Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gradaties SHTF

Ulco
 Share

Recommended Posts

Allereerst, ik ben niet zo'n forumtijger en probeer mijn post op de juiste plek te dumpen. Zo niet, mods do your job en verplaats het waar het hoort te staan ;)

Zoals de titel aangeeft zijn er een heleboel scenario's denkbaar die onder SHTF vallen. Dit varieert van ingesneeuwd raken en je huis niet uit kunnen tot een wereld na een wereldwijde nucleare oorlog of een alles verwoestende meteoor inslag.

Het is volgens mij wel interessant om daar een categorie voor te maken met mogelijke scenario's en hoe mensen zich daar op voor hebben bereid. Het geeft een boel preppers inzicht op zaken waar ze nooit over hebben nagedacht.

Als er twee meter sneeuw voor de voordeur ligt heb ik niets aan mijn groentetuin, geitjes en kippen in de schuur waar ook mijn aggregaat staat of mijn regenwaterreservoir in de tuin als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder is er een groot verschil tussen urban preppers en mensen met een hectare grond om hun huis. Ik heb hier en daar al wel wat topics gelezen over beperkingen voor het preppen maar nog niet zozeer verdeeld in groepen dat ik kan zoeken naar tips/ervaringen van mensen die (in mijn geval) in een appartement in een stad leven.

Zoals mag blijken ben ik nieuw op dit forum en als er al ergens onderwerpen zijn besproken die ik nog niet heb gevonden hierover, let me know, dan ga ik er daar op verder.

Ulco

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het zou inderdaad een mooie verdeling zijn en makkelijker zoeken als je urban prepper of farm prepper bent. En wat dat insneeuwen betreft... goeie insteek ...

Maar om nou mijn aggregaat hier in de kamer te zetten is ook geen optie... het heeft me wel aan het denken gezet...

Insneeuwen... dat brengt herinneringen met zich mee. Ik ben opgegroeid in een klein dorp op het platteland. In de winter van 1979 raakten wij ingesneeuwd. Ik weet niet hoe lang het geduurd heeft, maar toch zeker een week. De boeren rondom het dorp brachten de melk in melkbussen naar de winkel. We haalden die met pannen op. Een helicopter dropte meel in het dorp voor de bakker, zodat die kon bakken. Ik kan me niet herinneren dat het eten in de supermarkt op was. Misschien waren er toen nog genoeg voorraden, of misschien had mijn moeder genoeg in de kelder. Ik zal haar eens vragen.

Link naar reactie

Een van de dingen wat ik ontdekt heb om te kunnen doen is het zaaien van kiemplanten zoals Alfalfa. Het heeft weinig voedingswaarde maar wel veel mineralen en vitaminen (vooral vitamine C). Je kan het in 3-7 dagen oogsten en het neemt weinig ruimte in. De zaden zijn minstens 4 jaar houdbaar volgens de verpakking dus goed te bewaren. Ook neemt een zakje zaden bijna geen ruimte.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...