Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sirene

zilver
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij het opzetten van de sirene is gespecificeerd dat de sirene buiten te horen moet zijn. Dat het binnen te horen zijn is geen onderdeel van de specificatie.

De sirene heeft wat nadelen:

- er gaan behoorlijk wat mensen naar buiten om te kijken wat er aan de hand is.

- mensen gaan bellen naar de hulpdiensten.

Link naar reactie

Ja Mandy, het alarm gaat al vele jaren ( ik kende het al als kind) . Maar ik denk dat er na de invoering nooit is nagedacht over de gevolgen van het dragen vaan oordopjes en het niet horen van het alarm. Net zo min als dat er nog steeds geen verbod is op het dragen van die dingen tijdens verkeersdeelname. Maar goed, ik vind persoonlijk dat je toch al niet handig bezig bent wanneer je die blerende dingen in je oren stopt, dus dan is het een beetje eigen schuld dikke bult wanneer je iets mist. Erger vind ik het wanneer anderen daar dan de dupe van zouden worden. Maar wij, als preppers horen vast niet bij de groep dopjesdragers, tenminste ik niet, want ik wil mijn omgeving altijd zoveel mogelijk in de smiezen houden.

Link naar reactie

Ik denk altijd dat ze de sirenes harder moeten zetten. Had het nieuws aan en hoorde het alleen toen de presentator even adem moest halen...

Ik vond dit al toen het luchtalarm werd vervangen door de sirene. Het volume is veel lager en het geluid lijkt op de noodkreten van een stervende gans.

Het luchtalarm had een luide toon die door merg en been ging en viel dus veel meer op dan de huidige sirene. Voor de jongeren die de koude oorlog niet hebben meegemaakt, zo klonk het ongeveer:

http://www.youtube.com/watch?v=PvdVxr8rMLM

Op een dag ging het luchtalarm per ongeluk af. Niet leuk want met de spanningen van toen dacht je gauw dat er een aanval vanuit het Oostblok zou komen. Gelukkig is het nooit zover gekomen. En laten we hopen dat dat zo blijft.

Link naar reactie

Ik vond dit al toen het luchtalarm werd vervangen door de sirene. Het volume is veel lager en het geluid lijkt op de noodkreten van een stervende gans.

Het luchtalarm had een luide toon die door merg en been ging en viel dus veel meer op dan de huidige sirene. Voor de jongeren die de koude oorlog niet hebben meegemaakt, zo klonk het ongeveer:

http://www.youtube.com/watch?v=PvdVxr8rMLM

Op een dag ging het luchtalarm per ongeluk af. Niet leuk want met de spanningen van toen dacht je gauw dat er een aanval vanuit het Oostblok zou komen. Gelukkig is het nooit zover gekomen. En laten we hopen dat dat zo blijft.

Geprikkeld door jou posting, wilde ik het geluid van vroeger nog eens opzoeken. Ik woonde als kind op ongeveer 200 meter hemelsbreed van het gebouw waar het kreng opstond, dus kreeg er altijd kippevel van. Dit was hem, exact zo en ik vind het inderdaad indrukwekkender dan het geluid van nu.

Link naar reactie

Een terrorist die slimme oorlogvoering pleegt, zal eerst de sirene saboteren en het kreng te pas en te onpas laten loeien.

iedereen overstuur. Na een week gebeurt er echt wat en dan reageert niemand meer.

Dat is echt een goed idee. Nu maar hopen dat jij niet stiekem een terrorist bent of dat er terroristen op dit forum meekijken.

Link naar reactie

Vandaag ging de sirene weer en waar ik zit is deze heel goed te horen. Ik word dan altijd weer even getriggerd en kijk direct of het de eerste maandag, 12:00 uur is. Voor mij is dit gelukkig nog we een alarmbelletje.

Dit alarm gebruiken om je brandalarmen te testen vind ik een heel goed idee! Dit is uit te breiden om je stock te controleren en er een deel van je systeem van te maken

Link naar reactie

Geprikkeld door jou posting, wilde ik het geluid van vroeger nog eens opzoeken. Ik woonde als kind op ongeveer 200 meter hemelsbreed van het gebouw waar het kreng opstond, dus kreeg er altijd kippevel van. Dit was hem, exact zo en ik vind het inderdaad indrukwekkender dan het geluid van nu.

Ja die komt meer overeen met het geluid van het vroegere Nederlandse luchtalarm dan de video die ik plaatste.

Grappig dat ze die in Duitsland nog gebruiken.

Overigens de reden waarom het alarm op de eerste maandag van de maand afging was omdat het een niet al te betrouwbaar systeem was. De alarms werden geactiveerd via de PTT telefoonlijn. Door elke maand te testen kwamen ze erachter welke eenheden defect waren zodat deze gerepareerd of vervangen konden worden.

Toen de nieuwe sirene begin jaren '90 werd ingevoerd verviel de maandelijkste test. Het nieuwe systeem was veel betrouwbaarder dus was het niet nodig. Later gingen ze toch weer over op de maandelijkse test omdat het geluid in het geheugen van het publiek te houden. Wat voor zin heeft een signaal als iedereen vergeten is wat het betekent? Vooral gezien het veel minder opvallend is als het oude systeem.

Link naar reactie

nee, op maandag 12 uur 1e van de maand niet. Ik weet zeker als dat ding 3.15u 's nachts woensdag staat te loeien, dat jij met je BOB in de gang staat...ik wel tenminste.

wij preppers wel, maar de gemiddelde nederlander niet. maar het is niet raar, want zelfs op scholen doen ze niets. Het is gewoon iets wat 1 keer in de maand gebeurd. Vraag een kind waarom de sirenes loeien en hij/zij zal niet weten waarom of wat hij/zij moet doen. het is erg spijtig maar de regering, het onderwijs en de ouders zijn daar gewoon nalatig in.

Link naar reactie

Een tijd geleden gng bij ons de sirene ook. Ik was thuis aan het werk. Hoorde de sirene wel, maar dacht, o, is het al de zoveelste van de maand? Verder geen aandacht aan besteed. Bleek later woensdag 10 uur te zijn en die sirene was serieus. Ik had er totaal geen aandacht aan geschonken. Daar was ik wel van geschrokken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...