Ga naar inhoud
GENEGEERD

Escalatie tussen Syrie en Turkije

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

het gevaarlijke aan syrie is dat ze chemische wapens hebben. assad heeft gezegt dat hij dat niet tegen de bevolking van zijn land zou inzetten. maar hij heeft het buitenland wel gewaarschuwd dat hij het niet zou toelaten dat het buitenland zich zou inmengen. Enkele dagen later kwamen rapporten binnen dat het leger de chemische wapens naar andere plekken hadden getransporteerd, omdat ze zogenaamd bang waren dat de locatie van de wapens bekend waren bij de terroristen.

echt het wordt weer hetzelfde liedje als met de golf oorlok en irak. tijd om NBC-kleding te gaan zoeken.

Link naar reactie

Van de ene kant hoop ik een beetje dat het wat escaleert zodat er eindelijk ingegrepen word in Syrie. Het is ongelooflijk dat de hele wereld al zo lang toekijkt zonder iets te doen. Van de andere kant zou het ook zo maar met een sisser af kunnen lopen. Ik geloof niet dat Assad de middelen heeft om zowel de strijd met de eigen bevolking te voeren als een oorlog met Turkije te beginnen. Daarnaast is het ook zo dat de "vrienden van Assad" zich ook niet zomaar in een oorlog met Turkije zullen mengen, hangt voor hen ook teveel van af. We gaan het vanzelf zien vrees ik.

Link naar reactie

Van de ene kant hoop ik een beetje dat het wat escaleert zodat er eindelijk ingegrepen word in Syrie. Het is ongelooflijk dat de hele wereld al zo lang toekijkt zonder iets te doen. Van de andere kant zou het ook zo maar met een sisser af kunnen lopen. Ik geloof niet dat Assad de middelen heeft om zowel de strijd met de eigen bevolking te voeren als een oorlog met Turkije te beginnen. Daarnaast is het ook zo dat de "vrienden van Assad" zich ook niet zomaar in een oorlog met Turkije zullen mengen, hangt voor hen ook teveel van af. We gaan het vanzelf zien vrees ik.

Als de VN er zich mee gaan bemoeien dan loopt het snel uit op een 3e wereld oorlog. met aan de ene kant landen als syrie, iran, korea, china en rusland en er tegenover staan dan de de VS, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Turkije, Israel. En dan heb ik het nog niet eens over de landen waar burgeroorlogen zullen ontstaan over wie ze moeten steunen bijvoorbeeld afghanistan, egypte en alle andere landen in het midden-oosten die ook in het kruisvuur komen. Nog een risico voor de landen die gaan ingrijpen is natuurlijk terroristische aanslagen, want er zijn genoeg al-qaida strijders die zich nu al in deze burger oorlog hebben bemoeid. als nederland er zich mee gaat bemoeien, dan wil ik niet in een stad als den haag, amsterdam, utrecht of rotterdam wonen. ook niet iets met een kernreactor in de buurt trouwens.

Link naar reactie

Turks parlement maakt inval in Syrië mogelijk

ANKARA - Het Turkse parlement heeft donderdag ingestemd met een wet

die het leger toestaat Syrië binnen te vallen ''als dat noodzakelijk wordt geacht''.

Zozo, dat gaat lekker....

En ondertussen in Griekenland......

Arbeiders bestormen Grieks ministerie van Defensie

ATHENE - Meer dan 200 arbeiders van een Griekse scheepswerf hebben donderdag

het ministerie van Defensie in Athene bestormd omdat hun salarissen niet worden uitbetaald.

En als ik dan toch off topic ben.....

Rellen in Teheran na val muntheenheid

TEHERAN/DUBAI - De oproerpolitie is in de Iraanse hoofdstad Teheran slaags geraakt

met betogers en handelaren die razend zijn over de val van de Iraanse munteenheid de rial.

en meer off topic:

'Al-Qaeda zit achter Europese bosbranden'

MOSKOU - Het radicaalislamitische terreurnetwerk al-Qaeda zit achter de

bosbranden die Europa de laatste tijd teisterden.

Zijn we nog wel op tijd met RPL en VPP en voor mijzelf: ben ik nog op tijd thuis voor SHTF?

Link naar reactie

en wat denken jullie over de paraatheid van israel jegens iraan, want israel wil iraan aanvallen op korte termijn, amerika wil dit nog niet

ik weet niet, denk zelf dat amerika nog geen actie ondernomen heeft vanwege olie? iran verkoopt amerika olie om een aanval uit te stellen? zou zo maar kunnen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...