Ga naar inhoud
GENEGEERD

Flesjes water houdbaarheid


Nicole 30

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo Nicole, en welkom op het forum!

 

Flesjes water zijn een interessante vraag, want water zelf gaat eigenlijk nooit over de datum. Daarom zijn glazen flesjes water voor eeuwig houdbaar wanneer goed opgeborgen en ongeopend weggestopt. Let wel op dat glas makkelijk breekt, en de meeste doppen het ook na enige tijd gaan begeven als er te veel vocht in de lucht hangt.

Plastic flesjes water hebben het probleem dat het water wel goed blijft, maar de plastic fles zelf uit elkaar valt. Dit zorgt ervoor dat er verontreiniging en microplastic in het water gaat zitten, dat niet echt gezond is voor je. 

Pakken water van bijvoorbeeld Barleduc zijn ook zeer lang houdbaar, en met de binnenkant van mylar blijven die ook best lang goed. Maar na enige tijd valt dit ook uit elkaar helaas.

Bij alle geldt wel: Als je de ruimte hebt en ze staan niet in de weg, hou ze dan apart. Als het een keer echt fout gaat is het altijd fijn om tenminste water te hebben waarvan je niet direct ziektes krijgt, ook al zit het vol met plastic, en de houdbaarheid van de meeste flessen is zeer conservatief geschat. De daadwerkelijke t.h.t. zou wel eens 3 tot 5 keer zo lang zijn. Ik heb zonder het te weten al enkele keren water uit een Barleduc pak gedronken dat blijkbaar al 7 jaar geleden was gekocht, en geen klachten ervaren.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel wat jaartjes @Nicole 30 vooral als je ze in het donker en koel bewaard.

 

Maar als je een goed filter hebt, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Want met een goede filter kan je natuurwater waar goed wat gezond leven in zit uitstekend tot goed drinkwater filteren.

Of in landen waar de bewoners water uit een bron halen als nog filteren tot uitstekend drinkwater, wij hebben dat in Spanje gedaan, en mijn maatje kon het heel goed verdragen, als er maar iets mis is met water, krijgt zij er onmiddellijk last van zoals leiding water, wat ik dagelijks voor haar filter, zowel als drinkwater als voor het koken.

Plus we hebben de filter er allang weer uit gespaard, waar de bar-le-duc 2L pakken eerst €0,49 kosten zitten ze nu al dik boven de  €1,-.

Dagelijks besparen we daar mee ook nog eens ruim €3,- tot €5,- mee, en de zekerheid overal water te kunnen filteren zonder liters mee hoeven de dragen in een rugzak, of mee te nemen in ons camper.

We hoop daar voor nog eens aan iets te komen wat water uit de atmosfeer kan onttrekken, en niet te groot is.

 

Ik heet je ook welkom, geniet van de jaren opgebouwde kennis van het forum.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2023 om 07:25, Tharifas zei:

Hallo Nicole, en welkom op het forum!

 

Flesjes water zijn een interessante vraag, want water zelf gaat eigenlijk nooit over de datum. Daarom zijn glazen flesjes water voor eeuwig houdbaar wanneer goed opgeborgen en ongeopend weggestopt. Let wel op dat glas makkelijk breekt, en de meeste doppen het ook na enige tijd gaan begeven als er te veel vocht in de lucht hangt.

Plastic flesjes water hebben het probleem dat het water wel goed blijft, maar de plastic fles zelf uit elkaar valt. Dit zorgt ervoor dat er verontreiniging en microplastic in het water gaat zitten, dat niet echt gezond is voor je. 

Pakken water van bijvoorbeeld Barleduc zijn ook zeer lang houdbaar, en met de binnenkant van mylar blijven die ook best lang goed. Maar na enige tijd valt dit ook uit elkaar helaas.

Bij alle geldt wel: Als je de ruimte hebt en ze staan niet in de weg, hou ze dan apart. Als het een keer echt fout gaat is het altijd fijn om tenminste water te hebben waarvan je niet direct ziektes krijgt, ook al zit het vol met plastic, en de houdbaarheid van de meeste flessen is zeer conservatief geschat. De daadwerkelijke t.h.t. zou wel eens 3 tot 5 keer zo lang zijn. Ik heb zonder het te weten al enkele keren water uit een Barleduc pak gedronken dat blijkbaar al 7 jaar geleden was gekocht, en geen klachten ervaren.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Tharifas Bedankt voor de uitgebreide uitleg hierin mijn eerste bericht hier dus superleuk om er respons op te krijgen ik leer steeds meer dank  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2023 om 22:17, JJ&A zei:

Heel wat jaartjes @Nicole 30 vooral als je ze in het donker en koel bewaard.

 

Maar als je een goed filter hebt, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Want met een goede filter kan je natuurwater waar goed wat gezond leven in zit uitstekend tot goed drinkwater filteren.

Of in landen waar de bewoners water uit een bron halen als nog filteren tot uitstekend drinkwater, wij hebben dat in Spanje gedaan, en mijn maatje kon het heel goed verdragen, als er maar iets mis is met water, krijgt zij er onmiddellijk last van zoals leiding water, wat ik dagelijks voor haar filter, zowel als drinkwater als voor het koken.

Plus we hebben de filter er allang weer uit gespaard, waar de bar-le-duc 2L pakken eerst €0,49 kosten zitten ze nu al dik boven de  €1,-.

Dagelijks besparen we daar mee ook nog eens ruim €3,- tot €5,- mee, en de zekerheid overal water te kunnen filteren zonder liters mee hoeven de dragen in een rugzak, of mee te nemen in ons camper.

We hoop daar voor nog eens aan iets te komen wat water uit de atmosfeer kan onttrekken, en niet te groot is.

 

Ik heet je ook welkom, geniet van de jaren opgebouwde kennis van het forum.

 

Op 3-1-2023 om 22:17, JJ&A zei:

Heel wat jaartjes @Nicole 30 vooral als je ze in het donker en koel bewaard.

 

Maar als je een goed filter hebt, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Want met een goede filter kan je natuurwater waar goed wat gezond leven in zit uitstekend tot goed drinkwater filteren.

Of in landen waar de bewoners water uit een bron halen als nog filteren tot uitstekend drinkwater, wij hebben dat in Spanje gedaan, en mijn maatje kon het heel goed verdragen, als er maar iets mis is met water, krijgt zij er onmiddellijk last van zoals leiding water, wat ik dagelijks voor haar filter, zowel als drinkwater als voor het koken.

Plus we hebben de filter er allang weer uit gespaard, waar de bar-le-duc 2L pakken eerst €0,49 kosten zitten ze nu al dik boven de  €1,-.

Dagelijks besparen we daar mee ook nog eens ruim €3,- tot €5,- mee, en de zekerheid overal water te kunnen filteren zonder liters mee hoeven de dragen in een rugzak, of mee te nemen in ons camper.

We hoop daar voor nog eens aan iets te komen wat water uit de atmosfeer kan onttrekken, en niet te groot is.

 

Ik heet je ook welkom, geniet van de jaren opgebouwde kennis van het forum.

Bedankt JJ&A voor je reactie wij hebben sinds kort een Aquepeak die ons leidingwater filterd erg blij mee ook met de ph meter die er bij zit je kan overal het water meten daarnaast is het water veel zachter en zuiverder en ook lekkerder survival filter heb ik ook maar nog nooit gebruikt maar mijn vraag en andwoord op hoelang flesjes drinkwater uit de supermarkt houdbaar zijn klinkt geruststellend dus bedankt voor je reactie 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-1-2023 om 21:43, Nicole 30 zei:

 

Bedankt JJ&A voor je reactie wij hebben sinds kort een Aquepeak die ons leidingwater filtert erg blij mee ook met de ph meter die er bij zit je kan overal het water meten daarnaast is het water veel zachter en zuiverder en ook lekkerder survival filter heb ik ook maar nog nooit gebruikt maar mijn vraag en antwoord op hoelang flesjes drinkwater uit de supermarkt houdbaar zijn klinkt geruststellend dus bedankt voor je reactie 

 

Mag ik je vragen wat voor survival filter je hebt en hoe je er toe bent gekomen om de filter te nemen, en waarom juist die???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...