Ga naar inhoud
GENEGEERD

Familie inlichten of niet?


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Mijn familie bestaat uit mensen die vertrouwen in het bestaande systeem en die een bepaalde mate van luxe gewend zijn.

 

Zou ik ze moeten inlichten of in hun schijnwerkelijkheid moeten laten dat alles wel goed komt en hun luxe gehandhaafd blijft?

 

Mochten de banksters winnen en er een totalitair regime komt zouden ze wellicht mij kunnenn rapporteren bij het bevoegde gezag.

 

Dit zou uiterst slecht voor mijn situatie zijn (heb geen zin om gewaterboard te worden ofzo).

 

Dus moet ik ze inlichten of in hun waan laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Dick Berts

Ik ben helemaal niet zo Bijbel vast hoor, maar er staan wel grote wijsheden in dat boek. Jezus zegt: "Heb de ander lief GELIJK uzelve". Met andere woorden maak geen onderscheid. Veel mensen zijn of alleen maar goed voor zichzelf of alleen maar goed voor anderen. Dat is allebei belachelijk. Kom tot een faire en evenwichtige belangenafweging tussen jouw belangen en die van je familie. Alleen jij kunt die afweging op een goede manier maken. Wel bekruipt me licht het gevoel, dat je de risico's voor jezelf (waterboarding, ach ja het zou natuurlijk kunnen) wat overschat en dat je de risico's voor je familie wat onderschat. hg Dick Berts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als the shit hits the fan, blijf je deze familie dan ook zien? geef je deze zelfde familie ook van jouw voorraad te eten?

als dit wel het geval is, zou ik op zijn minst "balletjes opgooien". en dan zien of ze slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mn ouders goed een maand eten gedoneerd, met het vriendelijke verzoek om het dat als minimum aan te houden buiten wat ze normaal al hebben staan

het op datum te zetten en te roteren geen opgaaf van reden gewoon doen punt volgende maand zal k s in de kast duiken ;)

 

maar goed mijn ouders snappen het opzich wel voor anderen kunnen de resultaten heel anders zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik prep gewoon voor mijn ouders mee, ze zijn al op leeftijd dus ga ik ze niet meer zorgen laten maken dan ze al hebben. Het enigste wat ik heb gezegt is dat als er een keer iets gebeurd, dat ik ze dan zou ophalen en dat ze dan bij mij blijven. Wat de rest van mijn familie betreft, tja die hebben hun eigen gezinnen, het is hun eigen verantwoordelijkheid om voor de veiligheid van het gezin te zorgen.

 

verder bekijk ik het zo: zorg eerst voor jezelf, de rest komt later. daarmee wil ik zeggen, je kan een ander niet helpen als je niet eerst voor jezelf zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verdiep je in de echte feiten, lees veel berichten over "de slechte dingen op aarde' , geef deze feiten aan en een (licht) gevolg van deze feiten.

als ze eerst maar eens beginnen om iets op voorraad te leggen, komt er misschien vanzelf meer aktie.

 

- bankencrises

- als zonne stormen weer aktueel worden

- dreigende oorlogen

 

vooral de banken crisis zijn eye openers bij derden, dat zien ze figuurlijk in de beurs.

zorg er voor als een onderwerp in het programma tegenlicht aan bod komt welke interessant is voor preppers dat je mensen aanspoort om dat ook te kijken, dan worden ze met feiten geconfronteerd.

 

het is een moeilijk ding mensen ook polsen/op de hoogte brengen van jou idealen en ideeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik mee zit is het wel of niet informeren van mijneigen kids...maak je ze dan niet te bang? Kortgeleden zaten wij met gezin in angstige situatie en was blij dat we allemaal samen thuis waren. Vanwege uitval mobiele netwerk waren 2 moeders uit mijn kring hun contact met hun kids kwijt... moet ik dus niet aan denken! Wat wel mijn angst is dat wanneer mijn partner en ik verder weg zijn ik dan niets voor hun kan doen wanneer er iets gebeurt. Daarom wil ik nog steeds niet met zn tweeen 'een weekendje weg'...

Ga nu eerst een briefje maken in envelop met instructies en lokatie spullen, incl survivalhandboek, ik zal dan tegen de oudste alleen zeggen dat hij dit mag openen in geval van nood...

 

Zolang stroom nog wel werkt heb ik een qr code gemaakt, met de link naar het gedeelde bestand waarin aantal belangrijke zaken staan. Ga dit ook nog doen met de preppers instructies en zet dit ook nog op een usb stick.

 

Hoe doen de andere preppers met kids dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mijn familie nooit overtuigen dat ik de waarheid heb, en ben ook niet zo naief om te denken dat ik de waarheid weet.

 

Ik ben met mijn project lowprofile bezig, maar mijn pantry room staat voor mijn familie en een aantal vrienden open. Mocht hun vragen er over hebben zal ik het beantwoorden, ik zal hun het niet opleggen.

 

Je moet hun nieuwsgierig maken ;).

 

Ik was laast in de kelder van mijn ouders, en lag meer voedsel dan normaal. Hun maken het zich al eigen, bewust of onbewust.

 

Ik ben een soeverein mens, mijn familie en vrienden ook. Als hun er voor kiezen om op een touwkoord te lopen. Dan is dat maar zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is mijn vrouw iets meegaander, zelf niet aan het preppen maar ligt mij daar ook geen haar breed mee in de weg( toevallig vandaag nog een jas gekocht, een keer geen mode merk maar een bij "Bever" een goede winter jas waar je ook nog eens wat aan hebt, en er ook mooi uit ziet).

verder vind ze het prima. wil ook wel meewerken aan een vooraad maar het blijft toch bij mij voor de uitvoering.

anderen in mijn omgeving zijn er nog al scepties over en houden het liever bij hun dagelijkse leven, "we komen wel bij jou"als SHTF.

 

meer als eens een balletje opgooien kun je volgens mij niet doen. De meeste mensen denken dat er ooit wel eens iets zal gaan gebeuren maar zeker de eerste paar honderd jaar niet en als mensen het maar onzin vinden dan zijn ze denk ik moeilijk anders te overtuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is mijn vrouw iets meegaander, zelf niet aan het preppen maar ligt mij daar ook geen haar breed mee in de weg( toevallig vandaag nog een jas gekocht, een keer geen mode merk maar een bij "Bever" een goede winter jas waar je ook nog eens wat aan hebt, en er ook mooi uit ziet).

verder vind ze het prima. wil ook wel meewerken aan een vooraad maar het blijft toch bij mij voor de uitvoering.

anderen in mijn omgeving zijn er nog al scepties over en houden het liever bij hun dagelijkse leven, "we komen wel bij jou"als SHTF.

 

meer als eens een balletje opgooien kun je volgens mij niet doen. De meeste mensen denken dat er ooit wel eens iets zal gaan gebeuren maar zeker de eerste paar honderd jaar niet en als mensen het maar onzin vinden dan zijn ze denk ik moeilijk anders te overtuigen.

Ik ben begonnen met actief beleid tav mijn vrienden, en het begint vruchten af te werpen. De text: als SHTF kom ik wel bij jou wordt standaard beantwoord met: ja en jij dan de boontjes opeten die ik bewaar voor mijn kindjes....ik vertel je nu vast dat ik lachend de deur dichtgooi want ik heb het je onder betere omstandigheden al verteld, mocht je aandringen dan mogen je kinderen naar binnen, maar jij dient als schietschijf....onderwijl natuurlijk flink blijven lachen, ik heb er al twee semi preppers bij....een arts en een monteur. Not bad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben dan weer zo'n goeie kloot die dan weer rekening gaat houden met de andere, kom maar binnen ondanks dat ik je het al eerder verteld heb.

 

meer mensen zijn natuurlijk meer monden die gevoed moeten worden, maarja meer mensen krijgen ook meer gedaan.

ik prep dan ook meer op een actief bestaan. we wonen landelijk veel boeren met vee om ons heen. en ga er vanuit dat die het bij de BIG SHTF niet halen of weg trekken naar het dorp of naar de stad.

in chaos denken mensen die niet voorbereid zijn dat daar het meeste te halen valt. dan zijn er hier genoeg middelen om ook veel mensen in leven te houden, maar er komt dan ook meer werk bij kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben dan weer zo'n goeie kloot die dan weer rekening gaat houden met de andere, kom maar binnen ondanks dat ik je het al eerder verteld heb.

 

meer mensen zijn natuurlijk meer monden die gevoed moeten worden, maarja meer mensen krijgen ook meer gedaan.

ik prep dan ook meer op een actief bestaan. we wonen landelijk veel boeren met vee om ons heen. en ga er vanuit dat die het bij de BIG SHTF niet halen of weg trekken naar het dorp of naar de stad.

in chaos denken mensen die niet voorbereid zijn dat daar het meeste te halen valt. dan zijn er hier genoeg middelen om ook veel mensen in leven te houden, maar er komt dan ook meer werk bij kijken.

 

Ik denk dat je het mis hebt; hierover is al eerder discussie geweest. Het idee wat hier leeft is dat de boeren 'de motor zijn van survival samenleving' dus die zullen juist wel méér aandacht krijgen en hebben ook aardappels in de grond en vee rondlopen.

 

Zelf heb ik er een hard hoofd in dat een boer met bijvoorbeeld slechts honderd stuks melk vee, met de hand al die dieren gaat melken, dus de veestapel zal initieel wel worden ingekrompen. Als de dorpen en steden leeg raken na een week, misschien eerder, zal men al aankloppen bij de boer. Een aantal van hen zal het niet redden, de hoofdmoot hopelijk wel.

 

Wat dat betreft zou je als prepper ook kunnen bedenken dat je je diensten aanbiedt aan een boer, liefst natuurlijk een gemengd bedrijf, dan zit je niet bijvoorbeeld tot het einde der tijden schaap te eten, schapen kaas, schapen scheren, schaap etc. Als die boer slim is, ziet hij de win-win situatie, zeker met betrekking tot plunderaars. Dus nodig vooral nog wat capabele mensen uit. Tip van de preppers: maak nu alvast vrienden met boeren door daar regelmatig even uien en aardappels te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

 

Zelf heb ik er een hard hoofd in dat een boer met bijvoorbeeld slechts honderd stuks melk vee, met de hand al die dieren gaat melken, dus de veestapel zal initieel wel worden ingekrompen. Als de dorpen en steden leeg raken na een week, misschien eerder, zal men al aankloppen bij de boer. Een aantal van hen zal het niet redden, de hoofdmoot hopelijk wel.

 

ik denk dat de mensen juist als de SHTF in paniek zijn en niet meer bij zinnen om normaal door te gaan met bv koeien melken. ook zal het juist voor de hoofdmoot zwaar worden als ze met man en macht het laatste pakje koekjes uit het schap willen halen. die gaan ze echt niet delen. of denk je dat ze netjes in de rij gaan staan en vrolijk weer naar huis gaan als de gene voor hem dat laatste pakje koekjes heeft en er dus niets meer is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland

Mijn vrouw is hier over begonnen, ik had ook zo iets van doe is normaal tot ze me de feiten onder de neus drukte en ook toen ging het niet makkelijk.

Uiteindelijk heb ik het ook begrepen maar, als er visite komt en we vertellen erover roepen ze allemaal wel ja maar kijken ons aan van zijn jullie gek geworden :p

Voor ons gevoel hebben we ons best gedaan: de feiten neerleggen wijzen op de mogelijke problemen de rest is aan hun willen ze meer weten de deur staat open maar we beginnen er niet nogmaals over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
.

 

Zelf heb ik er een hard hoofd in dat een boer met bijvoorbeeld slechts honderd stuks melk vee, met de hand al die dieren gaat melken, dus de veestapel zal initieel wel worden ingekrompen. Als de dorpen en steden leeg raken na een week, misschien eerder, zal men al aankloppen bij de boer. Een aantal van hen zal het niet redden, de hoofdmoot hopelijk wel.

 

ik denk dat de mensen juist als de SHTF in paniek zijn en niet meer bij zinnen om normaal door te gaan met bv koeien melken. ook zal het juist voor de hoofdmoot zwaar worden als ze met man en macht het laatste pakje koekjes uit het schap willen halen. die gaan ze echt niet delen. of denk je dat ze netjes in de rij gaan staan en vrolijk weer naar huis gaan als de gene voor hem dat laatste pakje koekjes heeft en er dus niets meer is?

 

kijk naar WW2 wie had er wel te eten en wie niet?

 

Juist de mensen op het platteland hadden wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga gewoon voor me zelf zorgen en mijn familie mag ik toch al niet zal me hooguit aansluiten bij andere preppers

 

heb toevallig afgelopen weekend met mijn ouders er over gehad en die zijn ook niet van plan ook maar iets voor tebereiden. mijn vader zij : als de SHTF dan is het misschien wel beter als ik er niet meer ben. in eerste instantie had ik het idee om als de SHTF te zorgen dat ik daar heen zou kunnen komen( 157 kilometer) maar heb nu ook besloten dat ze het dan zelf maar moeten uitzoeken. en ben daarom net als jij niet van plan voor andere te gaan preppen als mijn eigen gezinnetje. ook ben ik wel bereid me bij andere preppers aan tesluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb toevallig afgelopen weekend met mijn ouders er over gehad en die zijn ook niet van plan ook maar iets voor tebereiden. mijn vader zij : als de SHTF dan is het misschien wel beter als ik er niet meer ben. in eerste instantie had ik het idee om als de SHTF te zorgen dat ik daar heen zou kunnen komen( 157 kilometer) maar heb nu ook besloten dat ze het dan zelf maar moeten uitzoeken. en ben daarom net als jij niet van plan voor andere te gaan preppen als mijn eigen gezinnetje. ook ben ik wel bereid me bij andere preppers aan tesluiten.

 

Zolang je prima overweg kunt met je ouders zou ik ze niet meteen afschrijven, immers: was jij zo snel overtuigd van de noodzaak om te preppen? Heb je de boel wel duidelijk verwoordt? Moe(s)t het onderwerp misschien nog inzinken? Verdienen ze niet meer effort vanuit jouw kant, ze hebben je (neem ik aan) opgevoed.

 

En wellicht is in zo'n SHTF situatie hun gezelschap erg bemoedigend, hebben ze handige kwaliteiten die jij mist of is de extra mankracht prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je prima overweg kunt met je ouders zou ik ze niet meteen afschrijven, immers: was jij zo snel overtuigd van de noodzaak om te preppen? Heb je de boel wel duidelijk verwoordt? Moe(s)t het onderwerp misschien nog inzinken? Verdienen ze niet meer effort vanuit jouw kant, ze hebben je (neem ik aan) opgevoed.

 

En wellicht is in zo'n SHTF situatie hun gezelschap erg bemoedigend, hebben ze handige kwaliteiten die jij mist of is de extra mankracht prettig.

 

het was inderdaad niet de eerste keer dat ik het er met hun over heb gehad, sterker nog ik ben toch ook wel aan het preppen voor 21 12 en dat is juist meede door mijn ouders. die hebben mij daar juist mee in contact gebracht. lezingen en boeken, die zijn dan wel van spirituele aard. en daar zit het dan ook, hun zijn er van overtuigd dat er dan 21 12 veel gaat veranderen maar dan alleen op spiritueel gebied. en niet op stoffelijk gebied. en zo kwamen we afgelopen weekend weer tot het onderwerp preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nut van voedsel voorraden kan je redelijk eenvoudig uitleggen aan zelfs de mensen die helemaal geloven in 't systeem. De prijs van voedsel stijgt vrij snel, een voorraadje hebben is betere investering dan je geld op de bank zetten, simpelweg omdat het je al snel geld bespaart ipv kost.

 

Als ze eenmaal inzien dat dat klopt en beginnen met zelf een voorraadje aanleggen, dan is het een stuk makkelijker om ze er op te wijzen dat het misschien ook wel handig is om een paar grote jerrycans met drinkwater te hebben, voor als de waterleiding weer eens breekt en ze een halve dag zonder zitten.

 

Je zal ze echt niet zomaar in preppers veranderen, maar wat simpele basis voorraden zijn voor niemand onlogisch, het is vooral hoe je 't brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon de normale dingen invoorraad

 

wel dingen ter zelfverdediging enzo

grote rugzak en dan s'nachts door nederland lopen om naar andere te gaan is altijd een optie

 

tenzij ik een leuke wederhelft vind die ook prept dan is het wel handig om mee en sneler iets te doen vind ik :$

 

 

maar goed me pa heb ik toch al afgeschreven me oma van 86 ook al.

die overleven een ramp gewoon niet

( me pa en ma zijn al 17 jaar gescheiden en me pa is invalide)

 

ik ga als bioloog ove rop puur

darwinisme

survival of the fittest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...