Ga naar inhoud
GENEGEERD

Valuta expert Lietaert: Afhankelijkheid van de euro zit tussen onze oren

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Ik kwam twee interessante interviews met de Belgische econoom Bernard Lietaert tegen, de 'geldexpert' die al 15 jaar waarschuwd voor een implosie van het financiële systeem.

Afhankelijkheid van de euro zit tussen de oren (pdf op de site van de schrijver van het artikel, voor New Financial Magazine)

Naar een nieuwe cultuur van geld. Interview met Bernard Lietaer (Rektoverso (tijdschrift voor cultuur en kritiek))

Ondanks (of: Vanwege ;)) dat Lietaert destijds bij de Nationale Bank van België mede verantwoordelijk was voor de invoering van de ecu (voorloper van Euro) doet hij opvallende uitspraken. Zoals:

Ga er maar niet vanuit dat er in Brussel een Plan B klaar ligt voor als straks de dollar of de euro crasht. Dat zo’n crash in het verschiet ligt is voor mij zeker, de vraag is alleen wanneer. Draait het bestaande systeem nog één of vijf jaar door? Daarover kunnen we met elkaar in discussie gaan. Het is geen kwestie van óf maar alleen wanneer het monetaire systeem in elkaar valt.” - Aldus te lezen in http://ivovalkenburg.nl/spirit/downloads/1348745740-nfm3_lietaer_p19-22.pdf

Voor het huidige muntmonopolie, basis van ons financieel model, heeft Lietaer een geloofwaardig alternatief uitgewerkt. ‘Ik noem het een monetair ecosysteem: een economie met verschillende, complementaire munten die gebruikt worden voor verschillende doelen.’ Uit: http://www.rektoverso.be/artikel/naar-een-nieuwe-cultuur-van-geld-interview-met-bernard-lietaer

En verder ook zijn interessante kijk op renteloze valuta, in dat stuk op Rektoverso. Aanrader!

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

O de plannen zijn er wel, terug naar de Mark, Ned. Dui. Finl. Bv enz.

Maar de vraag is wanneer worden wij wakker en zeggen dank u wel hou maar mooi zelf.

Zilver, goud, ruilhandel, enz daar zet ik op in, ik weet wat de bedoeling is van de huidige en toekomstige munten en dat is niet goed voor mij en jou.

Grt

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...