Ga naar inhoud
GENEGEERD

Landmacht traint voor SHTF scenario

prepper053
 Share

Recommended Posts

"Ongeveer 200 militairen oefenen daar het herstel van het openbare leven in de stad na overstroming van de Maas."

http://www.nu.nl/binnenland/2927331/militairen-oefenen-in-centrum-van-rotterdam.html

Ik moet bekennen dat het voor mij voor het eerst is dat ik dit hoor, zouden ze soms iets weten wat wij nog niet weten???

Ook erg jammer dat de regering schijnbaar wel het leger traint maar de burger compleet in het donker laat.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Uit 2010: Grote rampenoefening in Rotterdam-Blijdorp

"De omgeving van de Stadhoudersweg in Rotterdam wordt woensdag een groot deel van de dag afgesloten voor een grote rampenoefening. De hulpdiensten en de RET spelen een terreuraanslag na in het nieuwe Randstadrailstation Blijdorp."

precies dat bedoel ik maar. die oefening was naar aanleiding van een aanslag, dus waarom gaan ze nu iets dergelijks als een overstroming oefenen. Wordt er iets verwacht door de heren aan de top? zoja, zouden ze dan niet de burgers moeten informeren/trainen???

Link naar reactie

Oefening is jaarlijks en wordt elk jaar via de media naar buiten gebracht.

No cause for alarm (yet).

Eenheden oefenen nou eenmaal. Voor het geval dat.

We hebben een krijgsmacht die traint voor conflict. Verwacht je nu een oorlog?

Verwacht je nu een oorlog? Is dat het enigste wat je te binnen schiet als je het woord soldaten hoort? Vanuit het beschreven perspectief kan ik 1000 & 1 redenen bedenken hoe dit negatief/onwenselijk gezien kan worden. Dat het jaarlijks is betekend niet automatisch dat er geen aandacht aan besteed mag/kan worden. Hoeveel jaarlijkse events zijn ieder jaar volgens excact dezelde regels/omstandigheden?

Link naar reactie

Verwacht je nu een oorlog? Is dat het enigste wat je te binnen schiet als je het woord soldaten hoort? Vanuit het beschreven perspectief kan ik 1000 & 1 redenen bedenken hoe dit negatief/onwenselijk gezien kan worden. Dat het jaarlijks is betekend niet automatisch dat er geen aandacht aan besteed mag/kan worden. Hoeveel jaarlijkse events zijn ieder jaar volgens excact dezelde regels/omstandigheden?

Wat schiet jou te binnen als je het woord "soldaten" hoort? Wat is jouw eerste associatie?

Wat betreft jouw 1000&1 redenen.... Noem er maar een paar. Ben benieuwd naar de reden van jouw felle repliek.

Ik zeg ook niet dat er geen aandacht aan gespendeerd mag worden. Maar we hoeven nu niet bij elke militaire oefening bang te zijn voor samenzweringen..

ps: Wie BEN jij eigenlijk???

Link naar reactie

tja zoals ik het zie: soldaten zijn er om ons land te beschermen. Ik zou het liever zien als de nederlandse hulpdiensten ( de mensen die er zijn om te helpen) deze training zouden doen, want tot nu toe gaat het telkens verkeerd en zelfs als ze een test doen gaat er zoveel verkeerd. Kijk maar naar Haren, zelfs de politie zegt dat er fouten waren in het communicatie systeem.

Link naar reactie

beschermen uhmmm we zitten in de NAVO en oorlog breekt hier toch nooit meer uit. En als er toch oorlog uitbreekt dan komt de VS het wel even oplossen hiero die vinden zich zelf zo goed.

De russen daar kan de NAVO het toch nooit van winnen .1 miljoen in dienst en 20 miljoen in reserve even bovendien vind ik het nederlandse leger zo leeg verkocht dat ik weinig vertrouwen heb in ze.

Je moet het hele land betrekken in een oefening, bedrijven dicht, winkels dicht, transport stil, telefoon netwerken enz ... mensen en iedereen voorbereiden om te preppen. Dan voelt iedereen gelijk wat het belang is van een goede voorbereiding.

Link naar reactie

@JD81

ahaa.. en wie gaat de winkelmederwerkers en de mensen in de transport dan betallen... er zijn mensen in nederland die geen dag werk kunnen missen vanwege schulden enz..

wij kiezen er voor om te prepper, je kunt dit niet gaan dwingen als 1 of andere facist.

laat die miltitairen lekker trainen ik heb geen last van, en hopelijk zijn er dan mensen die daad werkelijk weten wat ze moeten doen..

edit: wat een typgebrek weer deze morgen.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Bij een shtf word ik natuurlijk de locale dictator op grond van het feit dat ik Uber prepper ben. Hopen maar dat daarbij ook het internet uitvalt, zodat niemand meer kan nagaan hoe ik dat geworden ben.

Link naar reactie

• 3 weeks later...

Jawel, zij hebben voorkennis van Shakova en anderen, vanaf 2010 is het bekend dat de ESAS veel methaangas in de atmosfeer vrijlaat, dat is genoeg voor abrupte klimaatverandering en daarom nu al mislukte oogst wereldwijd en dat wordt veel extremer.

80% drijfijs weg in september, als we ijsvrij zijn, 2015, is het hek van de dam en SHTF.

DoD, Department of Defence is op de hoogte en probeert controle te houden, dat doe je door oefening en meer camera's, volgend jaar de eerste sterfte door honger en paniek, begin die-off.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...