Ga naar inhoud
GENEGEERD

US Verkiezingen 2012

zilver
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat is het eigenlijk een wasse neus die hele verkiezingen in de VS. Beide kampen blijven biljoenen uitgeven die ze niet hebben, voornamelijk aan defensie.

Marc Faber en Jim Rogers, 2 zeer goede en succesvolle investeerders, hebben het bij het rechte eind (stuk over verkiezingen begint vanaf 4:40):

http://www.youtube.com/watch?v=cWX7BUwefxs

Link naar reactie

Wat is het eigenlijk een wasse neus die hele verkiezingen in de VS. Beide kampen blijven biljoenen uitgeven die ze niet hebben, voornamelijk aan defensie.

ook wel poppekast genoemd, als of het verschil maakt wie de nieuwe president wordt (of blijft)

Denken we echt dat het gaat om de positie machtigste man van de aarde?

je gaat toch niet alles in handen geven van iemand die elke 4 jaar opnieuw wordt gekozen.

daar zit volgens mij nog een heel groep mensen achter die de werkelijke touwtjes in handen hebben.

Link naar reactie

Bij gelijke (on)geschiktheid dan toch véél liever een pragmatische, pro-science, pro-choice, pro-gay president, dan één af andere dwaze discriminerende middeleeuwse anti-homo, anti-abortus, religieuze pannekoek

Het maakt niet uit.

Zoals eens ergens geschreven: De ware job van een president is niet om macht uit te oefenen, maar om de aandacht daarvan af te leiden.

(Geen prijsvraag, maar wie weet waar deze zin wegkomt?)

Link naar reactie

Het maakt niet uit in de zin dat Staten veel zelfstandig bepalen en eigen wetgeving hebben, maar vraag een gemiddeld homostel, ongewenst zwangere vrouw en een atheïstisch stel waarvan hun kind op school allerhande 'creationistisch geleuter' moet aanhoren, en hen zal het zeker uitmaken

Dan begrijp je me verkeert.

Ik bedoel echt "het maakt niet uit".

Of ze nu creationistisch geleuter moeten aanhoren of dat ze verteld wordt hoe vrij amerika wel niet is, het maakt niet uit.

Als in zero, nada, noppes.

Elke overheid vertelt zijn onderdanen wat de overheid denkt dat de onderdanen moeten horen om dat te doen wat de overheid wil.

Het maakt dus echt niet uit.

Link naar reactie

Dan begrijp je me verkeert.

Ik bedoel echt "het maakt niet uit".

Of ze nu creationistisch geleuter moeten aanhoren of dat ze verteld wordt hoe vrij amerika wel niet is, het maakt niet uit.

Als in zero, nada, noppes.

Elke overheid vertelt zijn onderdanen wat de overheid denkt dat de onderdanen moeten horen om dat te doen wat de overheid wil.

Het maakt dus echt niet uit.

Ik begrijp je niet verkeerd. Ben het alleen niet met je mijns inziens overdreven en pathetische stelling eens. Ik denk dat het wel iets uitmaakt voor het betreffende homostel of ongewenst zwangere moeder: denk bijvoorbeeld eens aan Kees van der Staaij van de SGP als premier of Toine Manders van de LP als premier. Of bijvoorbeeld nog plaatselijker: er geldt in zestien Nederlandse gemeentes een vloekverbod, dat in het APV is opgenomen - dan maakt het dus echt wel uit wie de plaatselijke overheid is.

Zou Gore twee geldverslindende oorlogen in Afghanistan en Irak zijn begonnen? Clinton nam afscheid met een overschot...

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Ik ben geen voorstander van vloeken. Het is een goede zaak als we in een samenleving op een respectvolle manier met elkaar omgaan. Mij kan vloeken niks schelen, maar als anderen zich daardoor gekwetst voelen, dan wil ik best proberen om me in te houden als ik weer eens mijn duim raak in plaats van een spijker. Maar als anderen zo ver willen gaan om vloeken strafbaar te stellen, dan voel ik mij zwaar genomen. Dan bekruipt mij de neiging om kerkvader te worden. Van een kerk die vloeken als gebod heeft. Waarbij vooral de bekendste vloek veel in het openbaar geuit dient te worden, om daarmee zogenaamd het ego wat in toom te houden. En dan maar lopen vloeken en tieren in Staphorst in de hoop dat je op de bon gaat. Dan kan ik mij bij de rechter op twee grondrechten beroepen; de vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid.

Link naar reactie

Ik denk dat het wel iets uitmaakt voor het betreffende homostel of ongewenst zwangere moeder: denk bijvoorbeeld eens aan Kees van der Staaij van de SGP als premier of Toine Manders van de LP als premier.

Ah, dan heb ik jou verkeerd begrepen. In individuele gevallen kan het inderdaad iets uitmaken.

Maar voor "de koers" vanuit een macro gezichtspunt gezien niet. Dus:

Zou Gore twee geldverslindende oorlogen in Afghanistan en Irak zijn begonnen?

Ik denk het wel. Alleen misschien niet op hetzelfde moment en op dezelfde manier.

Ook presidenten zijn een gevangene van hun omgeving, net als ieder ander.

Zeker in een democratie. In een dictatuur al een stuk minder.

Link naar reactie

@OBL: ik denk het niet. En zelfs al zou jouw 'omgevingstheorie' opgaan, dan denk ik dat Gore ook een heel andere omgeving zou heben gehad dan Bush had met Karl Rove c.s.

Ook de 'koers' van een overheid/land vanuit een 'macro gezichtspunt' kan erg verschillen met of de SGP of de LP aan het roer, me dunkt. In de VS heb je inderdaad niet zo veel smaken

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...