Ga naar inhoud
GENEGEERD

Help


Gast jolanda

Aanbevolen berichten

Help Help

 

Ik zoek nu al weken waar kan ik water van bron laten testen ?

 

Help Help

 

Ook zoek ik een filter die dus tussen bron en onze water systeem past ?

 

Help Help ben zoeken zo zat *kom niet veder*

 

Wie wilt mij Helpen ?

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Help Help

 

Ik zoek nu al weken waar kan ik water van bron laten testen ?

 

Help Help

 

Ook zoek ik een filter die dus tussen bron en onze water systeem past ?

 

Help Help ben zoeken zo zat *kom niet veder*

 

Wie wilt mij Helpen ?

 

Groet Jolanda

 

Heb je eijkelkamp, leverancier vijver benodigdheden al geprobeert voor het filter? Of het waterschap in jouw regio? Weet niet of zij dat testen vd bron doen..je weet maar nooiit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eijkelkamp, leverancier vijver benodigdheden al geprobeert voor het filter? Of het waterschap in jouw regio? Weet niet of zij dat testen vd bron doen..je weet maar nooiit

 

filter is voor drinkwater/koken douchen en water voor beesten

 

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jolanda Vroeger bij de marine deden we zelf ons water testen dmv een testkitje.

Werkte prima. Was wat water aftappen in een mosterflesje ,dan wat druppels ernij en meten .

Kan het niet zo snel vinden op internet maar wel een wat duurder apparaat.

http://www.eijkelkamp.com/producten/bodem/grondboringen-en-bemonstering/boorsets-voor-waterputten/testset-voor-waterputten/testset-voor-waterputten.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@partaaaaaaaay; die bouten wil geen geld verdienen volgens mij, heb s een offerte aangevraagd voor een bron en geen reactie gekregen

 

dat ervaar ik steeds vaker .................mensen willen het niet meer verdienen

 

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

het RIVM is normaal gesproken de instantie om te testen op egzondheidsrisico's. Ook het LTO heeft wel adressen van labo's die water kunnen testen. Wil je je water uit de bron laten testen voor filtrage,? of na filtrage?.

 

In grote lijnen is veilig drinkwater te verkrijgen volgens de volgende stappen en wel in die volgorde:

Stap 1ontsmetten(dunne chloor 0,5mg per liter min 30 minuten/zilver/koken min 2 minuten) Stap 2filtrage( ca 150cm grind, lavasteen, grof zand, fijn zand) stap 3neutralisatie( ca 25cm aktieve koolstof)

Je kunt ook een put slaat op meer dan 100m diepte want dan heeft de boden als een filter gewerkt.

Moestuinen hebben het liefste regenwater, grijs water mag niet teveel ijzer bevatten en drinkwater moet uiteraard schoon zijn.

Ik heb binnenkort een inspectie op mijn BOL, als ik wat wijzer daarvan wordt deel ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het RIVM is normaal gesproken de instantie om te testen op egzondheidsrisico's. Ook het LTO heeft wel adressen van labo's die water kunnen testen. Wil je je water uit de bron laten testen voor filtrage,? of na filtrage?.

 

In grote lijnen is veilig drinkwater te verkrijgen volgens de volgende stappen en wel in die volgorde:

Stap 1ontsmetten(dunne chloor 0,5mg per liter min 30 minuten/zilver/koken min 2 minuten) Stap 2filtrage( ca 150cm grind, lavasteen, grof zand, fijn zand) stap 3neutralisatie( ca 25cm aktieve koolstof)

Je kunt ook een put slaat op meer dan 100m diepte want dan heeft de boden als een filter gewerkt.

Moestuinen hebben het liefste regenwater, grijs water mag niet teveel ijzer bevatten en drinkwater moet uiteraard schoon zijn.

Ik heb binnenkort een inspectie op mijn BOL, als ik wat wijzer daarvan wordt deel ik het graag.

 

100 meter nee veder dan 30 meter werd niet gehaald standaard was/is 10 meter

 

er zit ijzer in dat is duidelijk

 

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jolanda Vroeger bij de marine deden we zelf ons water testen dmv een testkitje.

Werkte prima. Was wat water aftappen in een mosterflesje ,dan wat druppels ernij en meten .

Kan het niet zo snel vinden op internet maar wel een wat duurder apparaat.

http://www.eijkelkamp.com/producten/bodem/grondboringen-en-bemonstering/boorsets-voor-waterputten/testset-voor-waterputten/testset-voor-waterputten.htm

 

Ik weet dat het officieel voor een vijver is, maar ook Prepperpappa denkt dat dat bedrijf misschien van dienst kan zijn. Zij hebben wel allerlei apparaten om de kwaliteit van het water te meten volgens mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...