Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ontsnappen met de auto


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Okay, tipje van de sluier,

 

Mijn auto, waarover ik geen details geef, gebruik ik voor dagelijks verkeer.

 

De auto van mijn vrouw, onze SHTF auto (wederom geen merk en type for obvious reasons):

 

- Terrein auto, 4X4, met autom. sper dif;

- L & H gear;

- Run Flat tires;

- Trekhaak (geen aanhanger maar voor "andere" redenen);

- Geblindeerd rondom;

- Anti inbraak folie op ruiten rondom (heeft voor- en nadelen);

- Automaat, tijdens een "panic situation" wil je niet schakelen, enkel gas geven;

- And then some...

 

Tijdens een SHTF ben ik die lul die naast de file over de groenstrook rijdt... ;)

 

Waar koop je die anti inbraak folie? (En wat zijn de nadelen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...

Sowieso slim om een keer te volgen is een slip cursus. Hier leer je de auto in de slip onder controle te houden.

Niet alleen handig WSHTF maar ook gewoon in de herfst/winter.

 

Verder heb ik mij de J-turn machtig gemaakt. Een erg simpele turn die je kunt gebruiken wanneer de weg voor je versperd wordt.

Je ziet hem regelmatig in films.

 

stap 1: Schakel in de achteruit.

stap2: volgas tot je denkt dat de motor niet meer sneller kan gaan.

stap 3: Koppeling in en 1e versnelling selecteren.

stap 4: stuur volledig rechtsom gooien (mag ook linksom maar vind zelf rechtsom prettiger omdat ik dan zie waar ik heen ga)

stap 5: koppeling op laten komen en volgas de zonsondergang tegemoet.

 

Verder is het handig om te weten dat wanneer je weg verpsperd wordt het slimmer is om met een kilometer of 20 tegen de blokkade aan te rijden en dan pas volgas te geven. Wanneer je dat namelijk op snelheid doet knal je zeker weten je radiateur naar zijn grootje en zit de motor zonder koeling - ergo - je komt daarna niet ver meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso slim om een keer te volgen is een slip cursus. Hier leer je de auto in de slip onder controle te houden.

Niet alleen handig WSHTF maar ook gewoon in de herfst/winter.

 

Verder heb ik mij de J-turn machtig gemaakt. Een erg simpele turn die je kunt gebruiken wanneer de weg voor je versperd wordt.

Je ziet hem regelmatig in films.

 

stap 1: Schakel in de achteruit.

stap2: volgas tot je denkt dat de motor niet meer sneller kan gaan.

stap 3: Koppeling in en 2e versnelling selecteren.

stap 4: stuur volledig rechtsom gooien (mag ook linksom maar vind zelf rechtsom prettiger omdat ik dan zie waar ik heen ga)

stap 5: koppeling op laten komen en volgas de zonsondergang tegemoet.

 

Verder is het handig om te weten dat wanneer je weg versperd wordt het slimmer is om met een kilometer of 20 tegen de blokkade aan te rijden en dan pas vol gas te geven. Wanneer je dat namelijk op snelheid doet knal je zeker weten je radiateur naar zijn grootje en zit de motor zonder koeling - ergo - je komt daarna niet ver meer.

 

kleine correctie uitgevoerd.

 

Als je uit de J-turn komt, gelijk doorschakelen naar zijn tweede versnelling.. omdat je immers al vaart hebt...

 

creatieve onderschrift btw ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een eitje op je raam krijgt, geen ruitenwissers met spray gebruiken, dan smeer je je raam dicht

 

Deze methode word ook weleens gebruikt met overvallen

 

Als je goede ruitenwissers hebt + een goede sproeiinstallatie, gaat dit vlug weg hoor anders... Al eens getest?

(trouwens, het soort ei en de omgevingstemperatuur + of je rain-x of zo op de ruit hebt, maakt ook een verschil)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de winter altijd om mijn slip oefeningen te doen op een lege parkeerplaats. Puur om mijn banden te sparen.

Ik weet hoe een ABS auto remt. ik weet hoe achterwiel aangedreven auto's reageren. Voorwiel aangedreven. Ik snap de logica van over en onderstuur.

Ben niet bang om de handrem te gebruiken om het bochtenwerk strakker te krijgen. en voor mijn gevoel heb ik 1000 ogen als ik me daarmee bezig.

 

Deze oefeningen doe ik alleen met gevaar voor eigen lijf en auto. (buiten het driften in de sneeuw met 5~10KMp/h) dat vinden de kids namelijk ook erg leuk :D

Als je je voiture wilt gebruiken als BOV, moet je hem van binnen en buiten kennen.

 

Zo heb ik onlangs geprobeerd of ik met mijn auto langs vluchtroute 3 kon. en helaas. dat paste dus niet. Die route kan ik voor de auto dus afstrepen. (klote bussluizen)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik woon kopen mensen hun auto uit america, gewoon via internet ,de totaal loos afgeschreven autos.nu rij een geweldig nieuwe auto op mijn eiland ,een zuurstok roze hummer3 verlengde limo die dingen zijn bagger, maar man, geweldig om te zienop onze smalle bergweg.gekocht via blinde lotting van de politie. reden van inbeslag neming . prostitutie. de man rij in een baak met dna van schat ik zon vierduizend mannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...