Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat doe je als er een militaire dictatuur komt?


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Preppen geeft je een pre in een SHTF.

 

Maar stel dat er een SHTF is en het machtsvacuum ingevuld wordt door een militaire dictatuur. Hetzij vanuit ons eigen leger of doordat er een invasie komt van een niet door de SHTF geraakt land dat gebruik maakt van onze zwakte om binnen te vallen.

 

Het hebben van preps en edelmetalen is dan opeens geen pre meer, want immers de dictator is onze heer en meester en zorgt voor het volk. Zelfredzaamheid is een bedreiging voor hem.

 

Je riskeert dus mogelijk arrestatie, marteling en gevangenschap of executie.

 

Probeer je alles wat je hebt opgebouwd zonder dat iemand het merkt te lozen, houd je er stijfkoppig aan vast of sluit je je aan bij de nieuwe macht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@TyrionLannister sorry maar hoorde dat je voor een ademantium skellet langer dan 1.60 moet wezen ;)

 

maar even ontopic, ik ze de kans erg klein dat wij hier een militaire dictatuur zullen krijgen, maar als het gebeurt dan ga ik er dwars tegen in..

vaderlandse trots he.

 

Zie de video. Ik doelde op de Wolverines in de film Red Dawn (een film die in de jaren '80 heel populair was onder survivalists), niet de X-Man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd...ik weet niet of ik bij een dictatuur en andere machtige middelen die de mensheid overheersen, zou reageren.

Als ik dan denk, dat de "grote boze wolf" op dát moment de beste partij is voor mijn lijfsbehoud, zou ik me daar best bij kunnen aansluiten. Uit lijfsbehoud.

 

Ik kan me ook zo goed voorstellen dat er in de tweede oorlog mensen waren die bij de tegenpartij aangesloten waren...gewoon omdat anderen dat deden, of omdat de familie dat deed, of omdat ze bang waren, of goedgelovig in het begin(want het leeeeek wel goed eerst) en dan daar weer uit zien te komen waas zo makkelijk nog niet.

Er kunnen vele redenen zijn geweest waarom iemand zich aansloot bij de Duitsers.

Alleen, de pech was, dat die Duitsers verslagen werden en toen waren die mensen die zich bij de Duitsers hadden aangesloten(of er niet meer uit kwamen) ineens de "stoute mensen", omdat ze niet met de overwinnaars hadden meegevochten.

Ik kan wel begrijpen dat mensen de (achteraf gezien) verkeerde keuzes maakten.

Leuk experiment wat gedaan is over hoe mensen nou zo stom konden zijn om met de Nazi mee te lopen is "The Wave".

Based on the real experience of a high school class in Palo Alto, CA in April 1967, whose teacher wanted to explain the rise of the Nazi party to his students.

http://video.google.com/videoplay?docid=4689717947890475769 (er is vast ook een betere uitvoering te vinden)

 

Ik kan dus niet stoer roepen dat ik het juiste wel ga doen, later, ooit. Wie weet maak ik dan wel hele domme fouten en beslissingen.

Ik probeer, naar eer en geweten "nu" een goed leven te hebben, en als ik nu een domme fout maak omdat ik iets niet goed overzie, de gevolgen te dragen...Ik hoop dat die lessen die ik "nu" en vroeger opdeed, me genoeg ervaring en wijsheid opleveren, om in nood niet de stomste fouten te maken. Later, en ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd...ik weet niet of ik bij een dictatuur en andere machtige middelen die de mensheid overheersen, zou reageren.

Als ik dan denk, dat de "grote boze wolf" op dát moment de beste partij is voor mijn lijfsbehoud, zou ik me daar best bij kunnen aansluiten. Uit lijfsbehoud.

 

Ik kan me ook zo goed voorstellen dat er in de tweede oorlog mensen waren die bij de tegenpartij aangesloten waren...gewoon omdat anderen dat deden, of omdat de familie dat deed, of omdat ze bang waren, of goedgelovig in het begin(want het leeeeek wel goed eerst) en dan daar weer uit zien te komen waas zo makkelijk nog niet.

Er kunnen vele redenen zijn geweest waarom iemand zich aansloot bij de Duitsers.

Alleen, de pech was, dat die Duitsers verslagen werden en toen waren die mensen die zich bij de Duitsers hadden aangesloten(of er niet meer uit kwamen) ineens de "stoute mensen", omdat ze niet hadden meegevochten.

Ik kan wel begrijpen dat mensen de (achteraf gezien) verkeerde keuzes maakten.

Leuk experiment wat gedaan is over hoe mensen nou zo stom konden zijn om met de Nazi mee te lopen is "The Wave".

Based on the real experience of a high school class in Palo Alto, CA in April 1967, whose teacher wanted to explain the rise of the Nazi party to his students.

http://video.google.com/videoplay?docid=4689717947890475769 (er is vast ook een betere uitvoering te vinden)

 

Ik kan dus niet stoer roepen dat ik het juiste wel ga doen, later, ooit. Wie weet maak ik dan wel hele domme fouten en beslissingen.

Ik probeer, naar eer en geweten "nu" een goed leven te hebben, en als ik nu een domme fout maak omdat ik iets niet goed overzie, de gevolgen te dragen...Ik hoop dat die lessen die ik "nu" en vroeger opdeed, me genoeg ervaring en wijsheid opleveren, om in nood niet de stomste fouten te maken. Later, en ooit.

 

 

tja ik zie het anders... ik weet wat leden van mijn famillie een bepaalde bevolkings groep heeft aan gedaan ten tijde van de tweede wereld oorlog puur uit "lijfsbehoud" ( mijn familie is van russische afkomst.. deze werden ook als "minder" gezien door de nazie's) een mede "mindere" executeren uit zelf behoud gaat mij te ver.. in zn situatie.. dus ga ik er liever tegen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlogswinter_%28boek%29

 

stukje over Schafter onderaan even opzoeken ;)

 

Na de oorlog komt Michiel erachter dat nota bene Schafter een verzetsheld was: hij verborg joodse onderduikers. Zijn pro-Duitse houding had hij aangenomen toen hij merkte dat de Duitsers hem begonnen te verdenken. Die was dan ook geheel gespeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik zie het anders... ik weet wat leden van mijn famillie een bepaalde bevolkings groep heeft aan gedaan ten tijde van de tweede wereld oorlog puur uit "lijfsbehoud" ( mijn familie is van russische afkomst.. deze werden ook als "minder" gezien door de nazie's) een mede "mindere" executeren uit zelf behoud gaat mij te ver.. in zn situatie.. dus ga ik er liever tegen in.
Ow, ik zal nooit iemand kunnen executeren...ook niet uit lijfsbehoud. Daar heb ik niet de benodigde normen en waarden voor. In het geval ik zou moeten kiezen tussen mijn normen en waarden en een executie uitvoeren, zal ik waarschijnlijk zelf het loodje leggen...jammer dan.

De meeste "foute mensen" in de tweede oorlog waren ook niet bezig met executies, maar met heulen met de vijand. Werken voor de vijand. Handelen met de vijand. De vijand niet tegenspreken als er wel iets naars gebeurde.

Executeren en heulen gelijk stellen, vind ik een beetje over the top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie film en er zou een remake komen.

En Partizan count me in.

 

Die komt in november (rond Thanksgiving) uit in de VS. Hier de trailer:

 

 

Ik zie Noord Korea niet 1-2-3 de VS binnenvallen. Schijnt dat eerst China de aanvaller zou zijn maar om de afzetkansen van de film op de Chinese markt niet te verpesten hebben ze er Noord Koreanen van gemaakt.

 

Er is ook een game Homefront die hetzelfde verhaal verbeeldt:

 

http://www.youtube.com/watch?v=D5yyWZ2Z6Ps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die komt in november (rond Thanksgiving) uit in de VS. Hier de trailer:

 

 

Ik zie Noord Korea niet 1-2-3 de VS binnenvallen. Schijnt dat eerst China de aanvaller zou zijn maar om de afzetkansen van de film op de Chinese markt hebben ze er Noord Koreanen van gemaakt.

 

Er is ook een game Homefront die hetzelfde verhaal verbeeldt:

 

http://www.youtube.com/watch?v=D5yyWZ2Z6Ps

 

Thankx zat er al op te wachten ze hadden het er 2 jaar geleden al over maar bleek niet meer door te gaan vanwege geld problemen dacht ik.

En de game ook gespeeld maar viel me toch tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf zou het liefst de kakkerlak mentaliteit vasthouden, dezelfde mentaliteit die er voor zorgde dat de Duitsers er maar liefst een week over deden om Nederland te veroveren(de Duitsers hadden berekend dat zij dit wel 'ff' zouden doen in 1 dag). Deze zelfde kakkerlak mentaliteit van ' zich niet laten kennen' zou ik uitdragen en me met hand en tand verzetten met gelijkgestemden tegen de militaire dictatuur. Mocht het echter zover komen dat zij deze oorlog winnen zoals het de Duitsers lukte, dan zou ik een rol als Walther Suskind innemen denk ik. Ondanks dat deze held zelf is gesneuveld heeft hij wel degelijk een verschil weten te maken door het leven van ongeveer 600 joodse kinderen te redden tijdens het Nazi-regime terwijl hij zogenaamd samenwerkte met de vijand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen hier denken dat ze in het verzet gaan in zo'n situatie, na de oorlog waren er ook een hoop die zeiden in het verzet te hebben gezeten...tijdens de oorlog was het toch maar een relatief beperkt groepje die echt wat hebben gedaan.

Nu zou ik ook zeggen dat ik in het verzet zou gaan, maar of ik het ook echt durf als het zover is, dat durf ik niet te zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Shooter, zoiets bedoel ik een beetje...

Je kan best fantaseren wat je zou doen en jezelf een heldenrol of verzetsrol toedelen, iedereen wil een held zijn tenslotte...

Maar als er werkelijk nood is, kan je wel eens zeven kleuren stront schijten en zo onopvallend mogelijk willen blijven.

Mijn leidraad is, ik doe niets waardoor ik mezelf niet meer in de ogen kan kijken.

Ik kan me voorstellen dat ik, voor kinderen of geliefde, me in allerlei bochten kan wringen om hen te verdedigen...zoiets geeft oerkracht tenslotte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je geliefden doe je alles. Pas als je dat los kunt laten, kun je je volledig verzetten. Ben ik niet toe in staat denk ik. Indien je over dezelfde kwaliteiten beschikt als mijn alter ego KS, dan maak je een goede kans.

 

Helden....of niet. Ik zou nu niet weten wat ik zou doen. De vraag is natuurlijk ook in hoeverre we niet al in een vorm van dictatuur leven met alle regels en wetten en belasting plicht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop eigenlijk dat ik 't geld bij elkaar krijg om een lapje grond midden in 't bos te kopen (dat kan hier nog), aan een stevige beek (maar te klein voor bootjes) en een flink stuk van de weg af; en daar dan een grotendeels ondergrondse BOL te bouwen. Als 't dan echt fout gaat is 't plan om daar zo lang mogelijk verborgen te blijven; een scanner en CB radio om 't radioverkeer in de buurt in de gaten te houden helpt al een hoop; zolang je niet zendt ben je erg lastig te vinden als je midden in 't bos zit! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...