en onderhoud van allerhande zaken.

Denk ook aan mes, en rubberen o-ringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...