Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boeken en spellen?


Kets_One

Aanbevolen berichten

Welke plaats is er weggelegd voor boeken (anders dan het SAS Survival Handboek en voor sommigen de Bijbel) en spelletjes in een SHTF en dan met name een Bug-Out Scenario?

Hoewel boeken erg leerzaam zijn, zijn ze groot en zwaar. Spellen zijn vaak groot, maar kunnen je wel even afleiden van een onprettige realiteit.

 

Persoonlijk zou ik het SAS boek en de Bijbel menemen. Spellen laat ik lekker thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het zelf maken van spellen is ook een interessant idee, maar ik vraag me af of je er veel tijd voor zal hebben in een SHTF situatie.

 

's Avonds moet je toch ook wat te doen hebben, als je niet met de kippen op stok gaat. :)

Dus ik denk dat er redelijk wat tijd is om zelf een spel te maken, al neemt het ene spel natuurlijk meer tijd in beslag dan het ander. Voor een complete schaakset zal je meer tijd nodig hebben dan voor Mens-erger-je-niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat het hebben van een vrije tijds besteding in een |SHTF scenario zwaar wordt onderschat

1. Je kunt niet de hele dag bezig zijn met noodscenario's / rampen: je stompt dan zo erg af dat je zelf een zombie wordt

2. Misschien heb je kinderen die zich moeten redden zonder TV, gameboy, Playstation, Computer, etc

3. Een (of meerdere) muziekinstrumenten, kunnen )indien goed gebruikt' de stemming behoorlijk opbeuren. Denk ook aan een aantal liederen die bijna iedereen kent.

4. Een mens is van nature een sociaal wezen. Dat klopt. Maar soms heb je behoefte aan wat afzondering en een invulling van de beschikbare tijd die alleen in dienst staat van jezelf. (Lezen van boeken bv)

 

Ik persoonlijk ben van mening dat een goed gevulde bibliotheek, voldoende spellen voor de kinderen, een goede encyclopedie (voor eventuele thuis scholing) en een aantal muziekinstrumenten een hele goede manier zijn om de vele dode uurtjes te 'doden'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij langdurige bug-in heeft mijn prive-bibliotheek genoeg voorraad om me jaren onder de pannen te houden.... laat maar komen!

 

juist!!! dan gaan de dvd's de zolder op en de boeken weer de kast in net als vroeger

ergens een oude radio er tussen proppen

ergens wel romantisch, simpeler en een stuk rustiger

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge dvd's zijn op zijn tijd geweldig entertainment maar aan een beetje boek heb je stukken langer iets. En als je dan ook nog de neiging hebt om van een goed bevallende auteur ook echt alles te willen hebben dan fokt het snel aan ;-)))) De logeerkamer is inmiddels verbibliotheekt, grote kast in de huiskamer, planken en dozen op zolder.... zo heerlijk. En dan nog de honderden digitale titels die nog gelezen moeten worden.

 

Maar er gaat gewoon niets boven ouderwets papier, liefst met de voeten op tafel, mok thee erbij, eventueel een van de katten op schoot, puur genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is altijd genoeg te doen en plezier uit je door je creatieve geest ruimte te geven als er geen echte spelletjes voorhanden zijn. Sommige spellen vragen om resources en creeëren op ten duur afval. Dat wil ik proberen te beperken tot het minimum.

 

Boeken doen het altijd goed. Muziek maken helemaal, ben je uren mee zoet MITS je een idee hebt, inspiratie. Beter is een e-reader die je kunt opladen met zonlicht, kun je duizenden boeken erin zetten.

 

Maar iedereen gaat weer naar buiten, spelletjes en sport doen in de buitenlucht ipv alsmaar achter die PC, telefoon, psp, nintendo ds en die zooi allemaal. Word iedereen weer actief en dat schept voordelen!

 

Lekker schilderen of tekenen of landje pik met iemand's zijn survival mes... lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er natuurlijk idd vanaf in welke situatie je zit. Maar wanneer je thuis of in je BOL zit en je daar wel kunt wachten op betere tijden kan het wel een uitkomst zijn om zelf iets te kunnen bedenken. Ik heb bijv een boek met spelletjes voor elk seizoen met simpele materialen of zelfs takken van buiten. Het is dan ook slim om boeken te kopen waarin handige bruikbare info staat over een groentetuin, of over ambachten(Met hout werken of naaien) oid.. om ze te laten meehelpen.

 

In je BOL tas kun je ook een paar kleine speeltjes stoppeni zoalseen kleine tol of kleine figuurtjes die je gratis bij de supermarkt hebt gekregen ( gogo's, smurfen, nemen niet veel ruimte in). Andere kleine spelletjes zijn een paar dobbelstenen en pionnetjes of Mikado. Wat je ook kunt doen is een zakje vol knopen, kluwetje garen in je BOL tas stoppen, kun je een spelletje mee doen en zijn nog handig ook! Met een katoenen zakdoek kun je zakdoekje leggen spelen, google maar eens op spelletjes van vroeger.. toen we nog geen Nintendos en computers hadden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste boeken zitten in je hoofd. Ik zou eerder zorgen dat je een goed verteller bent en je de mooiste boeken op die grijze harde schijf hebt opgeslagen. ;)

Daar kun je hele avonden rond het kampvuur mee vullen.

 

Qua spellen kun je zelf ook al genoeg maken. Een Go bord is zo getekend in het zand, nou nog witte en donkere steentjes zoeken en je bent er al. Een schaakspel kun je ook uit hout snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak kaarten is mijn beste vriend en dan van 100% plastic zodat ze lekker lang mee kunnen.

 

Plastic kaarten, nooit aangedacht. Ik heb wel kaarten in mijn BOB's zitten, maar niet van plastic. Thx.

 

Thuis heb ik genoeg spelletjes en boeken om de tijd mee te vullen. Verder heb ik ook een ereader waar ik zo,n 8000 pagina's op kan lezen met hoofdzakkelijk boeken die gaan over SHTFS, survival, electra, DHZ enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...