Ga naar inhoud
GENEGEERD

Regionale Preppers Locatie


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Heeft U een plek in gedachten waar je jezelf zou kunnen voorstellen als SHTF en jij warm en droog vanachter de kantelen de afbrokkeling van het systeem gadeslaat? En waarin gestrande reizigers een boterham kunnen krijgen, een kop koffie en verzorging van hun wonden? Waar je een groente tuin kunt beginnen en je schaapjes kunnen grazen?

 

Vertel ons ook waar het is, bijvoorbeeld door Google Maps en een afbeelding. Ook handig: een lijst met voordelen (water in de buurt? Hoeveel meter +NAP? Etc.) en nadelen (dichtbij een grote stad? Niet centraal gelegen?).

 

Ten aanzien van de zoekfunctie merkte iemand op dat drie letters lastig te vinden zijn; derhalve voorstel om het RegPrepLoc te noemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk aan of het oosten of het zuiden van Nederland. Je zit dan altijd +NAP(overstroming is in mijn ogen een van de meest aannemelijke gevaren). Het zuiden zou als goede uitvalsbasis kunnen dienen om te verzamelen als konvooi om vervolgens door te reizen naar een BOL, vanwege het feit dat van hieruit je alle kanten op kunt.

 

Als je echt een BOL bedoeld in Nederland waar we als Regionale Preppers kunnen verzamelen..mm..De Sallandse Heuvelrug met voldoende bos? Boven Almelo/onder Kloosterhaar voor voldoende water(bronnen)? Iets over de grens hebben we: Esterwege Doser/Talsperre Thusfelt of Westliche Dommeriederung bij het Dommer-meer?

 

Als je gaat voor een BOL zou ik gaan voor plek in Nederland met weinig bevolking (en das een moeilijke), als je op voldoende mate inzoomt op Nederland zou ik 1 van de rode gebieden kiezen als BOL voor een prepperclub..Misschien naast vliegbasis 'De Peel'?

RegPrepLoc.jpg.6502320abbf02406f7292a3249b999fe.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt altijd naar Aalten. Wachters van de nacht. Een groep gelovigen die zichzelf de ‘Wachters van de nacht’ noemen, heeft in het dorp Aalten in de Achterhoek op een boerderij een gemeenschap gesticht om zich te wapenen tegen het einde der tijden dat volgend jaar Nederland zal treffen.

 

De bewoners van de boerderij leven volledig zelfvoorzienend. Ze verbouwen eigen voedsel en slaan voorraden voor het geval de winkelvoorraden tijdens een ramp niet voldoende zijn.

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk aan of het oosten of het zuiden van Nederland. Je zit dan altijd +NAP(overstroming is in mijn ogen een van de meest aannemelijke gevaren). Het zuiden zou als goede uitvalsbasis kunnen dienen om te verzamelen als konvooi om vervolgens door te reizen naar een BOL, vanwege het feit dat van hieruit je alle kanten op kunt.

 

Als je echt een BOL bedoeld in Nederland waar we als Regionale Preppers kunnen verzamelen..mm..De Sallandse Heuvelrug met voldoende bos? Boven Almelo/onder Kloosterhaar voor voldoende water(bronnen)? Iets over de grens hebben we: Esterwege Doser/Talsperre Thusfelt of Westliche Dommeriederung bij het Dommer-meer?

 

Als je gaat voor een BOL zou ik gaan voor plek in Nederland met weinig bevolking (en das een moeilijke), als je op voldoende mate inzoomt op Nederland zou ik 1 van de rode gebieden kiezen als BOL voor een prepperclub..Misschien naast vliegbasis 'De Peel'?

RegPrepLoc.jpg.6502320abbf02406f7292a3249b999fe.jpg

 

Rond de buurt van je onderste rode stip;) dat is in de buurt van Vinkel en een hele mooie rustige locatie met veel water,bossen en weilanden en weinig mensen, ben daar zelf op vakantie geweest een paar weken geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde meer zoiets: Bunker op deze locatie in Google Maps te vinden 52.452505,4.637897 dus plak en knip.

 

Vroeger was deze bunker open en ben ik er als kind in geweest. Niet de meest zonnige plek om je te verschansen, wel geschikt.

 

Voordeel:

Stevige wanden / onbrandbaar

Goed / redelijk te verdedigen

Water partij in de buurt met eenden

Kinderboerderij op loop afstand

 

Nadeel:

Dichtbevolkt gebied

Slechts één in en uitgang

Geen ruimte om groentetuin te beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

KS

 

Als ik jou bunker bekijk, vraag ik me af hoeveel werk je gaat krijgen om deze nog enigzins bewoonbaar te maken. Voor kortere tijd kan je er in verblijven. Ik denk dat vocht en de slechte staat voor problemen gaat zorgen. Ook een bunker is in te nemen, geduld hebben is wat de "aanvaller" nodig heeft. Brandjes er omheen maken (lekker vette rook met autobanden) en wachten totdat ze hoesten en proestend uitkomen. Want ja, de luchtfilters werken niet meer, en door alle roest sluiten de deuren ook niet meer hermetisch.....

Gebruik je eigen omgeving meer. Die ken je en door en door, daarom kan je hier tactisch voordeel uithalen. Plus je kan op hoger gelegen delen akties uitvoeren. Met een bunker ben je een statisch doel met een hoge aantrekkingskracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://projectfortpannerden.blogspot.nl/2006/11/fort-pannerden-wederom-belegerd.html

 

en een verslag van de belegering

 

http://www.ravagedigitaal.org/actienieuws/oktober/09/09.php

 

 

ik woonde toen dat gebeurde langs de route waar de tanks etc langskwamen, ik had nachtdienst gehad, dus ik word wakker en zie ineens tanks door de straat rijden JE SCHRIKT JE EIGEN HET LEPLAZERUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://projectfortpannerden.blogspot.nl/2006/11/fort-pannerden-wederom-belegerd.html

 

en een verslag van de belegering

 

http://www.ravagedigitaal.org/actienieuws/oktober/09/09.php

 

 

ik woonde toen dat gebeurde langs de route waar de tanks etc langskwamen, ik had nachtdienst gehad, dus ik word wakker en zie ineens tanks door de straat rijden JE SCHRIKT JE EIGEN HET LEPLAZERUS

 

Whahaha! Ja tanks in mijn straat.....sta ik ook met mijn BOB in mijn achtertuin klaar om weg te sprinten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Tanks in je straat behoort tot de kleinere problemen voor de prepper met de juiste buks;

 

 

Heb je geen buks? Breng de tank door het steken van stukken stevig betonijzer tussen de tracks tot stilstand. Trek aan een touw een in petroleum gedrenkt matras onder de tank, steek dat aan en wacht tot de bemanning naar buiten komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerder geschreven hier :

 

Mergelgrotten zuid-limburg.

Duizenden kilometers aan gangenstelsels.

(waarvan vele al 100 jaar geleden in de vergetelheid zijn geraakt).

 

365 dagen per jaar een permanente temperatuur van 12 graden celsius ,

( dus lekker koel als het buiten 40 graden is, en comfortabel in de winter bij -20 ).

 

Water van de allerzuiverste soort, alom aanwezig.

 

:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...