Ga naar inhoud
GENEGEERD

Flevopreppers


Husteng

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Als beginnend prepper kom ik graag in contact met een preppers uit Flevoland.

Liefst 'oude rotten' die al jaren bezig zijn zodat ik wat kan leren.

Heb zelf bv. 65 m2 moestuin in mijn achtertuin en zit aan een kelder te denken voor seperate opslag.

Wie woont er in Flevoland en wil eens met me meedenken?

 

Groet, Husteng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

zit je boven in flevoland of onder?

ik zit erg boven in flevoland, maar waar wil je hulp mee, er kan hier op het forum veel worden meegedacht!

 

En heb je al een kelder, of wil je deze maken?

ik zou gewoon bij het begin beginnen en langzaam maar zeker uit bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in Flevoland m'n spullen op zolder bewaren. Mits die boven NAP uitkomt. Zit die daaronder dan zou ik verhuizen.

 

Ik acht Flevoland toch net iets veiliger dan de randstad regio. Flevoland heeft hele goede dijken en de gemalen werken elektrisch. Laten er nu net een heleboel windmolens in Flevoland staan. When SHTF hoeven we alleen maar de bruggen met het oude land op te blazen om zelfvoorzienend te zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de gemalen aan de gang kan houden en de medewerkers niet in paniek naar huis rennen om bij vrouw en kinderen te zijn. Als er geen EMP komt die de gemalen uitschakelt. Ja dan zou je het daar goed uit kunnen houden.

 

Ik zou toch een contingency plan bedenken voor het geval er wel wat aan de hand is met de bemaling. Moet ik ook zit ook onder NAP, maar wel op 4 hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

midden flevoland.

heb nog geen kelder maar heb besloten niet weg te gaan maar te blijven als de shit hits the....

ik denk dat ik hier alles heb wat ik nodig heb, water dicht in de buurt, grote tuin, fruitbomen (kersen, appels, peren en walnoot).

Ik ken de omgeving en er zijn hier dicht in de buurt veel vis en jachtmogelijkheden.

nu nog mijn eigen zonnepanelen en diepe waterput en ik ben zo goed als onafhankelijk.

die kelder wil ik gebruiken als opslag voor alle goederen, maar hoe bouw ik het onopvallend en heb ik een vergunning nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Husteng preppen ;) gewoon voorraadje opbouwen en veel lezen over de natuur enzo.

Alle tips op deze forum in me opnemen.

Dingetjes kopen die ik anders nooit zou kopen zoals een 90L waterton of watervaste lucifers enzo.

Wat experimenteren met groente drogen en voedsel wecken.

Eigenlijk wat iedereen doet.

Woon je bij het kasteel of bij oostvaardersplassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...