Ga naar inhoud

zilver
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Denemarken heeft met geweldig resultaat gewerkt aan de duurzame opwekking van energie.

Nederland heeft het op veel vlakken laten afweten en is daarom één van de landen binnen Europa die het minst heeft geïnvesteerd in groene energie.

In plaats daarvan exporteren we onze energie totdat de Groningse gasbel leeg is.

Helemaal treurig vanwege het feit dat er hier zo goed als altijd een stevige wind waait maar de zogenaamde `horizonvervuiling´ waar door veel nederlanders aanstoot wordt genomen tegen windmolens lijkt helaas doorslaggevend.

Link naar reactie

Afgelopen week in het nieuws, we kunnen onze energie niet kwijt.. Door de vele wind.. Omdat dergelijke hoeveelheden energie niet opgeslagen kunnen worden, zijn de energie prijzen voor de grootzakelijke markt (dagprijzen), nu zelfs negatief.

De grootzakelijke markt krijgen nu al soms geld toe, (in duitsland, belgie en nederland), om dat het net de hoeveel geproduceerde energie niet kwijt kan.

http://www.duurzameenergiethuis.nl/energie/windenergie/%E2%80%98negatieve%E2%80%99-energieprijzen-bij-teveel-windenergie-krijgt-deense-afnemer-geld-toe-3519.html

http://www.nuzakelijk.nl/duurzaam/2944118/nieuw-overschot-windenergie-in-duitsland.html

Link naar reactie

Ik wilde reageren en zag toen de link hierboven.

Windenergie is helemaal niet milieuvriendelijk! Men doet ons wel geloven dat het milieuwinst oplevert maar het tegendeel is waar. Windmolens zijn zo milieubelastend tijdens het winnen van hun grondstoffen en de bouw en afbraak, transport etc, dat ze dit in hun hele productieve leven niet meer kunnen terug winnen met schone energie. Zet daar de horizonvervuiling nog even naast en ik heb mijn motieven om ertegen te zijn allemaal genoemd.

Het is net als auto's op electra, die zijn ook zo lekker groen. Maar waarmee wordt die stroom opgewekt? Kolen!

Natuurlijk is windenergie puur vanuit Prepping een andere discussie. Je bent dan niet afhankelijk van een energienetwerk, maar natuurlijk wel van de wind.

Link naar reactie

@athuahalpa: Voor het opsporen, oppompen, raffineren en distribueren van benzine is ook bakken met energie nodig. Kost ongeveer 300 tot 500 gr uitstoot CO2 per km, bovenop wat je auto nog uitstoot!

1 km electrisch rijden op stroom uit een kolencentrale kost zo'n 120 gr en de auto zelf stoot niets uit. Tel uit je CO2 winst.

Als die cijfers kloppen is dat milieuwvriendelijker dan... Maar ik bedoel dat we moeten geloven dat de auto helemaal geen uitstoot heeft, ook niet indirect. We denken niet meer voor onszelf is eigenlijk mijn verhaal.

Link naar reactie

We denken niet meer voor onszelf is eigenlijk mijn verhaal.

We kunnen niet meer goed voor onszelf denken omdat er geen goede informatie meer is.

Informatie in de markt = correcte prijs.

Door subsidies, speciale regelgeving, ontheffingen, patenten en wat al niet meer is de informatie zo geobfusceerd dat we geen correcte conclusies meer kunnen trekken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...