Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat mis jij in de Nederlandse (web)winkels?


Aanbevolen berichten

Ik heb het al eens eerder op dit forum uitgelegd: Amerikaanse prijzen zijn ALTIJD exclusief Sales Tax (omzetbelasting oftewel BTW).Die hoef je overigens pas te betalen wanneer je er in een winkel wat koopt, of via postorder in dezelfde staat. Nederlandse prijzen zijn inclusief 21% BTW. Dan heb je nog te maken met extreem hoge vrachtkosten, invoerrechten, inklaringsrecht, depotkosten, enz. En over dat hele rijtje heen, dus nog eens de BTW.

Ik hoorde van een bevriende zakenman dat hij voor een zending van $2000,00 , 600 euro kwijt was aan kosten en heffingen. Die moet hij uiteraard doorberekenen in de prijzen.

Het is dus simpelweg niet te vergelijken. Dat kun je dan wel niet eerlijk vinden, maar dan moet je de volgende keer misschien maar eens op een andere politieke partij stemmen.

Overigens, Europese produkten zijn in de VS weer veel duurder. He, hoe zou dat nou komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat kun je dan wel niet eerlijk vinden, maar dan moet je de volgende keer misschien maar eens op een andere politieke partij stemmen.

Overigens, Europese produkten zijn in de VS weer veel duurder. He, hoe zou dat nou komen?

Hoe dat nou zou komen? Ik weet het niet joh! Jij wel? Het is namelijk stierenpoep. Kijk eens op eBay US, BladeHQ, the-knife-connection.com wat een Fällkniven, Helle, Mora, Opinel of Victorinox kost. UPS kost voor een bedrijf geen drol. Ik heb Libertarische Partij gestemd, bijdehante meneer The Black Knight.

 

Prima dat er geldige excusen zijn, maar ik koop daardoor 80-90% in de US. Internet, de posterijen en PayPal stopen immers niet bij de landsgrenzen. Als BladeHQ een in China gefabriceerde SOG Fasthawk kan aanbieden voor 20-23 EUR, maakt het weinig uit wat voor een geldige excusen er zijn dat KaTo daar 70 EUR voor moet vragen, maar ik voorspel je dat KaTo met de voorraad blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, daar zat een foutje. Ik kan zo'n 20 liter per dag filteren als ik er een half jaar mee wil doen. In de ceradyn filters zit geen koolstof, dus ik denk dat de gravidyn beter vergelijkbaar zijn met de atc super sterasyl. 20 liter per dag is nog genoeg voor mij, ik ga geen douchewater filteren. Dus, per liter duurder, maar in mijn situatie de british berkefeld goedkoper, want slechts 80 euro per jaar.

 

Ik was ook bijna voor de aankoop van een British Berkefeld outdoor (kunsstof) gegaan, maar ik las dat het filter daarvan al na 2000 liter of na 6 mnd. (lijkt nu veel maar toch..) moet worden vervangen... De Katadyn Pocket heeft capaciteit van 50.000 liter. Dan moet je dus voor de Berkefeld extra filters bij kopen voor het geval dat, en ben je uiteindelijk ook duurder uit. Of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook bijna voor de aankoop van een British Berkefeld outdoor (kunsstof) gegaan, maar ik las dat het filter daarvan al na 2000 liter of na 6 mnd. (lijkt nu veel maar toch..) moet worden vervangen... De Katadyn Pocket heeft capaciteit van 50.000 liter. Dan moet je dus voor de Berkefeld extra filters bij kopen voor het geval dat, en ben je uiteindelijk ook duurder uit. Of zie ik dat verkeerd?

 

Alle filter met koolstof moet je volgens mij na een half jaar vervangen, ongeacht hoeveel liter je er mee kunt filteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben gelijk dat veel prijzen in Amerika goedkoper zijn (voornamelijk bij bepaalde merken), Hier kunnen Nederlandse winkels legaal niets aan doen. Bijna alle merkmessen worden in Nederland aangeboden door 1 groothandel/importeur (zij hebben het alleenrecht) en zij bepalen hun eigen verkoopprijzen. Vaak zijn de inkoopprijzen vergelijkbaar met de verkoopprijzen in Amerika, de groothandel(s) van Amerika nemen dus genoegen met minder marge. Officieel mogen wij niet inkopen bij de Amerikaanse groothandel, we worden dan ook doorverwezen naar de Nederlandse importeur. Aangezien wij ook nog winst moeten maken wordt de verkoopprijs dan het dubbele van wat je in Amerika betaald. Hier kan ik dan ook niets aan veranderen.

 

Ik krijg binnenkort wel beefjerky in het assortiment. Ben het nu aan het testen en proeven (heb een proefpakket met alle smaken). Dit is gedroogt vlees dat minstens 6 maanden houdbaar is. Het zit vol met eiwit (50%) en smaakt heel goed. Het is wel prijzig voor het gewicht omdat het heel compact is (er wordt ong. 250 gram biefstuk gebruikt voor 100 gram jerky).

 

Ik hoop dit volgende maand binnen te krijgen. Verder ben ik nog op zoek naar ander houdbaar eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dat nou zou komen? Ik weet het niet joh! Jij wel? Het is namelijk stierenpoep. Kijk eens op eBay US, BladeHQ, the-knife-connection.com wat een Fällkniven, Helle, Mora, Opinel of Victorinox kost. UPS kost voor een bedrijf geen drol. Ik heb Libertarische Partij gestemd, bijdehante meneer The Black Knight.

 

Prima dat er geldige excusen zijn, maar ik koop daardoor 80-90% in de US. Internet, de posterijen en PayPal stopen immers niet bij de landsgrenzen. Als BladeHQ een in China gefabriceerde SOG Fasthawk kan aanbieden voor 20-23 EUR, maakt het weinig uit wat voor een geldige excusen er zijn dat KaTo daar 70 EUR voor moet vragen, maar ik voorspel je dat KaTo met de voorraad blijft zitten.

 

En dan lees je dit:

 

International Orders:

Items for sale on bladehq.com will only be shipped inside of the USA and no International orders are currently accepted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de vraag te beantwoorden, ik kan vrijwel geen gevriesdroogd voedsel (fruit, groente, etc.) bij een NL site vinden.

Vriesdrogen blijkt een supergoede manier te zijn om vitamines, mineralen etc. te behouden,

stukken beter dan blikvoer dat stijf staat van de suiker.

Dus ik zou het op prijs stellen als een NL survival website dit in het assortiment opneemt, dan ben ik de eerste

klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan lees je dit:

 

International Orders:

Items for sale on bladehq.com will only be shipped inside of the USA and no International orders are currently accepted.

 

U heeft blijkbaar niet zo'n hoge pet op van mij. Dacht u nou werkelijk dat ik dat niet op nota bene de home-pagina had zien staan? En dacht u nu werkelijk dat ik dan zo'n voorbeeld zou gebruiken terwijl bijvoorbeeld the-knife-connection.com voor slechts 18.95 USD (12-15 EUR) elk mes naar elke gewenste bestemming verstuurd? Als je namelijk gewoon je order plaats bij BladeHQ krijg je uiteindelijk het volgende te lezen: Dear International Customer, We are unable to take international orders through our website at this time. Your business is important to us. Please call us at 801-768-0232 or send an email to orders@bladehq.com and reference order #BHQ-193369 so we can help you complete your purchase. En als je dan vervolgens een mailtje stuurt dan antwoorden ze zeer snel dat de verzendkosten naar Nederland 25 USD bedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je grootverpakkingen gevriesdroogd voer? Die zijn inderdaad dun gezaaid hier. Vermoedelijk is Nederland te klein. Ik koop zelf altijd 1- of 2-persoons porties. Als je een blik open maakt zit je dagen hetzelfde te eten. Lijkt me niet leuk. Ik bestel het bij Country Store.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon
ik kom al langer dan vandaag bij truckshops, ze hebben 12 en 24v zooi

 

Heb 10 jaar gereden heb zelf een aantal van deze jongens elke dag op de weg trucks zijn 24 volt. In de cabine zit 1 plug 12v maar daar kan je bijna niks op aansluiten. Het vermogen komt van de 2 accu's zelf daar worden de extra's op aangesloten niet op de sigaretten aansteker.... Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Gast ancestral-viking

wat ik mis in nederland ??? mountainhouse producten zou je gewoon in de supermarkt moeten kunnen krijgen ......

grote wallmart winkels in nederland zou beter zijn voor de prijs grotere inkoop = goedkopere prijzen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berkefeld heeft een waardeloze prijs/capaciteit verhouding. Beter is het bij Katadyn of Berkley (met een 'L', Berkey (zonder 'L') is dezelfde als Berkefeld) te blijven.

 

Hoi Rothbard,

 

Hoe zie ik het verschil tussen de berkley en de berkey.

Voor mij lijken ze hetzelfde?

 

Weet je misschien een goede site of addres waar ik er 1 kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rothbard,

 

Hoe zie ik het verschil tussen de berkley en de berkey.

Voor mij lijken ze hetzelfde?

 

Weet je misschien een goede site of addres waar ik er 1 kan kopen?

 

Hoi joost, bedankt voor je vraag. De reactie die je citeert trek ik terug. Berkley lijkt mij slechts een verkeerde spelling van Berkey. Ik zou echter geen Berkey kopen. Lees deze reactie eens: http://preppers.nl/forum/threads/101-Welk-waterfilter?p=43009&viewfull=1#post43009

Ik raad aan de volgende 2 topics te lezen alvorens te besluiten welke het wordt: http://preppers.nl/forum/threads/101-Welk-waterfilter en http://preppers.nl/forum/threads/1158-Review-Katadyn-Pocket-Pro-Waterfilter (een boel dubbele info, maar als je grondig wilt zijn is het wel handig ze beide helemaal door te lezen).

Mijn persoonlijke favoriet is het merk Sawyer. Zowel de functionaliteit als de functionaliteit/prijs verhouding zijn m.i. onovertroffen, waarom kun je terugvinden in de bovenstaande topics. Die van mij heb ik op de volgende site gekregen: http://www.highwaterfilters.com/sawyer-products-s/70.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik ben hier net binnen komen rollen en heb deze nog niet gezien niet meteen schieten als ik het topic gemist heb lol maar ikm heb het over de

Ghillie Kettle ook in rvs bekend als de Kelly kettle.

Volgens mij een van de meest praktische dingen die ik gezien heb in prepp country.

Eten klaar water in je waterkruik hup slaapzak in en snurken lol ja ben luxe paard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...