Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doomsday Preppers op het grootste forum FOK


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Op het grootste forum van Nederland FOK wordt ook regelmatig over de uitzendingen van Doomsday Preppers op National Geographic Channel gesproken. Ik heb net even wat reacties gelezen en volgens mij is er nog veel werk aan de winkel :)

 

Voor u vermaak:

 

http://forum.fok.nl/topic/1878845

http://forum.fok.nl/topic/1874011

http://forum.fok.nl/topic/1877545

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Had nog nooit van dat forum gehoord. Inderdaad vermakelijk! Doomsday Preppers maakt tenminste wat los en er wordt over gepraat. Grappig is dat wanneer mensen klagen over onze regering en de economie, ik mensen terloops met een geintje vertel om maar vast een voorraadje voer aan te leggen en voilá Doomsday Preppers hoef ik niet eens te noemen, maar wordt nu aangedragen en is hèt onderwerp ter vermaak en verbazing. De serie is een goede insteek om de slapers te laten ontwaken met wat voorbeelden wanneer je alleen al water of electriciteits gebrek zou hebben. Van de week moest iemand mij zonodig vertellen uit volle overtuiging dat Doomsday Preppers zwaar christelijke hamsteraars waren en dat de 'zwaren' op de bible-belt in NL al net zo waren en vooral ook die wapens werden uit de serie erbij gehaald en dat maakte voor hem de preppers al snel een zwaar christelijke radicale sekte. Gevaarlijk dus;) Er is dus inderdaad nog héél veel werk aan de winkel, ook in het Preppers zendelingenwerk;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel me nog mee dat er redelijk wat reacties in staan die niet al te negatief zijn. Vergeet niet dat de serie juist uit is op wat sensatie en dat dat ook genoemd word wanneer men lacherig is.. Ook zie je hier op de site steeds meer nieuwe leden. Maar wij zijn inderdaad wat nuchterder in NL. Anyway hoe meer er nadenken hoe beter. Ik denk ook dat het hele 2012 gebeuren zorgt dat reacties meer sceptisch en lacherig zijn hopelijk worden ze daardoor niet afgeleid van de realiteit in de wereld om ons heen

 

Rover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden preppers ook geridiculiseerd:

 

http://forum.viva.nl/forum/list_message/12992335

 

Algemene teneur is als er een grootschalige ramp is wil je het niet overleven en preppers zijn knettergek.

 

http://forum.viva.nl/forum/list_message/12992335

 

Mooi toch die mentaliteit. Blijft er meer over voor ons. :)

 

PS. Ik vond die site door op Google te zoeken naar:

"linkto:preppers.nl"

Met die zoekopdracht vind je sites die naar preppers.nl linken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typische reactie op het Viva forum:

 

"voedsel is ongeveer ééntiende van mijn maandelijkse vastelasten-budget. Ik zal dus veel eerder uit mijn huis worden gezet dan dat ik omkom van de honger.

 

Bovendien, de politici kunnen het zich niet veroorloven de mensen om te laten komen in de straat; dan worden ze niet meer herkozen."

 

Yah right! :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden preppers ook geridiculiseerd:

 

http://forum.viva.nl/forum/list_message/12992335

 

Algemene teneur is als er een grootschalige ramp is wil je het niet overleven en preppers zijn knettergek.

 

http://forum.viva.nl/forum/list_message/12992335

 

Mooi toch die mentaliteit. Blijft er meer over voor ons. :)

 

PS. Ik vond die site door op Google te zoeken naar:

"linkto:preppers.nl"

Met die zoekopdracht vind je sites die naar preppers.nl linken.

 

Bedankt TL voor de link naar de Viva toe. Net even de reacties gelezen; Vind het gewoon dom, als de wereld vergaat wat heb je ervan aan? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in 'n rampenfilmscenario terecht komt is het geheel geoorloofd om op roverspad te gaan en de blikjes van 'n ander te stelen, dus geen noodzaak zelf 'n voorraad aan te leggen

 

Nu wordt daar geroepen als geintje...

 

Maar dit soort geintjes slaan snel om weet ik...

 

Nog zo'n post:

 

Ik ben slimmer en sterker dan 90% van de bevolking, dus wanneer de ellende uitbreekt zal ik toch wel aan mijn spullen komen.

 

 

De rest van de posts is een mix van: "Wat een onzin" en "Ik ga liever dood"

 

De onzin roepers en de suicidaaltjes hebben we geen last van. De latente sociopaten zoals de twee die ik hierboven een quote gaf.

 

Dat worden echte bedreigingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken preppers.nl juist vanwege het fok forum, niet iedereen op fok is een schaap. Er zitten daar genoeg mensen met een zeer realistische kijk op het leven. Het leuke aan fok is dat er juist ruimte is voor discussies waar de meningen tot beide uitersten van het spectrum de revue passeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viva forum is daarentegen weer super vermakelijk :D

 

Deze van ene Ivetje:

 

Voedsel kan niet onbetaalbaar worden. Dan koopt nl niemand het meer en blijven de supermarkten ermee zitten. En wat doen ze dan? Juist, de prijs omlaag en dan is het dus weer betaalbaar.

 

Ivetje snapt kennelijk niet dat de prijs word bepaald door de schaarste en dat je zonder voedsel gewoon dood gaat. Alsof de supermarkt blijft zitten met zijn voorraden als de prijzen zo hoog oplopen dat mensen het niet meer kunnen kopen? Oorzaak en gevolg zijn niet voor iedereen te doorgronden.

Kennelijk zijn er mensen die niet op de hoogte zijn van het feit dat het overgrote deel van de wereldbevolking bijna zijn volledige inkomen kwijt is aan enkel voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
Typische reactie op het Viva forum:

 

"voedsel is ongeveer ééntiende van mijn maandelijkse vastelasten-budget. Ik zal dus veel eerder uit mijn huis worden gezet dan dat ik omkom van de honger.

 

Bovendien, de politici kunnen het zich niet veroorloven de mensen om te laten komen in de straat; dan worden ze niet meer herkozen."

 

Yah right!

 

Je hebt het dan ook over Vivalezeressen, daar heb je zo wie zo niet aan :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
Nu wordt daar geroepen als geintje...

 

Maar dit soort geintjes slaan snel om weet ik...

 

Nog zo'n post:

 

 

 

 

De rest van de posts is een mix van: "Wat een onzin" en "Ik ga liever dood"

 

De onzin roepers en de suicidaaltjes hebben we geen last van. De latente sociopaten zoals de twee die ik hierboven een quote gaf.

 

Dat worden echte bedreigingen.

 

Ik hoop dat hij als eerst bij mij aan de deur komt heb ik een verrassing voor hem:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is dus inderdaad nog héél veel werk aan de winkel, ook in het Preppers zendelingenwerk;)

 

Kopjethee heeft gelijk, we kunnen op dit forum wel opmerkingen maken over mensen/opmerkingen op een ander forum maar wat zegt dat dan over 'ons'?

 

Ik kende die topics op Fok al, ook de aparte 'TEOTWAWKI' topics. Op het preppers forum is al veelvuldig besproken hoe je prepper kan bespreken met je partner, familie, vrienden en hoe de media ingezet kan worden om een beter beeld te krijgen van het prepper. Van niet-preppers krijg je altijd dezelfde drogredenen, wellicht is het een goed idee als 'community' om input te leveren voor 1 van 'onze' columnisten (bijv DB). De column zou die drogredenen kort en bondig de wereld uit moeten helpen. Een paar voorbeelden:

 

1. Ik zorg voor wat extra water op voorraad, als er een waterstoring is dan hoef ik niet in de rij te staan bij de supermarkt voor wat flessen bronwater.

2. Ik zorg voor kaarsen/zaklampen/olielamp, als er een stroomstoring is dan heb ik verlichting en warmte.

3. Ik zorg voor een voorraad voedsel, als ik ziek ben of geen tijd heb om naar de supermarkt te gaan dan heb ik genoeg op voorraad. Ook kan ik dan geld besparen via aanbiedingen.

 

Of:

'Waarom zou ik preppen, als er zo'n serieuze ramp gebeurd en mijn familie/vrienden zijn er niet meer dan wil ik er ook niet meer zijn. Antwoord: wat als je familie er wel is, zou het niet prettig zijn om het eea al op voorraad te hebben? En wat als er geen nationale ramp is, maar je raakt je baan kwijt of wordt arbeidsongeschikt?'

 

'Ik ga niet preppen, ik ben sterk zat dus regel desnoods met dwang wat ik nodig heb. Antwoord: als je dat soort spullen al op voorraad hebt hoef je niet eens de deur uit'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Marauder is wel echt nice van het fok forum..alleen jammer dat zo'n speeltje 3ton kost!

 

 

En zoals @Bolo al naar voren haalden, onze beste sociopaten, goh wat gek dat preppers allemaal zoveel guns en ammo aanschaffen. Tja wat wil je als straks 90% van je wijk op je voer ligt te azen..dan mag je jezelf wel ingraven inderdaad. Nee het is duidelijk dat die mensen nog veel zullen moeten leren...laten we hopen dat ze op tijd wakker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...