Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
prepper053

Luiers inslaan!

Recommended Posts

Dit artikel las ik net, ik wist gisteren al van een explosie in japan, helaas stond er niet bij wat men maakte in het chemische bedrijf.

'Mogelijk tekort aan luiers na explosie in fabriek Japan'

http://www.nu.nl/buitenland/2922265/mogelijk-tekort-luiers-explosie-in-fabriek-japan.html

Het bedrijf maakte 20% van de luiers die in de wereld verkocht werden, koop ze daarom maar snel want de prijzen zullen gegarandeerd omhoog gaan.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ah, het staat hier al. Dank P053. Denk dat het wel eens verder gaat dan alleen baby-luiers, dat spul wordt overal in verwerkt. Incontinentie-luiers, maandervand, inlegkruisjes. Er wordt wat afgelekt in deze wereld :-(

Ook lijstje voor het Kruidvat maar es bijwerken.

Deze post delen

Ah, het staat hier al. Dank P053. Denk dat het wel eens verder gaat dan alleen baby-luiers, dat spul wordt overal in verwerkt. Incontinentie-luiers, maandervand, inlegkruisjes. Er wordt wat afgelekt in deze wereld :-(

Ook lijstje voor het Kruidvat maar es bijwerken.

jah, dat is waar en dat spul wordt al zoveel gebruikt, moet je voorstellen wat er mogelijk met de prijs gaat gebeuren als er mogelijk een tekort is. Zal mijn moeder eens vragen hoe ze dat vroeger deden voor de PAMPER-tijd.

Deze post delen

jah, dat is waar en dat spul wordt al zoveel gebruikt, moet je voorstellen wat er mogelijk met de prijs gaat gebeuren als er mogelijk een tekort is. Zal mijn moeder eens vragen hoe ze dat vroeger deden voor de PAMPER-tijd.

Waren van katoen en werden uitgewassen na gebruik.

Deze post delen

ik heb ze wel gehad dat weet ik, heel misschien liggen er nog bij pa en ma wat op zolder

ach anders gewoon een theedoek of mitella gebruiken zou ook moeten werken, men moet alleen wat extra veiligheidpinnen halen

Deze post delen

Katoenen luiers, vastgezet met van die veiligheidsspelden met een roze of blauw kapje tegen het openspringen. Plastic luierbroekje erover en broeien maar.... en daarna uitspoelen met wasknijper op de neus en uitkoken in een ketel op het gas. M'n moeder verdient een medaille...

Deze post delen

Inderdaad verdienen deze moeders een medaille, want die lucht was niet mild. Ben zelf vader geworden in 1986 en toen was katoen eigenlijk nog de standaard. Mochten we terug moeten naar die tijd, houd dan ook rekening met sterk toegenomen huidproblemen bij baby's dus prep daar goede middelen voor. Zwitsal is daarbij NIET het beste wat je krijgen kunt, maar zaken zoals purol en sudo creme zijn al beter. Kontjes preventief behandelen met olie en de luiers niet wassen met moderne wasmiddelen, maar met sunlight of Marseillezeep en het huidje houd het beter vol.

Deze post delen

goede tip , die hoort er ook bij.

Wanneer mensen talkpoeder gaan gebruiken, echter wel opletten. Het heeft soms de neiging te gaan klonteren en dan in huidplooitjes te gaan zitten. Gevolg is schuren en smetten, waarmee precies het tegenover gestelde bereikt wordt van beoogd. Ook heeft het een ( licht) uitdrogend effect op de huid, dat is het gewenste effect, maar ook hier weer, overdaad schaad.

Deze post delen

Ik heb op podcasts wel gehoord dat kinderen zonder luier heel snel zindelijk zijn.

Maar je moet er wel bijblijven.

En daar zit hem het probleem: wie heeft tegenwoordig nog tijd om bij zijn kinderen te blijven?

Die stoppen we zo snel mogelijk in de kinderopvang en gaan dan weer hard werken om de staat te voorzien van belasting....

Deze post delen

Ik heb op podcasts wel gehoord dat kinderen zonder luier heel snel zindelijk zijn.

Maar je moet er wel bijblijven.

En daar zit hem het probleem: wie heeft tegenwoordig nog tijd om bij zijn kinderen te blijven?

Die stoppen we zo snel mogelijk in de kinderopvang en gaan dan weer hard werken om de staat te voorzien van belasting....

Het kan ook zorgen voor een trauma bij het kind betreffende ontlasting,wat kan zorgen voor obstipatie tot ziekenhuis opnames toe.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Deze post delen

Het kan ook zorgen voor een trauma bij het kind betreffende ontlasting,wat kan zorgen voor obstipatie tot ziekenhuis opnames toe.

O en maïzena is inderdaad ideaal, wij hebben ook nog katoenen luiers als het nodig is, toch morgen maar wat extra luiers kopen en inlegkruisjes/maandverband.

Deze post delen

Vandaag zowel alle luiers in de maten die ik nodig had gekocht bij de Lidl en de kruitvat, beide winkels hebben dus nu lege schappen. Het ergste vind ik dat ik niet meer de 8 pakken kon halen bij de Lidl en maar 3 bij de kruitvat.

Ongelofelijk werd het pas echt toen de kruitvat vertelde dat ze vrijdag pas nieuwe kregen...

Lidl vanmiddag, dat dan weer wel.

Deze post delen

Kleine aanvulling, de aanvulling van de voorraad van de Lidl, bestond uit houdt u vast allemaal..... 6 pakken luiers, nu hebben ze twee dagen geen luiers in de winkel. Opmerking van de kassa medewerker: maakt mij niet uit ik draag geen luiers. Dat mag ik hopen, hij was een jaar of dertig!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...