Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Experts: Maya's profeteerden, maar niet einde van de wereld

Recommended Posts

furmvs%5B1%5D.gif

Een ontmoeting van Archeologen, antropologen en andere experts in Merida (Mexico) heeft gelijk tot bovenstaande uitspraak. Er is nooit sprake geweest van een TEOTWAWKI volgens de Maya voorspellingen.

“De Maya’s deden geen fatalistische voorspellingen, maar voorzagen eerder gebeurtenissen die zich in de toekomst zouden kunnen herhalen,” aldus Barrera van het Nationaal Instituut voor Antropologie en Geschiedenis.

Bron

Een interessant artikel op een twijfelachtige site. http://www.niburu.nl. Ik kijk zelf redelijk vaak op deze site, maar haal daar enkel het nieuws af wat mij interessant lijkt. De rest vind ik zweverige onzin en zo ook de filmpjes van deze site.

Ik sta echt wel open voor meerdere perspectieven hoor, daar ligt het niet aan, maar ik blijf ook diezelfde Nederlandse nuchtere jongen die, volgens eigen zeggen, zijn beide benen nog op de grond heeft.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

er zijn zelfs verschillende verhalen onder de experts, blijkt wel weer. hihihi

het maakt volgens mij niet uit wat iemand gelooft of wil geloven, welk antwoord je ook zoekt ze zijn op internet allemaal te vinden. of het nauw links om of rechts om is of weer iets totaal afwijkends, er zijn duizende mensen die alle opties bevestiggen en ontkrachten.

heb je "niburu" wel eens ge googeld, heb zelf eens vernomen dat Niburu een planeet is die we rond deze tijd weer in ons zonne stelsel kunnen verwachten. er wordt zelfs gezegt dat het de thuis planeet van de Iluminatie is, de macht die achter de schermen de wereld regeert.

(of geloven wij nog steeds dat iemand die voor een periode van 4 jaar gekozen wordt als president van de usa, alle touwtjes in handen heeft.)hihihi

te laat naar bed, en veel te vroeg wakker, tv maar aangezet en zag een docu op NGC over de Mayan Profecy 2012.

Dit is onlangs nog besproken door iemand op dit forum. zag er hoopgevend uit, maar het was telkens 0 op rekest. as usual. De insteek is leuk, maar de uitwerking loopt altijd op niets uit.

2012 is gewoon een belangrijk jaar. en dat merk je aan alle kanten. En wat ik ook een mooi gezegde vond:

doordat 2012 zo gehyped wordt, zijn veel mensen zich bewuster geworden van het feit dat het niet langer kan zo. Dat is in mijn ogen al een doel op zich, en dat lijkt te werken.

• 1 month later...

Alles kan. Zoals elke dag wel iets kan gebeuren. Alhoewel ik niet (wil) geloof dat het einde van de wereld zal plaatsvinden,zou er wel iets kunnen gebeuren op die datum. Maar zoals ik al zei, dat kan elke dag wel...

Ik heb wel respect voor het cultuur zoals ze leefden en wat veel mensen niet begrijpen is dat ze bedoelden dat we een nieuw tijdperk inluiden en niet het einde van de wereld.

21 december zitten we 3 dagen in niemandsland de overgang naar het nieuwe tijdperk.

Er zit wel waarheid in vind ik aangezien we dus in een nieuw tijdperk komen moet het oude worden opgeruimt en dat is nu al aardig op gang,dat gebeurt niet op 1 dag maar strekt zich uit uit over onbepaalde tijd mede doordat ons bewustzijn verandert, mijn respect voor de maya's ongeacht wat mensen er over zeggen.(verdiep erin en luister niet naar wat de westerse media/mensen ervan gemaakt hebben).

Ik heb wel eens begrepen dat onze moderne geleerden de codexen van de Maya's verkeerd geïnterpeteerd hebben en dat de datum al niet klopt. Zowieso moet het er al een dag minstens naast zitten vanwege precisie, denk ik zelf.

Ik ben geïnteresseerd in oude beschavingen, vooral die van Egypte. Ik ben zowel naar Mexico als Egypte geweest voor de piramides omdat ik antwoord wilde op mijn vraag hoe het komt dat er piramides staan verspreid over de wereld terwijl deze culturen geen contact met elkaar konden hebben. Antwoord gevonden inmiddels maar dat is weer een ander verhaal.

De Maya's hebben wel de ondergang van hun eigen beschaving goed voorspeld, dat staat in de codexen. De Spanjaarden hebben ze verslagen.

De Maya's wisten net als de Egyptenaren niet van het fenomeen van precisie (het feit dat de aarde over een lange periode zich iets kantelt, maar een graad ofzo maar dat geeft wel afwijkingen in bijvoorbeeld de dagen dat bepaalde fenomenen zich voordoen), daarom is de voorspelling dus al een dag, eerr. even denken, een dag te vroeg, minimaal.

Verder heb ik veel respect en eerbied voor de beschaving van de Maya's en hun wijsheid en kennis maar ze geloofden ook in een aantal dingen waarmee ze er behoorlijk naast zaten. Dat het bijvoorbeeld nodig was op geregeld een stapel mensen te vermoorden (die dat nog een eer vonden) bovenaan een piramide en vervolgens van de trappen af te gooien zodat er goed veel bloed vloeiden, allemaal om de goden te behagen. (Hun god had de mens geschapen uit zijn eigen bloed en kreeg zo geregeld "een bloedtransfusie").

Er is ook een hardnekkig verhaal dat de Maya's een afbeelding hebben gemaakt van een mens met een helm op; dat zou ofwel verwijzen naar de Atlantis theorie ofwel de toekomst. Ik heb het betreffende kunststukje na veel vragen mogen bewonderen, je moet op je kop gaan hangen en een fikse zonnesteek hebben voor je het ziet.

Blijft het feit dat ze wel de ondergang van de Maya-maatschappij goed hebben voorspeld; ik denk en hoop zelf dat dat gaat gebeuren in december; dat we naar een andere maatschappij gaan. Een ander (beter) financieel systeem, een beter sociaal systeem. Het huidige systeem is niet meer houdbaar, we maken onszelf kapot. Ik denk dat, als er al iets gaat gebeuren, er iets kleins gaat gebeuren in december, een besluit, een nieuwe wet, een actie van een iemand of een paar personen die vervolgens in de loop van de tijd verdere navolging/ gevolgen krijgt (een soort butterfly-effect).

• Leuk 1
Gast Richard Friesland

Ik denk dat de maya's meer wisten dan dat we tegenwoordig met computer kunnen bedenken, of ze gelijk hebben weet ik niet maar ik denk dat de maya's niet het eind van de wereld berekent hebben maar het einde an een cyclus en wat dat inhoud zullen we wel een keer zien

Hebben jullie het idee dat 21 december werkelijk iets gebeurt? Of is dit weer een dag als alle anderen?

BP

Geloof mij maar, er gebeurt helemaal niks behalve dat er weer mensen komen met een nieuwe toekomstvoorspelling waar niemand wat mee kan.

Respect voor de Maya's en Nostradamus maar 22 december is er gewoon weer een nieuwe aflevering van Goede Tijden, Slecht Tijden. ( helaas )

Gast Bunkerprepper

GTST? Nee toch? Dan toch liever het einde wereld! ;-)

Bunkerprepper

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.

Methods are many, principles are few;

Methods always change, priciples never do.

Ff voor mijn gedachtengang.

Stel het gebeurt echt, de maya's hebben gelijk en alles valt op zijn plaats. De aarde staat in een rechte lijn met weet ik veel wat en er begint een nieuwe cyclus. Door dat de aarde op 1 lijn staat met de rest stopt de aarde met draaien en gaat vervolgens anders om draaien. ( als het goed is is dat een korte samenvatting van wat ik gelezen heb.) Nou mijn ding. Er is zoiets als zwaartekracht op deze aardkloot. Zwaartekracht ontstaat naar mijn inzien door het draaien van de aarde. Een soort centrifugale kracht. (correct me if I'm wrong) Nou was ik niet echt een ster in natuurkunde op school (5,4 gem. helaas) Maar als die aardkloot van ons stopt met draaien dan is het toch zo dat we dan gaan zweven?

Dat lijkt me dan wel weer gaaf om me te maken. Maar de klap zal wel pijn doen als de aarde weer gaat draaien dan vallen we allemaal te pletter.

Die Maya's konden helemaal nix. Moeilijke berekeningen maken Prachtige piramides bouwen en het einde der tijden voorspellen. ja ja. en ondertussen offerden ze mensen en jaagden met pijl en boog. eea strookt totaal niet met elkaar. Zal die kalender ook wel lniet kloppen

Ff voor mijn gedachtengang.

Stel het gebeurt echt, de maya's hebben gelijk en alles valt op zijn plaats. De aarde staat in een rechte lijn met weet ik veel wat en er begint een nieuwe cyclus. Door dat de aarde op 1 lijn staat met de rest stopt de aarde met draaien en gaat vervolgens anders om draaien. ( als het goed is is dat een korte samenvatting van wat ik gelezen heb.) Nou mijn ding. Er is zoiets als zwaartekracht op deze aardkloot. Zwaartekracht ontstaat naar mijn inzien door het draaien van de aarde. Een soort centrifugale kracht. (correct me if I'm wrong) Nou was ik niet echt een ster in natuurkunde op school (5,4 gem. helaas) Maar als die aardkloot van ons stopt met draaien dan is het toch zo dat we dan gaan zweven?

Dat lijkt me dan wel weer gaaf om me te maken. Maar de klap zal wel pijn doen als de aarde weer gaat draaien dan vallen we allemaal te pletter.

Zwaartekracht ontstaat niet door het draaien van de aarde (kan wel kunstmatig opgewekt worden door draaien van bvb een ruimtestation), maar door de massa van de aarde ;)

Waar jij het wss over hebt is een poleshift, dit zou in het verleden al zijn voor gekomen en idd voor de mens een behoorlijk probleempje kunnen zijn.

Niets geeft echter aan dat dit nu zou gebeuren.

Over de Maya's hun voorspellingen in het algemeen: ik geloof daar eigenlijk geheel niets van :)

met veel dingen waren de maya's hun tijd ver vooruit. de maya's wisten meer over de sterren dan dat de gemiddelde prepper hier denk ik (ik kan je net de grote beer en orion aanwijzen...) of er wat gaat gebeuren? ik denk het niet. mijn kalendel van de chinees gaat namelijk tot 2022... als iemand in de toekomst die kalendel vind dan denken ze ook dat we het einde der tijden voorspelden. want wij zijn onze tijd zo ver vooruit... en toch slachten we elkaar af, worden kinderen verkocht en bejaarden beroofd...

Zwaartekracht ontstaat niet door het draaien van de aarde (kan wel kunstmatig opgewekt worden door draaien van bvb een ruimtestation), maar door de massa van de aarde ;)

Weer wat geleerd

Over de Maya's hun voorspellingen in het algemeen: ik geloof daar eigenlijk geheel niets van :)

dat was ook mijn insteek. Maar toch houd het me wel een beetje bezig. :o

furmvs%5B1%5D.gif

“De Maya’s deden geen fatalistische voorspellingen, maar voorzagen eerder gebeurtenissen die zich in de toekomst zouden kunnen herhalen,” aldus Barrera van het Nationaal .

Dat is ook niet echt geruststellend.

Er zijn in het verleden wel vaker heftige veranderingen op aarde geweest die ik liever niet wil meemaken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...