Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Oeps ! Whats next?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor de mensen die Lucifer's Hammer van Niven en Pournelle nog steeds niet hebben gelezen, nu mee beginnen, als die komeet van Chinaka dan botst, weet je tenminste wat je kunt verwachten....ik ben alvast een stuk banger dan toen ik dit nieuwtje nog niet wist, vijf minuten geleden.

beangstigend, wat gebeurd er als dat ding echt de zon in vliegt??? hoe reageert de zon op zoiets?

The comet, discovered by astronomers using the International Scientific Optical Network telescope in Russia, will pass within two million miles of the sun's surface - making it s 'sun-grazing' comet.

http://www.astronomynow.com/news/n1209/25comet/

Magnitude -16 !!! now we are talking .....

Ik hoop maar dat het uitkomt, te vaak eindigen zulke voorspellingen in een enorme teleurstelling.

Maar als dit gebeurt, dan heb je echt iets om je kleinkinderen te vertellen!

Over de betekenis voor aarde of zon, nihil. zero. nada. noppes, geen.

Waarschijnlijk kruist hij niet eens de baan van de aarde, dus zelfs geen kans op geheimzinnige gassen of zo.

Maar spectaculair zou het wel zijn.

Kan nauwelijks wachten.....

toch blijf ik het verontrustend vinden. ik heb nu meerdere scenario's gelezen, maar de scenario's die ik me nu bedenk lees ik nergens. je leest alleen de positieve dingen.

Kijk ik heb geen hoge opleiding gehad ofzo, dus ik bedenk alleen de simpele dingen en ik weet ook niet hoe de wetenschap exact werkt.

Bijvoorbeeld: De komeet gaat zoals verwacht om de zon heen en het krijgt door de aantrekkingskracht van de zon een katapult effect.

ik heb geleerd dat een grote massa zoals de zon, de maan of een grote komeet zwaartekracht uitoefend, voorbeeld : eb en vloed. Als de komeet zo dicht langs de zon gaat heeft dat dan geen effect op de bewegende massa van de zon???

Volgens NASA is de solar aktiviteit rond mei 2013 op het hoogst, ik ga ervan uit dat het daarna langzaam zal afzwakken, maar zal de zwaartekracht van de komeet en de zon geen invloed hebben op de zon? aangezien ze beiden een magnetischveld hebben, je kan het vergelijken met 2 magneten, de 1 kan de ander weg duwen of aantrekken. Het zou de solar aktiviteit dan toch weer kunnen verhogen of zelfs door de uitstotende gassen van de komeet een gigantische solarflame veroorzaken.

Andere scenario : de Komeet valt uit elkaar nog voor dat het de zon bereikt.

Dit is voor mij een nog veel erger scenario, want tot nu toe heb ik nergens gelezen hoe groot de komeet is. Maar als hij inderdaad met het blote ook zichtbaar zal zijn, dan moet het wel een verdomd groot ding zijn. maar wat als het opbreekt voor het bij de zon is?? het komt behoorlijk dicht bij ons planeetje. Zouden er geen afgebroken delen onze kant op kunnen komen?? het hoeft tenslotte niet een aarde vernietigend deel te zijn, maar je hebt geen extreem groot stuk nodig om een einde te maken aan het leven zoals wij het kennen. kijk na het uitsterven van de dinosaurus en de ijstijd. Als het in een oceaan zou landen dan zou het nog steeds miljoenen mensen doden en dan heb ik het nog niet eens over de miljoenen die zullen verhongeren of die door ziektes sterven.

Scenario 3: de komeet raakt de zon

oke, volgens sommige preppers zou het niets uitmaken. Een vlieg op een autoruit zegt men. nou even rekening houden dat de zon een vloeibare massa is zal ik het iets veranderen: het is alsof je een steen in een grote vijver gooit. Toch?? nou, ik weet dat als je een steen in een vijver gooit dat er zowiezo veel water eruit komt door de impact. ondanks dat er verder alleen rimpels over de vijver te zien zijn. iedere slimmerik weet dat als er iets in het water valt met een redelijke massa en snelheid dat je beter een stapje achteruit kan doen omdat je anders nat wordt. helaas kan de aarde geen stapje achteruit doen. Wat dan???

Jah, ik weet ik ben een doomdenker, maar toch, je kan niet alles door een roze bril bekijken.

Wat je je bij dit hele verhaal moet afvragen is " Waar blijft superieur NASA ?" Oh wacht even ze maken het zoveelste t'is een vuile sneeuwbal of iets dergelijks verhaaltje op haha.

Ik zou hier dieper kunnen op in gaan maar er is een Meneer op deze aarde waar ik een ongelooflijk respect voor heb ( Al was het maar omdat hij weigert naar de pijpen van Nasa te dansen ) en die dat veel beter dan ik kan uitleggen, hoe ons sterrenstelsel in elkaar zit, wat er om ons heen gebeurt en wat ons te wachten staat.

Damens en Heren ik stel jullie voor James M. McCanney : http://www.jmccanneyscience.com/ Wat je zal opvallen bij deze man is dat je hem bijna hoort nadenken over hoe hij bepaalde dingen moet uitleggen zodat ze begrijpelijk worden. Met andere woorden geen media geil mens. Geen voorgekauwde nonsens. Hij weigert ook elke vorm van media waarbij hij niet zijn volledige zeg mag doen. Dat zegt genoeg denk ik.

Note: Luister naar zijn radio uitzendingen.

Groetjes Chinaka

@ Chinaka: je gaat mensen toch niet mediageil noemen omdat ze iets in hun eigen vakjargon uitleggen hoop ik^^

In bepaalde vakken zit nu eenmaal veel vakjargon en aangezien je dat gewend bent, denk je er niet altijd bij na dat je iets zegt dat de rest niet goed begrijpt. Daarbij, iets uitleggen is een gave, dat kan je bvb al zien bij het onderling verschil tss leerkrachten, maar het is niet omdat ze het niet goed kunnen uitleggen dat wat ze vertellen bs is.

goh, nu is iedereen stil hahaha

Ik ban altijd al geïnterreseerd geweest in astronomie, en heb ook menig uurtje achter een telescoop verbracht.

De komeet heeft echt, gegarandeerd, absolut, GEEN invloed op de aarde of zon. Noppes.

Behalve dan dat er natuurlijk weer allerlij doomsday cults gaan ontstaan. Er mensen met hun koffer gaan klaarzitten om op het ruimtevaartuig te stappen dat achter de komeet aankomt etc. :)

Wat je je bij dit hele verhaal moet afvragen is " Waar blijft superieur NASA ?" Oh wacht even ze maken het zoveelste t'is een vuile sneeuwbal of iets dergelijks verhaaltje op haha.

Ik zou hier dieper kunnen op in gaan maar er is een Meneer op deze aarde waar ik een ongelooflijk respect voor heb ( Al was het maar omdat hij weigert naar de pijpen van Nasa te dansen ) en die dat veel beter dan ik kan uitleggen, hoe ons sterrenstelsel in elkaar zit, wat er om ons heen gebeurt en wat ons te wachten staat.

Damens en Heren ik stel jullie voor James M. McCanney : http://www.jmccanneyscience.com/ Wat je zal opvallen bij deze man is dat je hem bijna hoort nadenken over hoe hij bepaalde dingen moet uitleggen zodat ze begrijpelijk worden. Met andere woorden geen media geil mens. Geen voorgekauwde nonsens. Hij weigert ook elke vorm van media waarbij hij niet zijn volledige zeg mag doen. Dat zegt genoeg denk ik.

Note: Luister naar zijn radio uitzendingen.

Groetjes Chinaka

Ik ben waarschijnlijk ook lid van de media? :)

Dit schrijft die gast: "1) this comet will come close to Mars ... VERY CLOSE ... and there are a number of scenarios depending on the mass of this comet which could rival little mars and could cause changes in both comet and mars orbit "

Sorry Chinaka, this guy is a nutjob.

De massa van de komeet is veel te klein om een meetbare invloed op de baan van mars te hebben. De kleinste afstand tussen mars en komeet wordt op 6,5 miljoen KM geschat. Ter vergelijking, de afstand aarde maan is 384.000 kilometer. Als je dat "VERY CLOSE" noemt, dan heb je een agenda.

Ik ben waarschijnlijk ook lid van de media? :)

Dit schrijft die gast: "1) this comet will come close to Mars ... VERY CLOSE ... and there are a number of scenarios depending on the mass of this comet which could rival little mars and could cause changes in both comet and mars orbit "

Sorry Chinaka, this guy is a nutjob.

De massa van de komeet is veel te klein om een meetbare invloed op de baan van mars te hebben. De kleinste afstand tussen mars en komeet wordt op 6,5 miljoen KM geschat. Ter vergelijking, de afstand aarde maan is 384.000 kilometer. Als je dat "VERY CLOSE" noemt, dan heb je een agenda.

http://www.space.com/17762-newfound-comet-dazzling-2013-display-c2012s1.html Tja VERY CLOSE, very near het zijn woorden waar je verschillende waardes kan op toepassen. Maar om iemand een nutjob te noemen omdat hij verder wil kijken dat is hmm raar. Je lijkt wel een van die weerbericht mensen, storm na storm raast erover ons landje en als verklaring krijg je "Dat is normaal" Twee weken later We zullen er moeten aan wennen. Hahaha Hij stelt het ook in vraag, maar daar lees jij waarschijnlijk over. Jij hebt al bepaald dat de massa van ISON veel te klein is om invloed te kunnen hebben op het sterrenstelsel waarin wij ons bevinden. We lijken ons weer in een tijdperk te bevinden waarin het nu niet meer gaat om is de aarde plat of rond.

Weet ge wat OBL als er niks gebeurt wees blij moest er toch een bepaalde abnormaliteit zijn laat het me weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...