Ga naar inhoud
GENEGEERD

NAP Nieuws zoekt een prepper in Amsterdam voor item over The Last Of US


Gast Jay Jay

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Voor NAP nieuws maken wij een item over de nieuwe HBO serie The Last Of Us, waarin een schimmelinfectie – cordyceps, bekend als het zombie virus bij mieren – het brein van de mensheid overneemt en een pandemie veroorzaakt.

In het item hebben we een interview met een epidemioloog over hoe realiseerbaar zo’n infectie is voor de mensheid en hoe snel het zich zou kunnen verspreiden in een stad als Amsterdam. Verder wordt het aangevuld met een echte seriekenner die ons wat meer kan vertellen over het genre en de serie zelf. 

 

Wij hopen dat wij via jullie nog een interview kunnen regelen met een echte prepper in Amsterdam, die ons kan uitleggen en laten zien hoe hij/zij zich voorbereidt op een mogelijke epidemie, rampen of in het ergste geval: een apocalyps. Kan iemand ons hiermee helpen?

 

Alvast bedankt!  

 

Met vriendelijke groet,

NAP

Redactiemail: napnieuws@gmail.com

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Beste... ?? 

Wie is we? Je zegt voor HBO een serie te maken. Helaas noem je nergens je eigen naam. Veel preppers zijn op hun anonimiteit gesteld, echter om deze over de streep te krijgen, is het wel handig om zelf niet anoniem zo'n oproep te doen.

Heb je verder ook dit al gelezen? https://forum.preppers.nl/topic/14617-oproep-plaatsen-lees-dit-eerst/ Ik neem aan dat er meer te vertellen is over het hoe, wat en waarom.

Verder wil ik je ook nog adviseren om eventueel een oproep te doen op de Facebookgroep Preppers Nederland (in overleg met het beheer)

Ik wens je veel succes!

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zombies? Werkelijk? Leuk als entertainment, verder compleet onrealistisch, geen enkele serieuze prepper is gek genoeg om zich compleet belachelijk te maken door op radio/tv over zombies te gaan praten en zijn/haar preps te laten zien. Dat is een grote uitnodiging voor de hele buurt om in geval van rampen bij hem/haar langs te komen...

 

Verder, wat het scenario betreft (zombies in de grote stad): Gecondoleerd, jullie gaan allemaal dood. Een serieuze pandemie/apocalypse overleven in een grote stad, is simpelweg onmogelijk.

 

Steden zijn zo extreem afhankelijk van een hoop technologie, als de stroom langer dan een paar dagen uitvalt, gaan steden compleet kapot.

 

Geen stroom -> Geen water en gas (want pompen doen 't niet meer), na enkele uren geen telefonie, geen internet, geen radio/tv, geen informatievoorziening.

Geen water -> Rioolsysteem loopt vast (geen perspompen, geen water) -> Mensen gaan op straat/in de bosjes piesen/poepen.

Geen stroom -> Geen brandstof (pompstations werken niet zonder stroom) -> Transport valt stil, bevoorrading valt stil, afval wordt niet meer opgehaald, hulpdiensten niet beschikbaar.

Geen warmte, geen water, hygiene die binnen enkele dagen 100en jaren terug in de tijd gaat -> Ratten -> Explosieve Pest-uitbraak.

Geen voedsel (supermarkten zijn binnen enkele uren compleet geplunderd als 't echt fout gaat en opnieuw bevoorraden gebeurt in dit scenario niet meer).

 

Conclusie: Compleet kansloos.

 

In een serieuze crisis is een stad de laatste plek waar je wil zijn, als je een kans wil maken.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2023 om 10:58, Gast Jay Jay zei:

Wij hopen dat wij via jullie nog een interview kunnen regelen met een echte prepper in Amsterdam, die ons kan uitleggen en laten zien hoe hij/zij zich voorbereidt op een mogelijke epidemie, rampen of in het ergste geval: een apocalyps. Kan iemand ons hiermee helpen?

 

Alvast bedankt!  

 

Awel,met de uitleg hierboven^^ van @Enki heb je wellicht heel geen interview, serie en/of epidemioloog meer nodig.

 

Zijn realistische uitleg zou al duidelijk genoeg kunnen zijn:

de meeste preppers zijn nl realisten en hebben niet zoveel met SF.

 

Media-aandacht voor preppers zou zich beter op de realiteit kunnen richten en het preppen positief belichten ipv mensen te vragen zich als vermaak te laten dienen.

 

Voor het overige ,veel succes met het programma....

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2023 om 15:14, mevr.Grijpstra zei:

...

de meeste preppers zijn nl realisten en hebben niet zoveel met SF.

 

...

Spreek voor jezelf... :classic_tongue: Ik kijk heel graag SF en Last of us 1 en 2 zijn hier ook al uit gespeeld... Maareh... geen zomby-preps hier. :classic_wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Red zei:

Spreek voor jezelf... :classic_tongue: Ik kijk heel graag SF en Last of us 1 en 2 zijn hier ook al uit gespeeld... Maareh... geen zomby-preps hier. :classic_wink:

 

Er zit gelukkig ook nog altijd een enorm groot verschil tussen SF fan zijn en daadwerkelijk preppen voor zombies en dat soort ongein 😛

Ik ben ook groot Sci-Fi fan en ook kijk ik graag naar lekker hersenloze zombie-films/series, maar ik heb alles bij elkaar 0 minuten aan zombie-preppen gedaan :p

 

Ok fine, m'n bunker is redelijk zombie-proof, tenzij we van die Resident Evil super zombies krijgen, dan weet ik 't ook niet meer, maar in dat geval hoeft 't van mij ook allemaal niet meer zo nodig :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 19-1-2023 om 11:52, Enki zei:

Zombies? Werkelijk? Leuk als entertainment, verder compleet onrealistisch, geen enkele serieuze prepper is gek genoeg om zich compleet belachelijk te maken door op radio/tv over zombies te gaan praten en zijn/haar preps te laten zien. Dat is een grote uitnodiging voor de hele buurt om in geval van rampen bij hem/haar langs te komen...

 

Verder, wat het scenario betreft (zombies in de grote stad): Gecondoleerd, jullie gaan allemaal dood. Een serieuze pandemie/apocalypse overleven in een grote stad, is simpelweg onmogelijk.

 

Steden zijn zo extreem afhankelijk van een hoop technologie, als de stroom langer dan een paar dagen uitvalt, gaan steden compleet kapot.

 

Geen stroom -> Geen water en gas (want pompen doen 't niet meer), na enkele uren geen telefonie, geen internet, geen radio/tv, geen informatievoorziening.

Geen water -> Rioolsysteem loopt vast (geen perspompen, geen water) -> Mensen gaan op straat/in de bosjes piesen/poepen.

Geen stroom -> Geen brandstof (pompstations werken niet zonder stroom) -> Transport valt stil, bevoorrading valt stil, afval wordt niet meer opgehaald, hulpdiensten niet beschikbaar.

Geen warmte, geen water, hygiene die binnen enkele dagen 100en jaren terug in de tijd gaat -> Ratten -> Explosieve Pest-uitbraak.

Geen voedsel (supermarkten zijn binnen enkele uren compleet geplunderd als 't echt fout gaat en opnieuw bevoorraden gebeurt in dit scenario niet meer).

 

Conclusie: Compleet kansloos.

 

In een serieuze crisis is een stad de laatste plek waar je wil zijn, als je een kans wil maken.

In de stad kun je volgens mij, als je redelijk voorbereid bent net zo goed (of slecht) overleven als op het platteland. Wat denk je dat er gebeurt als de door jou geschetste situaties ontstaan? Dan vluchten de stedelingen de stad uit en worden de dorpen geplunderd. de dorpelingen en boeren zullen goed bewapend moeten zijn om daar weerstand tegen te bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat in een dicht bevolkt land als NL ook het platteland een groot probleem heeft door alle stedelingen die de stad ontvluchten. Maar midden in een oorlogsgebied zitten (stad) en aan de rand zitten zijn wel verschillende scenario's. Daarbij wil je zo ver mogelijk van grote steden af zitten als mogelijk, maar er is geen "ver genoeg" in NL. We hebben geen echte wilde out-back waar je lekker kunt onderduiken.   

Je beste prep (naast de basisbenodigheden) is kijken hoe je kunt voorkomen dat je onder de voet gelopen wordt en samenwerking met buren, vrienden of like-minded is je grootste kracht.    

Maar ben benieuwd of ze een prepper hebben gevonden. Een prepper in een stad kan juist ook preppen om zo snel mogelijk veilig uit de stad te komen. Niet alles is Bug-In. Het is juist heel goed om te preppen op bug-out. In grote steden zijn er legio scenario's te verzinnen waarbij het verstandig is om voor bereid te zijn op  een korte bug-in of snelle bug-out. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2023 om 10:52, Red zei:

Ik denk dat in een dicht bevolkt land als NL ook het platteland een groot probleem heeft door alle stedelingen die de stad ontvluchten. Maar midden in een oorlogsgebied zitten (stad) en aan de rand zitten zijn wel verschillende scenario's. Daarbij wil je zo ver mogelijk van grote steden af zitten als mogelijk, maar er is geen "ver genoeg" in NL. We hebben geen echte wilde out-back waar je lekker kunt onderduiken.   

Je beste prep (naast de basisbenodigheden) is kijken hoe je kunt voorkomen dat je onder de voet gelopen wordt en samenwerking met buren, vrienden of like-minded is je grootste kracht.    

Maar ben benieuwd of ze een prepper hebben gevonden. Een prepper in een stad kan juist ook preppen om zo snel mogelijk veilig uit de stad te komen. Niet alles is Bug-In. Het is juist heel goed om te preppen op bug-out. In grote steden zijn er legio scenario's te verzinnen waarbij het verstandig is om voor bereid te zijn op  een korte bug-in of snelle bug-out. 

Samenwerking met je buren is inderdaad van belang, maar wat als de buren je voedselvoorraad willen bemachtigen? Het is afhankelijk van de omstandigheden. In je huis/woning ben je redelijk veilig als de straten onveilig zijn, maar als je voorraden opraken zul je er toch uit moeten. Dan is misschien snel de stad uitkomen met een slim samengestelde rugzak beter dan in de stad blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AyoV wat ik zeg, je zult voor meerdere scenario's moeten preppen en kunnen inschatten wanneer het verstandig is te gaan lopen. Maar dat hoeft echt niet in alle gevallen. Je kunt ook prima samenwerken zonder te vertellen wat je inventaris is. En het is natuurlijk nog belangrijker om in te schatten wie je met welke info (in een SHTF-situatie) kunt vertrouwen, of überhaupt leren inschatten in hoeverre mensen betrouwbaar zijn. En het zal ook veel van je eigen houding afhangen. Als je jezelf als een loner opstelt die heel erg intern gefocust is, zal men zich "sneller" tegen je keren, dan als je je open opstelt (waarbij je niet gelijk iedereen in je voorraad laat duiken) 

Maar alles hangt natuurlijk af van de situatie, maar zeg nu zelf, als mensen 2 weken niks te eten hebben, mag ik hopen dat de verstandige niet met vreemden in een flatje zit, maar allang weg is. Dan wil je s.w.s. niet in een grote stad zitten. Maar in een wijk, waar je al snel als buurt het kunt organiseren met moestuinen, georganiseerde voedselvoorziening ect, zit je echt wel beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...