Ga naar inhoud
GENEGEERD

6 maanden geen salaris, mag je dan wat boos zijn?

Kans
 Share

Recommended Posts

Er is een scheepswerf in Griekenland waar de salarissen al ZES maanden nket meer zijn uitbetaald.

Stel je even voor dat je de afgelopen zes maanden wel gewerkt hebt maar nog geen cent hebt gekregen...

Dus gaan die mannen de straat op en bestromen het ministerie van defensie die de scheepswerf runt.

Ik vind dat ze dan nog lang gewacht hebben...

Zie bv:

http://www.zerohedge.com/news/2012-10-04/meanwhile-greece

Maar even de wake up, dit kan dus gebeuren als eea een langzame stop krijgt.

Zes maanden zonder inkomsten, maar wel honger en natuurlijk de aanmaningen van de bank, met drijging om je huis uitgezet te worden?

Hoe zou jij zoiets opvangen?

Wat als het je familie is je buurman?

Prep ze

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou toch echt wel furieus zijn, maar als je toch al zo dom bent om door te blijven werken ook al wordt je niet betaald.....na twee maanden max moet je toch wel gaan nadenken? Wellicht is dat de nationale gedachte in Griekenland, hebben ze daarom zo'n giga schuld opgelopen?

Het klinkt een beetje als die Italiaanse kapitein die elke boei heeft genegeerd, en dan raar staan kijken als de boot omvergaat....(Francesco Schettino, kapitein van het rampschip Costa Concordia dat in januari voor het Italiaanse eilandje Giglio op de rotsen strandde, je weet wel...)

Link naar reactie

Beter dan thuis zitten bij de vrouw :)

Ik zou het erg slecht trekken maar zou toch voor het algemeen belang proberen te gaan. Meteen staken of je ziek melden helpt natuurlijk ook niet mee om de boel nog te kunnen redden. Zou meteen de vinger aan de pols houden en dagelijks informatie willen ontvangen en afspraken maken.

Link naar reactie

Nou, al 6 maanden niets gekregen... De boel draaiende te houden voor het fatsoen voor het bedrijf waar je al jaren werkt zodat het bedrijf niet failliet gaat, maar ten koste van jezelf? Kijk, als je nou in zoverre zelfvoorzienend bent met een smultuin heb je voor dat onderdeel "honger" jezelf in zekerheid gebracht, maar dan nog de vaste betalingen, je hypotheek, electriciteit, internet, auto/brommer/moter/vliegtuig, water, etc... Ik geraak al over de dam als ik niet op tijd mijn salaris heb binnengekregen... lol

Idd, ontzettend dom als je na 6 maanden pas actie gaat ondernemen... Is nogal wat voor die Grieken eveneens, ze hebben toch een behoorlijk lange tijd een soort van luilekkerlandleventje kunnen leiden en nu komt er vanalles op hun dak... Totally flabbergasted... Het land zit al in diepe schulden... Dat gaat volgens mij ook helemaal niet meer goed komen, of ze gaan staken of niet...

Link naar reactie

Idd, ontzettend dom als je na 6 maanden pas actie gaat ondernemen... Is nogal wat voor die Grieken eveneens, ze hebben toch een behoorlijk lange tijd een soort van luilekkerlandleventje kunnen leiden en nu komt er vanalles op hun dak... Totally flabbergasted...QUOTE]

Pardon?!?!! Ik mag hopen dat je met deze zin dus echt niet de hardwerkende burger in Griekenland bedoelt maar dat je het hier hebt over graai-ambtenaren en de top van het bedrijfsleven.

En als vrijwel iedereen om jou heen zijn baan is kwijtgeraakt wegens bezuinigingen en financiele malaise (dat is er al jaren in Griekenland) en jij onderhoud niet alleen je eigen gezin van je baan maar ook nog een aantal familieleden omdat hun ww uitkering te laag is om van te kunnen leven of hij is afgelopen. Als jij dan nog wel een baan heb dan blijf je niet thuis als je je geld niet hebt gekregen. Want wegblijven betekent sowieso baan weg. En wij weten niet hoe die mensen van die werf aan het lijntje zijn gehouden.

Personeel in ziekenhuizen worden ook zeer slecht betaald en een achterstand van twee maanden is geen uitzondering. Toch blijven ook deze mensen (gelukkig voor de zieken) 'werken. Ik bewonder die mentaliteit juist.

Link naar reactie

Pardon?!?!! Ik mag hopen dat je met deze zin dus echt niet de hardwerkende burger in Griekenland bedoelt maar dat je het hier hebt over graai-ambtenaren en de top van het bedrijfsleven.

En als vrijwel iedereen om jou heen zijn baan is kwijtgeraakt wegens bezuinigingen en financiele malaise (dat is er al jaren in Griekenland) en jij onderhoud niet alleen je eigen gezin van je baan maar ook nog een aantal familieleden omdat hun ww uitkering te laag is om van te kunnen leven of hij is afgelopen. Als jij dan nog wel een baan heb dan blijf je niet thuis als je je geld niet hebt gekregen. Want wegblijven betekent sowieso baan weg. En wij weten niet hoe die mensen van die werf aan het lijntje zijn gehouden.

Personeel in ziekenhuizen worden ook zeer slecht betaald en een achterstand van twee maanden is geen uitzondering. Toch blijven ook deze mensen (gelukkig voor de zieken) 'werken. Ik bewonder die mentaliteit juist.

Ja die mensen bedoel ik ook, hardwerkende burgers was ook niet mijn target. Ik zal in het vervolg wat duidelijker zijn.

Link naar reactie

ze pakken het verkeerd aan.. als een klant/aannemer niet betaalde dan gingen we met een paar busjes+aanhangers die kant op.. dan werd alles van waarde meegenomen, machines/materiaal, containers noem het maar.. ze konden het terug krijgen zodra er betaald was, zo niet dan verkochten we de boel.

Link naar reactie

hopen dat kan je altijd doen, maar als er al maanden geen geld meer binnenkomt en je blijft werken voor loze beloftes, nou sorry hoor maar die beloftes betalen de huur niet. In nederland kan een woningbouw corporatie de huurcontract laten ontbinden als de huur 3 maanden niet is betaald, en dat gebeurd maar al te vaak. 6 maanden geen loon is ook 6 maanden geen rekeningen betalen en geen eten voor de kinderen. sorry dat ik het zeg, maar ik zou proberen ander werk te zoeken ook al zou het minder betalen, er moet eten op tafel voor de kinderen en de rekeningen moeten betaald worden anders hebben ze geen loon en geen huis meer.

Link naar reactie

ze pakken het verkeerd aan.. als een klant/aannemer niet betaalde dan gingen we met een paar busjes+aanhangers die kant op.. dan werd alles van waarde meegenomen, machines/materiaal, containers noem het maar.. ze konden het terug krijgen zodra er betaald was, zo niet dan verkochten we de boel.

Wauw, dat is pas een goeie zet! Die moet ik onthouden! :)

Link naar reactie

• 2 years later...

Mijn vorige werkgever boekte Standaard de salarissen 2 of 3 weken te laat over.

Na een jaar begon het me mateloos te irriteren.

Toen eens vriendelijk naar kantoor opgegaan, maand naar maand had hij geen tijd om mij of mijn collega's te woord te staan.

Omdat hij wist waarover het gesprek zou gaan.

Toen op een dag moest het salaris er op donderdag op de rekening staan.

Vrijdag middag nog niks, vrijdag avond om 21:30 heb ik hem mobiel gebeld om te vragen hoe het met het geld zat.

Maandag morgen had hij opeens tijd om te praten.

Ik werd kantoor opgebonjourd en werd ik aan de tand gevoeld.

Wat ik niet allemaal dacht om hem in zijn vrije tijd lastig te vallen met die onzin.

Als ik het nog een keer flikte hoefde ik niet meer te komen.

Toen knapte er iets, en heb ik voor zijn bestwil en mijn eigen me maar ter plekke ziek gemeld.

2 dagen later had ik ontslag.

Link naar reactie

Mijn vorige werkgever boekte Standaard de salarissen 2 of 3 weken te laat over.

Na een jaar begon het me mateloos te irriteren.

Toen eens vriendelijk naar kantoor opgegaan, maand naar maand had hij geen tijd om mij of mijn collega's te woord te staan.

Omdat hij wist waarover het gesprek zou gaan.

Toen op een dag moest het salaris er op donderdag op de rekening staan.

Vrijdag middag nog niks, vrijdag avond om 21:30 heb ik hem mobiel gebeld om te vragen hoe het met het geld zat.

Maandag morgen had hij opeens tijd om te praten.

Ik werd kantoor opgebonjourd en werd ik aan de tand gevoeld.

Wat ik niet allemaal dacht om hem in zijn vrije tijd lastig te vallen met die onzin.

Als ik het nog een keer flikte hoefde ik niet meer te komen.

Toen knapte er iets, en heb ik voor zijn bestwil en mijn eigen me maar ter plekke ziek gemeld.

2 dagen later had ik ontslag.

Als je een doktersbriefje binnen de toegestane tijd binnengebracht hebt, mag en kan een werkgever je niet ontslaan. Ik begrijp je frustratie maar je baas 'savonds persoonlijk opbellen om ter verantwoording te roepen... hoe vervelend je situatie ook was... werkgerelateerde conflicten moeten tijdens de werkuren of op de werkvloer (ev tijdens pauze) opgelost worden... wat jij en je collega's konden doen is allemaal gezamenlijk 1 front vormen tijdens de middagpauze om verhaal te houden of eventueel een afspraak te maken. praktijk echter heeft me geleerd dat in de meeste gevallen collega's die het hardste erover roepen en zeuren de grootste slijmballen zijn..

Maar wat je ook vaak ziet is dat bedrijven bij andere bedrijven hun facturen veel te laat betalen waardoor bepaalde werkgevers ook in moeilijke papieren komen te staan. Niet om de werkgever goed te praten, want als je gewerkt hebt en het staat in je cao wanneer je loon normaal moet ontvangen... Je kan in België hiervoor naar de arbeidsrechtbank gaan of de arbeidsinspectie erbij roepen, maar als je dat doet ben je ook in de meeste gevallen erna de pispaal, soms is een verwijzing ernaar genoeg. Vakbond is heel zelden een optie...

Bij mij heeft 1 werkgever dat eens geprobeerd en ik had een paar later m'n contract met de CAO bij en daarbij het telefoonnr van de arbeidsinspectie... Mijn eerste vraag was of hij tevreden was van mijn werk dat ik verrichte en dat was positief en zo rolde ik lanzaam in een gesprek dat hij ook zijn verantwoordelijkheid moest nemen omdat tevreden arbeidskrachten ook productiever zijn... mijn loon werd direct in orde gebracht met een klein extraatje en de daarop volgende keren stond mijn loon en van m'n collega's zelfs een paar dagen vroeger op dan normaal.

Wat ik wel meerder keren heb ondervonden bij uitzendkantoren is dat ze niet correct en te weinig betaalden, helaas is hier niet veel aan te doen want zowel dat kantoor als de werkgever schuiven de schuld in elkaars schoenen...

• Leuk 1
Link naar reactie

Ver van mijn bed show? Mijn broertje is ook maar is na twee maanden naar zijn werkgever gestapt met het verzoek zijn loon over te maken. Anders zou hij faillisiment aanvragen. To2n werd er gelukkig nog wat geld gevonden.

En spullen bij de "baas" ophalen kan niet ongestraft, hebben we onderzocht. Dat is dus geen optie...

Link naar reactie

Heb als ZZP-er een keer via een tussen bureau gewerkt die slecht van betalen was. Er stond bijna 30k open en ik had de directeur eigenaar verschillende malen aangesproken mijn facturen te betalen. Dat beloofde hij telkens plechtig, mañana, mañana, maar ik had ook vernomen dat eigen personeel ook al 2 maanden geen salaris betaald had gekregen en dat het vermoeden bestond dat hij de werk BV wilde laten klappen. Maar wel een groot nieuw huis bouwen in BE van ons geld.

Ik ben toen op een zaterdag naar BE gereden met een vriend van 2.07 en 160kg schoon aan de haak. Hij ging uiteraard alleen mee voor de veiligheid en als getuige dat ik geen gekke dingen zou gaan doen. Kerel deed open en ik gaf hem de openstaande facturen. Voor ik iets kon zeggen rende hij keihard via de achterkant van de woning de tuin in en weg was hij. Alles openlatend, gewoon gevlogen. De volgende dag stond er 30k bijgeschreven op mijn rekening, ben ik direct bij de opdrachtgever gaan factureren en binnen een maand was hij failliet. Het leuke was dat die vriend echt gewoon voor de leut mee was meegegaan.:p

Link naar reactie

Als je een doktersbriefje binnen de toegestane tijd binnengebracht hebt, mag en kan een werkgever je niet ontslaan. Ik begrijp je frustratie maar je baas 'savonds persoonlijk opbellen om ter verantwoording te roepen... hoe vervelend je situatie ook was... werkgerelateerde conflicten moeten tijdens de werkuren of op de werkvloer (ev tijdens pauze) opgelost worden... wat jij en je collega's konden doen is allemaal gezamenlijk 1 front vormen tijdens de middagpauze om verhaal te houden of eventueel een afspraak te maken. praktijk echter heeft me geleerd dat in de meeste gevallen collega's die het hardste erover roepen en zeuren de grootste slijmballen zijn..

Maar wat je ook vaak ziet is dat bedrijven bij andere bedrijven hun facturen veel te laat betalen waardoor bepaalde werkgevers ook in moeilijke papieren komen te staan. Niet om de werkgever goed te praten, want als je gewerkt hebt en het staat in je cao wanneer je loon normaal moet ontvangen... Je kan in België hiervoor naar de arbeidsrechtbank gaan of de arbeidsinspectie erbij roepen, maar als je dat doet ben je ook in de meeste gevallen erna de pispaal, soms is een verwijzing ernaar genoeg. Vakbond is heel zelden een optie...

Bij mij heeft 1 werkgever dat eens geprobeerd en ik had een paar later m'n contract met de CAO bij en daarbij het telefoonnr van de arbeidsinspectie... Mijn eerste vraag was of hij tevreden was van mijn werk dat ik verrichte en dat was positief en zo rolde ik lanzaam in een gesprek dat hij ook zijn verantwoordelijkheid moest nemen omdat tevreden arbeidskrachten ook productiever zijn... mijn loon werd direct in orde gebracht met een klein extraatje en de daarop volgende keren stond mijn loon en van m'n collega's zelfs een paar dagen vroeger op dan normaal.

Wat ik wel meerder keren heb ondervonden bij uitzendkantoren is dat ze niet correct en te weinig betaalden, helaas is hier niet veel aan te doen want zowel dat kantoor als de werkgever schuiven de schuld in elkaars schoenen...

Geloof me dat hebben we geprobeerd, dan wijsje hij gewoon naar de deur.

Ook de vakbond kon ons niet helpen als we aan het werk wilden blijven.

Er deugde een hele hoop niet in dat bedrijf.

Zo ook de contracten.

We hadden allemaal een contract van onbepaalde tijd verbonden aan een taak, achte de werkgever je taak voldaan dan kon je vertrekken. Juridisch heb ik het laten uitzoeken en we konden niks.

We begonnen met 16 man tegen de tijd dat ik ontslag kreeg waren we nog met 4 van de oorspronkelijke 16 over. Ervoor in de plaats kwamen goedkope oostblokkers.

Allemaal de laan uitgestuurd voor onbenulligheden.

Sommige mensen werkte al meer als 30 jaar voor hem.

En het was beslist niet dat hij geen geld had.

Dat stroomde met bakken binnen.

Sommige mensen krijgen gewoon nooit genoeg.

De confrontatie opzoeken was voor mij het juiste om te doen. Op een gegeven moment moet je voor jezelf kiezen.

Link naar reactie

Tuurlijk zou ik boos worden, maar denk je nou echt dat ik minimaal 6 maanden

ging zitten wachten op m'n salaris?

Waar ik werk gaat t ook regelmatig mis.. Dan krijg ik t dubbele betaald, dan moet ik weer terugbetalen,

dan krijg ik weer te weinig uren uitbetaald. Maar gelukkig gaan ze er wel altijd meteen achteraan als ik

aan de bel trek.. Sinds April is dat dus bijna iedere maand geweest.

Link naar reactie

Ik beschouw de overeenkomst met mijn (slechtste) werkgever (ooit,nl de Vlaamse overheid) als een overeenkomst van 4 weken. Als mijn salaris niet meer wordt overgemaakt wordt er ook geen dienst meer geleverd door mij. Dit beschouw ik als contractbreuk. Daar ben ik vrij radicaal in en heb ik in het verleden al één keer moeten toepassen toen mijn loon zonder reden te laat werd betaald door mijn toenmalige werkgever.

Dan zijn er inderdaad geen inkomsten maar om me hiertegen te beschermen nam ik maatregelen. We hebben 15 jaar dag en nacht gewerkt en zodoende hebben we een flinke buffer. We leven zuinig en kunnen een tiental jaar (mogelijks veel langer) zonder inkomen verder zonder onze (bescheiden) levensstandaard te moeten aanpassen.

Link naar reactie

ik heb eens 2 maand na elkaar een maand langer moeten wachten op mijn loon, en het daartussen meermaals moeten vragen om het nu eindelijk over te maken... Als ik niets gevraagd had was er waarschijnlijk ook niets gebeurd.

(dit was na een samensmelting van 2 bedrijven, waarbij loonlast naar het ander bedrijf overgezet werd, maar dat was bij die firma blijkbaar geen prioriteit.)

Kort daarna vertrokken.

6maand totaal zonder loon en uitleg zou ik niet doen, dan vertrek ik.

Link naar reactie

Ik zou vrij snel alternatieve inkomsten aanboren en kijken waar mijn rechten en plichten exact liggen als loontrekkende werknemer moest ik in die situatie zitten...

Al vanaf je eerste loon dat je ooit krijgt een deel op zij zetten lijkt me altijd verstandig. Mocht ik morgen zonder inkomen vallen, ik vrees dat ik eens heel goed moet

gaan nadenken dan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...