Ga naar inhoud
GENEGEERD

oplaadbare accu bouwen


Aanbevolen berichten

ik heb oplaadbare batterijen van 7.7 volt en wil een accupack van 12 volt ervan maken hoe ga ik =dat doen  . normaal zijn ze 3.7 volt 1 batterij maar ik bezit wel 50 batterijen van 7.7 volt wie kan mij raad geven. ik had al accubakken gekocht voor 12 volt 3 s bms maar kan ik die nog gebruiken? ik weet echt niet wat ik nu ermee aan moet met 7.7 volts batterijen   wat eerst een accu van 60 volt maar die heb ik uit elkaar gehaald omdat er een storing in zat. en wilde ze nu gebruiken voor een 12 volts batterij te maken wie geef me tips 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

het was van mij een meetfout met multimeter. ze zijn toch 3.7 volt  ik heb er 2  12 volts batterijen van gebouwd met 2 accubakjes via ali expres gekocht  met 3 s 40 amp bms.  21 batterijen  3 rij van 7 moet ze nog wel ff lassen met de spot welder ook gekocht bij aliexpres   het is voor de eerste keer dat ik dit doet

ik heb ALLEEN 1 PROBLEEMPJE  IK WEET NIET HOEVEEL  mah de batterijen zijn   er staat niets op helaas. dus misschien moet ik een mah metertje aanschaffen om de capaciteit te weten van de batterij.  of kan ik dat ook meten met een multimeter de mah van 1 batterij? ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus met de 3 s 40 amp zit ik wel goed of schuilt er nog gevaar ergens? ik doe dit voor het eerst  en ben erg voorzichtig.  de batterij van 6o volt heb ik helemaal gesloopt om er 2 andere van te maken. 12 volt is makkelijker voor mij om mee te werken.  dus schuilt er nog ergens gevaar nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yin yang  moet ik alle batterijen apart opladen? ik bedoel elke batterij afzonderlijk?  ik heb ze gemeten 3.7 volt en sommige 3.92 volt.  gemeten met multimeter .  maar even terug op me vraag . ik heb de batterijen nog niet aan elkaar gelast met de puntlasser.  moet ik ze allemaal uit  de houders halen en apart eerst opladen   per 4 stuks ofzo?.  het is voor het eerst dat ik ze ga bouwen en wil geen fouten maken.  ik heb geoefend met puntlassen op oude lege batterijen die te weinig voltage hadden  met nikkelstrip erop gelast.  ook hier heb ik vragen over. hoe moet ik die lasser afstellen ? 12 v 20 ah....80 ah spotwelder de xt 60 op welke stand moet hij staan? ik deed het op 18 en de nikkelstrip zat keivast. heb er met een tang aan getrokken  ik heb op internet gezocht maar kon dat niet vinden over de afstelling. ik zal een paar fotos maken van de spotwelder en de batterijen. die plaats ik morgen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cellen komen uit een oude fietsaccu, vaak is er één bank { vaak 5 cellen parallel } die niet goed meer is, de andere banken zijn vaak goed

en hebben de juiste voltage, zelf heb ik de banken apart geladen of met de alie lader balancer.

De bms kan wel kleine spanning verschillen aan, kijk naar de dunne draadjes die naar de cellen gaan, vandaar koop en lader met balancer.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...