Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Tom

Zo halen criminelen je bankrekening leeg

Recommended Posts

Wel eerder hier aangehaald, maar weet effe een update wat de digitale boeven nu weer uithalen en wanneer je zelf verantwoordelijk bent en je geld echt kwijt bent, dat vind ik nu zo zonde van ons geld dus de laatste truukjes nu op Z 24;

De telefoon gaat bij Dirk Massink thuis. Zijn vrouw neemt op. Het is Kimberly van de Rabobank. Ze wil enkele zaken bij het internetbankieren controleren, omdat er valse e-mails zijn gestuurd. Massink neemt de hoorn over en geeft de inlogcodes via de telefoon door aan Kimberly.

Een tijd later blijkt dat er 3600 euro van zijn rekening is afgeschreven. De Rabobank vergoedt de schade niet, omdat Massink in hun ogen verwijtbaar nalatig is geweest. Andere banken als ING en ABN Amro zijn minder streng. Consumentenprogramma Kassa besteedde 15 september bijna een hele uitzending aan dit fenomeen.

Fraude met internetbankieren stijgt

De fraude met internetbankieren neemt nog steeds toe. In de eerste helft van dit jaar liep de totale schade op tot 27,3 miljoen euro, blijkt uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). Dat is een stijging van 14 procent ten opzichte van de zes maanden daarvoor.

In heel 2011 bedroeg de schade 35 miljoen euro, een schijntje vergeleken met de totale omzet van internetbankieren: 3,2 biljoen euro. Maar het zal je maar overkomen, zoals Dirk Massink.

Dus het artikel met de truuks op Z24

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind het heel sneu voor de gedupeerden maar het is heel stom om in zulke zaken te trappen. Punt.

Je krijgt als je internetbankieren aanvraagt instructies waarin je wordt aangegeven om enkel je gegevens in te vullen op de website en geven aan om te controleren of het web-adres begint met htttps zodat je weet dat de verbinding beveiligd is. Ze hebben ook nog eens veel spotjes op de televisie waarin ze zeggen dat er nooit om je gegevens gevraagt zal worden. Daarnaast is het als je logisch nadenkt vreemd dat een bank uberhaupt om je inlogcodes gaat vragen, ze hebben standaard toegang tot je gegevens zonder die codes.

Je kan over de telefoon niet controleren of iemand de persoon is die ze beweren te zijn. Dus met bankzaken of andere zaken moet je dat gewoon niet telefonisch regelen. Als de bank dan echt zou bellen moet je gewoon aangeven dat je persoonlijk langskomt, dan zit je altijd safe.

Deze post delen

Ik ben dan de pisvlek die doet alsof die een demente kerel is en probeer ze helemaal dol te maken aan de andere kant van de telefoon. :rolleyes: Ja..euh...m'n wachtwoord...dat is 432434 of was het 342342? Er zat in elk geval een 2 in...zal ik me papieren even pakken? Ja? Momentje...Ja ik heb hier geloof ik de wat papieren...ownee wacht nee..dat is van m'n beleggingen van 85.000 euro...nee het is vast deze..nee he wat raar dat is hem ook niet...huh wat? Of ik gegevens heb van m'n beleggingen? Ow nou ik heb wel wat aandelen maar weet niet zo snel waar ik die papieren heb..wacht ik zal is ff kijken op zolder... XD...

Laatste keer dat ik gebeld werd..had ik 10.000 euro gewonnen...moeder geeft gelijk de telefoon aan mij en kijkt me verdwaast aan...Ik neem op ' Hallo...' ga in op het gesprek en merk dat het een bandje is..Ondertussen luistert me moeder aandachtig mee.....totdat ik ineens opsta..' Ja nee sorry 1 momentje hoor ik moet zo ongelofelijk schijten, ja het spijt me echt maar voel dat hij al kopjes geeft dus hij moet er nu echt uit ..srry!!' en hang vervolgens op...Me moeder keek me aan...;'Ja onzin mam, dit was een bandje van die criminelen weetje wel?' 10 seconden later kon je d'r oprapen van de vloer van het lachen :p

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...