Ga naar inhoud
GENEGEERD

Grote run op benzine vanwege btw verhoging

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Volkskrant en andere media bericht over "Grote run op benzine voor btw-verhoging", aangezien het vandaag de laatste dag is om met 19% btw te tanken, m.a.w. morgen is tanken overal 2% hoger.

Ik ga zelf straks ook nog even tanken, ben benieuwd of het ook bij ons kleine onbemande pompje om de hoek ook opeens druk zal zijn. Jullie al wat van gemerkt?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind het wel leuk.

Om die twee procent maakt iedereen zich druk...

Echter de reeele inflatie die ruim boven de 10% zit, en de komende stijging van de voedsel prijzen daar hoor je weinig over.

Zodra de inflatie nog wat meer toeneemt dan wordt het echt merkbaar, ik denk dat nu al veel mensen aan het einde van de maand geld tekort hebben?

Nog een stapje erbij en er moeten minder leuke keuzes gemaakt gaan worden.

Als ik en mijn gezin het al merken dan zijn er toch echt al gezinnen waar het pijn moet doen...

Grt

Kans

Link naar reactie

Sinds wanneer moeten we voor lucht betalen? Wordt steeds gekker hier:(

Vroeger was dat gewoon onderdeel van de service. Net als toiletvoorzieningen.

Tegenwoordig moet je bij steeds meer plaatsen 50 cent betalen per plasbeurt. Meer dan een gulden om je behoefte te doen! En denk maar niet dat ze daarvoor de toiletten schoonhouden. :mad:

Het zijn allemaal kleine kostenverhoginkjes die uiteindelijk tot een forse aderlating leiden.

Link naar reactie

Ik ging tanken omdat ik vooral erg benieuwd wat of het druk zou zijn. Was wel iets drukker dan normaal op een zondagmiddag, maar verder niks geks.

Tegenwoordig moet je bij steeds meer plaatsen 50 cent betalen per plasbeurt.

Je ziet absoluut bijna overal de service verdwijnen die vroeger in de prijs verdisconteerd was. Mede doordat prijzen onder druk staan, door een maniakale drive naar meer efficiency (minder personeel voor zelfde hoeveelheid werk e.d.) Maar als ik erg nodig moet, ben ik zelfs nog bereid een tientje ervoor neer te leggen :) (al verwacht ik dan wel op zijn minst een schoon toilet, met voldoende pleepapier)

Link naar reactie

Ik vind het wel leuk.

Echter de reeele inflatie die ruim boven de 10% zit, en de komende stijging van de voedsel prijzen daar hoor je weinig over.

Zodra de inflatie nog wat meer toeneemt dan wordt het echt merkbaar, ik denk dat nu al veel mensen aan het einde van de maand geld tekort hebben?

Nog een stapje erbij en er moeten minder leuke keuzes gemaakt gaan worden.

Als ik en mijn gezin het al merken dan zijn er toch echt al gezinnen waar het pijn moet doen...

Grt

Kans

10%?! Optimist. Ik verwacht minimaal 3-5% meer prijsinflatie (gemiddeld) bij voedsel bovenop de inflatie die overal op heerst voor de komende 10 jaar. Ik verwacht dat volgend jaar de algehele inflatie neerkomt op 5-8%, waarbij voedsel en energie de grote drijfveren zijn en de rest valt als een baksteen. Huizen/huren worden goedkoper, alle niet essentiële dingen, zoals dure kleding, auto's, rommel uit vele winkels etc. Dit omdat salarissen stagneren (onder de inflatie blijven stijgen), de essentiële dingen duurder worden moet er ergens een compensatie komen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat huur tijdens de weimar hyperinflatie minder dan 2% bedroeg van het inkomen, nu is dat extreem, maar historisch gezien bedraagt de huur gemiddeld tussen de 15 en 20% van het inkomen. Gezien er ongeveer 1800 euro (modaal) wordt verdient per maand en de vrije sector pas begint bij 650 euro per maand, zit er ergens nog iets te hoog.

just my 2 cents.

Link naar reactie

10%?! Optimist. Ik verwacht minimaal 3-5% meer prijsinflatie (gemiddeld) bij voedsel bovenop de inflatie die overal op heerst voor de komende 10 jaar. Ik verwacht dat volgend jaar de algehele inflatie neerkomt op 5-8%, waarbij voedsel en energie de grote drijfveren zijn en de rest valt als een baksteen. Huizen/huren worden goedkoper, alle niet essentiële dingen, zoals dure kleding, auto's, rommel uit vele winkels etc. Dit omdat salarissen stagneren (onder de inflatie blijven stijgen), de essentiële dingen duurder worden moet er ergens een compensatie komen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat huur tijdens de weimar hyperinflatie minder dan 2% bedroeg van het inkomen, nu is dat extreem, maar historisch gezien bedraagt de huur gemiddeld tussen de 15 en 20% van het inkomen. Gezien er ongeveer 1800 euro (modaal) wordt verdient per maand en de vrije sector pas begint bij 650 euro per maand, zit er ergens nog iets te hoog.

just my 2 cents.

Mijn huur gaat al jaren netjes met de inflatie mee, ik verwacht dat dit de komende tijd netjes door blijft gaan...

Link naar reactie

Ik snap die run op benzine eigenlijk niet zo, gaan we werkelijk voor een paar cent extra inslaan?

Inflatie, deflatie. Ga er maar vanuit dat zaken als voedsel en energie duurder worden en zaken die veelal gekocht worden met geleend geld (huizen en auto's) al jaren aan deflatie onderhevig zijn. De prijzen van koophuizen zullen nog heel veel verder gaan dalen als gevolg van de economische ontwikkelingen.

Link naar reactie

Maar als ik erg nodig moet, ben ik zelfs nog bereid een tientje ervoor neer te leggen

Het is in de wet vastgelegd dat het VERBODEN IS om te MOETEN BETALEN VOOR TOILETGEBRUIK in openbare ruimtes. Daar vallen dus ook McD's, Texaco's, ziekenhuizen, stadhuis etc onder....dat je dus bij het uitgaan in het weekend wordt gesommeerd door een gorilla om even de toiletjuffrouw een euro te geven, is illegaal. Nou ben ik nuchter langs de snelweg altijd stukken stoerder en verklaar ik dat ik volgens de wet niet mag betalen, en in het weekend ben ik verstandig en een absoluut watje en geef de juffrouw lachend twee euro....

Link naar reactie

Het is in de wet vastgelegd dat het VERBODEN IS om te MOETEN BETALEN VOOR TOILETGEBRUIK in openbare ruimtes. Daar vallen dus ook McD's, Texaco's, ziekenhuizen, stadhuis etc onder....dat je dus bij het uitgaan in het weekend wordt gesommeerd door een gorilla om even de toiletjuffrouw een euro te geven, is illegaal. Nou ben ik nuchter langs de snelweg altijd stukken stoerder en verklaar ik dat ik volgens de wet niet mag betalen, en in het weekend ben ik verstandig en een absoluut watje en geef de juffrouw lachend twee euro....

Een onderneming is een private partij en daar is niets openbaars aan. De toiletten op straat zijn ten alle tijden gratis.

Link naar reactie

Een onderneming is een private partij en daar is niets openbaars aan.

Dacht ik ook. Toch dacht de rechter dat het niet correct is om mensen die moeten plassen, er verplicht geld voor te laten betalen. De meeste auto's zijn namelijk niet uitgerust met een toilet, was de redenering. Derhalve fungeren benzinestations en wegrestaurants als openbare gelegenheden. Nou weer snel terug naar prepper verhalen.

Link naar reactie

daarom hebben meer en meer tankstations het duitse systeem, feitelijk betaal je niks want je krijgt een waardebon terug

ben laatst sinds een tijdje weer in belgie geweest, echt waar BELGEN SCHAAM JE!!! die plee's bij tankstations binnen zijn nog erger als die WC's langs de duitse snelweg (die los op parkeerplaatsen staan)

toch vind ik het vreemd dat je als prive partij iemand naar de wc moet laten gaan voor niks, door dit gezeik gaan ze gewoon wc's sluiten op sommige plekken

Link naar reactie

Dacht ik ook. Toch dacht de rechter dat het niet correct is om mensen die moeten plassen, er verplicht geld voor te laten betalen. De meeste auto's zijn namelijk niet uitgerust met een toilet, was de redenering. Derhalve fungeren benzinestations en wegrestaurants als openbare gelegenheden. Nou weer snel terug naar prepper verhalen.

De marktwerking komt altijd bovendrijven. Private partijen verzinnen coupons etc. om er maar omheen te werken. Kijk maar naar Griekenland, ze proberen altijd de belastingen te ontwijken/ontduiken. Of nog recenter de Iraanse overheid die de prijs van geld bepaald, maar de zwarte markt een andere waarde aanhoudt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...