Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
TyrionLannister

Grote Coronal Mass Ejection vanuit de zon

Recommended Posts

Alleen was die aan de andere kant van de zon. Dus geen bedreiging voor ons. Maar de zon is dus wel erg actief momenteel.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/09/28/large-explosion-and-cme-on-the-farside-of-the-sun/

Als je Facebook gebruikt "like" dan dit profiel:

http://www.facebook.com/SolarHam

Dan word je op de hoogte gehouden van wat de zon doet.

Een CME doet een dag of 2 voordat ie de aarde bereikt. Dus mocht er eentje op de aarde afkomen is er tijd genoeg om voor te bereiden.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gisteren was er een interessante docu op NGC: The Sun ...

Ik ben ook gefascineerd door de Zon en zijn uitbarstingen. hou dat ook redelijk goed in de gaten. SOHO helpt daar goed bij :)

link

Nu ben ik ook benieuwd wat een echte Hit van de zon op de aarde zou betekenen voor al ons elektronisch apparatuur. zouden we echt een Faraday kooi moeten bouwen voor onze 'bakkies, radio's en al wat meer' je wilt redden van een EMP.

Wat zou er nu werkelijk kapot gaan door zoiets en zou dat te repareren zijn? ...

Deze post delen

Gisteren was er een interessante docu op NGC: The Sun ...

Ik ben ook gefascineerd door de Zon en zijn uitbarstingen. hou dat ook redelijk goed in de gaten. SOHO helpt daar goed bij :)

link

Nu ben ik ook benieuwd wat een echte Hit van de zon op de aarde zou betekenen voor al ons elektronisch apparatuur. zouden we echt een Faraday kooi moeten bouwen voor onze 'bakkies, radio's en al wat meer' je wilt redden van een EMP.

Wat zou er nu werkelijk kapot gaan door zoiets en zou dat te repareren zijn? ...

In 1859 is een aarde geraakt door een grote zonnestorm. Toen viel het telegraafnetwerk uit, diverse telegraafstations vlogen in de brand.

Omdat dit de enige electrische apparatuur was die toen gebruikt werd was er verder geen gevolg.

In ons huidige tijdsbestek zou een zonnestorm zoals die in 1859 plaatsvond desastreus zijn.

"Compared to today’s information superhighway, the telegraph system in 1859 may have been a mere dirt road, but the “Victorian Internet” was also a critical means of transmitting news, sending private messages and engaging in commerce. Telegraph operators in the United States had observed local interruptions due to thunderstorms and northern lights before, but they never experienced a global disturbance like the one-two punch they received in the waning days of summer in 1859.

Many telegraph lines across North America were rendered inoperable on the night of August 28 as the first of two successive solar storms struck. E.W. Culgan, a telegraph manager in Pittsburgh, reported that the resulting currents flowing through the wires were so powerful that platinum contacts were in danger of melting and “streams of fire” were pouring forth from the circuits. In Washington, D.C., telegraph operator Frederick W. Royce was severely shocked as his forehead grazed a ground wire. According to a witness, an arc of fire jumped from Royce’s head to the telegraphic equipment. Some telegraph stations that used chemicals to mark sheets reported that powerful surges caused telegraph paper to combust."

http://www.history.com/news/a-perfect-solar-superstorm-the-1859-carrington-event

Deze post delen

Gast oliestel

weet iemand ook hoe groot deze solar flare was? welke klasse?

Deze post delen

Dit lijkt me een hoax. Een rondje Google levert geen bewijs op dat er een astrophysicist is die Alexia Demetria heet.

ik gebruik het ook puur voor de NASA Alerts die de site geeft, tevens geeft het aardige tips over hoe of wat.

Deze post delen

ik vind het een 'over the top' pagina... hoop geschreeuw, weinig constructiefs.

Maar als je wat beter zoekt, kun je er wel handige tips uithalen ja.

Deze post delen

Begrijp even niet waarom een thread over een CME "vanuit de zon"(O ja joh....een CME vanuit de zon?!?!?) wel in het goed gelezen Macro forum blijft staan en een goed gedocumenteerd artikel over de Pole Shift naar een forum uithoek verplaatst wordt.....op zich geen probleem mee, maar wees dan consequent.....

Deze post delen

het kan tijdens een zonnemaximum altijd gebeuren. Er zijn dan meerdere zonnevlammen per dag soms varierend van C klasse tot X klasse, waarbij de X dan de hogere klasse is. Voordat het werkelijk een probleem gaat worden voor de aarde, zullen er aan een aantal voorwaarden voldaan moeten zijn. Allereerst, moet je het in het juiste perspectief zien. De aarde is maar een nietig klein bolletje in en heel grote ruimte. De kans dat een solarspot ook direct op de aarde gericht is, is heel klein, maar natuurlijk wel aanwezig. Dan moet het ook nog eens een stevige zijn, een hele dikke vette X klasse, voordat er op aarde werkelijk problemen ontstaan. Meestal levert een CME bij ons mooie plaatjes op, doordat er Noorderlicht ontstaat. Het enige probleem voor nu is, dat er wetenschappers zijn, die menen aan te kunnen tonen dat het aard magnetisch veld aan het verzwakken is. Dit zou betekenen dat toekomstige CME,s makkelijker hier doorheen kunnen komen en wel degelijk schade aan kunnen richten. Hypothetisch kan het dus een waar amagedon worden, in de praktijk zitten we al over de helft van het zonnemaximum heen en is er niets gebeurt. De tijd zal het leren, maar als prepper zal ik me er niet al teveel zorgen over maken, want als je goed hebt geprept, ben je hier ook klaar voor

Deze post delen

Het probleem zit hem niet zozeer in de inpakt, dit is al eerder gebeurt ( Volgens genoteerde berichten 2 keer in de laatste 150 jaar) maar in de hoeveelheid elektronica die we nu hebben.

En daar zit ons zwak punt. We zijn zo afhankelijk van elektriciteit , geen woorden voor. Moest wat zich in het verleden heeft voorgedaan zich nu herhalen. Hmmm Ik wil er niet aan denken. Nu even een positieve toets, we zijn toch preppers he! Dus daar komen we ook wel door.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...