Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilver tegen bederf


CityPrepper

Aanbevolen berichten

Het is goed gedocumenteerd dat zilver in het Oude Griekenland en Rome werd gebruikt als desinfectans voor water en andere vloeistof opslag. Zilveren munten werden in de vloeistofkannen geleged om sterilitijd te behouden.

De Amerikaanse kolonisten in de negentiende eeuw legden routinematig een zilveren dollar in vaten met vloeistof om bederf te vermijden en recentelijker heeft NASA zilver gebruikt om waterzuiverheid te bewaren op de space-shuttle.

 

 

Meer: http://horizonte-verde.eu/index_files/Page486.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 jaar later...

@CityPrepper het kan zeker geen kwaad om er wat van te hebben maar als je het wilt gebruiken net als om colloidaal zilver te maken moet het wel nagenoeg zuiver zilver zijn .

en de meeste keramische filters van waterfiltersystemen zijn behandeld met zilver (ik meen zilvernitraat ) @phaelin als je zeker weet dat ze zilver zijn moet het werken anders probeer het gewoon eens dan weet je het snel genoeg (gewoon met een glas melk , de hondsdagen zijn begonnen

dus alles buiten een koelkast bederft vrij snel

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CityPrepper het kan zeker geen kwaad om er wat van te hebben maar als je het wilt gebruiken net als om colloidaal zilver te maken moet het wel nagenoeg zuiver zilver zijn .

en de meeste keramische filters van waterfiltersystemen zijn behandeld met zilver (ik meen zilvernitraat ) @phaelin als je zeker weet dat ze zilver zijn moet het werken anders probeer het gewoon eens dan weet je het snel genoeg (gewoon met een glas melk , de hondsdagen zijn begonnen

dus alles buiten een koelkast bederft vrij snel

gr will

 

Mmm. Ik drink nooit melk. Wel chocolademelk dus ik probeer 't daar wel mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt dat ook met m'n canadian eagles? Of zit daar een laagje omheen waardoor 't niet werkt?

canadian eagles bestaan niet, dus de werken niet :p. Je hebt of canadian maples of american eagles. De maples zijn 99,99% zuiver, de eagles 99,9%

Beide zijn zuiver genoeg voor je experiment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

canadian eagles bestaan niet, dus de werken niet :p. Je hebt of canadian maples of american eagles. De maples zijn 99,99% zuiver, de eagles 99,9%

Beide zijn zuiver genoeg voor je experiment.

 

Alright... het zijn maples... (grrrr) Ik ga 't proberen in de chocomel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bijna drie dagen later. Allebei even bedorven (tegelijkertijd ook, ik heb 't in de gaten gehouden). Het ziet er wel duidelijk anders uit (rechts glaasje is die met de munt erin). De chocomel met de munt had allemaal klontjes, die ander was net zo bedorven maar nog wel een stuk 'vloeibaarder'. Let wel: ik heb de munt eerst met antiseptische spray schoongemaakt zodat er geen bacterieen van m'n handen op zouden zittten die een dankbare voedingsbodem zouden vinden in de chocomel.

 

20140727_135626.jpg.214d0ac7563815bde09e84b3c3d4fdc6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...