Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fraudecontrole mag, ook zonder verdenking (prepper voorraad verdacht?)

Tom
 Share

Recommended Posts

Een krantartikel over nieuwe wetgeving, men mag dus ten alle tijde controleren, herb je een uitkering en een kamer vol spullen hoe gaat men (wetgever) daar mee om?

Na de 2e wereldoorlog werden voorraden bij mensen thuis als zwarte handel gezien en was men na de oorlog de klos.

Men werd als een heuse misdadiger gezien en veroordeeld.:(

Net zoals smokkelaars in de jaren na de oorlog, zoals boter en drank smokkelaars.

Moeten we onze voorraad verstoppen? in een soort achterhuis construktie of is dit extra verdacht:cool:

Het gaat om dit artikel met de nieuwe wetgeving;

DEN HAAG - Ouderenbonden, advocaten en belangenverenigingen zijn verbijsterd over twee vergaande wetten die in alle stilte deze week door de Eerste Kamer zijn aangenomen. De eerste wet regelt dat de overheid voortaan bij miljoenen Nederlanders het huis binnen mag treden om eventuele fraude op te sporen.

Op grond van de tweede wet verliest iemand die voor de tweede keer fraudeert tot maximaal vijf jaar zijn complete inkomen.

Iedereen met een uitkering

Beide wetten gaan gelden voor iedereen die een vorm van uitkering geniet, zoals bijstand, WW- of een AOW-uitkering. Maar ook voor iedere ouder die kinderbijslag of een toeslag op de kinderopvang ontvangt. "Dit is buitenproportioneel", zegt een woordvoerder van ANBO, de bond voor 50-plussers. "Bizar", zegt een woordvoerder van Ouders & CO. "Wat heeft de overheid in mijn huis te zoeken, alleen omdat ik kinderen heb?"

LEES KRANT ARTIKEL

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Na de 2e wereldoorlog werden voorraden bij mensen thuis als zwarte handel gezien en was men na de oorlog de klos.

Men werd als en heuse misdadigere gezien en veroordeeld.:(

Persoonlijk denk ik dat de 'goede' mensen die aan het einde van een 5 jaar durende oorlog nog rijkelijk in de spullen zitten erg schaars zijn geweest.

Mijn inschatting is dat degenen die dit hebben gehad zijn dus vrijwel uitsluitend handelaars op de zwarte markt zijn geweest die hun voorraden betrokken van de bezetter.

Link naar reactie

Ik weet alleen dat mijn BOL preparaties nu een zeer groot stuk prioriteit gaat krijgen.

Dit gaat niet de goeie kant op zo.

Ja ik denk ook dat het tijd is na te denken over een deel van mijn voorraad ergens onder de grond te douwen. BOL heb ik niet, dus das makkelijk. Enne....in jouw geval spreekt men over een BOL-O;)

Ben het helemaal met OBL eens dat dit weer een sterk staaltje is van hoe hou ik mijn burgers in een wurggreep.

Link naar reactie

Een krantartikel over nieuwe wetgeving, men mag dus ten alle tijde controleren, herb je een uitkering en een kamer vol spullen hoe gaat men (wetgever) daar mee om?

Geen idee. De eerste wet gaat erom dat de overheid je woning mag controleren indien je bepaalde uitkeringen geniet, ook al is er geen verdenking van fraude. De tweede wet zijn strengere sancties indien er fraude geconstateerd wordt.

Ik mag hopen dat de gemiddelde prepper zo onafhankelijk mogelijk v/d overheid (lees uitkering) probeert te zijn, of zsm te worden. Als je ook nog eens fraude pleegt dan moet dan verhaalt worden. Wat hier zorgelijk aan is: men mag zonder gegronde reden je woning inspecteren.

Link naar reactie

Wat ze slim doen, is deze wet zo onduidelijk mogelijk maken. Criteria zijn volledig onduidelijk..... Hoe willen ze het meten?

Velen zullen, met de dreiging stopzetten toeslag, alles maar toelaten. De ambtenaar wil door je spullen heen.

"Maak die la eens open?"

Maarreh, dat is mijn ondergoed!

"Mevrouw, werkt u nou tegen?!?"

Nee.....

"AUFMACHEN! SOFORT!"

Kwestie van tijd overigens voordat er misbruik van wordt gemaakt. Het is wachten op de woningovervallen bij AOW'ers

"Hij was van de gemeente zei hij. Liet een pasje zien. Toen stond hij al binnen en sloeg ie me vlak"

Neeeee. Dit stinkt! De gierput loopt bij mij veelvuldig over nu!

Waar eindigt het? Biometrie bij het paspoort. Binnentreden wanneer gewenst.

Camera's in huis? Censuur op ALLES!?!

Ben niet zo'n aluhoedjes vouwer maar alles lijkt wel vorm te krijgen zo.

Novus Ordus Seclorum.

(en om de paranoia maar lekker aan te wakkeren... 5000(!) militairen van onze eigen krijgsmacht zijn opgeleid voor CRC taken (Crowd and Riot Control). Deze zijn oproepbaar door civiele autoriteiten.

Het budget voor trainingen is verhoogd. Waar alles wordt gesneden krijgen zij meer.

Yeah right.

Link naar reactie

@ Bolo ""(en om de paranoia maar lekker aan te wakkeren... 5000(!) militairen van onze eigen krijgsmacht zijn opgeleid voor CRC taken (Crowd and Riot Control). Deze zijn oproepbaar door civiele autoriteiten.

Het budget voor trainingen is verhoogd. Waar alles wordt gesneden krijgen zij meer.

Yeah right.""

Dit was inderdaad een van de vragen die ik had waarom er zo vaak defens, pers. aanwezig is bij bv. een inval weetkweker ed.( zie ander topic)

wel vind ik het niet meer als normaal dat als mensen een of andere uitkering hebben die door jou en mij worden betaalt en daar misbruik van maken

gewoon er uit worden getrapt naar dat misbruik is vast gesteld

Ook in het vervolg traject is het niet meer als normaal dat er streng gecontroleerd wordt.

het is toch van de zotte dat alle BUREN hier naar toe komen ,krijgen een steun uitkering en gaan even zo vrolijk elke morgen weer mee met de bus naar de klus

Dan de fijne buren die al 20 jr steriel zijn maar even goed jaarlijks 5a6 kinderen bijschrijven voor de k b

Ook leuk de verschoppelingen die hier alles aangereikt krijgen en zich kapot lachen wanneer jij s morgens om 7u naar je werk gaat en zelf lekker naar bed gaan naar een nachtje dealen en een dikke 30k auto rijden

sorry maar wat dat betreft mogen ze van mij nog veel harder gaan controleren

Link naar reactie

Geen idee. De eerste wet gaat erom dat de overheid je woning mag controleren indien je bepaalde uitkeringen geniet, ook al is er geen verdenking van fraude. De tweede wet zijn strengere sancties indien er fraude geconstateerd wordt.

Ik mag hopen dat de gemiddelde prepper zo onafhankelijk mogelijk v/d overheid (lees uitkering) probeert te zijn, of zsm te worden. Als je ook nog eens fraude pleegt dan moet dan verhaalt worden. Wat hier zorgelijk aan is: men mag zonder gegronde reden je woning inspecteren.

Als er gvd eens werkgelegenheid in dit land zou worden gecreeerd ipv geexporteerd dan zou dat een goed uitgangspunt zijn.

Er is maar weinig solidariteit in dit land. Mensen met een baan geven af op degene die buiten de boot vallen.... totdat ze zelf buiten de boot worden gezet.

Men richt de woede op de onderklasse en niet op de toplaag die op veel grotere schaal fraudeert.

Dit soort controles kost trouwens meer dan het oplevert. Het is dus alleen nuttig om een leger ambtenaren aan werk te helpen en om aan de achterban te tonen dat ze "wat doen".

Link naar reactie

@ Bolo ""(en om de paranoia maar lekker aan te wakkeren... 5000(!) militairen van onze eigen krijgsmacht zijn opgeleid voor CRC taken (Crowd and Riot Control). Deze zijn oproepbaar door civiele autoriteiten.

Yeah right.""

Dit was inderdaad een van de vragen die ik had waarom er zo vaak defens, pers. aanwezig is bij bv. een inval weetkweker ed.( zie ander topic)

wel vind ik het niet meer als normaal dat als mensen een of andere uitkering hebben die door jou en mij worden betaalt en daar misbruik van maken

gewoon er uit worden getrapt naar dat misbruik is vast gesteld

Ook in het vervolg traject is het niet meer als normaal dat er streng gecontroleerd wordt.

het is toch van de zotte dat alle BUREN hier naar toe komen ,krijgen een steun uitkering en gaan even zo vrolijk elke morgen weer mee met de bus naar de klus

Dan de fijne buren die al 20 jr steriel zijn maar even goed jaarlijks 5a6 kinderen bijschrijven voor de k b

Ook leuk de verschoppelingen die hier alles aangereikt krijgen en zich kapot lachen wanneer jij s morgens om 7u naar je werk gaat en zelf lekker naar bed gaan naar een nachtje dealen en een dikke 30k auto rijden

sorry maar wat dat betreft mogen ze van mij nog veel harder gaan controleren

Moet je dan ook terug gaan naar het begin?

Wie heeft ze binnen gelaten? Verdeel en heers. 2000 jaar geschiedenis herhaalt zich.

Link naar reactie

lekker gaan we die praktijken uit amerika krijgen.. ik ga ook maar is kijken als ik het een en ander ergens anders kan opslaan,

straks mag iedereen nog een sleutel van zijn of haar woning aan de overheid geven.. ja meneer/mevrouw zo hoeft u voor de controle geen vrije dag aan te vragen..

let maar op nu zijn het de mensen met een uitkering.. als we een jaar verder zijn word iedereen gecontroleerd.. gaan ze een zwarte lijst maken met mensen die een "gevaar" vormen voor de overheid.

Link naar reactie

aan 1 kant is het grappig, maar aan de andere kant is het gewoon om te janken zo treurig. Zelfs een agent mag je woning niet betreden als je er geen toestemming voor geeft. Daarvoor moet er een gegronde reden zijn en dan moeten ook nog toestemming vragen. Maar met die nieuwe wet mag een ambtenaar van het DMO zomaar een huis binnen lopen zonder een reden te hebben en daar lades lostrekken. En allemaal om fraude tegen te gaan??? oke, er zijn enkele rotte appels bij de bijstandtrekkers maar dit vind ik te ver gaan. De mensen worden gewoon behandeld alsof ze iets misdaan hebben. Kijk als er aanwijzingen zijn voor fraude dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar dit is gewoon een inbreuk op je privacy en prive leven.

Het feit dat ze het er stilletjes door hebben gevoerd bewijst gewoon dat ze fout bezig zijn.

Link naar reactie

aan 1 kant is het grappig, maar aan de andere kant is het gewoon om te janken zo treurig. Zelfs een agent mag je woning niet betreden als je er geen toestemming voor geeft. Daarvoor moet er een gegronde reden zijn en dan moeten ook nog toestemming vragen. Maar met die nieuwe wet mag een ambtenaar van het DMO zomaar een huis binnen lopen zonder een reden te hebben en daar lades lostrekken. En allemaal om fraude tegen te gaan??? oke, er zijn enkele rotte appels bij de bijstandtrekkers maar dit vind ik te ver gaan. De mensen worden gewoon behandeld alsof ze iets misdaan hebben. Kijk als er aanwijzingen zijn voor fraude dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar dit is gewoon een inbreuk op je privacy en prive leven.

Het feit dat ze het er stilletjes door hebben gevoerd bewijst gewoon dat ze fout bezig zijn.

Onze grondwet wordt absoluut jaar na jaar steeds meer ingeperkt onder het mom van "veiligheid", "aanpak fraude". De overheid heeft al veels te veel invloed op ons eigen privéleven! Ik ga mij volgend jaar eens meer actief politiek bemoeien.

Ik ben nog steeds een voorstander van zeer lage inkomstenbelastingen (rest afschaffen) en absolute kapitalisme (op geldcreatie/banken na). Fraude is niet mogelijk als je geen uitkering kan krijgen, belastingontwijking, -ontduiking is niet mogelijk als er geen belasting wordt geheven.

Link naar reactie

Tja wat moet ik zeggen..

Dat dit het begin is?

Hoe slechter het gaat hoe extremer het zal worden.

De crimineel lacht er om, hoe vaak gaat een inbreker vrijuit enz enz.? Moet je eens door rood rijden en niet betalen dan wordt je als misdadiger behandeld.

De gewone man daar valt iets te halen, dat is de grote groep, die willen ze onder controle hebben, die wordt uitgezogen.

Langzaam zodat de pijn te dragen is...

We lachen nog steeds om die maffe Amerikanen, die prepers die alles cash betalen, groot inkopen ver van hun woonplaats en altijd op veschillende plekken. De spullen snacht naar hun bol brengen, andere routes rijden, enz enz.

Vergeet een ding niet, we lopen meestal alleen een paar jaar achter op Amerika.....

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

lekker gaan we die praktijken uit amerika krijgen.. ik ga ook maar is kijken als ik het een en ander ergens anders kan opslaan,

straks mag iedereen nog een sleutel van zijn of haar woning aan de overheid geven.. ja meneer/mevrouw zo hoeft u voor de controle geen vrije dag aan te vragen..

let maar op nu zijn het de mensen met een uitkering.. als we een jaar verder zijn word iedereen gecontroleerd.. gaan ze een zwarte lijst maken met mensen die een "gevaar" vormen voor de overheid.

Ja dat is de volgende groep. Ieder weldenkend mens dus. Wij dus. Fuck. The. System.

Nagekomen gedachte: ik wordt zo langzamerhand zo anarchistisch als de pest.

Link naar reactie

Als er eens werkgelegenheid in dit land zou worden gecreeerd ipv geexporteerd dan zou dat een goed uitgangspunt zijn.

....knip....

Dit soort controles kost trouwens meer dan het oplevert. Het is dus alleen nuttig om een leger ambtenaren aan werk te helpen en om aan de achterban te tonen dat ze "wat doen".

Zie daar, je geeft al antwoord op je eerste opmerking ;)

Link naar reactie

Onze grondwet wordt absoluut jaar na jaar steeds meer ingeperkt onder het mom van "veiligheid", "aanpak fraude". De overheid heeft al veels te veel invloed op ons eigen privéleven! Ik ga mij volgend jaar eens meer actief politiek bemoeien.

Ik ben nog steeds een voorstander van zeer lage inkomstenbelastingen (rest afschaffen) en absolute kapitalisme (op geldcreatie/banken na). Fraude is niet mogelijk als je geen uitkering kan krijgen, belastingontwijking, -ontduiking is niet mogelijk als er geen belasting wordt geheven.

Wat doe je dan met chronisch zieken die niet kunnen werken? Er zal toch altijd een inkomstengarantie moeten worden gegeven aan mense die buiten hun schuld niet kunnen werken en vaak ook geen nest

Ik ben voorstander van het basisinkomen. Iedereen krijgt een miniem inkomen gegarandeerd betaald, dit is net genoeg om niet van dood te gaan maar niet genoeg om van te leven (dus geen luxe). En daarnaast mag iedereen bijklussen zoveel ze willen. Als je voltijds werkt is het een extraatje. Het scheelt een hoop geld aan ambtenarij die nu bestaat om uitkeringen te beoordelen en mensen nodeloos achter de huid te zetten (meestal is het type ambtenaar dat zich daarvoor leent een pure machtswellusteling). En doordat mensen meer kunnen overhoudt wordt de economie bevorderd. Mensen op zwart zaad zetten zorgt er ook voor dat die helemaal niets meer kunnen besteden waardoor de economie afgeremd wordt.

Er is nou eenmaal niet genoeg werkgelegenheid om iedereen een voltijdsbaan te laten nemen. Wel is er behoefte aan deeltijdarbeid maar als je daar niet van kan rondkomen dan heb je er ook weinig aan. Je kan een aanvullende bijstandsuitkering krijgen maar daar komt zoveel administratieve rompslomp bij te pas dat dat niet echt aantrekkelijk is.

Link naar reactie

Er is nou eenmaal niet genoeg werkgelegenheid om iedereen een voltijdsbaan te laten nemen. Wel is er behoefte aan deeltijdarbeid maar als je daar niet van kan rondkomen dan heb je er ook weinig aan. Je kan een aanvullende bijstandsuitkering krijgen maar daar komt zoveel administratieve rompslomp bij te pas dat dat niet echt aantrekkelijk is.

Ik denk dat als ons levensonderhoud goedkoper wordt, een hoop mensen minder gaan werken. 2-verdieners is vaak geen luxe meer maar noodzaak.

Link naar reactie

Tsjah man, wat voor een stelling is me dat nu, even door trekken: Er zal geen criminaliteit zijn als alles gewoon toegelaten is.... u see my point?

Om te beginnen gaat dit enkel over mensen van wie er een sterk vermoeden is, verder weet je sowieso dat ze zelfs met een personeelstekort zullen kampen om hun mooie theoretische doelstelling te halen, staat mooi op papier, in de praktijk denk ik dat het zo een vaart niet zal lopen en er enkel zal gekeken worden naar mensen van wie men het eigenlijk zeker weet, maar waar men het door allerlei regeltjes te moeten volgen nooit van zal kunnen bewijzen.

Ik ben niet tegen zoiets, wie zwaar fraudeert mag men gerust aan de schandpaal nagelen.

En tenzij je geen inkomen hebt, maar een gigantisch grote voorraad preppersgerief staan hebt (die je onder normale omstandigheden niet zou kunnen gehad hebben en je dus in het 'zwart' hebt verkregen) hoef je van zulke acties niets te vrezen.

Niet politiek correct (fraude is zo ingebakken dat het al normaal lijkt tegenwoordig^^) maar wel juist.

En het gaat hier niet over een kleine aankoop in het zwart hé gasten, dit gaat wss over serieuze oplichting.

Link naar reactie

Wat doe je dan met chronisch zieken die niet kunnen werken? Er zal toch altijd een inkomstengarantie moeten worden gegeven aan mense die buiten hun schuld niet kunnen werken en vaak ook geen nest

Ik ben voorstander van het basisinkomen. Iedereen krijgt een miniem inkomen gegarandeerd betaald, dit is net genoeg om niet van dood te gaan maar niet genoeg om van te leven (dus geen luxe). En daarnaast mag iedereen bijklussen zoveel ze willen. Als je voltijds werkt is het een extraatje. Het scheelt een hoop geld aan ambtenarij die nu bestaat om uitkeringen te beoordelen en mensen nodeloos achter de huid te zetten (meestal is het type ambtenaar dat zich daarvoor leent een pure machtswellusteling). En doordat mensen meer kunnen overhoudt wordt de economie bevorderd. Mensen op zwart zaad zetten zorgt er ook voor dat die helemaal niets meer kunnen besteden waardoor de economie afgeremd wordt.

We kunnen 2 dingen doen, of alle belastingen drastisch snijden (en dus evenredig ook de uitgaven bij de overheid snijden) of we gaan de route du soleil doen waarbij we iedereen uitkeringen blijven geven, de overheid langzaamaan alle voorzieningen moet snijden, de staatschuld heel hard oploopt, de belastingen voor de mensen die nog wel werken gigantisch opschroeven en uiteindelijke een failliete staat achterlatend de hoofdrolspelers snel vertrekken om de boze menigte te ontvluchten.

We zien het laatste nu in Spanje, Griekenland, Portugal en langzaamaan begint het in Italië en in Frankrijk. De ongefinanciërde verplichtingen die de staat heeft t.a.v. AOW, WW etc. is gigantisch en zal bij de werkende komen te liggen, gezien er een demografische verschuiving zal komen (vergrijzing) is dit onhoudbaar.

Om nog een voorbeeld te geven, de VS, waar de ongefinanciërde verplichtingen wel worden berekend, heeft een totaal geschatte ongefinanciërde verplichtingen van 238 biljoen dollar.

Blijf vooral geloven dat de staat je komt redden.

Tsjah man, wat voor een stelling is me dat nu, even door trekken: Er zal geen criminaliteit zijn als alles gewoon toegelaten is.... u see my point?

Om te beginnen gaat dit enkel over mensen van wie er een sterk vermoeden is, verder weet je sowieso dat ze zelfs met een personeelstekort zullen kampen om hun mooie theoretische doelstelling te halen, staat mooi op papier, in de praktijk denk ik dat het zo een vaart niet zal lopen en er enkel zal gekeken worden naar mensen van wie men het eigenlijk zeker weet, maar waar men het door allerlei regeltjes te moeten volgen nooit van zal kunnen bewijzen.

Ik ben niet tegen zoiets, wie zwaar fraudeert mag men gerust aan de schandpaal nagelen.

En tenzij je geen inkomen hebt, maar een gigantisch grote voorraad preppersgerief staan hebt (die je onder normale omstandigheden niet zou kunnen gehad hebben en je dus in het 'zwart' hebt verkregen) hoef je van zulke acties niets te vrezen.

Niet politiek correct (fraude is zo ingebakken dat het al normaal lijkt tegenwoordig^^) maar wel juist.

En het gaat hier niet over een kleine aankoop in het zwart hé gasten, dit gaat wss over serieuze oplichting.

Het aftappen van telefoongesprekken en het internet zonder de tussenkomst van een rechter is voor mij echt een doorn in het oog. Als er al zonder een goede toetsing iedereen verdachte is, dan moet je je als bewoner grote zorgen maken.

Link naar reactie

Wat @prepper053 al zei: politie wordt speciaal opgeleid om te weten wanneer zij mogen binnentreden en wanneer niet. Bv. indien er indicatie is van dringende eerste hulp die nodig is of wanneer men een huiszoekingsbevel heeft. Nu worden er dus wetten doorgedrukt dat een ambtenaartje anders dan politie gewoon zonder opgaaf van reden je huisje binnen kan lopen en in je huis kan rond snuffelen :S. Zelfs zonder verdenking! Dat is in mijn ogen onacceptabel! Welke kl**th*mm*ls hebben daar liggen slapen in de eerste kamer dat dit als wetsvoorstel zo wordt aangenomen?

En @Hollander het is zo mooi geregeld dat Nederland een paradijs is voor echte criminelen. Dan heb ik het over de mensen die dit landje runnen. Hier een 'leuk' feit over hoe wij langzaam als SLAAF van het systeem worden gemaakt: ''Justitie tapte 26.425 telefoons in 2008, werd vorige week bekend. Ter vergelijking: De VS deed dat maar 2.208 keer in één jaar.'' + ''In Nederland worden ruim 22 duizend telefoons afgeluisterd. Dat is 1 per 1.000, gemiddeld zo'n 50 per gemeente.''

''Eerder dit jaar ontstond in Duitsland grote ophef over software die door de Duitse politie wordt gebruikt om in te breken in computers. Deze software bleek veel meer te kunnen dan wettelijk toegestaan.

Nu blijkt dat ook de Nederlandse politie van soortgelijke software gebruik maakt.(2011)''

Dit soort berichten hebben mij geleid naar deze site met het gevoel dat er iets ernstig fout is in dit systeem. Ditzelfde systeem is zo verziekt dat deze wellicht binnenkort snel zal instortten. Let's hope the good guys will still be standing strong then...

Link naar reactie

Het aftappen van telefoongesprekken en het internet zonder de tussenkomst van een rechter is voor mij echt een doorn in het oog. Als er al zonder een goede toetsing iedereen verdachte is, dan moet je je als bewoner grote zorgen maken.

Blijkbaar heb ik iets uit het oog verloren dan, ik dacht dat het enkel ging over die huiszoekingen, telefoon aftappen en internet nagaan moet idd enkel maar kunnen op gerechterlijk bevel.

Link naar reactie

Jeetje, ik schrik wel van het artikel. Vooral het feit dat de wet is aangenomen zonder dat er veel ruchtbaarheid is aangegeven........Dat noemen ze dan " volksvertegenwoordiging"!:mad: Vraag me idd ook af hoe ze dit gaan handhaven en welke criteria er dan gelden om als " fraudeur" bestempeld te worden. Ben benieuwd of je als je bevallen bent dan als vrouw zijnde ook het litteken van je keizersnee of hechtingen van inscheuren moeten kunnen aantonen voor de kinderbijslag:p

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...