Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vers water


timo716

Aanbevolen berichten

hey

 

hoe gaan jullie vers water maken?

 

ik kreeg de tip van koop een big berkey filter.

maar iemand andere ideeen?

 

heb zelf al chloor tabletjes

norrit koffie filter

en gras en lege flessen zijn er meestal wel ergens

 

dus iemand tips?

misschien ook handig voor de rest :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik ben bezig een waterzuivering doormiddel van koolstoffilter te maken op basis van windenergie waarmee ik ook direct verlichting heb.

voor de rest heb je allerlei spullen, ik heb zelf jodium (10 druppels) daarvoor (als je last hebt van je stofwisseling niet gebruiken dus), betadine (7 druppels) kan ook, chloortabletten daar gaan je nieren aan de haal en krijg je veelal diaree, waarvoor je weer een ander pilletje moet hebben om de diaree te stoppen.

daarnaast heb ik mijn oog laten vallen op een kleine alambique (neemt bijna geen ruimte in), zodat ik vuil water kan koken en de stoomdruppels kan opvangen in een veldfles.

een zeiltje en 4 grote haringen (minimaal 40 cm van de grond) om het condens op te vangen en of regenwater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarnaast heb ik mijn oog laten vallen op een kleine alambique (neemt bijna geen ruimte in), zodat ik vuil water kan koken en de stoomdruppels kan opvangen in een veldfles.

 

Zoiets?

 

Wat is het voordeel van deze methode tov gewoon water koken? Hoef je hierbij niet eerst te filteren bijv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kookt t inderdaad echter door de trechter en draaivorm blijft het residu achter en heb je schoon water in je veldfles.

je hebt pennen, diverse waterzuiveringsinstallaties, ik werk er mee, maar toch komen er soms bacterieën door die in een gastheer mee reizen en door de koolstoffilter geen komen dus echt 100% wordt het nooit, ook niet met uv licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...